Hop til indhold

Den hedder....


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Jo, det kunne man jo i princippet godt :blink: Medmindre andet står skrevet.

 

Man får (hvis man får good) et fint, blåt bånd med sig.

 

Hvis man vil have præmie, skal man blive placeret blandt de fire bedste - og det blive man næppe, hvis man kun får "good" :blink:

 

Og hvis man har DEN bedste hund i sit køn og klasse, jamen, så får man også en fin pokal + præmie.

 

Præmien er typisk noget foder, Møffe vandt nogle levergodbidder, da han blev placeret som 3. vinder og til Bøsøre udstillingen så jeg, at vinderne fik Royal Canin foder.

 

De andre bånd er:

 

Gul (tilstrækkelig/sufficient)

Rødt (Very good)

Lilla (Excellent)

 

Derudover, ja, så kan hunden også blive disket :mrgreen: Men det sker kun, hvis den har graverende fejl ift. standard eller er aggressiv e.lign.

 

Hmmmm.. tænk at vinde noget foder man faktisk ikke bruger :lol:

Nå et bånd får man, ok så er det tilmeldingsgebyret værd. Ej pjat :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg har heller ikke forstand på det :blink: Men ja, Bernerazuro har! Jeg skylder hende en kage, så meget forstand har hun på alt det der. Skylder også Freya... måske jeg skulle begynde at bage igen :shock:

 

Ingen kage til mig (må hellere gøre bare LIDT ud af den slankekur, det er lige som om det kun går den forkerte vej :mrgreen:), bare jeg får lov til at nuldre Elmo :lun:

 

Og som sagt, Møffe vil gladelig være fast legeonkel for Motor-bøllen :ivrig:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm.. tænk at vinde noget foder man faktisk ikke bruger :lol:

Nå et bånd får man, ok så er det tilmeldingsgebyret værd. Ej pjat :genert:

 

Og en fiiiin kritik, hvor du får et og andet at vide - noget er mere fornuftigt end andet, hehe :genert:

 

Og foderet, det kan du donere eller sælge eller, hvis Motor nu er ekstremt madglad, bruge som godbidder (det er anderledes end alm. tørfoder trods alt) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen vi tager faktisk 14 dage i Hvidovre lige når vi henter Motoren, det er jo lige ved siden af dig nærmest. Jeg arbejder i hverdagene, men er derude fra 18-19 tiden, så mon ikke vi kan mødes en aften?

Link til indlæg
Del på andre sites

Indtil videre er Motor meget madglad, det bliver sjovt. Buddha kunne man prøve at lokke med øko kylling kogt i guld, mange andre ting var alligevel ofte mere spændende :-D

 

Jeg har prøvet at lave en kage uden sukker, det blev noget mærkeligt noget, så det skal jeg nok spare dig for :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen vi tager faktisk 14 dage i Hvidovre lige når vi henter Motoren, det er jo lige ved siden af dig nærmest. Jeg arbejder i hverdagene, men er derude fra 18-19 tiden, så mon ikke vi kan mødes en aften?

 

Ja, det er faktisk blot 500m fra mig (altså, lige bortset fra, at det nok ikke er LIGE ved grænsen til Rødovre, at du kommer til at befinder dig :mrgreen:

 

Altså, mit umiddelbare bud vil være min have, eller hvis der er en have, der hvor du befinder dig? Bryder mig ikke om tanken "løs hunde i ukendt, mørkt og åbent område" :oops: Godt nok har Møffe et fint indkald osv., men alliiiigevel, vil gerne kunne se ham, hvis han er løs uden for matriklen :blink:

 

Indtil videre er Motor meget madglad, det bliver sjovt. Buddha kunne man prøve at lokke med øko kylling kogt i guld, mange andre ting var alligevel ofte mere spændende :-D

 

Jeg har prøvet at lave en kage uden sukker, det blev noget mærkeligt noget, så det skal jeg nok spare dig for :engel:

 

hmmm, kage uden sukker... Lyder... Spøjst :mrgreen:

 

Og dejligt, at Motoren virker madglad! Det er fandme så lækkert, når de ælsker mad :klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en lille have der, som hunden bestemt ikke kan komme ud af. Lad os skrives ved om det når vi har fået ham, kommer jo helt an på hvordan han lige synes det hele er, om vi kan komme ud til dig..

