Hop til indhold

Vejsalt og sår..


Lykkeliv
 Share

Recommended Posts

Stella har en ret stor flænge i sin trædepude, den er fra i fredags.

 

Hun er på pencilin for at der ikke går betændelse i det, og det virker som om det går ok fremad med healingsprocessen.

 

Men nu har de jo saltet overalt herude, og jeg er lidt i tvivl om jeg skal give hende sok på :? Vi nåede knap nok 50 meter inden hun begyndte at halte og jeg var nødt til at bære hende hjem her for lidt siden!

 

Kan man købe et eller andet, eller er der nogen der har erfaringer med at bruge noget "hjemmelavet"?

 

Det skal lige nævnes at jeg naturligvis har ringet til vores dyrlæge, men udenfor telefontiden, hvorfor jeg venter på at hun ringer tilbage :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella har en ret stor flænge i sin trædepude, den er fra i fredags.

 

Hun er på pencilin for at der ikke går betændelse i det, og det virker som om det går ok fremad med healingsprocessen.

 

Men nu har de jo saltet overalt herude, og jeg er lidt i tvivl om jeg skal give hende sok på :? Vi nåede knap nok 50 meter inden hun begyndte at halte og jeg var nødt til at bære hende hjem her for lidt siden!

 

Kan man købe et eller andet, eller er der nogen der har erfaringer med at bruge noget "hjemmelavet"?

 

Det skal lige nævnes at jeg naturligvis har ringet til vores dyrlæge, men udenfor telefontiden, hvorfor jeg venter på at hun ringer tilbage :)

 

Jeg har engang set på sådan nogle smarte sokker med skridsikker bund, og velcro så man strammer tilpas..

Det tror jeg da ville være ideelt når I er ude og gå, sådan en øm fod har nok godt af at blive skånet for hvad fortovet byder på..

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella har en ret stor flænge i sin trædepude, den er fra i fredags.

 

Hun er på pencilin for at der ikke går betændelse i det, og det virker som om det går ok fremad med healingsprocessen.

 

Men nu har de jo saltet overalt herude, og jeg er lidt i tvivl om jeg skal give hende sok på :? Vi nåede knap nok 50 meter inden hun begyndte at halte og jeg var nødt til at bære hende hjem her for lidt siden!

 

Kan man købe et eller andet, eller er der nogen der har erfaringer med at bruge noget "hjemmelavet"?

 

Det skal lige nævnes at jeg naturligvis har ringet til vores dyrlæge, men udenfor telefontiden, hvorfor jeg venter på at hun ringer tilbage :)

 

Jeg ville prøve at sætte en plastikpose på og en strømpe udenpå, men det glider jo ned med mindre du får fæstet det oppe over et led (altså enten hase eller albue). Man kan købe nogle sko i MaxiZoo der lukkes med velkro (ved ikke lige hvad de hedder) men de er nemme at sætte på og bliver siddende.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg har engang set på sådan nogle smarte sokker med skridsikker bund' date=' og velcro så man strammer tilpas..

Det tror jeg da ville være ideelt når I er ude og gå, sådan en øm fod har nok godt af at blive skånet for hvad fortovet byder på..[/quote']

I fredags mente Gudrun ikke det var nødvendigt med noget "beskyttelse", særligt nu hvor hun også får antibiotika og der ikke den store risiko for betændelse.

Men mon ikke det er noget andet nu hvor der er en mindre saltmine udenfor vores dør :roll:

 

Det lyder sørme da smart med sådan en sok :) Lige som noget vi skal ud og have fat i.

 

Mon man kan få den slags i maxi-zoo? :?

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg ville prøve at sætte en plastikpose på og en strømpe udenpå, men det glider jo ned med mindre du får fæstet det oppe over et led (altså enten hase eller albue). Man kan købe nogle sko i MaxiZoo der lukkes med velkro (ved ikke lige hvad de hedder) men de er nemme at sætte på og bliver siddende.

