Hop til indhold

hjælp mod kløe,( er meget bedre)


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen

Dyrlægen anbefaler specifik som i de fleste typer også indeholder biprodukter, opdrætteren bruger pediggree til drægtige og diegivende tæver og til små hvalpe :)

 

Jeg synes ikke noget af det er ret godt :)

 

Det er jo ikke "de fleste typer" som lille Bella får fra dyrlægen. Det må enten være

"Puppy small breed"

Ingredienser:

Korn • Vegetabilsk proteinekstrakt • Olie og fedtstoffer • Fisk og fiskeprodukter • Hydrolyseret svineprotein • Mineraler • Mælk og mælkeprodukter • Sukker • Æg og ægprodukter • Plantago psyllium husk

 

Eller "Skin & joint Support":

Korn • Fisk og fiskeprodukter • Æg og ægprodukter • Olie og fedtstoffer • Hydrolyseret kyllingeprotein • Mineraler • Cellulosepulver • Plantago psyllium husk

 

anne-marie, jeg kan ikke se, hvor der står at Specific indeholder biprodukter?

Tværtimod står der om hvalpefoderet til små hunde:

Foderets særlige sammensætning af næringsstoffer sammen med det øgede indhold af energi sikrer optimal vækst i hele vækstperioden.

 

Den gode kvalitet af råvarerne sikrer nem optagelse af næringsstofferne. Dette medfører, at hvalpen producerer en begrænset mængde afføring.

 

Størrelsen på foderpillerne er tilpasset hvalpe, så den dækker behovet hos hvalpe af små racer.

 

Sund hud og pels på grund af omega-3 og omega-6 fedtsyrerne.

 

Jeg mente faktisk at jeg ikke ville fortsætte, men dette må jeg svare på :)

 

 

Korn • Fisk og fiskeprodukter • Æg og ægprodukter • Olie og fedtstoffer • Hydrolyseret kyllingeprotein • Mineraler • Cellulosepulver • Plantago psyllium hus

 

Korn, det er meget usikkert hvad det er, hvad tror i?

Det forbliver gætteri, også om det skifter fra gang til gang!

 

Fiskeprodukter er biprodukter af fisk, Cellulosepulver fremstilles ud fra træmasse eller bomuld og kan ikke omsættes af mennesker fx og næppe heller af hunde, æggeprodukter er biprodukter, fedtstoffer er som Marlene var inde på tvivlsom, kan fx være harskt, være fra hvad som helst og skifte fra gang til gang! hydroliseret kyllingeprotein er kunstigt udvundet af fx fjer og er svært omsætteligt (man kan lave det samme ud af papir og det er ligeså let eller svært fordøjeligt).

 

Den her er sjov, for i fraråder jo svin, her er svin i, godt nok hydroliseret, altså kunstigt udvundet af svineaffald og svært omsætteligt, og nok ikke hvad man vil kalde kvalitets svin !

 

Ingredienser:

Korn • Vegetabilsk proteinekstrakt • Olie og fedtstoffer • Fisk og fiskeprodukter • Hydrolyseret svineprotein • Mineraler • Mælk og mælkeprodukter • Sukker • Æg og ægprodukter • Plantago psyllium husk

 

Korn igen, vegetabilsk protein, VEGETABILSK :D, fedststoffer igen, det kan være hvad som helst, mælkeprodulter er affald.

Det sidste er HUSK og det kan hunden da bestemt få brug for :D

 

Jo, Birgitta og Marlene der er masser af affald i Specifik, men man skal selvfølgelig vide hvordan man får øje på det!!

 

At noget er hydroliseret betyder vel egentlig at vandet er trukket ud af det?! Det kan vel aldrig komme til at betyde, at det ikke kan omsættes?!

 

Hvis der bliver brugt affald i et foder, så SKAL der stå BI-produkter - og det kan jeg ærlig talt ikke få øje på nogen steder, at du så vælger at tolke det som værende bi-produkter, det kan jeg ikke forstå.

 

Jeg er ikke nogen varm fortaler for noget som helst fodermærke - hunde er forskellige og kræver forskelligt foder, men jeg forstår ikke hvorfor et bestemt mærke skal føres rem, som værende værre end det egentlig er og det kan jeg læse mig frem til at du forsøger på den groveste og mest misvisende måde.

 

Så nu mobber jeg altså osse stakkels lille bitte Specifik?

 

Jeg synes du er grov, mit indlæg er ikke groft, jeg synes det er et pænt indlæg med en masse gode oplysninger , det er aldeles ikke misvisende !!

 

Jeg er ked af alle dine beskyldninger imod mig, nu er jeg osse grov og skriver misvisende, for kort tid siden blev jeg beskyldt for mobning, jeg synes du sviner mig pænt til!

 

Du kan evt selv sætte dig ind i tingene, det forholder sig som jeg har beskrevet det, og Ninjamor iøvrigt osse har beskrevet det, vi har begge, Ninjamor mere end jeg, sat os grundigt ind i tørfoder og hvad de forskellige ord står for :)

 

Men det er ikke noget at sige til at mange ikke kan gennemskue markedet og indholdsdeklarationerne, men svineproteinet kan du vel få øje på?

 

Annamaria - Dine 'lille bitte' små hånligheder gider jeg ikke - at du føler dig 'svinet pænt til' må stå for egen regning - der må være mange ting og uretfærdigheder du bærer rundt på.

 

Det var ikke for at forsvare Specifik jeg skrev som jeg gjorde - jeg bruger ikke selv foderet og kunne aldrig drømme om at begynde på det - jeg holder mig til foder, hvor kødprocenten er en del højere. Mht Eagle Pack så undskylder jeg, hvis jeg har trådt dig over tæerne på nogen måde, ved at udtale, at jeg ikke bryder mig om svinekød i foderet, koteletkvalitet eller ej (hvad det så end er).

 

Håber Bellas mor finder løsningen - jeg selv smutter ud af denne tråd nu, inden den løber ud på samme spor som 'tisse op ad benet' tråden.

 

Slut herfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 84
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg håber ikke, at nogen seriøst forventer, at jeg skal svare på de mange ting, der er kommet henvendt til mig -persoligt, indlæg for indlæg..... Så kommer jeg vist ikke i seng i aften..... :lol:

 

Jeg kan kun gentage, hvad jeg hele tiden har sagt:

 

Står man med en hvalp på OTTE UGER! og man ikke har tillid til opdrætteren, OG den lille hvalp endda har helbredsproblemer, så er det klogeste at henvende sig til sin dyrlæge og søge råd. Fuldstændig som Bellas mor osse har gjort.

 

Dyrlægen har så ordineret et HVALPE-foder, hvor den væsentligeste proteinkilde er fisk. Umiddelbart synes jeg, det er et fornuftigt valg.