 

Nu skal jeg virkelig i seng.. Sov sødt! :sove:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en lille have der, som hunden bestemt ikke kan komme ud af. Lad os skrives ved om det når vi har fået ham, kommer jo helt an på hvordan han lige synes det hele er, om vi kan komme ud til dig..

 

Nu skal jeg virkelig i seng.. Sov sødt! :sove:

Det bedste vil så nok være din have, ellers bliver Motor da vist lidt for bombet :blink:

 

Men ja, vi skrives :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:snusendehund: Tillykke med den lille nye uldtot ,han ser skide dejlig og sød ud sådan en rigtig kramme . Lykken er som en lille fugl

der flyver og kommer tilbage

0002028C.gif gid den hos dig må finde et skjul

og blive der alle sine dage

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mie med Laika

Super navn I har fundet til ham! Tillykke :banan:

Tænkte straks på Max Motor (piloten fra den der tegneserie med Rip, Rap, Rup og onkel Joakim :-D)

 

Han ser for dejlig ud på billedet - Glæder mig til at høre mere om ham, når I får ham om aaaalt for lang tid :blink:

 

Jeg kan godt lide tanken om, at du ikke har vasket Buddhas bamser, så Motor kan lugte, at der har været (og stadig er i jeres hjerter) en anden lille (g)uldklump i jeres liv :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synder igen: har ikke læst videre end til side 2, hvor der kom spørgsmål omkring udstillingspræmieringer og sådan. Så iler direkte ind fra sidelinjen med kommentar til det.

 

For nogle specialklubber er der vedtaget et krav om, at hunden skal have modtaget præmiering på udstilling inden den kan præmieres på prøver. I Spaniel Klubben skal hundene eks. også have opnået 2. pr. på udstilling (good) for at kunne deltage på markprøver og lignende.

 

Så det handler ikke om at hunden tjekkes for om den er fysisk stand til at kunne udføre prøver, men dybest set om specialklubben "gider bruge kræfter" på at præmiere afkom der kan avles på. Sådan lidt groft skåret.

 

Når det gælder neutralisering af hanhunden gælder det, at den to gange skal være udstillet i officiel klasse, hvor den har fået min. good inden indgrebet bliver foretaget. I hvert fald hvis man har lyst til at fortsætte med at udstille den.

 

Hvordan reglerne er når det gælder prøver skal man lige være ekstra obs på, for også her gælder det for nogle specialklubber, at man anser sit prøveprogram for værende en del af et avlsprogram, og noget der er forbeholdt avlsdyr = dyr der kan/må reproducere i forhold til klubbens regler. Og dermed ikke dyr der er neutraliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Ihhhhh hvor er det et skønt navn i har fundet frem til... bette Motor:lun:... Gad vide om det bliver en med krudt i så:hmm:...hihi

 

 

Mht. til løb og udstilling, så er det rigtig det som Mk101 skriver...

 

Grunden til at man kræver mindst en good (2.præmie) på en udstilling er at den giver adgang til at deltage i løb og dermed brugsprøven og løbsprøven... Brugsprøven tages over to gange og løbsprøven over en... Den titel som man opnår - dansk brugshund, hænger sammen med en eksteriør bedømmelse og derfor er en good på en udstilling midste kravet.

 

Du kan SAGTENS løbe træningsløb med en samojed som ikke har opnået mindst en good på en udstilling, men der ses igen grund til at denne stilles på officielle løb, hvis den alligevel ikke kan opnå titlen -dansk brugshund...