 

Uha, plastikposer og sokker lyder ret besværligt.. Særligt fordi jeg ikke ved hvor jeg skal finde en sok der er lille nok til hendes lille bitte pote :)

 

Men det lyder sørme da fint hvis man kan få sådan en sko ting i Maxi.. Der må vi vist lige omkring!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Uha, plastikposer og sokker lyder ret besværligt.. Særligt fordi jeg ikke ved hvor jeg skal finde en sok der er lille nok til hendes lille bitte pote :)

 

Men det lyder sørme da fint hvis man kan få sådan en sko ting i Maxi.. Der må vi vist lige omkring!

 

Undskyld. Nu hvor jeg tænker mig om er det så ikke en cairn du har?

 

De sko/sokker jeg har set i MaxiZoo er lavet af noget let, formet kunststof, med en sål af noget der ligner læder. Men det er altså ikke specielt skridsikkert, før hunden har slidt dem lidt. Så det er nok ikke den samme model som Tweesa og Chi`erne taler om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld. Nu hvor jeg tænker mig om er det så ikke en cairn du har?

 

De sko/sokker jeg har set i MaxiZoo er lavet af noget let, formet kunststof, med en sål af noget der ligner læder. Men det er altså ikke specielt skridsikkert, før hunden har slidt dem lidt. Så det er nok ikke den samme model som Tweesa og Chi`erne taler om.

 

Det var også fjollet af mig at antage at alle vidste hvad Stella er for en :lol:

Men jo, hun er en Cairn - en lille en af slagsen!

 

Men tusind tak for info!! Jeg venter lige til Gudrun ringer tilbage, og så tror jeg da vi skal et smut omkring Maxi.

Jeg tænker at det ikke gør noget det ikke er vildt skridsikkert, men mere vigtigt at det sidder godt fast og er så let som muligt så det ikke generer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld. Nu hvor jeg tænker mig om er det så ikke en cairn du har?

 

De sko/sokker jeg har set i MaxiZoo er lavet af noget let, formet kunststof, med en sål af noget der ligner læder. Men det er altså ikke specielt skridsikkert, før hunden har slidt dem lidt. Så det er nok ikke den samme model som Tweesa og Chi`erne taler om.

 

Det var også fjollet af mig at antage at alle vidste hvad Stella er for en :lol:

Men jo, hun er en Cairn - en lille en af slagsen!

 

Men tusind tak for info!! Jeg venter lige til Gudrun ringer tilbage, og så tror jeg da vi skal et smut omkring Maxi.

Jeg tænker at det ikke gør noget det ikke er vildt skridsikkert, men mere vigtigt at det sidder godt fast og er så let som muligt så det ikke generer.

 

Held og lykke med både poteheling og sokkejagt. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hold da k*ft :shock:

 

Det er godt nok mange penge for noget vi skal bruge ugen ud :lol:

 

Kæresten og jeg er på vej ud af døren nu, vi kører ud og besøger Luckyluna på arbejde, så gør vi en tur ud af det og besøger den store skov derude på vejen hjem.

Så må vi håbe hun kan finde et par gode forslag frem til os :)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hold da k*ft :shock:

 

Det er godt nok mange penge for noget vi skal bruge ugen ud :lol:

 

Kæresten og jeg er på vej ud af døren nu' date=' vi kører ud og besøger Luckyluna på arbejde, så gør vi en tur ud af det og besøger den store skov derude på vejen hjem.

Så må vi håbe hun kan finde et par gode forslag frem til os :)[/quote']

 

Nåmen de har osse denneher:

2 stk. til en hund :lol: .

http://loppetjansen.dk/sikkerhed/potevoks_og_hundesko/walker_professionel_hundestoevle_str_4_large_6901_da.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter kyndig assistance fra Luckyluna (TAK :wink: ) endte vi med at fravælge hundeskoene og købte i stedet sådan noget elastisk bånd som man bruger til heste (aner ikke hvad det hedder :lol: )

 

Stella strejkede fuldstændigt over at skulle have de sko på og nægtede at bruge poten, så jeg tror dette er den bedste løsning!