 

Jeg anbefaler IKKE ét mærke frem for et andet (det skulle da lige være "Olivers" som jeg slet ikke har nævnt i denne debat :? ).

 

Jeg anbefaler at bellas mor følger dyrlægens råd. Hvis ikke bellas mor har tillid til sin dyrlæge, så er næste skridt at find en NY dyrlæge. For hun står stadig med en syg lille hundehvalp! På 8 uger!

 

Når eller hvis den lille hvalp bliver rask, SÅ kan det være en ide at skifte til et foder, der passer til hvad bellas mor synes er det rigtige for hende og for Bella. DA kan hun evt. søge råd her på Hunde-forum.

Hvilket foder, der er bedst, kan der være lige så mange meninger om her på hunde-forum, som der er brugere! Og den ene mening er ikke et hak bedre eller værre end den anden!

Jeg kender hunde, der trives fint på aldis billigste. Og jeg kender hunde, der mistrives selv om de får det dyreste og mest velsammensatte foder. Og hunde, der trives -eller mistrives på BARF.

 

I sidste ende er hunde helt forskellige. Og det er kun bellas mor SELV, der kan vurdere hvad hendes (raske) hund skal have at spise.

 

Men så længe Bella (8 uger) er syg, så er det en dyrlægesag!

 

Forresten, sjovt nok er der tilsat en masse bakterier til Eaglepack:

 

Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus Kasein, Enterococcus Faecium, B. subtillus, Bacillus lichenformis, Bacillus coagulins, Aspergillus oryzae og Aspergillus niger

 

Flere af dem er ok mælkebakterier, men "enterococcus faecium"? -Det er altså en afføringsbakterie. Og aspergillus er altså det der i daglig tale hedder "mug", og lige netop DEN svamp "Aspergillus Niger", som i sidste ende kostede min dejlige Ramses livet. Han blev kun 4½ år.

 

Ingen af de omtalte produkter i denne debat er bare i nærheden af den grundige og seriøse gennemgang af de enkelte ingredienser, som man kan finde op Olivers hjemmeside.

Og ALLIGEVEL anbefaler jeg IKKE Olivers på dette tidspunkt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg håber ikke, at nogen seriøst forventer, at jeg skal svare på de mange ting, der er kommet henvendt til mig -persoligt, indlæg for indlæg..... Så kommer jeg vist ikke i seng i aften..... :lol:

 

Jeg kan kun gentage, hvad jeg hele tiden har sagt:

 

Står man med en hvalp på OTTE UGER! og man ikke har tillid til opdrætteren, OG den lille hvalp endda har helbredsproblemer, så er det klogeste at henvende sig til sin dyrlæge og søge råd. Fuldstændig som Bellas mor osse har gjort.

 

Dyrlægen har så ordineret et HVALPE-foder, hvor den væsentligeste proteinkilde er fisk. Umiddelbart synes jeg, det er et fornuftigt valg.

 

Jeg anbefaler IKKE ét mærke frem for et andet (det skulle da lige være "Olivers" som jeg slet ikke har nævnt i denne debat :? ).

 

Jeg anbefaler at bellas mor følger dyrlægens råd. Hvis ikke bellas mor har tillid til sin dyrlæge, så er næste skridt at find en NY dyrlæge. For hun står stadig med en syg lille hundehvalp! På 8 uger!

 

Når eller hvis den lille hvalp bliver rask, SÅ kan det være en ide at skifte til et foder, der passer til hvad bellas mor synes er det rigtige for hende og for Bella. DA kan hun evt. søge råd her på Hunde-forum.

Hvilket foder, der er bedst, kan der være lige så mange meninger om her på hunde-forum, som der er brugere! Og den ene mening er ikke et hak bedre eller værre end den anden!

Jeg kender hunde, der trives fint på aldis billigste. Og jeg kender hunde, der mistrives selv om de får det dyreste og mest velsammensatte foder. Og hunde, der trives -eller mistrives på BARF.

 

I sidste ende er hunde helt forskellige. Og det er kun bellas mor SELV, der kan vurdere hvad hendes (raske) hund skal have at spise.

 

Men så længe Bella (8 uger) er syg, så er det en dyrlægesag!

 

Forresten, sjovt nok er der tilsat en masse bakterier til Eaglepack:

 

Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus Kasein, Enterococcus Faecium, B. subtillus, Bacillus lichenformis, Bacillus coagulins, Aspergillus oryzae og Aspergillus niger

 

Flere af dem er ok mælkebakterier, men "enterococcus faecium"? -Det er altså en afføringsbakterie. Og aspergillus er altså det der i daglig tale hedder "mug", og lige netop DEN svamp "Aspergillus Niger", som i sidste ende kostede min dejlige Ramses livet. Han blev kun 4½ år.

 

Ingen af de omtalte produkter i denne debat er bare i nærheden af den grundige og seriøse gennemgang af de enkelte ingredienser, som man kan finde op Olivers hjemmeside.

Og ALLIGEVEL anbefaler jeg IKKE Olivers på dette tidspunkt!

Egentlig havde jeg forventet en skrivelse fra dig på at du påstod at der ikke var biprodukter i Specifik, du kunne ikke få øje på dem :)

 

Der har vi hjulpet dig pænt et par stykker af os :)

 

Derimod vil jeg ikke kommentere din påstand om at eaglepack skulle være livsfarligt og at olivers deklaration skulle være bedre :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Annamaria - Dine 'lille bitte' små hånligheder gider jeg ikke - at du føler dig 'svinet pænt til' må stå for egen regning - der må være mange ting og uretfærdigheder du bærer rundt på.

 

Det var ikke for at forsvare Specifik jeg skrev som jeg gjorde - jeg bruger ikke selv foderet og kunne aldrig drømme om at begynde på det - jeg holder mig til foder, hvor kødprocenten er en del højere. Mht Eagle Pack så undskylder jeg, hvis jeg har trådt dig over tæerne på nogen måde, ved at udtale, at jeg ikke bryder mig om svinekød i foderet, koteletkvalitet eller ej (hvad det så end er).

 

Håber Bellas mor finder løsningen - jeg selv smutter ud af denne tråd nu, inden den løber ud på samme spor som 'tisse op ad benet' tråden.

 

Slut herfra

 

Jeg ville ellers gerne have haft svar på mine spørgsmål henvendt direkte til dig.

At det "kun" er Anne Maries indlæg som "fortjener" svar fra dig, bestyrker mig i den formodning, at det er fordi, der skal "køres" på hende.

