Hop til indhold

Huske at krydse fingre i dag


Lonny
 Share

Recommended Posts

Tak, og nej jeg syntes ikke at det er let. Det føles lidt som at gå og se på at han ligger og dør på vores sofa :megaked:

 

Jeg har også taget fri fra arbejde i dag, jeg får alligevel ikke lavet noget når jeg er der, så jeg vil hellere sidde og klø Baldur lidt bag øret :ae:

 

Kan fandme godt forstå, du slet ikke kan koncentrere dig om andet, hvordan skulle du dog kunne det?! :megaked: Det er bare fuldstændig urimelig, det du og Baldur går igennem :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 203
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu har jeg ringet til min egen dyrlæge, og til Karlslunde og husket dem på at de altså skal huske at tjekke om der er kommet svar på prøven.

 

De syntes sikkert at jeg er skide irriterede, idet at de selvfølgelig ikke kunne finde på at glemme mig, men bare for en sikkerheds skyld, og fordi at jeg har brug for at foretage mig noget, så ringede jeg altså alligevel og generede dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg glad for HF, kontra HG...

 

Inde på HF skulle Baldur lige pludselig bruges som eksempel på at det jo var meningsløst at avle med tavle, da disse hunde jo alligevel blev syge...

Og da jeg så blandede mig og forklarede at det intet havde med avlen at gøre, så slettede TS tråden :evil:

 

Folk er sgu for sære en gang i mellem!

Link til indlæg
Del på andre sites

:x::x::x::x: - ben og arme krydses herfra!!

 

Dine tråde er simpelthen så forfærdelig triste. Jeg har så ondt af jer. Og det er ikke bare fordi jeg sidder med tårer i øjnene og læser dine indlæg, at jeg vil kommentere på din video med Baldurs foderforsøg - han er vitterlig en smuk hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg glad for HF, kontra HG...

 

Inde på HF skulle Baldur lige pludselig bruges som eksempel på at det jo var meningsløst at avle med tavle, da disse hunde jo alligevel blev syge...

Og da jeg så blandede mig og forklarede at det intet havde med avlen at gøre, så slettede TS tråden :evil:

 

Folk er sgu for sære en gang i mellem!

 

Jeg tror du mener HG :oops:

 

Krydser for at i snart får svar :x::x: :x:

 

Kan godt forstå du ringede, tror de syntes det er helt ok :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Var så lidt :blink: Det løs bare lidt typisk for det sted :vedikke:

 

Dem skal du ikke tage dig af. Nogle vil bare ikke blive klogere :lol:

 

Du har ret, men jeg bliver sug lidt harm over at folk forsøger at bruge Baldur som et eksempel på dårlig avl, helt uden at forhører sig om hvordan den rigtig historie er...

 

Og da jeg så forsøger at komme med den rigtige historie, så sletter hun sgu tråden :evil:

 

Nå, men nu har jeg sendt hende en pb, så nu er jeg nok raget uklar med endnu én derinde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det i dag du får svar? Uhh, så kommer jeg jo til at sidde og trykke opdater hele dagen på arbejdet..... klemmer ballerne sammen for at der på enelleranden mystisk måde kommer noget fantastisk til jer!

 

Og dåååårlig karma til hende på HG :fyfy:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige haft en juhu oplevelse, vi har været ude og gå tur :banan:

 

Jeg mente at nu var det tid for Baldur at tisse, så jeg lokkede ham ned af sofaen, han gik så ud til døren og bare stod der. Så jeg tog hans snor og sagde, "skal vi gå tur", for at lokke ham til at gå videre. Og så tøffede han lige så stille ned til havelågen og stillede sig :-D

 

Så vi har lige været ude på en halv kilometers gåtur :5up:

 

Lige nu sidder han så under dynen og ryster af kulde, men det gør han hver gang han har været ude, så det er ikke nyt. Men han var så glad for at være ude hvor der var dufte, og han kunne lette ben op ad en masse træer :mrgreen:

 

Jeg ved godt at dette ikke er en garanti for at han bliver rask, men det var en dejlig oplevelse :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det i dag du får svar? Uhh, så kommer jeg jo til at sidde og trykke opdater hele dagen på arbejdet..... klemmer ballerne sammen for at der på enelleranden mystisk måde kommer noget fantastisk til jer!

 

Og dåååårlig karma til hende på HG :fyfy:

ikek bare dårlig karma til hende, ønsker hende en dårlig hår dag :evil:

 

og ja... siden her opdateres bare...får sku da nix lavet noget på job :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det i dag du får svar? Uhh, så kommer jeg jo til at sidde og trykke opdater hele dagen på arbejdet..... klemmer ballerne sammen for at der på enelleranden mystisk måde kommer noget fantastisk til jer!

 

Og dåååårlig karma til hende på HG :fyfy:

 

Vi får Måske svar i dag, og jeg håber det virkelig, for det bliver uudholdeligt at vente hele weekenden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg glad for HF, kontra HG...

 

Inde på HF skulle Baldur lige pludselig bruges som eksempel på at det jo var meningsløst at avle med tavle, da disse hunde jo alligevel blev syge...

