Hop til indhold

Den aggressive hvalp


Gæst Nivlam
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen
Nej, det burde den måske ikke, men det kan den jo ikke bruge til noget, hvis den er usikker i den situation. Desuden sender hunden som regel en masse andre signaler, inden den bider.

 

Det er jo ikke noget den gør første gang dens grænser bliver overtrådt.

 

nu er vi igen ude på et skråplan så hvad der er ok for dig er ikke ok hos mig feks :engel:

 

jeg vil ikke have at de skal blive usikre eller dominerende eller hvad man nu kan kalde det hvis det nu skulle ske at den lille kommer hen til deres madskål så vil jeg gerne se en overbærenhed og tålmodighed samt masser af overskud til ikke at reagere

 

jeg ved selvfølgelig godt at alle hunde har en grænse når den overskrides altfor meget reagere den men jeg ved og forventer at mine egne ikke reagere i den pågældene situation medmindre han har generet længere tid så kunne jeg forestille mig at de ville reagere men der skulle virkelig meget til før de ville respondere med bid eller lign

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 274
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

nu er vi igen ude på et skråplan så hvad der er ok for dig er ikke ok hos mig feks :engel:

 

jeg vil ikke have at de skal blive usikre eller dominerende eller hvad man nu kan kalde det hvis det nu skulle ske at den lille kommer hen til deres madskål så vil jeg gerne se en overbærenhed og tålmodighed samt masser af overskud til ikke at reagere

 

jeg ved selvfølgelig godt at alle hunde har en grænse når den overskrides altfor meget reagere den men jeg ved og forventer at mine egne ikke reagere i den pågældene situation medmindre han har generet længere tid så kunne jeg forestille mig at de ville reagere men der skulle virkelig meget til før de ville respondere med bid eller lign

 

de jeg har markeret med rødt ;-)

Det er jo nok det vi alle gerne vil, men måden at lære hunden det på er efter min mening IKKE at forstyre hunden medens den spiser dvs ikke noget med at klappe og snakke med hunden når dne spiser, den skal have ro.

Hvis man i stedet fx gør det, at man hver gang man fodre hunden gør det til en vane lige at gå forbi skålen medens hunden spiser og kaste et stykke frikadelle eller lign. i skålen, så er man nået langt, så får man en hund som forventningsfuld løfter hovedet når man kommer tæt på madskålen, den forventer nemlig nget godt, lader man nu børnene i familien gøre det samme og elelr holde snitterne for sig selv når hunden spiser, så får du en hund som forventer noget godt når der kommer nogen hen til skålen også den dag det er naboens knægt, som ikke ved hvordan man opfører sig, derfor gør hunden ikke andet end at se forbavset ud, for hvor var nu frikadellen??:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
de jeg har markeret med rødt ;-)

Det er jo nok det vi alle gerne vil, men måden at lære hunden det på er efter min mening IKKE at forstyre hunden medens den spiser dvs ikke noget med at klappe og snakke med hunden når dne spiser, den skal have ro.

Hvis man i stedet fx gør det, at man hver gang man fodre hunden gør det til en vane lige at gå forbi skålen medens hunden spiser og kaste et stykke frikadelle eller lign. i skålen, så er man nået langt, så får man en hund som forventningsfuld løfter hovedet når man kommer tæt på madskålen, den forventer nemlig nget godt, lader man nu børnene i familien gøre det samme og elelr holde snitterne for sig selv når hunden spiser, så får du en hund som forventer noget godt når der kommer nogen hen til skålen også den dag det er naboens knægt, som ikke ved hvordan man opfører sig, derfor gør hunden ikke andet end at se forbavset ud, for hvor var nu frikadellen??:vinken:

 

 

jeg tror på det kan indlæres forskelligt afhængigt af hunden da alle hunde er forskellige

nu har jeg selv kvajet mig en dag :stupid::roll:jeg havde givet hundene lammeben så havde jeg glemt den lille var i samme rum som hundene så han kravlede hen og tog benet fra hunden som bare lå og kiggede

 

mine dejlige smukke vovser beviste lige igen at de er til og stole på:lun::hjerte:

 

 

men jeg har stor tillid til begge hunde kan opføre sig ordentligt når den lilles mor havde kvajet sig så gevaldigt :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Ikke sikkert det kan bruges til noget

 

men jeg har helt fra starten ( 8 uger ) af brugt at sætte mad og vandskålen meget tæt på køleskabet og døren ud fra køkkenet

det har bevirket at Laika lige fra helt lille er blevet vænnet til at der foregår noget omkring og over hende

når hun spiser og det har bevirket at hun ikke reagere på bevægelser og aktiviteter omkring hende

og jeg har fra hun var helt lille også brugt at tage lidt mad fra hendes skål og givet hende det

så selv om der bliver taget fra skålen ved hun at erfaring at det er til hende og ikke bliver taget fra hende

det har bevirket at mine små børnebørn har kunnet side sammen med Laika og taget fra skålen dyppet det i vandet og givet Laika det

og jeg tror ud fra mine observationer at både børnebørnene og Laika nyder den samvær ved madskålen

selvom der skal en større rengøring med at tørre vand op bagefter, og ungerne også skal have en lettere rengøring

 

måske er det ikke lige den måde man skal gøre det på men det virker hos mig

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan også være vært at forstå det med maden, for der gælder forskellige regler for hhv. mig, min kæreste og vores kat, i Malvins hoved.

Mig har han opnået meget med, hvorimod han stadig prøver min kæreste meget af om hvad han kan tillade sig.

Herhjemme er det primært mig der står for at træne med ham, så jeg tror vores hund har et lidt andet syn på mig (eller noget i den stil).

Det er mig han ligger sig op til når han vil putte, ikke min kæreste.

Vores kat skal ikke komme tæt på hans mad, til hans forsvar synes vores kat også at alt andet end hendes eget mad er bedst. :engel:

Malvin markerer overfor hende at hun godt kan smutte - det gør han ved at snappe ud efter hende, men jeg frygter at en dag har han fået nok og bider hende. - Det er det jeg gerne vil undgå.

Ligenu har vi 4 killinger rendende rundt hjemme, og dem har han også markeret sig overfor. Dog kan de jo ikke bare lige rende på samme måde, det kan de nok om et par uger, så har de nok lidt bedre styr på motorikken. Men ligenu er de 'dumme og uvidende'.

Vi er også stoppet med at give ham mad, med killinger i nærheden.

 

Mht. børn.

Vi har ikke selv børn, men min svigerinde har da nogle gange hendes baby på snart et år med hjem til os. Ham kan jeg ikke bare lige sige: "Hold dig væk fra hunden" til. Jeg kunne godt, men jeg tror ikke det ville trænge igennem :engel:

Havde det været en ældre havde det selvfølgelig været nemt.

 

Jeg vil bare gerne have en hund, jeg ikke skal holde øje med hele tiden, fordi jeg ikke ved hvor jeg har ham. - Det er ikke meget at forlange.

Han er jo størstedelen af tiden en skøn hund, men jeg ved ikke hvornår jeg kan tage noget fra ham og hvornår jeg ikke kan, hvornr jeg kan bede ham om noget og hvornår jeg ikke kan og hvad konsekvensen af det bliver.

Jeg vil da gerne have børn en dag, men som tingene er lige nu, så ville jeg ikke have et barn til at rende rundt med min hund, simpelthen fordi jeg ikke er klog nok på hans tankegang. Det håber jeg, jeg bliver når engang han har været til dyrlæge og vi har haft en adfærdsbehandler til at se på ham.