 

Jeg håber du vender tilbage til tråden. Uenighed er ikke verdens ende, og at melde sig ud af emnet får ikke parterne til at nærme sig hinanden :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg håber ikke, at nogen seriøst forventer, at jeg skal svare på de mange ting, der er kommet henvendt til mig -persoligt, indlæg for indlæg..... Så kommer jeg vist ikke i seng i aften..... :lol:

 

Jeg kan kun gentage, hvad jeg hele tiden har sagt:

 

Står man med en hvalp på OTTE UGER! og man ikke har tillid til opdrætteren, OG den lille hvalp endda har helbredsproblemer, så er det klogeste at henvende sig til sin dyrlæge og søge råd. Fuldstændig som Bellas mor osse har gjort.

 

Dyrlægen har så ordineret et HVALPE-foder, hvor den væsentligeste proteinkilde er fisk. Umiddelbart synes jeg, det er et fornuftigt valg.

 

Jeg anbefaler IKKE ét mærke frem for et andet (det skulle da lige være "Olivers" som jeg slet ikke har nævnt i denne debat :? ).

 

Jeg anbefaler at bellas mor følger dyrlægens råd. Hvis ikke bellas mor har tillid til sin dyrlæge, så er næste skridt at find en NY dyrlæge. For hun står stadig med en syg lille hundehvalp! På 8 uger!

 

Når eller hvis den lille hvalp bliver rask, SÅ kan det være en ide at skifte til et foder, der passer til hvad bellas mor synes er det rigtige for hende og for Bella. DA kan hun evt. søge råd her på Hunde-forum.

Hvilket foder, der er bedst, kan der være lige så mange meninger om her på hunde-forum, som der er brugere! Og den ene mening er ikke et hak bedre eller værre end den anden!

Jeg kender hunde, der trives fint på aldis billigste. Og jeg kender hunde, der mistrives selv om de får det dyreste og mest velsammensatte foder. Og hunde, der trives -eller mistrives på BARF.

 

I sidste ende er hunde helt forskellige. Og det er kun bellas mor SELV, der kan vurdere hvad hendes (raske) hund skal have at spise.

 

Men så længe Bella (8 uger) er syg, så er det en dyrlægesag!

 

Forresten, sjovt nok er der tilsat en masse bakterier til Eaglepack:

 

Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus Kasein, Enterococcus Faecium, B. subtillus, Bacillus lichenformis, Bacillus coagulins, Aspergillus oryzae og Aspergillus niger

 

Flere af dem er ok mælkebakterier, men "enterococcus faecium"? -Det er altså en afføringsbakterie. Og aspergillus er altså det der i daglig tale hedder "mug", og lige netop DEN svamp "Aspergillus Niger", som i sidste ende kostede min dejlige Ramses livet. Han blev kun 4½ år.

 

Ingen af de omtalte produkter i denne debat er bare i nærheden af den grundige og seriøse gennemgang af de enkelte ingredienser, som man kan finde op Olivers hjemmeside.

Og ALLIGEVEL anbefaler jeg IKKE Olivers på dette tidspunkt!

 

Jeg kan slet ikke forstså din logik her?

 

For det første er der som jeg kan forstå det, slet ikke foretaget prøver for at konstatere en evt. allergi hos hvalpen.

 

For det andet, hvis du VED dit lille barn er sygt (og det er hvalpen muligvis slet ikke) og du samtidig VED, at det lever af dårlige råvarer, tør du så slet ikke skifte disse ud med noget du VED er bedre uden først at rådføre dig med lægen?

Lægen som i øvrigt er alment praktiserende og ikke ernæringsekspert...

 

Og dette var naturligvis blot en hypotetisk situation for at sætte det i et lidt andet lys.

 

Med "noget" bedre mener jeg først og fremmest et foder, hvor køberen reelt kan gennemskue sammensætningen. Dette må være første skridt på vejen - i mine øjne :)

 

Jeg kan ikke forstå denne, igen, i mine øjne, alt for store tillid til alment praktiserende dyrlægers evner som rådgiver i specielle emner f.eks. fodring.

De henviser rask væk til ortopæder, øjen- og tanddyrlæger, når der er et problem de ikke er uddannet i. Men lige præcis ernæring, som den almindelige dyrlæge heller ikke er uddannet indenfor, kan de sagtens rådgive i? Det er da ulogisk?

 

For mig ligger det lige for at skifte foder, hvis jeg kan se, at foderet ikke er optimalt.

Og ja, man bliver naturligvis nødt til at stole på sin viden her :)

 

Et foder som Specifik er IKKE lavet af rene råvarer. Hvis det var dette, skulle producenten NOK sørge for at påberåbe dette.

Det er i stedet for fyldt af uigennemskuelige råvarer, hvor en stor del SAGTENS kan være indkøbt præfabrikerede og dermed tilsat alt muligt skidt.

 

Og derfor synes jeg ikke, uanset dyrlægens eventuelle holdning, at en svækket hvalp skal fodres med dette foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

HALLO hallo, for ikke alt det her skal gå op i sygdom og mad ???

så er lille Bella IKKE SYG, fræk og fuld af ennergi (heldigvis) (det har jeg haft nok af) hun er 2598_Billede_006_1.jpgen rigtig lille frækkert, men i er så mange kloge(og det mener jeg) på hunde så måske var der en der havde et råd, der kunne afhjælpe lidt her og nu, vedr foder så kommer det hænd ad vejen, nu er mit mål ,hun skal falde godt til og spise det hun plejer, og så skifter jeg langsomt ud efter behov, det var BESTEMT ikke fordi nogle skulle hænge hinanden ud/blive sur/gale på hinanden. øv MEN lille BELLA er ikke syg er blevet undersøgt hos Dyrlægen og ham har jég tillid til

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Dyrlægen anbefaler specifik som i de fleste typer også indeholder biprodukter, opdrætteren bruger pediggree til drægtige og diegivende tæver og til små hvalpe :)

 

Jeg synes ikke noget af det er ret godt :)

 

Det er jo ikke "de fleste typer" som lille Bella får fra dyrlægen. Det må enten være

"Puppy small breed"

Ingredienser:

Korn • Vegetabilsk proteinekstrakt • Olie og fedtstoffer • Fisk og fiskeprodukter • Hydrolyseret svineprotein • Mineraler • Mælk og mælkeprodukter • Sukker • Æg og ægprodukter • Plantago psyllium husk

 

Eller "Skin & joint Support":

Korn • Fisk og fiskeprodukter • Æg og ægprodukter • Olie og fedtstoffer • Hydrolyseret kyllingeprotein • Mineraler • Cellulosepulver • Plantago psyllium husk

 

anne-marie, jeg kan ikke se, hvor der står at Specific indeholder biprodukter?

Tværtimod står der om hvalpefoderet til små hunde:

Foderets særlige sammensætning af næringsstoffer sammen med det øgede indhold af energi sikrer optimal vækst i hele vækstperioden.

 

Den gode kvalitet af råvarerne sikrer nem optagelse af næringsstofferne. Dette medfører, at hvalpen producerer en begrænset mængde afføring.