 

Hvis en hund har fået brugsprøven giver dette endvidere adgang sammen med tre klubcerter (på en udstilling) til at erhverve sig titlen KLBCH... altså klubchampion.

 

Når en samojed har bestået brugsprøven kan den også blive svensk champion, da svenskerne kræver en brugsprøve før at en samojed kan blive kåret som svensk champion... Igen hænger brugsprøve og udstilling sammen...

 

Håber ikke at det var ALT for indviklet og mærkelig skrevet:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

TILLYKKE :banan:

 

Med MOTOR :klap:

 

Morsomt og bestemt ikke et alle-mandsnavn :5up:

 

Han ser bedårende ud!

 

Mht lammet, så vil jeg anbefale at giveham det når han kommer over bidestadiet.....:pift:

 

Mine forældre havde et lammeskind, som jeg syntes Emil skulle ligge på da vi var på besøg derude. Han rendte rundt med det, som var det et levende dyr :mrgreen:

 

Jeg tænker...bare for pengepungens skyld...:hmm::-D

 

Men hvor bliver det dejligt for jer! Igen kæmpe tillykke med Motor

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht lammet, så vil jeg anbefale at giveham det når han kommer over bidestadiet.....:pift:

 

Mine forældre havde et lammeskind, som jeg syntes Emil skulle ligge på da vi var på besøg derude. Han rendte rundt med det, som var det et levende dyr :mrgreen:

 

Jeg tænker...bare for pengepungens skyld...:hmm::-D

 

Men hvor bliver det dejligt for jer! Igen kæmpe tillykke med Motor

 

Good point!

Tak :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhhhh hvor er det et skønt navn i har fundet frem til... bette Motor:lun:... Gad vide om det bliver en med krudt i så:hmm:...hihi

 

 

Mht. til løb og udstilling, så er det rigtig det som Mk101 skriver...

 

Grunden til at man kræver mindst en good (2.præmie) på en udstilling er at den giver adgang til at deltage i løb og dermed brugsprøven og løbsprøven... Brugsprøven tages over to gange og løbsprøven over en... Den titel som man opnår - dansk brugshund, hænger sammen med en eksteriør bedømmelse og derfor er en good på en udstilling midste kravet.

 

Du kan SAGTENS løbe træningsløb med en samojed som ikke har opnået mindst en good på en udstilling, men der ses igen grund til at denne stilles på officielle løb, hvis den alligevel ikke kan opnå titlen -dansk brugshund...

 

Hvis en hund har fået brugsprøven giver dette endvidere adgang sammen med tre klubcerter (på en udstilling) til at erhverve sig titlen KLBCH... altså klubchampion.

 

Når en samojed har bestået brugsprøven kan den også blive svensk champion, da svenskerne kræver en brugsprøve før at en samojed kan blive kåret som svensk champion... Igen hænger brugsprøve og udstilling sammen...

 

Håber ikke at det var ALT for indviklet og mærkelig skrevet:oops:

 

Det er meget indviklet :genert: Jeg ser et lille lys for enden af tunnelen (læs: jeg forstår rimelig groft sammenhængen).

Men der er heldigvis også flere år til jeg overhovedet begynder at overveje at han skal kastreres, som udgangspunkt skal han ikke :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal have hundehvalp på HF :banan:

 

Vi skal have en motor på HF :banan:

 

 

I er altså lidt underlige med navne, Martin havde skudt på at i ville kalde den nye for mohammed :mrgreen: eller bare gud :mrgreen:

 

 

 

Jeg er glad på jeres vejne, trods det tidlige tab, så kommer der en ny, der kan hjælpe sorgen på afstand :ae:

 

Og det bliver bare for sejt!

 

 

 

Vi skal have hundehvalp på HF :banan:

 

 

 

 

Og så er jeg altså total vild med modvinds billeder :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...