For ja, det er svært for jer at komme med gyldne løsninger, fordi i ikke har oplevet ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Henriksen
Jeg vil starte med at skrive at jeg ikke på nogen måde er ekspert :genert: men jeg bliver bare så ked af at se det her, jeg har selv stået i det med sådan nogle råd, mange af øvelserne er jo Ok men grunden til dem, og undskyldningen om "at kende sin plads" holder ikke jeg tog den type råd til mig, og kan kun sige at intet somhelst nogensinde har jeg fortrudt mere :cry: når jeg ser tilbage på det, og ser hvad det gjorde ved min hund (kan jo kun sige hvordan min egen hund er) så bliver jeg sur på mig selv :damn: Ja en hund skal ikke styre hele huset, og nej den skal ikke bare bestemme hvem der må sidde i sofaen :roll: men altså det kan læres på mange måder, og der er kommet mange totalt gode råd i denne tråd :5up: (har dog ikke læst alt :genert:) men det jeg ser gør mig glad det meste, for hvade jeg bare fået de råd til min lille vaps så havde jeg undgået mange problemer :confused: En som jeg har meget respekt for sagde engang til mig hvor jeg var ked af at min hund ikke altid var super opdragen " at man kan altid kue en hund til at være total underdanig og den vil gøre alt i frygt for hvad der ellers sker, men den hund vil så enten bare ligge passivt hen og affinde sig med det eller ende med at for alvor bide nogen" og så spurgte han mig om jeg så ikke heller ville have en hund som synes at det vi laver sammen er sjovt og giver mening, ja så kan det være den ikke er 100% opdragen kun 99,9 % men den er tryg og glad :klap:det med maden kræver lige en historie om nogen som vælger at sætte hundens mad ned på gulvet før de selv spiser og så først siger værsgo når de selv har spist ( hvis nogen har læst om hunden som blev smidt på ryggen når den trækker i snoren for så kun den nemlig lære det ku den) er så samme hund :evil: sådan noget giver for mig ingen mening andet end noget misforstået magt demostration :damn: nå så fik jeg lige det ud, håber det hele ordre sig for dig og din hund :klap:

 

Jeg ved ikke helt, hvad du har gjort ved din hund, men synes det er lidt forkert at bruge min post her i tråden til at fortælle det. Jeg kan ikke se, det har relevans eftersom jeg på ingen måde har holdninger, der ødelægger hunde (hvilket jeg tror du henviser til). Ej heller noget med misforstået dominans. Hvis du alligevel skulle få lyst til at læse lidt mere i denne tråd, så ville du jo nok få en lidt bedre forståelse for, hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. Jeg har helt sikkert nogle andre krav til mine hunde og hundeopdragelse generelt end så mange andre her i dette forum. Men det gør det vel ikke nødvendigvis forkert? Jeg er bare af den mening, at der findes et leder, - og dominansforhold hund og menneske imellem.

 

Jeg har to levende beviser på, at jeg ikke mishandler og ødelægger hunde - men derimod har to hunde, der trives, er velopdraget, sikre på sig selv, højt selvværd (hvis man kan tale om selvværd hos hunde), kan omgå gæster, knurrer ikke når de fodres, dygtige jagthunde, værner om hjemmet/familien/flokken og er vagtsomme, lystre kommandoer, leger med mine børn og er fulde af livslyst og arbejdsglæde. Ja, de er ikke perfekte og forsømmer også til tider, men de er fine nok til mig. De tilegner sig også en masse unoder, men der er jo derfor man hele tiden træner og arbejder med dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke helt, hvad du har gjort ved din hund, men synes det er lidt forkert at bruge min post her i tråden til at fortælle det. Jeg kan ikke se, det har relevans eftersom jeg på ingen måde har holdninger, der ødelægger hunde (hvilket jeg tror du henviser til). Ej heller noget med misforstået dominans. Hvis du alligevel skulle få lyst til at læse lidt mere i denne tråd, så ville du jo nok få en lidt bedre forståelse for, hvorfor jeg skrev som jeg gjorde. Jeg har helt sikkert nogle andre krav til mine hunde og hundeopdragelse generelt end så mange andre her i dette forum. Men det gør det vel ikke nødvendigvis forkert? Jeg er bare af den mening, at der findes et leder, - og dominansforhold hund og menneske imellem.

