Hop til indhold

Valg af hvalp i et kuld


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen
Aha.. Har du så set om nogle af hvalpene reagerede forskrækket på det?

Eller gjorde i det kun med jeres?

 

Synes det er spændende hvad i skriver :-D

 

gjorde det med alle de hvalpe som havde en interesse medmindre den selvfølgelig var solgt til andetsteds:mrgreen:

 

den plejer og være meget sikker hver gang det giver et meget tydeligt prej til hvordan kommende hvalp vil reagere i kommende situationer

 

eks tage den ind i et helt andet rum som den ikke har prøvet før osv osv man kan næsten pejle sig ind på lige det man søger eller ikke søger :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 57
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst freya3010

Freyas opdrætter valgte Freya ud til mig... Jeg fortalte at jeg gerne ville have en livlig hvalp fyldt med gå-på-mod og så skulle hun bruges til udstilling..

 

Mht. udstillingskvalitet så var de meget ens i kuldet. Freya var dog ALTID den af hvalpene som gik først når der skulle ske noget... Hun var aldrig bange... Det synes jeg har været MEGET tydeligt imens at hun er vokset op... Hun har altid haft nemt ved at lære, og hun tager nye ting i "stiv pote". Bla. en ting som at gå på trapper... Da vi var i Tjekkiet i september havde vi jo lejet et sommerhus hvor der var trappe... En MEGA stejl trappe.. Jeg troede ikke på at Freya OVERHOVEDET ville komme derop imens vi var dernede, men allerede da jeg stod og pakkede ud kunne jeg høre Freyas poter på trappen og vupti stod hun og duttede til mit ben..:lun:.. Så ja.. Der gik hun på trapper uden at hun har lært det...

 

Jeg tror at Motor bliver en fræk lille hvalp, og jeg gætter på at han er lidt frembrusende... som Freya er... Det er sikkert en af grundene til at hans mor prøver at holde ham lidt tilbage..

Link til indlæg
Del på andre sites

gjorde det med alle de hvalpe som havde en interesse medmindre den selvfølgelig var solgt til andetsteds:mrgreen:

 

den plejer og være meget sikker hver gang det giver et meget tydeligt prej til hvordan kommende hvalp vil reagere i kommende situationer

 

eks tage den ind i et helt andet rum som den ikke har prøvet før osv osv man kan næsten pejle sig ind på lige det man søger eller ikke søger :5up:

 

Ja det gjorde vi slet ikke, sådan noget. Men må sige at der ellers ikke var noget som tydede på at Motor skulle være en bangebuks :mrgreen: Heller ikke ud fra opdrætters syn på sagen.

 

Freyas opdrætter valgte Freya ud til mig... Jeg fortalte at jeg gerne ville have en livlig hvalp fyldt med gå-på-mod og så skulle hun bruges til udstilling..

 

Mht. udstillingskvalitet så var de meget ens i kuldet. Freya var dog ALTID den af hvalpene som gik først når der skulle ske noget... Hun var aldrig bange... Det synes jeg har været MEGET tydeligt imens at hun er vokset op... Hun har altid haft nemt ved at lære, og hun tager nye ting i "stiv pote". Bla. en ting som at gå på trapper... Da vi var i Tjekkiet i september havde vi jo lejet et sommerhus hvor der var trappe... En MEGA stejl trappe.. Jeg troede ikke på at Freya OVERHOVEDET ville komme derop imens vi var dernede, men allerede da jeg stod og pakkede ud kunne jeg høre Freyas poter på trappen og vupti stod hun og duttede til mit ben..:lun:.. Så ja.. Der gik hun på trapper uden at hun har lært det...

 

Jeg tror at Motor bliver en fræk lille hvalp, og jeg gætter på at han er lidt frembrusende... som Freya er... Det er sikkert en af grundene til at hans mor prøver at holde ham lidt tilbage..