 

Størrelsen på foderpillerne er tilpasset hvalpe, så den dækker behovet hos hvalpe af små racer.

 

Sund hud og pels på grund af omega-3 og omega-6 fedtsyrerne.

 

Jeg mente faktisk at jeg ikke ville fortsætte, men dette må jeg svare på :)

 

 

Korn • Fisk og fiskeprodukter • Æg og ægprodukter • Olie og fedtstoffer • Hydrolyseret kyllingeprotein • Mineraler • Cellulosepulver • Plantago psyllium hus

 

Korn, det er meget usikkert hvad det er, hvad tror i?

Det forbliver gætteri, også om det skifter fra gang til gang!

 

Fiskeprodukter er biprodukter af fisk, Cellulosepulver fremstilles ud fra træmasse eller bomuld og kan ikke omsættes af mennesker fx og næppe heller af hunde, æggeprodukter er biprodukter, fedtstoffer er som Marlene var inde på tvivlsom, kan fx være harskt, være fra hvad som helst og skifte fra gang til gang! hydroliseret kyllingeprotein er kunstigt udvundet af fx fjer og er svært omsætteligt (man kan lave det samme ud af papir og det er ligeså let eller svært fordøjeligt).

 

Den her er sjov, for i fraråder jo svin, her er svin i, godt nok hydroliseret, altså kunstigt udvundet af svineaffald og svært omsætteligt, og nok ikke hvad man vil kalde kvalitets svin !

 

Ingredienser:

Korn • Vegetabilsk proteinekstrakt • Olie og fedtstoffer • Fisk og fiskeprodukter • Hydrolyseret svineprotein • Mineraler • Mælk og mælkeprodukter • Sukker • Æg og ægprodukter • Plantago psyllium husk

 

Korn igen, vegetabilsk protein, VEGETABILSK :D, fedststoffer igen, det kan være hvad som helst, mælkeprodulter er affald.

Det sidste er HUSK og det kan hunden da bestemt få brug for :D

 

Jo, Birgitta og Marlene der er masser af affald i Specifik, men man skal selvfølgelig vide hvordan man får øje på det!!

 

At noget er hydroliseret betyder vel egentlig at vandet er trukket ud af det?! Det kan vel aldrig komme til at betyde, at det ikke kan omsættes?!

 

Hvis der bliver brugt affald i et foder, så SKAL der stå BI-produkter - og det kan jeg ærlig talt ikke få øje på nogen steder, at du så vælger at tolke det som værende bi-produkter, det kan jeg ikke forstå.

 

Jeg er ikke nogen varm fortaler for noget som helst fodermærke - hunde er forskellige og kræver forskelligt foder, men jeg forstår ikke hvorfor et bestemt mærke skal føres rem, som værende værre end det egentlig er og det kan jeg læse mig frem til at du forsøger på den groveste og mest misvisende måde.

 

Så nu mobber jeg altså osse stakkels lille bitte Specifik?

 

Jeg synes du er grov, mit indlæg er ikke groft, jeg synes det er et pænt indlæg med en masse gode oplysninger , det er aldeles ikke misvisende !!

 

Jeg er ked af alle dine beskyldninger imod mig, nu er jeg osse grov og skriver misvisende, for kort tid siden blev jeg beskyldt for mobning, jeg synes du sviner mig pænt til!

 

Du kan evt selv sætte dig ind i tingene, det forholder sig som jeg har beskrevet det, og Ninjamor iøvrigt osse har beskrevet det, vi har begge, Ninjamor mere end jeg, sat os grundigt ind i tørfoder og hvad de forskellige ord står for :)

 

Men det er ikke noget at sige til at mange ikke kan gennemskue markedet og indholdsdeklarationerne, men svineproteinet kan du vel få øje på?

 

Annamaria - Dine 'lille bitte' små hånligheder gider jeg ikke - at du føler dig 'svinet pænt til' må stå for egen regning - der må være mange ting og uretfærdigheder du bærer rundt på.

 

Det var ikke for at forsvare Specifik jeg skrev som jeg gjorde - jeg bruger ikke selv foderet og kunne aldrig drømme om at begynde på det - jeg holder mig til foder, hvor kødprocenten er en del højere. Mht Eagle Pack så undskylder jeg, hvis jeg har trådt dig over tæerne på nogen måde, ved at udtale, at jeg ikke bryder mig om svinekød i foderet, koteletkvalitet eller ej (hvad det så end er).

 

Håber Bellas mor finder løsningen - jeg selv smutter ud af denne tråd nu, inden den løber ud på samme spor som 'tisse op ad benet' tråden.

 

Slut herfra.

 

Det var mig der skulle køres på, du bekræfter det fint, og jeg er ærligt talt træt af det!!

Når en tråd som den du omtaler løber af sporet så var det efter min mening at jeg m.fl. skulle beskyldes for at mobbe, selvom vi holdt os til emnet og blot skrev vores holdninger. Når man debatere så kan man let komme til at føle sig udsat, men ikke alle følelser skyldes at de andre har ønsket at man skal føle dem.

Så jeg synes i den grad man skal passe på med personligheder og beskyldninger om den slags, for mig er det meget grnænseoverskridende at blive beskyldt for den slags, og det ved du sikkert.

Og så bliver du m.fl. meget personlige, den der følte sig mobbet i pågældende tråd beskyldte mig også for en masse mærkelige ting, så jeg følte min mistanke bekræftet om at det er mig som person det handlede om, og ikke en mobning, og her oplever jeg det sker igen, det gider jeg ikke :)

 

Hvis du ikke kan tage min måde at debattere på eller kan modsige mine argumenter så lad mig være, lad være at svar mig eller spørg mig, jeg vil ikke finde mig i de personligheder!

 

Så kan vi begge være her, og jeg skal nok lade være at svare dig direkte, og kun svare i tråden og skrive min mening, for det må vi vel alle, skrive vores mening?

 

 

Jeg ved ikke hvad jeg har gjort dig, jeg prøver at debatere med holdninger og indhold, foder er vigtigt, og dårligt foder gør at hunde får ubalancer !

Her er Balla et eksempel på en hvalp der er vokset op på et af slagsen.

