Hop til indhold

Fælles Ignorér Forstyrrelser- og Indkaldstræning?


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Jeg tænkte på, om her er nogen, der har lyst til at træne eller bare finpudse deres indkaldstræning og derfor mødes til en gang kontrolleret træning? Om det er én gang om ugen eller hvor meget er sådan set op til dem, der melder sig til :blink:

 

Jeg har gået og leget med tanken længe. Møffes indkald er jo som sådan fint nok, men det kunne måske godt være en tand bedre på nogen punkter :mrgreen:

 

Jeg tænkte, at det foregår på noget i retning af denne måde:

 

100% positiv motivation (dvs. godbidder, ros, kæl og leg for korrekt adfærd). Ingen råben, rykken i halsbånd, skæld ud e.lign. (det vil jeg ikke kunne holde ud. Et "nej" kan jeg dog tillade mig, hvis bare det ikke er hårdt indlært - men jeg kan nu ikke forestille mig noget af den om nogen af jer :blink:)! Vi arbejder med ikke at presse hunden ud over evne og dermed opnå succes, for at opnå stabilitet osv.

 

Én person står med sin hund og træner aktivt "bliv ved mor/ignorér andre hunde", ved at aflede vovse og belønne for kontakt og at følge efter. Derudover selvfølgelig også indkald. Hunden må først hilse ved værsgo' (hvis man ønsker, at det indgår).

 

Hvis man skulle presse hunden over evne (hvilket nok sker flere gange :mrgreen:) og den "stikker af" og løber over til den anden hund, så står her den anden hunds ejer, som holder sin egen hund ved sig + en anden deltager, som kan gribe ens hund - så den ikke får succes. Man skal selvsagt ikke give hunden nogen opmærksomhed, så hunden ikke får det indtryk, at den får noget ud af handlingen (et typisk problem i dagligdagen, synes jeg - folk har det med at nusse hunden o.a., når den ignorerer indkald).

 

Er der noget, der er friske? :-D

 

PS. Jeg tænker at vi træner i fx. Vestfolden (omkring Glostrup/Albertslund), så området er indhegnet, hvis der er nogen, der ikke tør have deres hund løs på åbne områder? Andre bud er velkomne, nu er Vestfolden bare det sted jeg kender ;-) Der kommer sjældent andre i den og folk bliver for det mest ude, når de kan se, at den er optaget :-D

 

Jeg er også åben for 2 forskellige steder, hvis der er flere, der melder sig til og vi grundet afstand ikke kan finde et passende sted :-D

 

PS. Det ville passe mig bedst, om det er om formiddagen/omkring middag. Så er jeg ellers lige glad om det er weekend eller hverdag - dog kan jeg ikke de næste par weekender (altså denne og næste).

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 55
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det lyder da som en rigtig god idé :5up:

 

Vi træner det jo allerede på unghundeholdet, og det går fint, men da øvelsen er så vigtig og svær at træne selv, så vil vi da rigtig gerne være med.

 

Jaaa, så kan jeg se lille Luna igen :lun:

 

Er godt nok spændt på, om de to kan genkende hinanden - det er jo laaaang tid siden :shock:

 

Det er bare en super ide :klap:

 

Jeg vil meget gerne deltage med Nana. Det går rimeligt godt, men hun er ikke helt stabil endnu :rolleyes:

 

Jeg kan desværre kun om lørdagen. Håber at i andre også kan der.

 

Lørdag er fin med mig, så kan jeg bare ikke de næste par stykke desværre :cry:

 

Skal til træning på næste lørdag og lørdagen efter skal vi ud og fælde juletræ. Men hvad med den 18.? Kan I der?

 

 

Weee, er så glad for, at der er nogle der gider :klap2:

 

Og er Vestfolden fin med jer begge eller skal vi finde et andet sted?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhh, d.18 er altså en fredag :mrgreen:

 

Men jeg kan godt lørdag d. 19. Vestfolden er langt fra hvor jeg bor, men jeg har bil - så intet problem. Det lyder nemlig som et ideelt sted til vores lille trænings session.

 

Og så har jeg JULEFERIE i 14 dage bagefter, jubiiiiiii:banan:

 

Det ligger også 50-60 km fra hvor jeg bor, men hvad gør man ikke for de dejlige hunde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Super god idé! Det er godt nok ærgeligt at jeg bor så langt væk, for det er godt nok lige hvad Sherlock og jeg kunne trænge til.

¨

Det kunne være I kunne finde ud af noget sammen derovre i Jylland? Dunno :vedikke: Men det ku' jo være :blink:

 

Øhh, d.18 er altså en fredag :mrgreen:

 

Men jeg kan godt lørdag d. 19. Vestfolden er langt fra hvor jeg bor, men jeg har bil - så intet problem. Det lyder nemlig som et ideelt sted til vores lille trænings session.

 

Og så har jeg JULEFERIE i 14 dage bagefter, jubiiiiiii:banan:

 

Orv, sorry :oops: Jeg kan åbenbart ikke lægge 7 til 12 (lørdag d. 12. skal vi jo fælde juletræ) - men kan forstå at I begge er med på lørdag d. 19 så :mrgreen:

 

Dejligt, glæder mig :banan:

 

Så håber jeg bare, at det også hjælper lidt på kræet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville egentlig gerne være med, men træning ligger fra 11.30 hvis vi altså kommer på hold. :confused:

 

Så - hvis vi ikke gør, kommer jeg med Bassil og kører ham træt - han skal nemlig være alene hjemme lørdag aften :slem:

 

Så tillader jeg mig at være SÅ egoistisk, at jeg håber at I ikke får plads på det hold :mrgreen: Selvom det selvfølgelig nok ville være det bedste :genert:

 

Vil bare så gerne møde Bassil :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe.. pas bare på - ellers skal du bare passe ham lørdag aften :evil: mens jeg hygger mig i Tivoli med Crazy Christmas Cabaret og min kæreste :drille:

 

:ivrig:

 

Det vil jeg sq da gerne! :ivrig:

 

Spørgsmålet er hvad de der kedelige forældre siger :hmm: Og så har jeg nok også et problem med 2 unghunde, der ikke kan smække røven i gulvet en hel aften :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...