 

Hvis jeg ellers kan få det til at fungere, kan det være jeg knipser et par fotos af forsøgs-dyret senere i aften :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

2196_111_1.jpg

 

2196_222_1.jpg

 

---Jeg vendte lige billederne... Det er så besværligt at vende skærmen.. :lol:

 

Men det ser kvikt ud... Det undrer mig bare, at det jo ikke dækker de forreste trædepuder? --Er det vandtæt? :?

 

Og lige nu er der vel sne og salt allevegne... det må da komme ind til såret alligevel?

 

Fortæl, hvordan det fungerer IRL..

Link til indlæg
Del på andre sites

2196_111_1.jpg

 

2196_222_1.jpg

 

---Jeg vendte lige billederne... Det er så besværligt at vende skærmen.. :lol:

 

Men det ser kvikt ud... Det undrer mig bare, at det jo ikke dækker de forreste trædepuder? --Er det vandtæt? :?

 

Og lige nu er der vel sne og salt allevegne... det må da komme ind til såret alligevel?

 

Fortæl, hvordan det fungerer IRL..

 

Næh hvor fint :lol: tak!

 

Såret sidder øverst på den øverste store trædepude, hvorfor det ikke er nødvendigt at dække de forreste :) Jo mindre der er på, jo mindre generer det!

 

Det er virkeligt vandtæt faktisk - overraskende. Men det er jo heller ikke almindeligt stof.. Det er ret gummi-agtigt!

 

Det fungerer i sin enkelthed sådan, at det elastiske bånd klisterer sig til sig selv når det bliver strukket, men ikke til hud eller hår. Hvilket jo er super optimalt når man har med en semi-langhåret pote at gøre!

Jeg har delt det i 2, da det ellers er alt alt for bredt, og så ellers bare viklet rundt og rundt. Det er blevet til en 3-4 lag hver gang.

 

Vi er lige kommet hjem fra en 2 timer lang skovtur i temmeligt varrieret landskab. Båndet holder bare og såret er fint beskyttet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter kyndig assistance fra Luckyluna (TAK :wink: ) endte vi med at fravælge hundeskoene og købte i stedet sådan noget elastisk bånd som man bruger til heste (aner ikke hvad det hedder :lol: )

 

Stella strejkede fuldstændigt over at skulle have de sko på og nægtede at bruge poten, så jeg tror dette er den bedste løsning!

 

Hvis jeg ellers kan få det til at fungere, kan det være jeg knipser et par fotos af forsøgs-dyret senere i aften :lol:

 

Øhø... Har du fundet ud af, hvad det hedder?? Og hvor man kan købe det? -Det.... varmåskeengo'ide... at have det i hundeberedskabskassen... :lol:

 

Så kunne jeg smide alle mine gamle frotté-sokker ud, som jeg gemmer til hvis nu Silke skulle få poteskade... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Øhø... Har du fundet ud af, hvad det hedder?? Og hvor man kan købe det? -Det.... varmåskeengo'ide... at have det i hundeberedskabskassen... :lol:

 

Så kunne jeg smide alle mine gamle frotté-sokker ud, som jeg gemmer til hvis nu Silke skulle få poteskade... :lol:

 

Jeg aner ikke hvad det hedder, men vil gætte på man kan købe det i velassorterede dyrehandlere og forretninger der forhandler udstyr til hest.. da det jo er beregnet til heste 8)

 

Men mon ikke luckyluna ved hvad det hedder, det er trodsalt hende der har solgt mig det.

Jeg vil opfordre hende til at kigge herind i morgen på vores gårtur, hvis hun ikke selv kommer forbi og løser mysteriet :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...