 

 

Jeg kan ikke forstå at det skulle være så pokkers grænseoverskridende af mig af fortælle om indhold i foder (men ikke når Ninjamor gør det samme ;)), men at jeg skal svines til som person er ikke forkert åbenbart a015.gif

 

Jeg undrer mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
HALLO hallo, for ikke alt det her skal gå op i sygdom og mad ???

så er lille Bella IKKE SYG, fræk og fuld af ennergi (heldigvis) (det har jeg haft nok af) hun er 2598_Billede_006_1.jpgen rigtig lille frækkert, men i er så mange kloge(og det mener jeg) på hunde så måske var der en der havde et råd, der kunne afhjælpe lidt her og nu, vedr foder så kommer det hænd ad vejen, nu er mit mål ,hun skal falde godt til og spise det hun plejer, og så skifter jeg langsomt ud efter behov, det var BESTEMT ikke fordi nogle skulle hænge hinanden ud/blive sur/gale på hinanden. øv MEN lille BELLA er ikke syg er blevet undersøgt hos Dyrlægen og ham har jég tillid til

Jeg ved godt at Bella ikke er syg, jeg tænker at hun måske er modtagelig pga maden hun har fået, men jeg opfatter hende ikke som syg, det er ikke mig der har skrevet det :)

 

Det med jeg har skrevet med foderet håber jeg du vil læse, det synes jeg er vigtigt for alle hunde :)

De andre personlige ting har intet med dig eller søde Bella at gøre, det er åbenbart gammel nag fra andre tråde der popper op igen, det vil jeg på alles vegne undskylde :)

Du spurte mig i en pm om hvordan du skulle sætte billeder ind, fandt du ud af det, eller skal du have mere hjælp?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
HALLO hallo, for ikke alt det her skal gå op i sygdom og mad ???

så er lille Bella IKKE SYG, fræk og fuld af ennergi (heldigvis) (det har jeg haft nok af) hun er 2598_Billede_006_1.jpgen rigtig lille frækkert, men i er så mange kloge(og det mener jeg) på hunde så måske var der en der havde et råd, der kunne afhjælpe lidt her og nu, vedr foder så kommer det hænd ad vejen, nu er mit mål ,hun skal falde godt til og spise det hun plejer, og så skifter jeg langsomt ud efter behov, det var BESTEMT ikke fordi nogle skulle hænge hinanden ud/blive sur/gale på hinanden. øv MEN lille BELLA er ikke syg er blevet undersøgt hos Dyrlægen og ham har jég tillid til

 

Hold da k... hvor ER hun dejlig! Og en mavse lige til at kysse på...

Link til indlæg
Del på andre sites

Beklager at jeg ikke svarer på alle indlæggene -punkt for punkt...

Men de er komplet uoverskuelige for mig. Det minder om noget, der er skrevet efter en temmelig våd påskehøjtid........... :?

Ninjamor, --hvad skete der med dit forslag om ikke blindt at citere hele indlæg??? :shock:

 

Men okay, jeg vil da liiiiiige forklare, at "hydrolyse" IKKE har noget med hønsefjer at gøre. :lol:

Hydrolyse er simpelthen en måde, man nedbryder f.eks. protein, så det bliver lettere at optage for hunden.

At noget er hydroliseret fortæller ikke noget om, hvad det indeholder.

 

Og cellulose er ikke nødvendigvis lavet af træ eller bomuld. ALLE planter indeholder cellulose, for det er hvad cellevæggene er lavet af. I alle planter.

 

Det er helt absurde grunde at komme med til at miskreditere visse mærker hundefoder. Jeg ved ikke, om Specific eller Pedigree eller Eaglepack --eller Olivers, for den sags skyld-- måske er produceret på en måde, der er uhensigtsmæssig. Men jeg er helt sikker på, at det er i hvert fald hverken tilstedeværelsen af cellulose --eller hydroliseret protein, der gør et foder ringe. ---Det svarer lidt til at sige, at en gulerod er ringe hvis man river den... Den bliver lettere optagelig, ---og den indeholder cellulose.

 

Hvis man vil være sikker på, hvad man putter i munden på sig selv eller sin hvalp, så køber man ikke færdigfoder. Til gengæld sætter man sig så grundigt ind i, præcis hvad éns hvalp har brug for af næringsstoffer. DET! er nok ikke så ligetil for de fleste mennesker. Bare her på Hunde-forum er der jo fortalere for at en hund skal have mad med et proteinindhold, der svinger fra 10-15% til 100%. Hvis lille Bellas mor skulle have råd om selv at lave maden til Bella, SÅ ville der nok blive "lidt debat" igen...

Og hvis bellas mor -som de fleste mennesker- selv spiser medister, køberugbrød, skåret pålæg, eller andre færdigprodukter, så ER det altså at lidt glad vanvid at fodre bella med økologisk lam og brune ris... :lol:

 

----Iiiiih, hvor ville jeg ønske, at I ville klikke på "vis prøve" --og læse hele jeres eget indlæg INDEN I klikker på "udfør"...... :roll:

 

 

bellas mor... Jeg ved ikke, om Bella er syg eller ej. En 8 ugers hvalp er altså ikke rask når den kløer sig så den piver.

Du fik ikke fortalt, hvad den medicin hedder, som du har fået af dyrlægen?

 

Jeg kan ikke forstå det med "hvalpemider". Det er ikke et udtryk jeg har mødt før... :?

 

Hun ser så dejlig ud, den bette. Og jeg håber inderligt for dig, at hun snart er helt rask så du kan lægge hele dit hundemareridt bag dig og bare glæde dig over en sund og rask lille hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Beklager at jeg ikke svarer på alle indlæggene -punkt for punkt...

Men de er komplet uoverskuelige for mig. Det minder om noget, der er skrevet efter en temmelig våd påskehøjtid........... :?

Ninjamor, --hvad skete der med dit forslag om ikke blindt at citere hele indlæg??? :shock:

 

Beklager du bliver chokeret (smileyen) men jeg kunne ikke få det til at fungere denne gang

 

Ved du hvad? Du lægger altså en temmelig dårlig stil her ved at komme med bemærkningen om at vi er berusede!

 

Men okay, jeg vil da liiiiiige forklare, at "hydrolyse" IKKE har noget med hønsefjer at gøre. :lol:

Hydrolyse er simpelthen en måde, man nedbryder f.eks. protein, så det bliver lettere at optage for hunden.

At noget er hydroliseret fortæller ikke noget om, hvad det indeholder.

 

Tak for din forklaring. Jeg ved skam godt hvad ordet indebærer. SAMT at man "producerer" kunstigt og ikke optageligt protein af forskelligt affald og beregner dette med i den totale proteinmængde i foderet.

Dette mente jeg klart, jeg havde skrevet.

Fiskeprodukter kan f.eks. være alt fra makrel i tomat, torskelever, marinerede sild til, tjah min fantasi rækker ikke til her.

 

Og cellulose er ikke nødvendigvis lavet af træ eller bomuld. ALLE planter indeholder cellulose, for det er hvad cellevæggene er lavet af. I alle planter.

 

Hvis du kikker på cellulosepulver står der at det udvindes af det nævnte.