Og da jeg så blandede mig og forklarede at det intet havde med avlen at gøre, så slettede TS tråden :evil:

 

Folk er sgu for sære en gang i mellem!

 

For helvede da, sådan en diskution kan man sq da bare ikke tillade sig at begynde på :confused: Om der så rent faktisk var grund for det (hvilket der jo ikke er) eller ej!

 

Jeg er chokeret over, at nogle kan være så kyniske!!

 

Ååhh ja, din hund lever måske ikke meget længere, men jeg må altså lige sige, at det her er et levende bevis på, at tavleavl er nytteløs, nå!

 

:damn::damn::damn:

 

Vi har lige haft en juhu oplevelse, vi har været ude og gå tur :banan:

 

Jeg mente at nu var det tid for Baldur at tisse, så jeg lokkede ham ned af sofaen, han gik så ud til døren og bare stod der. Så jeg tog hans snor og sagde, "skal vi gå tur", for at lokke ham til at gå videre. Og så tøffede han lige så stille ned til havelågen og stillede sig :-D

 

Så vi har lige været ude på en halv kilometers gåtur :5up:

 

Lige nu sidder han så under dynen og ryster af kulde, men det gør han hver gang han har været ude, så det er ikke nyt. Men han var så glad for at være ude hvor der var dufte, og han kunne lette ben op ad en masse træer :mrgreen:

 

Jeg ved godt at dette ikke er en garanti for at han bliver rask, men det var en dejlig oplevelse :-D

 

Ai, hvor er det bare dejlig :banan:

 

Lille Baldur har fået det lidt bedre :lun:

 

Så er det bare det svar, du skal have, nu-nu-nu-nu-nu-nu-nu!

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeeej for pokker da Lonny , har lige set tråden.... :cry: hvor er det bar forfærdeligt for jer.... også det med at I skulle går og vent på svar hele ugen imens jers kære elsked hund ligger udmattet på sofaen foran jer, det er i sig selv ik til at hold ud....

alt er blevet sagt allerede, men vi krydser også finger for jer.... håber I for nogle positive nyheder idag.

 

Nu har Jeg kun lige hurtigt skimmet tråden igennem (manglede tid, sorry) og det ser ikke ud til at I har fået ret meget input fra jers dyrelæge mht medicin/behandlinger til at lindre hans udbehalighed/smerter ...

 

nu tænker jeg på en behandling til at hjælp nyrerne kom af med bla giftstoffer og phosphours osv.. eller er det bar mig der ikke har læst ordenligt...

 

I har sikkert googlet alt igennem allerede, men måske kan I få nogle info her der kan bruges...

 

www.vetprof.com/clientinfo/KidneyDiseaseInDogs/

 

www.chinese-school.netfirms.com/reviews/kidney-failure-in-dogs.html

 

Held og lykke :x: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

I har sikkert googlet alt igennem allerede, men måske kan I få nogle info her der kan bruges...

 

www.vetprof.com/clientinfo/KidneyDiseaseInDogs/

 

www.chinese-school.netfirms.com/reviews/kidney-failure-in-dogs.html

 

Held og lykke :x: :ae:

 

I og med de frygter det er kræft i nyrerene, og dermed uhelbredeligt, så har vi endnu ikke i gangsat nogen egentlig behandling. Det eneste der bliver gjort på nuværende tidspunkt er, at han får noget specielt diætfoder for nyrerne. Hver gang han har været på hospitalet er han bare blevet mere syg, så han system kan ikke tåle den belastning. Så derfor får han lige nu fred, og ordentlig mad, og ikke andet.

 

Så snart vi får svar på biopsien, så ved vi hvad vores næste skridt skal være.

 

Jeg har kort kigget på dine links, og der står en del jeg ikke vidste, så dem vil jeg lige sætte mig og læse så jeg er klar til snakken med lægen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi svar på prøven, det kan være 2 ting:

 

  • Hjerte/lunge ormen har ødelagt hans nyrer, og måske, måske ikke kan han få et godt liv med diætfoder, men de kan ikke give nogen garantier.
  • Han har Leptorpirose, denne sygdom ødelægger nyrerne og er meget sjælden. Problemet med den er, at den er smitsom og smitter både dyr og mennesker...

Vi er nødt til at teste vores familie for Leptorpirose, for at sikre os at vi ikke er smittede. Men denne sygdom er dog ikke særlig sandsynlig, den er sjælden og de har ikke fundet antistoffer for den hos ham. Men de er alligevel nødt til at have den i tankerne, i og med den kan overføres til mennesker.

 

Hvis det er hjerteormen der har ødelagt hans nyrer, så er der som sagt en chance for at han kan reddes med medicin og diæt. Men kun måske, og det vil indebærer at han skulle have taget blodprøve hver uge i det første stykke tid, og Baldur hader som nævnt dyrlæger.

Hvis de så får rettet op på nyrerne, så skal han opereres for ryggen, og vi kan ikke være sikre på at han overlever denne operation, i og med at han er så svækket pga. af nyrerne.