 

Jeg har to levende beviser på, at jeg ikke mishandler og ødelægger hunde - men derimod har to hunde, der trives, er velopdraget, sikre på sig selv, højt selvværd (hvis man kan tale om selvværd hos hunde), kan omgå gæster, knurrer ikke når de fodres, dygtige jagthunde, værner om hjemmet/familien/flokken og er vagtsomme, lystre kommandoer, leger med mine børn og er fulde af livslyst og arbejdsglæde. Ja, de er ikke perfekte og forsømmer også til tider, men de er fine nok til mig. De tilegner sig også en masse unoder, men der er jo derfor man hele tiden træner og arbejder med dem.

Jeg har ikke gjort min hund noget :shock: og siger på intet tidspunkt at du har, jeg mener dit indlæg har relevans her fordi dine råd minder rigtig rigtig meget om dem jeg fik som ny hundeejer, havde jeg fortsat af den vej, havde min hund ikke kunnet klare det, da han er en meget blød hund som nemt kryber, og bliver totalt fustret over den hårde tone :genert: Men lur mig om han ikke er blevet en fin hund, uden at vi har skullet kæmpe dominans og hiraki, men bare ved at han stoler på mig, og jeg ikke forlanger ting som er helt imod sund fornuft af ham, altså giver ham mad bare for at tag det igen, dominere ham mere end det i forvejen er at være dækket af ved at ligge en hånd på osv. Er da ikke i tvivl om at dine hunde er fine og dejlige hunde, men jeg har bare ikke det samme forhold til at hævde mig overfor min hund som dig, så længe han opføre sig fint uden :blink: og altså fordi dine hunde har pyske/sind til gammeldags træning, kan der nemt være mange som ikke har, og jeg mener at bruger man dine metoder skal man virkelig vide hvad man gør for ikke at gå over stregen og komme til at kue hunden, så for mig og nok mange andre er de lidt blødere metoder nok mere sikker :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke gjort min hund noget :shock: og siger på intet tidspunkt at du har, jeg mener dit indlæg har relevans her fordi dine råd minder rigtig rigtig meget om dem jeg fik som ny hundeejer, havde jeg fortsat af den vej, havde min hund ikke kunnet klare det, da han er en meget blød hund som nemt kryber, og bliver totalt fustret over den hårde tone :genert: Men lur mig om han ikke er blevet en fin hund, uden at vi har skullet kæmpe dominans og hiraki, men bare ved at han stoler på mig, og jeg ikke forlanger ting som er helt imod sund fornuft af ham, altså giver ham mad bare for at tag det igen, dominere ham mere end det i forvejen er at være dækket af ved at ligge en hånd på osv. Er da ikke i tvivl om at dine hunde er fine og dejlige hunde, men jeg har bare ikke det samme forhold til at hævde mig overfor min hund som dig, så længe han opføre sig fint uden :blink: og altså fordi dine hunde har pyske/sind til gammeldags træning, kan der nemt være mange som ikke har, og jeg mener at bruger man dine metoder skal man virkelig vide hvad man gør for ikke at gå over stregen og komme til at kue hunden, så for mig og nok mange andre er de lidt blødere metoder nok mere sikker :engel:

:5up:

 

Jeg har heldigvis også opdraget min hund med bløde metoder. Hvis jeg havde brugt dem jeg/man brugte for 10-15 år siden, er jeg ret sikker på hun ikke havde levet i dag. Hun ville ikke have kunne klare den hårde kost.

Jeg synes det er synd der stadig findes folk som bruger de metoder der er brugt i flere generationer, man gør det sikkert fordi det altid har virket.

I dag opdrager man også børn anderledes end for 10-15 år siden.

Jeg kender en jæger som stadig opdrager hunde som man gjorde da han fik sin første hund, og el-halsbånd er i hans øjne en gave til menneskeheden:cry: Han har så igen, igen, lige fået aflivet en hund fordi den bed, hunden blev blot 3 år :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis hunden er usikker som de fleste åbenbart mener hvilket er svært og sige når man ikke har set den pågældene situation:confused:

 

OK, misforståelse, jeg mente ikke trådstarters hund men "hunden" som i den hund du ikke ville have

 

men er det usikkerhed så er hunden jo en angstbider og man skal vel ikke holde liv i alting hvis hunden er så usikker at den har behov for og bide er hunden jo mentalt dårlig sindstilstand

 

Usikkerhed er ikke det samme som angst.