 

Det er helt absurde grunde at komme med til at miskreditere visse mærker hundefoder. Jeg ved ikke, om Specific eller Pedigree eller Eaglepack --eller Olivers, for den sags skyld-- måske er produceret på en måde, der er uhensigtsmæssig. Men jeg er helt sikker på, at det er i hvert fald hverken tilstedeværelsen af cellulose --eller hydroliseret protein, der gør et foder ringe. ---Det svarer lidt til at sige, at en gulerod er ringe hvis man river den... Den bliver lettere optagelig, ---og den indeholder cellulose.

 

Det vil jeg slet ikke give dig ret i. Guleroden er blevet finere delt men er stadig rå og ubehandlet = er ikke blevet udsat for kemikalier eller andre stoffer.

 

Hvis man vil være sikker på, hvad man putter i munden på sig selv eller sin hvalp, så køber man ikke færdigfoder. Til gengæld sætter man sig så grundigt ind i, præcis hvad éns hvalp har brug for af næringsstoffer. DET! er nok ikke så ligetil for de fleste mennesker.

 

Det er dog ikke vanskeligt at fremskaffe materiale om hvad der gemmer sig/kan gemme sig bag betegnelser som "derivater", "produkter", bi-produkter" mv.

Hvis man vælger at gøre dette så VED man i det mindste, hvad man propper i sin hund.

Og kan fravælge nogle materialer.

 

Bare her på Hunde-forum er der jo fortalere for at en hund skal have mad med et proteinindhold, der svinger fra 10-15% til 100%. Hvis lille Bellas mor skulle have råd om selv at lave maden til Bella, SÅ ville der nok blive "lidt debat" igen...

 

Ja, det er jo et debatforum... Og alle behøver slet ikke være enige.

 

I såfald ville Bellas mor samt andre kune blive smækforvirrede, ligesom vi andre har været det, men samtidig kunne samme personer selv tage stilling.

 

Og hvis bellas mor -som de fleste mennesker- selv spiser medister, køberugbrød, skåret pålæg, eller andre færdigprodukter, så ER det altså at lidt glad vanvid at fodre bella med økologisk lam og brune ris... :lol:

 

Det er så din vurdering, andres behøver ikke nødvendig være ens

 

----Iiiiih, hvor ville jeg ønske, at I ville klikke på "vis prøve" --og læse hele jeres eget indlæg INDEN I klikker på "udfør"...... :roll:

 

Jeg har også mange ønsker, som ikke altid går i opfyldelse. Beklager hvis det er for uoverskueligt at læse.

 

 

bellas mor... Jeg ved ikke, om Bella er syg eller ej. En 8 ugers hvalp er altså ikke rask når den kløer sig så den piver.

Du fik ikke fortalt, hvad den medicin hedder, som du har fået af dyrlægen?

 

Jeg kan ikke forstå det med "hvalpemider". Det er ikke et udtryk jeg har mødt før... :?

 

Hun ser så dejlig ud, den bette. Og jeg håber inderligt for dig, at hun snart er helt rask så du kan lægge hele dit hundemareridt bag dig og bare glæde dig over en sund og rask lille hvalp.

 

Nu HAR du så besluttet, at hvalpen ikke er rask (anden linie første afsnit)

Noget kan sagtens klø så fotrfærdeligt at mennesker kradser sig selv til blods uden de fejler noget. bare tænk i myggesæsonen!

Link til indlæg
Del på andre sites

...derfor vil jeg alligevel gerne vide, hvad det er, dyrlægen har ordineret... Det fortæller mere end ordet "hvalpemider"...

 

 

Men tak for overskueligheden i dit sidste indlæg...

 

Jeg kan ikke rigtig se forskellen på, hvordan Eaglepack beskriver deres produkter og hvordan Specific eller Pedigree beskriver deres...

 

Eaglepacks side er lidt af et mareridt, fordi den -på min computer-- fungerer så laaangsomt... Jeg mister helt modet, når jeg leder efter bestemte oplysninger, --som f.eks. hvad indholdet er i hvalpefoderet for små racer..

 

I sidste ende er det et spørgsmål om tillid til producenten.

 

 

Men hvis man har tillid til sin dyrlæge, så lytter man vel til hans/hendes råd... Uanset om han/hun sælger visse mærker med fortjeneste...

 

Min egen dyrlæge anbefaler Olivers som hun slet ikke sælger... Og de receptpligtige ting jeg køber hos hende er billigere end på apoteket...

 

Et eller andet sted går jeg ud fra, at en dyrlæge først og fremmest har sit job for at hjælpe og kurere dyr. IKKE for at tjene flest muligt penge på at sælge så meget dårligt foder som muligt..

 

Tak for din forklaring. Jeg ved skam godt hvad ordet indebærer. SAMT at man "producerer" kunstigt og ikke optageligt protein af forskelligt affald og beregner dette med i den totale proteinmængde i foderet.

Dette mente jeg klart, jeg havde skrevet.

Fiskeprodukter kan f.eks. være alt fra makrel i tomat, torskelever, marinerede sild til, tjah min fantasi rækker ikke til her.

 

Nej! Ninjamor! Man KAN producere OPTAGELIGT protein ud fra forskelligt affald som hønsefjer ved hjælp af hydrolyse.

Jeg tror du har en bog, hvor der er gået kuk i oversættelsen. :lol:

 

Men at man KAN bruge affald betyder ikke nødvendigvis at man gør det, som du postulerer.

 

Fiskeprodukter er næppe makrel i tomat eller marinerede sild, for det ville give besvær med at måle indholdet af marinade og tomat... -Selv om hundene ville sikkert elske det :lol:

Men fiskeprodukter kan være fiskemel lavet af ben og indvolde og andet affald.

Igen: Det KAN dække over affald. Men det behøver ikke at gøre det.

 

Kikkede lige: Eaglepack bruger faktisk osse hydrolyserede ingredienser... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

 

Jeg har ikke nævnt Eaglepack med ët ord

 

Eaglepacks side er lidt af et mareridt, fordi den -på min computer-- fungerer så laaangsomt... Jeg mister helt modet, når jeg leder efter bestemte oplysninger, --som f.eks. hvad indholdet er i hvalpefoderet for små racer..

 

Det er også irriterende med langsomme websider

 

I sidste ende er det et spørgsmål om tillid til producenten.

 

Ja. Og her synes jeg, det er godt at have en forhåndsviden. En dygtig forhandler/producent kan jo snakke solen sort med lovprisninger om eget produkt.

 

For nogle år siden blev nogle producenter opmærksom på, at for nogle i hundeverden ver bi-produkter "fy fy" og pludselig var der ikke mere dette i!

Dejligt.

I stedet var der nu noget som hed "derivat af..."

Adspurgt fik jeg af levnedsmiddelstyrelsen at vide at derivater var et andet ord for bi- produkter!

 

Nu er der så kommet en ny betegnelse nemlig kategori-3 materiale, som igen bare er bi-produkter.

