Hop til indhold

Gæster og velkomst


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Puha, bliver helt stresset over bare at tænke på det, meen meen.

Her senere idag, får vi "lejligheden" fuld af gæster - Dvs. vi bliver 10 i alt + en hund mere. Både Chili og Caia vil ihh så gerne hilse på, hvilket vi jo godt kan forstå. Nåå, men vi har lært dem at vente i vores køkken, imens vores gæster får overtøj/sko af, og når der er faldet ro på alle mand incl. vovser, lukker vi dem ud, så de kan gå rundt og hilse.

 

Det sker ikke så tit at vi får så mange mennesker på besøg på engang, så jeg frygter lidt at i sær Caia vores lille stress bombe flyver rundt.

Oven i hatten kommer kærestens søsters mops, som de kender rigtig godt. Dog har han kun været hjemme hos os 2-3 gange.. Han er en usikker lille hund, som ikke gør noget, men hun passer ekstrem meget på ham, og er over ham hele tiden.. Chili sætter ham på plads hvis han kommer for tæt på hendes ting. Så vi fjerner madskåle, og deres legetøj står nu aldrig frit, så mon ikke det hjælper lidt på det hele.

 

Jeg skal ha lavet noget lækkert guf til dem, som de kan få når gæsterne kommer... Så de bruger energi på det i stedet for.

 

Og selvf. skal jeg bare tage det roligt, og ikke stresse selv, men pyha! Kæresten siger at det hele nok skal gå.

 

Alt i alt er de begyndt at blive meget bedre når der kommer gæster, så jeg krydser fingre for at det hele går som det skal... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.. det lyder somom du får nok at se til! :blink:

 

Men ja, ingen stress, for er du stresset, er vovserne det helt sikkert også!

 

Hvis Chili er lidt vogtende, ville jeg nok passe på med guffeben, hvis nu lille Mops kommer for tæt på?! :hmm:

 

Jeg har fundet ud af, at Mio stresser mere hvis vi giver ham en masse kontakt - når alle sidder ned uden at give kontakt, plejer han at finde til ro under bordet efter noget tid.

 

Håber du klarer det hele! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hehe.. det lyder somom du får nok at se til! :blink:

 

Men ja, ingen stress, for er du stresset, er vovserne det helt sikkert også!

 

Hvis Chili er lidt vogtende, ville jeg nok passe på med guffeben, hvis nu lille Mops kommer for tæt på?! :hmm:

 

Jeg har fundet ud af, at Mio stresser mere hvis vi giver ham en masse kontakt - når alle sidder ned uden at give kontakt, plejer han at finde til ro under bordet efter noget tid.

 

Håber du klarer det hele! :5up:

 

Det er rigtigt, jo mere opmærksomhed Caia får, jo mere stresset bliver hun i sådan en situation. Vi har også sagt til vores gæster at de ikke skal gejle hende op, og snakke med høj stemme. Det bedste er nemlig at de blot kan komme ind i stuen når der er ro på alle, her kan de så gå rundt og snuse, og sige hej, men det skal ikke være noget vildt.

 

Chili vogter de ting der er vigtige for hende, sådan noget som hendes kurv, madskål og legetøj. Så hvis det ikke står fremme kan det hjælpe på det tror jeg.

Min plan var at vores hunde skulle have noget lækkert at gumle på når gæsterne ankommer, her er de nemlig i vores køkken bag børnegitter.. Men ville det være en dårlig ide, nu da mopsen kommer, han kommer jo ikke ud i vores køkken?!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.. det lyder somom du får nok at se til! :blink:

 

Men ja, ingen stress, for er du stresset, er vovserne det helt sikkert også!

 

Hvis Chili er lidt vogtende, ville jeg nok passe på med guffeben, hvis nu lille Mops kommer for tæt på?! :hmm:

 

Jeg har fundet ud af, at Mio stresser mere hvis vi giver ham en masse kontakt - når alle sidder ned uden at give kontakt, plejer han at finde til ro under bordet efter noget tid.

 

Håber du klarer det hele! :5up:

nemmerlig, jo mere opmærksomhed, jo mere stress..

 

bed gæster om at tage det roligt, og ikke opildne hunde til kontakt ect.