Men hvis både diæten og operationen virker, så kan han få yderligere et par gode år, måske... Vi kan jo ikke vide om hjerteormen måske også har ødelagt andre organer, og at der som følge af det vil dukke andre sygdomme op senere hen.

 

Dyrlægens konklusion var, at vi kunne forsøge, men at hun ikke ville gøre det hvis det var hendes hund...

 

Jeg har sagt til Bo, at jeg heller ikke mener at vi kan være bekendt at lade ham gennemgå dette her, så lige nu diskuterer vi hvornår og hvordan vi skal lade ham få fred :megaked:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik vi svar på prøven, det kan være 2 ting:

 

  • Hjerte/lunge ormen har ødelagt hans nyrer, og måske, måske ikke kan han få et godt liv med diætfoder, men de kan ikke give nogen garantier.
  • Han har Leptorpirose, denne sygdom ødelægger nyrerne og er meget sjælden. Problemet med den er, at den er smitsom og smitter både dyr og mennesker...

Vi er nødt til at teste vores familie for Leptorpirose, for at sikre os at vi ikke er smittede. Men denne sygdom er dog ikke særlig sandsynlig, den er sjælden og de har ikke fundet antistoffer for den hos ham. Men de er alligevel nødt til at have den i tankerne, i og med den kan overføres til mennesker.

 

Hvis det er hjerteormen der har ødelagt hans nyrer, så er der som sagt en chance for at han kan reddes med medicin og diæt. Men kun måske, og det vil indebærer at han skulle have taget blodprøve hver uge i det første stykke tid, og Baldur hader som nævnt dyrlæger.

Hvis de så får rettet op på nyrerne, så skal han opereres for ryggen, og vi kan ikke være sikre på at han overlever denne operation, i og med at han er så svækket pga. af nyrerne.

Men hvis både diæten og operationen virker, så kan han få yderligere et par gode år, måske... Vi kan jo ikke vide om hjerteormen måske også har ødelagt andre organer, og at der som følge af det vil dukke andre sygdomme op senere hen.

 

Dyrlægens konklusion var, at vi kunne forsøge, men at hun ikke ville gøre det hvis det var hendes hund...

 

Jeg har sagt til Bo, at jeg heller ikke mener at vi kan være bekendt at lade ham gennemgå dette her, så lige nu diskuterer vi hvornår og hvordan vi skal lade ham få fred :megaked:

 

Åh nej altså :megaked:

 

:ae:

 

Håber I får nogle gode sidste dage (så gode som de nu kan blive) med ham!

 

Ai altså, det er bare slet ikke fair :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg godt nok ked af at høre.... :ae::ae::ae:

Åhh jeg håber i finder en god måde at sige farvel på. Ej, jeg er virkelig, virkelig ked af det på jeres vegne, det er bare så unfair.

Jeg synes det er den rigtige løsning. Desværre.

 

Du må skrive hvis der er noget som helst vi kan gøre for at hjælpe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels, stakkels jer.....:ae:...

Det hjertelort er noget jævelskab!

 

 

Det er ikke for sjov skyld at jeg foreslår undersøgelse for hjertelungeorm hver eneste gang jeg hører om en uforklarligt sløj hund.........

Og det er så nemt og nogenlunde billigt at teste for:shock:.

 

HUSK DET, alle hundeejere!! Især unge hunde er udsat, men gamle hunde kan også sagtens få det.

 

Den anden sygdom, leptospirose, er ikke så ualmindelig endda. Særlig nu, hvor der dels findes mus og rotter allevegne, og der tit er vandpytter og småsøer som hundene drikker af, bader i og tisser i.......

 

https://www.ddd.dk/omddd/goderaadomdyr/Hundesiden/Leptospirose/Sider/default.aspx

 

Der findes en hundevaccine, som beskytter både mod leptospirose og de andre sygdomme som man almindeligvis vaccinerer mod herhjemme. Den har Silke faktisk fået hele sit liv... Mange dyrlæger vaccinerer i dag rutinemæssigt med den vaccine på grund af den øgede rottebestand.

 

Åååh, Lonny... Husk nu endelig at få testet Luna for leptospirose..... Og snak med dyrlægen om vaccination af hende..

Vi kan simpelthen ikke klare mere... HUN må ikke osse blive syg.. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur har fået fred i dag, vi nænnede ikke at hverken han eller os skulle gå igennem hele weekenden, hvor han ville have det skidt, og vi kun ville tænke på at sige farvel.

 

Jeg har været hjemme hos ham hele dagen, vi har som sagt gået en lille tur. Den sidste time legede vi lidt med hans bamse, vi nussede og han fik alle sine yndlingsgodbidder.

 

Vi havde noget beroligende herhjemme, det fik han før vi kørte op til dyrlægen. Så turen til dyrlægen foregik helt stille og roligt, og han blev på intet tidspunkt bange. På trods af den sørgelige situation, så var det et godt farvel.

 

Vi elskede ham utroligt højt, og det er virkeligt underligt at han ikke er her, men vi var nødt til at tænke på hvad der var bedst for ham :megaked:

  • Like 4
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...