Sådan noget er uoverskueligt for hundeejeren medmindre der ligger lidt research forud.

 

Men hvis man har tillid til sin dyrlæge, så lytter man vel til hans/hendes råd... Uanset om han/hun sælger visse mærker med fortjeneste...

 

Bestemt! Og som du nok har regnet ud, forsøger jeg at skubbe til BLIND tilllid til dyrlægernes generelle viden om hundens ernæring.

 

Ifølge min egen lokale dyrlæge, altså ikke den forhadte Gudrun, lærer dyrlæger INTET om emnet. Medmindre de vil bruge deres fritid på et aftenkursus, som afholdes af producenterne.

Lur mig om ikke meget af tiden på sådanne kurser går med lovprisning af eget produkt?

 

Min egen dyrlæge anbefaler Olivers som hun slet ikke sælger... Og de receptpligtige ting jeg køber hos hende er billigere end på apoteket...

 

Det er da fint!

Forhandler din dyrlæge slet ikke foder?

 

Et eller andet sted går jeg ud fra, at en dyrlæge først og fremmest har sit job for at hjælpe og kurere dyr. IKKE for at tjene flest muligt penge på at sælge så meget dårligt foder som muligt..

 

Det tror jeg da heller ikke er dagsordenen - altså at sælge så meget dårligt foder som muligt.

Men de fleste dyrlæger tjener altså en god sjat på foder og naturligvis anbefaler de dette foder. Andet ville være sært for de tror vel på, det er noget godt de sælger.

 

 

Nej! Ninjamor! Man KAN producere OPTAGELIGT protein ud fra forskelligt affald som hønsefjer ved hjælp af hydrolyse.

Jeg tror du har en bog, hvor der er gået kuk i oversættelsen. :lol:

 

Jamen så siger vi det,. vi kan blive ved og ved...

 

Men at man KAN bruge affald betyder ikke nødvendigvis at man gør det, som du postulerer.

 

Nej da.

Men når du ikke kan se, hvad der gemmer sig i en ingrediens, andet end at det er et "produkt", så er forbrugeren lige vidt.

For om det er skidtfisk (bi-produkt) eller et parti dåser i makrel som er anvendt er lige uoverskueligt for den hundeejer, som gerne vil vide, hvad det er hunden indtager.

 

Fiskeprodukter er næppe makrel i tomat eller marinerede sild, for det ville give besvær med at måle indholdet af marinade og tomat... -Selv om hundene ville sikkert elske det :lol:

Men fiskeprodukter kan være fiskemel lavet af ben og indvolde og andet affald.

Igen: Det KAN dække over affald. Men det behøver ikke at gøre det.

 

Som produkter i dyrefoder herunder hundefoder må anvendes alt beskadiget eller på anden måde uegnede produkter producerede til menneskeføde.

Hvis vi nu siger at "fiskeprodukt" er ensbetydende med ens ingredienser i hver produktion, tror du så ikke producenten ville skrive dette? F.eks. hellefisk, laks og sild, hvilket lyder af meget mere end "fiskeprodukter"?

 

Kikkede lige: Eaglepack bruger faktisk osse hydrolyserede ingredienser... :lol:

 

Jeg ved ikke, hvorfor du bringer Eaglepack på bane overfor mig? Jeg har vist ikke nævnt eller fremhævet dette mærke?

 

Men det var måske den der påskefestivitas som ramte lidt hårdt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork, ja... Påsken var da hård. Jeg fyldte 60 langfredag... Men jeg drikker ikke... --Lægens råd. --Så jeg er bare almindelig megatræt.. :lol:

 

Nåmen , "derivater" er bare stoffer der er afledt af det oprindelige stof... Jeg er gammel kemiker, så de der kemiske betegnelser sidder bare oppe i ærmet endnu. :)

Derivat er ligesom hydrolyse ikke noget negativt ord, men bare et ord for produkter, der er i familie med det oprindelige produkt...

 

At det også kan bruges om ernæringsmæssigt dårlige produkter, det er helt klart.

Men det kan også sagtens bruges om helt ok produkter... Det er ikke et ord der fortæller noget om kvaliteten.

 

Det er noget "tarveligt" af producenterne, at de ikke bruger et sprog, der er til at forstå for alle.

---Og det gør de måske endda alligevel. Men i deres ingredienslister bruger de forskellige ord for de samme ting. Der burde være et "samlende organ" der kunne oversætte for den almindelige forbruger. F.eks. kunne DKK måske tilbyde en slags "blåt stempel" hvis producenterne gav ensartede oplysninger om deres produkter.

 

Nå, men det skulle man måske foreslå dem...

 

Næ. Du har ikke udtalt dig om indholdet af Eaglepack. Hvad synes du egentlig om det?

 

--Min dyrlæge forhandler hunde- og kattemad og en masse andre ting også, -som de fleste dyrlæger vist gør.. Venteværelset har da en udstilling af nogle produkter... Men jeg har egentlig ikke hængt mig i hvilke. Vent! Jeg tror jeg har et billede... bob.bob... Umiddelbart kan jeg se Hills og Royal Canin.. Der kan da være flere...

 

Og det er ikke noget, jeg har debatteret med hende på noget tidspunkt. Hun hjalp mig da også med at sammensætte et foder til Ramses, da han ikke kunne tåle tørfoder på grund af lagermideallergi..

 

Jeg tror lige så meget, at hun har de produkter fordi kunderne selv kommer og spørger hende om, hvad de skal give deres hund.

 

Nej, nu er det TV-avistid...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Birgitta, jeg synes det er lidt lavt at antyde at Ninjamor og jeg skulle være berusede medens vi skriver :D

 

 

Det ville være godt for debaten hvis alle negative ytringer om andre debatører blev udeladt, medmindre de er positive skader de bare den gode stemning og får os fra emnet, lad os holde os til emnet og den gode debatstil :)

 

 

I eaglepack er der Hydrolysat af krebsdyr (glucosaminkilde), det er tydeligt at det er gkukosamin, der er ikke noget skjult, og så vidt jeg husker får Silke også foder med det tilsat :)

 

Hvis man ser Specifiks hvalpefoder :

 

Ingredienser:

Korn • Vegetabilsk proteinekstrakt • Olie og fedtstoffer • Fisk og fiskeprodukter • Hydrolyseret svineprotein • Mineraler • Mælk og mælkeprodukter • Sukker • Æg og ægprodukter • Plantago psyllium husk

 

Så er det ekstremt svært at se hvad der er i !

 

Korn?

Vegetabilsk protein?(hvorfor skal hvalpen have vegetabilsk protein og hvorfra stammer det?)

Olie og fedtstoffer?

Hydroliseret svineprotein?

Mælk (hvad skal det egentlig til for?)

Mælkeprodukter?

SUKKER??