 

:-D Hun er dygtig! Men selvfølgelig, hvis hun ikke vidste hun burde være bange for trapper - så hvorfor være det :engel:

Jaaa jeg tror også Motor bliver en rigtig frækkert! En der skal have næsen med i alt :lun: Og frembrusende lyder helt rigtigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan være at man kaster et bundt nøgler og ser hvordan hvalpen reagere eller man laver nogle høje lyder og ser hvordan de respondere evt tager et stykke klud vifter det foran hvalpen og igen ser hvordan den respondere :genert:

 

Det var præcis det samme vi gjorde, og så tog vi også Luna med uden for hendes vante omgivelser for at se om hun reagerede anderledes her.

 

Og jeg må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med hendes temperament i dag, hun er rolig i enhver situation og tager alting med den største sindsro. Denne ro gør også at hun har en stor træningsvillighed (koncentration), fordi der ikke er så meget der distraherer hende, og som hun er nødt til at tage stilling til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg nu ikke tæller Robin med - ham valgte jeg jo selv, der var nemlig ikke andre at vælge i mellem :roll: så har opdrætter valgt begge de hvalpe, jeg har købt. Eller det vil sige - da jeg skulle have Kimmi var der to tæver i kuldet, og jeg SKULLE have en tæve pga. Robin. Christina Ingerslev havde meget tidligt udset sig Komma og såfremt intet ændrede sig lå det rimeligt fast, at hun skulle have hende.... Det er jeg rigtig glad for i dag - ellers havde jeg jo ikke fået min Kimmi :klap: De er i hvert fald meget forskellige i dag...

 

Vilya blev valgt til mig - både opdrætter og hanhundeejer kender mig, og vidste hvad jeg ville med min nye hund. Jeg skulle have den, der var mest vild og fjollet, men som ikke valgte konflikter. Den skulle være motorisk fremmelig og gide tage noget i munden. Ligeledes ville jeg gerne have en, der var godt bygget, så jeg ikke skulle bekymre mig så meget om slitage... Og det ser det indtil videre ud til, at jeg har fået :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ja det gjorde vi slet ikke, sådan noget. Men må sige at der ellers ikke var noget som tydede på at Motor skulle være en bangebuks :mrgreen: Heller ikke ud fra opdrætters syn på sagen.

 

 

 

:-D Hun er dygtig! Men selvfølgelig, hvis hun ikke vidste hun burde være bange for trapper - så hvorfor være det :engel:

Jaaa jeg tror også Motor bliver en rigtig frækkert! En der skal have næsen med i alt :lun: Og frembrusende lyder helt rigtigt :mrgreen:

 

Det var præcis det samme vi gjorde, og så tog vi også Luna med uden for hendes vante omgivelser for at se om hun reagerede anderledes her.

 

Og jeg må sige at jeg er rigtig godt tilfreds med hendes temperament i dag, hun er rolig i enhver situation og tager alting med den største sindsro. Denne ro gør også at hun har en stor træningsvillighed (koncentration), fordi der ikke er så meget der distraherer hende, og som hun er nødt til at tage stilling til.

 

 

ja ingen tvivl om at det kan give et godt prej på hvilken type hund man søger i det daglige :blink:

 

nu har jeg ikke haft jubi som hvalp da hund kom til mig var hun 1 år gammel men jeg havde fortalt opdrætter hvad jeg ønskede og det har jeg fået i hende og i ham også de tager alting i stiv arm og har masser af energi hele tiden :banan::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi valgte ikke selv..

 

Cody var en ud af tre drenge. Den ene havde underbid, så han var udelukket, da jeg ville gå på udstilling. De andre der sku ha en bror, kendte vores opdrætter i forvejen, og fik lov at vælge først. Så vi fik sidste-mand.

 

:banan::banan:

 

Han er så også den bedste i kuldet, og vi står altid foran brormand til udstilling..

Han har også et utrolig dejligt sind, men det er også de færreste labber, der falder uden for på det punkt. Især når de er vokset op i en flok på 10-11 harmoniske voksne

 

Den næste hund er bestilt, og min opdrætter får lov at vælge, hvem vi skal ha. Hun har langt mere erfaring i, at se hvem af dem som vil opfylde mit store ønske om en kommende champion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...