Men en hund UANSET temperament, baggrund og fine papirer kan gøres usikker og utryg på menneskers signaler/handlinger. Den fornuftige hund vælger så at vise ægte hundesprog og forsvare sin ressource, uønsket men yderst fornuftig og rationel handling.

Samme hund kan imidlertid lære at mennesker ikke er en trussel og så vender billedet igen og hunden knurrer ikke mere.

 

man kan ikke sammenligne et menneske med en hund

 

Psykologien er ellers den samme. Naturligvis kan ingen bestemme hvor meget/hvad hhv. børn og hunde betyder for den enkelte, men har man taget en hund til sig som familiemedlem, mener jeg det kan sammenlignes langt hen ad vejen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

der er da intet forskert i trådstarters metode muligvis der findes andre metoder end den som vedkomne bruger men det kan da ikke være rigtigt at man som hundejer skal rette ind efter hunden og at hunden har ret til og bide mennesket pga vi går fordi dens mad eller rører ved dens mad eller vi prøver og få ned fra sofaen så har denne hund misforstået noget

 

Eller ejeren/andre har misforstået en del.

 

Naturlivis skal en hund da ikke bide, men den handler altså som HUND ud fra de forudsætninger dette indebærer.

 

Når hunden bider i det nævnte tilfælde er der noget der er gået galt og i langt de fleste tilfælde er det ikke hunden der misforstået noget men ejeren/andre der ikke har formået at skabe tillid til sig.

 

Det må de så arbejde på at genskabe med de rette midler, men det er da angt nemmere at aflive sådan en hund, det kan vi nok ikke bive uenige om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Henriksen
Jeg har ikke gjort min hund noget :shock: og siger på intet tidspunkt at du har, jeg mener dit indlæg har relevans her fordi dine råd minder rigtig rigtig meget om dem jeg fik som ny hundeejer, havde jeg fortsat af den vej, havde min hund ikke kunnet klare det, da han er en meget blød hund som nemt kryber, og bliver totalt fustret over den hårde tone :genert: Men lur mig om han ikke er blevet en fin hund, uden at vi har skullet kæmpe dominans og hiraki, men bare ved at han stoler på mig, og jeg ikke forlanger ting som er helt imod sund fornuft af ham, altså giver ham mad bare for at tag det igen, dominere ham mere end det i forvejen er at være dækket af ved at ligge en hånd på osv. Er da ikke i tvivl om at dine hunde er fine og dejlige hunde, men jeg har bare ikke det samme forhold til at hævde mig overfor min hund som dig, så længe han opføre sig fint uden :blink: og altså fordi dine hunde har pyske/sind til gammeldags træning, kan der nemt være mange som ikke har, og jeg mener at bruger man dine metoder skal man virkelig vide hvad man gør for ikke at gå over stregen og komme til at kue hunden, så for mig og nok mange andre er de lidt blødere metoder nok mere sikker :engel:

 

Ok, jeg var bare lidt i tvivl omkring, hvad du mente med indlægget.

 

Jeg er også fuldstændig enig med dig i, at man skal træde varsomt. Det mener jeg også gør sig gældende ved alle træningsmetoder. Man skal jo tage hensyn til hunden og dens psyke og fysik. Der er himmelvid forskel på, hvordan jeg træner med min tæve i forhold til min hanhund.

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt Pricema, mht til det med dyrelægen siger du jeg refererer til netdyredoktor, men jeg nævnte også andre steder jeg havde fået min viden fra, det var bare et eksempel på hvor man kunne finde det. :)

 

Og det link fører til en aldeles glimrende artikel om emnet skrevet af Lise Lotte Christensen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja hvis de er født mentalt dårlige grundet dårlig avl ja så burde man aflive dem men folks kriterier for at avle og holde liv i hunde er noget anderledes idag end dengang de blev avlet pga deres egenskaber som et redskab til at hjælpe mennesket man kan jo ikke redde alt

 

Hvad så med de fysisk dårlige hunde vi ser, skulle de så ikke også aflives?