 

At give dem et guffeben hver kan godt være en god ide, men hvis den ene har lidt resource forsvar så vær opmærksom på at ligge dem hver for sig, en under bordet måske, en i hundekurven eller i køkkenet.

 

Aftal med gæsterne at kurven/tæppet er helle og da skalhundene kunne søge hen for at få ro, uden nogen forstyrre dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
nemmerlig, jo mere opmærksomhed, jo mere stress..

 

bed gæster om at tage det roligt, og ikke opildne hunde til kontakt ect.

 

At give dem et guffeben hver kan godt være en god ide, men hvis den ene har lidt resource forsvar så vær opmærksom på at ligge dem hver for sig, en under bordet måske, en i hundekurven eller i køkkenet.

 

Aftal med gæsterne at kurven/tæppet er helle og da skalhundene kunne søge hen for at få ro, uden nogen forstyrre dem.

 

Altså Chili og Caia kan sagtens få et ben hver i sær, og samtidig være i samme rum uden problemer, men måske Caia skulle være i vores køkken, og Chili i Soveværelset, så kan de heller ikke stresse hinanden på samme måde som hvis de er i samme rum.

 

Vores gæster ved godt hvordan de skal sige hej, de har fået fortalt at de skal tage det roligt.. Men om alle har forstået det, jaa, det er så lige det. Især min mor og kærestens Bedstemor er slemme til at gøre dem vilde... De har stadig MEGET at lære... :hmm:

 

Vi har planlagt en dejlig laang eftermiddagstur her senere, hvor de rigtigt kan komme ud at lege med andre hunde, løbe rundt og bare hygge sig. På den måde vil de også være det mere rolige i aften. Ark ja, det skal selvf. nok gå alt sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså Chili og Caia kan sagtens få et ben hver i sær, og samtidig være i samme rum uden problemer, men måske Caia skulle være i vores køkken, og Chili i Soveværelset, så kan de heller ikke stresse hinanden på samme måde som hvis de er i samme rum.

 

Vores gæster ved godt hvordan de skal sige hej, de har fået fortalt at de skal tage det roligt.. Men om alle har forstået det, jaa, det er så lige det. Især min mor og kærestens Bedstemor er slemme til at gøre dem vilde... De har stadig MEGET at lære... :hmm:

 

Vi har planlagt en dejlig laang eftermiddagstur her senere, hvor de rigtigt kan komme ud at lege med andre hunde, løbe rundt og bare hygge sig. På den måde vil de også være det mere rolige i aften. Ark ja, det skal selvf. nok gå alt sammen!

husk at hjerne aktivering trætter mere end fysiske, i hvert fald i forbindelse med gæster.

 

Kender godt det med gæster der ikke hører efter hvad man siger :stupid: meget træls når man har en stor hund der stresser ved gæster...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
husk at hjerne aktivering trætter mere end fysiske, i hvert fald i forbindelse med gæster.

 

Kender godt det med gæster der ikke hører efter hvad man siger :stupid: meget træls når man har en stor hund der stresser ved gæster...

 

hjerneaktivitet har ikke en nær så god virkning på Caia som en dejlig laang tur i Bernstorffsparken har. Hun slapper meget mere af når hun har været ude og bruge sig selv.

Men måske de kunne lave lidt søgning efter foder her hjemme når vi kommer hjem... Hehe!

Chili hun slapper fint af når først der er ro på alle mand... :-)

 

Min mor synes jo bare at jeg er alt for streng, de skal da både ha is og alt muligt, og kæresten bedste kan bare slet ikke stå for dem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Når vi har flere gæster på besøg plejer jeg at lade Emil hilse med det samme.

 

Jeg siger de skal sige "hej" - klø ham lidt bag øret måske og så ellers ignorere ham.

 

Han har nu altid taget gæsterne med ro, men for saftely alder jeg ham hilse først og derefter plejer han altid selv ligge sig ind i sengen.

 

Så kommer han ud ind imellem og tager en tår og går en runde :mrgreen:

 

Sidst havde jeg fødselsdag og vi var 15 piger. Vi skulle lave gæt og grimasser og der syntes Emil også det blev lige lovlig sjovt. Men så guidede jeg ham i soveværelset og så puttede han igen.

 

Jeg kan forestille mig det bliver lidt livligere når der kommer en anden hund også.