Æg og æggeprodukter (det sidste er ikke rent æg, gæt hvad påskeharen mon har med?)

HUSK er stort set det eneste sikre her, et afføringsmiddel der er ganske udmærket til maver der ikke kan selv :)

 

Ingredienserne kan skifte fra gang til gang, sukker er meget uegnet til hunde og kan forårsage eller forstærke adfærdsforstyrrelser hos udsatte hunde.

Jeg tror at hvis de brugte gode sunde og reelle ingredienser hver gang og sunde olier m.m., så ville de skrive det og de ville skrive det udførligt i ingredienslisten!

Dette er en typisk ingrediensliste hvor der bruges tvivlsomme produkter i foderet, det bliver skjult i alt det der umiddelbart ser fint ud hvis man ikke ved bedre, og her kan skjule sig hvad som helst klamt.

I pedigree er da i det mindste sikkert at der er 4% ris i risbidderne...

Jeg tror aldrig jeg har set et produkt der blev ''underreklameret'', specielt ikke et produkt som hundemad :)

 

Birgitta citere Specifik for at skrive : "Foderets særlige sammensætning af næringsstoffer sammen med det øgede indhold af energi sikrer optimal vækst i hele vækstperioden.

 

Den gode kvalitet af råvarerne sikrer nem optagelse af næringsstofferne. Dette medfører, at hvalpen producerer en begrænset mængde afføring.

 

Størrelsen på foderpillerne er tilpasset hvalpe, så den dækker behovet hos hvalpe af små racer.

 

Sund hud og pels på grund af omega-3 og omega-6 fedtsyrerne."

 

De skriver at de bruger gode råvarer men gør ikke rede på dem?

De skriver de bruger sundt fedt, men deklarere det ikke?

 

 

 

Jeg vælger eaglepacks ingrediensliste som modeksempel fordi der ikke er noget at være i tvivl om eller usikker på, det er pindet helt ud i selv alle de enkelte mælkesyrebakterier, og sådan en ingrediensliste er bindende, dette foder skal indeholde hvad det lover, risene er 100% brune ris, gulerøderne er 100% gulerod , fiberkilden er rødbeder osv..

Man ved hvad der er i, derudover er foderet produkseret uden unødvendigt kemi, både i foder til produktionsdyr, marker hvor adgrøder har vokset osv. :)

 

Hvlapefoder til hvalpe af små racer :

 

Kyllingekød-mel, Brune Ris, Havremel, Kyllingfedt (Preserveret med naturlige Tocopheroler), Ansjos- og Sardinkød-mel, Grisekød-mel, Tørrede rødbedekød (fiberkilde), Bygmel, Presset tomat, Dehydreret æg, Hørfrø, Canola olie, Tørrede æbler, Oste-mel, Tørrede gulerødder, Lufttørrede ærter, Sol-tørrede Lucernefrø, Salt, Kalium Clorat, Quinoa (Økologisk), Inulin, Hydrolysat af krebsdyr (glucosaminkilde), Tørrede Tranebær, tørrede blåbær, Beta-Caroten, Økologisk Mælkebøtte, Hvidløg, DL-Methionin (Essentiel Amino-syre), Vitamin A Acetat, Vitamin D3, Vitamin E, Riboflavin, Vitamin B12, d-Pantothen Syre, Niacin, Cholin Chlorid, Pyridoxin Hydrochlorid, Thiamin, Folin syre, Ascorbin syre, Biotin, Rosemarin Extrakt, Inositol, Dehydreret Kelp (aske af tang), Polysaccharid Compleks (isoleret) af Zink, Jern, Mangan, Kopper og Kobolt, Jodkalium, Selen, Yucca Schidigera Extrakt, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus Kasein, Enterococcus Faecium, B. subtillus, Bacillus lichenformis, Bacillus coagulins, Aspergillus oryzae og Aspergillus niger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ork, ja... Påsken var da hård. Jeg fyldte 60 langfredag... Men jeg drikker ikke... --Lægens råd. --Så jeg er bare almindelig megatræt.. :lol:

 

Tilykke med fødselsdagen

 

Derivat er ligesom hydrolyse ikke noget negativt ord, men bare et ord for produkter, der er i familie med det oprindelige produkt...

 

Fik noget andet at vide som jeg skrev, medmindre du med " ifamilie" mener det samme som bi-produkt..

Men bortset fra derivater...

Jeg mener, at et foder skal være så rent som muligt

 

Det er noget "tarveligt" af producenterne, at de ikke bruger et sprog, der er til at forstå for alle.

 

Hvis de gjorde det, var der meget foder som ikke kunne sælges er jeg sikker på

 

Næ. Du har ikke udtalt dig om indholdet af Eaglepack. Hvad synes du egentlig om det?

 

Jeg går så helt klart ind for den holistiske tankegang Eaglepack har

 

Og det er ikke noget, jeg har debatteret med hende på noget tidspunkt. Hun hjalp mig da også med at sammensætte et foder til Ramses, da han ikke kunne tåle tørfoder på grund af lagermideallergi..

 

Lyder godt

 

Jeg tror lige så meget, at hun har de produkter fordi kunderne selv kommer og spørger hende om, hvad de skal give deres hund.

 

Tjah... Hills og Royal Canine fås hos de fleste fyrlæger

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
for at blive ved det varme emne, så vil jeg høre: kender nogen,

Agrosam Pettood (gråsten)

vi har i dag besøgt nogle der havde fået ny hundehvalp, og de blev anbefalet dette af opdretteren :-)

 

Nja, det er som de andre to typer ikke noget at råbe højt hurra for :D

 

Prøv at se ingredienslisten og tænk på de andre ting vi har skrevet om :)

 

http://www.agrosam.dk/hvalpekost.php

 

Fik Bella så leget?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja jeg tror det var en god oplevelse, for Bella at besøge lille Mille, de havde megen fornøjelse af hinanden,Billedfil og blev selvfølgelig meget trætte begge to dejlig at se :P

 

 

De ser ud til at passe rigtigt godt sammen de to, de er skønne :D

 

2145_2598_image001_1_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ville være godt for debaten hvis alle negative ytringer om andre debatører blev udeladt, medmindre de er positive skader de bare den gode stemning og får os fra emnet, lad os holde os til emnet og den gode debatstil :)

 

Hørt!

 

Der hvor tråden ofte knækker og diskussionen bliver ubehagelig er altid når en debattør bliver vred og pludselig laver personlige angreb.

Jeg har læst både denne tråd og tråden om "letter ben" igennem nogle gange, og for mig at se starter de ubehagelige udviklinger af diskussionerne altid med personlige provokationer.

 

Jeg synes det er pinligt at voksne mennesker i et offentligt debatforum ikke kan finde ud af at diskutere sagligt med respekt for hinanden som personer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...