 

Her tænker jeg på de skavanker din race ofte har, hvad hjælper det at en hund har et super temperament hvis fysikken ikke kan holde?

 

Og dette er ikke for at trampe i noget eller nedgøre den race du har valgt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Henriksen
:5up:

 

Jeg har heldigvis også opdraget min hund med bløde metoder. Hvis jeg havde brugt dem jeg/man brugte for 10-15 år siden, er jeg ret sikker på hun ikke havde levet i dag. Hun ville ikke have kunne klare den hårde kost.

Jeg synes det er synd der stadig findes folk som bruger de metoder der er brugt i flere generationer, man gør det sikkert fordi det altid har virket.

I dag opdrager man også børn anderledes end for 10-15 år siden.

Jeg kender en jæger som stadig opdrager hunde som man gjorde da han fik sin første hund, og el-halsbånd er i hans øjne en gave til menneskeheden:cry: Han har så igen, igen, lige fået aflivet en hund fordi den bed, hunden blev blot 3 år :megaked:

 

Der findes helt sikkert mange groteske metoder til hundetræning. En af de værste jeg har oplevet er; For et par år siden fandt jeg et nyt tilbud omkring hundetræning og valgte at deltage pga. det lød spændende og jeg kunne få hunden socialiseret. Det var et hvalpe/unghunde kursus, hvor vi bl.a. skulle træne "dæk". Hundeføreren ved siden af mig, havde problemer med at lære sin 12-14 uger gamle hvalp dæk. Så hundetræneren viste hvordan det skulle gøres. Man skulle sætte et kædehalsbånd/kvælerhalsbånd på hunden, gøre halsbåndet fast i remmen og stramme remmen ud, så den stod ca. vandret med hundens hoved. Herefter skulle man træde på remmen tæt ved hundens hoved og hive i remmen. Det resulterede i, at hunden gav et ordentlig hyl fra sig, da den blev (mere eller mindre) trådt ned i jorden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan også være vært at forstå det med maden, for der gælder forskellige regler for hhv. mig, min kæreste og vores kat, i Malvins hoved.

Mig har han opnået meget med, hvorimod han stadig prøver min kæreste meget af om hvad han kan tillade sig.

Herhjemme er det primært mig der står for at træne med ham, så jeg tror vores hund har et lidt andet syn på mig (eller noget i den stil).

Det er mig han ligger sig op til når han vil putte, ikke min kæreste.

Vores kat skal ikke komme tæt på hans mad, til hans forsvar synes vores kat også at alt andet end hendes eget mad er bedst. :engel:

Malvin markerer overfor hende at hun godt kan smutte - det gør han ved at snappe ud efter hende, men jeg frygter at en dag har han fået nok og bider hende. - Det er det jeg gerne vil undgå.

Ligenu har vi 4 killinger rendende rundt hjemme, og dem har han også markeret sig overfor. Dog kan de jo ikke bare lige rende på samme måde, det kan de nok om et par uger, så har de nok lidt bedre styr på motorikken. Men ligenu er de 'dumme og uvidende'.

Vi er også stoppet med at give ham mad, med killinger i nærheden.

 

Mht. børn.

Vi har ikke selv børn, men min svigerinde har da nogle gange hendes baby på snart et år med hjem til os. Ham kan jeg ikke bare lige sige: "Hold dig væk fra hunden" til. Jeg kunne godt, men jeg tror ikke det ville trænge igennem :engel:

Havde det været en ældre havde det selvfølgelig været nemt.

 

Jeg vil bare gerne have en hund, jeg ikke skal holde øje med hele tiden, fordi jeg ikke ved hvor jeg har ham. - Det er ikke meget at forlange.

Han er jo størstedelen af tiden en skøn hund, men jeg ved ikke hvornår jeg kan tage noget fra ham og hvornår jeg ikke kan, hvornr jeg kan bede ham om noget og hvornår jeg ikke kan og hvad konsekvensen af det bliver.