 

Jeg vil måske også tænke en ekstra gang over de guffere dér..:hmm:

 

Hvis din er ressource-beskyttende så er det måske ikke så god en idé?

 

God fest i hvert fald. Drik et par sjuser før gæsterne kommer, så kan det være du er lidt mere afslappet :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

altså alle 3 hunde kender hinanden godt, mopse drengen er bare ikke så tit hjemme hos os, så de skal alle lige finde melodien... Han holder sig meget til hans ejer.. Og der vil ikke være adgang for ham til hverken soveværelset eller vores køkken, da det er der hundene er, inden gæsterne kommer..

 

Det hjælper altid på Caia at have noget at hygge sig med, så hun får sin kong, og Chili får et tyggeben med leverpostej på.. vi fjerne det fra dem, når de ikke gider det længere, for på den måde skal Chili ikke være obs. på det og beskytte det over for mopse drengen.

 

De plejer nu også at være ganske gode til bare at sove, og engang imellem kommer de så hen, for lige at få et klap og uddele kysser...

 

Ingen sjuser til mig, det er blot et jule-møde i forhold til juleaften vi skal holde. Men det er med mad og hele møget, så måske jeg skulle snuppe mig et glas vin.. Haha!

 

Ejj, det skal nok gå. Bare de ikke stresser, og jeg ikke stresser, så er alt som det skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de skal ligge og spise ben, kan man så ikke bare binde dem til hver deres 'hygge-sted'?

 

Det at få snor på har en utrolig god virkning på Smilla. Fra at flyve rundt falder hun i løbet af få minutter til ro for så ved hun godt, der ikke sker noget spændende. Og i forbindelse med gæster er det rart at have styr på hende og 'ære omkring hende'. Nu har hun så heller aldrig lært at ligge i et andet værelse eller sidde i bur. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg gør altid det at jeg lukker hundene væk når der kommer gæster, når gæsterne er inde og har sat sig bliver hundene lukket ind og får lov at hilse, bag efter bliver de bedt om at lægge sig hen, hvis de bliver urolige bliver de lukket væk :-D

Jeg inviterer aldrig fremmede hunde indendørs ;-)

Dvs har en af mine gæster hund med så må den være udendørs eller i bilen:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
jeg gør altid det at jeg lukker hundene væk når der kommer gæster, når gæsterne er inde og har sat sig bliver hundene lukket ind og får lov at hilse, bag efter bliver de bedt om at lægge sig hen, hvis de bliver urolige bliver de lukket væk :-D

Jeg inviterer aldrig fremmede hunde indendørs ;-)

Dvs har en af mine gæster hund med så må den være udendørs eller i bilen:cool:

 

Igen, mopsen der kom, var ikke en fremmede hund, de kender ham rigtig godt, dog er han bare ikke tit hjemme hos os. Så derfor er der stadig noget tilvæning.

 

Men begge hunde klarede det SÅ flot! Caia var i vores køkken, og Chili i soveværelset. Her fik de et par godbider, og så fik de lov til at hilse på gæsterne når de var rolige... Caia lå bare ved vores fødder da vi spiste, og Chili lå i kurven. De var dejlig rolige, og der var intet imellem de to og mopsen... De fandt hurtigt ud af det, men igen er det nok fordi de kender hinanden ret så godt efterhånden. Nu ligger de begge og snork sover... Hehe! Det er hårdt at have så mange gæster på besøg..

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen, mopsen der kom, var ikke en fremmede hund, de kender ham rigtig godt, dog er han bare ikke tit hjemme hos os. Så derfor er der stadig noget tilvæning.

 

Men begge hunde klarede det SÅ flot! Caia var i vores køkken, og Chili i soveværelset. Her fik de et par godbider, og så fik de lov til at hilse på gæsterne når de var rolige... Caia lå bare ved vores fødder da vi spiste, og Chili lå i kurven. De var dejlig rolige, og der var intet imellem de to og mopsen... De fandt hurtigt ud af det, men igen er det nok fordi de kender hinanden ret så godt efterhånden. Nu ligger de begge og snork sover... Hehe! Det er hårdt at have så mange gæster på besøg..

 

Dyyygtiiig Caia og Chili (og mor :blink:) :klap:

 

Tillykke med succes'n! :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...