Jeg vil da gerne have børn en dag, men som tingene er lige nu, så ville jeg ikke have et barn til at rende rundt med min hund, simpelthen fordi jeg ikke er klog nok på hans tankegang. Det håber jeg, jeg bliver når engang han har været til dyrlæge og vi har haft en adfærdsbehandler til at se på ham.

For ja, det er svært for jer at komme med gyldne løsninger, fordi i ikke har oplevet ham.

 

jeg syntes egnetlig det er nemt, hunden skal spise 2 gange i døgnet, hos mig er det ikke noget problem at lade hundene spise i et rum for sig hvis her er små børn eller kattekillinger!

hvorfor da lade hunden opleve den ene gang efter den anden at den er nødt til at markere sig for at få madro????

jeg forstår det ikke må jeg sige????

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg syntes egnetlig det er nemt, hunden skal spise 2 gange i døgnet, hos mig er det ikke noget problem at lade hundene spise i et rum for sig hvis her er små børn eller kattekillinger!

hvorfor da lade hunden opleve den ene gang efter den anden at den er nødt til at markere sig for at få madro????

jeg forstår det ikke må jeg sige????

 

Så har du ikke læst mine indlæg og forstået hvad jeg flere gange har nævnt.

HVIS nu et barn gik hen og tabte noget mad på gulvet og min hund farede i flæsket på barnet.

Det er et senarie jeg ikke kan kontrollere, hvis ikke jeg får kontrolleret hans madaggression. Jeg burde ikke skulle blive ved med at forklare, hvad jeg har sagt flere gange.

JEG synes det er en NEM løsning bare at sætte ham i et andet lokale og spise, men ikke en jeg vil gøre brug af, for det afhjælper ikke problemet, og gør min hund skade på andre en dag, går det ud over andre mennesker, samt det er MIG der står med ansvaret for hændelsen.

Det er ikke en løsning på problemet, det er at acceptere det, og jeg vil ikke acceptere at jeg ejer en hund, som jeg ikke kan f.eks. have til at omgås børn.

Jeg er da møg ligeglad med om jeg selv skal gå udenom ham, lade ham spise i fred, men det hjælper, som sagt, ikke noget i andre situationer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad bilder du dig ind? Hvordan kan du tillade dig, at tale/skrive sådan til andre mennesker pga. du er af en anden holdning?

 

"Vold arver vold" - jeg håber ved gud ikke du hentyder til, at jeg anvender vold til hundeopdragelse. Så må du jo hellere se at finde beviseren frem eller komme med en undskyldning!

 

"Burde hundeføreren få en kugle for" - Bliver man nødt til at true, når man åbenlyst løber tør for argumenter, eller ikke er enig med andre debattørere?

 

Jeg undrer mig over at du tolker DKWiecherts: "En jagthund med smerter så store at den viser det, som man så yderligere presser videre iløbet af dagen, burde jagthundeføreren få en kugle for".som en trussel? Det er en holdning han udtrykker

Du tager det meget personligt det andre skriver...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har du ikke læst mine indlæg og forstået hvad jeg flere gange har nævnt.

HVIS nu et barn gik hen og tabte noget mad på gulvet og min hund farede i flæsket på barnet.

Det er et senarie jeg ikke kan kontrollere, hvis ikke jeg får kontrolleret hans madaggression. Jeg burde ikke skulle blive ved med at forklare, hvad jeg har sagt flere gange.

JEG synes det er en NEM løsning bare at sætte ham i et andet lokale og spise, men ikke en jeg vil gøre brug af, for det afhjælper ikke problemet, og gør min hund skade på andre en dag, går det ud over andre mennesker, samt det er MIG der står med ansvaret for hændelsen.

Det er ikke en løsning på problemet, det er at acceptere det, og jeg vil ikke acceptere at jeg ejer en hund, som jeg ikke kan f.eks. have til at omgås børn.

Jeg er da møg ligeglad med om jeg selv skal gå udenom ham, lade ham spise i fred, men det hjælper, som sagt, ikke noget i andre situationer.

Hvis din hund kan finde på det, bør du ikke have den sammen med børn. For mig ville der kun være en vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...