Hop til indhold

gode seler :D


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie
Jeg har vist en prikket sele i samme stil i denne tråd. Den tror jeg også Oscar skal have :)

 

Ja der var super hurtig levering, så det var bare lækkert :)

 

 

Åh ja, det er de her http://4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=224710&ProductName=Hundesele+med+polka%2Dprikker&GroupName=HundeSeler&GroupGuid=63

 

De ser også fine ud :-D

 

Måleskema [media]http://4hotdogs.com/catalog/documents/224710-2.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 130
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

 

Ja de ser nemlig også gode ud. Lidt bredere end puppia's, og måske en smule mere robuste tænker jeg. Samt at den bagerste rem (den der går omkring brystet) sidder på en ring og ikke kan rykkes i modsætning til puppia's.

 

Jeg har ledt efter en amerikansk forhandler der kan sende til DK, men har ikke lige fundet en endnu. Ellers ender jeg nok med at købe den ved 4hotdogs...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst anne-marie
Jeg læste lige jeres tråd ang. seler, her er et godt tip hvis i mangler spor / vogn seler. :5up:På www.apporten.dk er der seler til spor og vognkørsel i læder, nylon og webbing alle til rimlige priser. jeg har selv en til spor i nylon den er foret på bryst og ryg så den ikke generer hunden. :-D De har også læder liner og halsbånd fra timely til rimlige priser.Så skal i ud og købe ting til jer selv / hunden vil jeg gerne anbefale www.apporten.dk

Mange vuf fra Trine

 

Susi har også en nylonsporsele der ligner meget :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg hiver lige denne tråd frem igen :) Det forholder sig nemlig sådan at Oscar har fået ny sele :oops: Det er endnu en puppia, men det er nu vest selen. Bestilte den i XL, velvidende at den ville være for lille til ham. Men jeg havde fint mod på lige at modificere den så den kunne passe. Det er nu gjort, så nu ser den ud som på billederne. Nederste spænde skal lige flyttes lidt, så omkredsen bliver mindre, men ellers passer den fint. Den sidder til, men det er med vilje :) Den klemmer ikke nogle steder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa

 

Hvor er selen blevet fin :5up:

 

Må man spørge hvorfor du har skiftet din Ezydog ud?

 

Jamen det har jeg heller ikke. Den har vi stadig. Men jeg synes ikke den lægger trykket super godt på ham... Den er bedre end den første puppia sele vi købte, da Oscar han tendens til at trække. Så den bliver brugt til spor tror jeg. Indtil jeg får fundet en lækker sporsele til ham en dag.

 

Der udover er jeg træt af at den drejer sådan på ham. Brystpladen bliver siddende, og det er jo fint nok. Men trykket ændres jo, så det bliver skævt fordelt hvis han trækker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover
Jamen det har jeg heller ikke. Den har vi stadig. Men jeg synes ikke den lægger trykket super godt på ham... Den er bedre end den første puppia sele vi købte, da Oscar han tendens til at trække. Så den bliver brugt til spor tror jeg. Indtil jeg får fundet en lækker sporsele til ham en dag.

 

Der udover er jeg træt af at den drejer sådan på ham. Brystpladen bliver siddende, og det er jo fint nok. Men trykket ændres jo, så det bliver skævt fordelt hvis han trækker...

 

Ja, det problem har vi også med Alice's Ezydog.

 

 

Har du forresten fået set i din kalender?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg hiver lige denne tråd frem igen :) Det forholder sig nemlig sådan at Oscar har fået ny sele :oops: Det er endnu en puppia, men det er nu vest selen. Bestilte den i XL, velvidende at den ville være for lille til ham. Men jeg havde fint mod på lige at modificere den så den kunne passe. Det er nu gjort, så nu ser den ud som på billederne. Nederste spænde skal lige flyttes lidt, så omkredsen bliver mindre, men ellers passer den fint. Den sidder til, men det er med vilje :) Den klemmer ikke nogle steder...

 

Hvor er han fin :-D

 

Hvor har du ændret den?

 

Jeg har to af de seler og to af den anden du har :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Jeg hiver lige denne tråd frem igen :) Det forholder sig nemlig sådan at Oscar har fået ny sele :oops: Det er endnu en puppia, men det er nu vest selen. Bestilte den i XL, velvidende at den ville være for lille til ham. Men jeg havde fint mod på lige at modificere den så den kunne passe. Det er nu gjort, så nu ser den ud som på billederne. Nederste spænde skal lige flyttes lidt, så omkredsen bliver mindre, men ellers passer den fint. Den sidder til, men det er med vilje :) Den klemmer ikke nogle steder...

Det er da ikke den som hedder Regular vel? Jeg synes nemlig ikke spænderne ser sådan ud på modelbillederne, men det er måske fordi din er XL?

Jeg overvejer selv nogle nye seler, bare for at få noget i et anerledes design. Men der skal ikke meget til, før det ser forfærdeligt klodset ud på en hårløs:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Det er da ikke den som hedder Regular vel? Jeg synes nemlig ikke spænderne ser sådan ud på modelbillederne, men det er måske fordi din er XL?

Jeg overvejer selv nogle nye seler, bare for at få noget i et anerledes design. Men der skal ikke meget til, før det ser forfærdeligt klodset ud på en hårløs:shock:

Det er en step in vest, den Susi har på i starten af tråden :-)

 

Jeg tror Stjernetosse har forlænget remmene der hvor spænderne sider :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er han fin :-D

 

Hvor har du ændret den?

 

Jeg har to af de seler og to af den anden du har :lol:

 

Jeg har fjernet velcro'en, og sat bånd med klik spænde istedet. Nu er den så blevet lidt for stor der istedet :oops: Men det kan rettes.

 

Det klikspænde der sad i forvejen har jeg erstattet med et nyt, og igen gjort den lidt større der. Ringene sidder lige det længste fra hinanden, så jeg overvejer at pille det op og sætte nyt i igen :oops:

 

Men overall er jeg godt tilfreds med den, den sidder hvor den skal i hvert fald :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da ikke den som hedder Regular vel? Jeg synes nemlig ikke spænderne ser sådan ud på modelbillederne, men det er måske fordi din er XL?

Jeg overvejer selv nogle nye seler, bare for at få noget i et anerledes design. Men der skal ikke meget til, før det ser forfærdeligt klodset ud på en hårløs:shock:

 

Det er vist den der hedder regular... Soft vest harness kaldes den også. Men jeg har jo sat spænder i istedet for velcroen, så den ligner ikke den oprindelige :)

 

Puppia mærket som sidder på siden sad ovenpå den "flap" der blev lukked med velcro. Det skulle da på igen :mrgreen: Selvom det nu er en puppia ala Stjernetosse ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøj, hvor er den fiiin:shock:, du er da dygtig!

 

Jeg glæder mig til at se den i funktion på søndag:)

 

Taaark :mrgreen: Det var ikke så svært. Den er som sagt blevet en anelse for stor omkring brystet. Kunne ikke tage ham med op til min mor, hvor symaskinen er lokaliseret, da hendes tæve er i løbetid. Så det blev sådan lidt på øjemål :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Luxdog
Det er vist den der hedder regular... Soft vest harness kaldes den også. Men jeg har jo sat spænder i istedet for velcroen, så den ligner ikke den oprindelige :)

 

Puppia mærket som sidder på siden sad ovenpå den "flap" der blev lukked med velcro. Det skulle da på igen :mrgreen: Selvom det nu er en puppia ala Stjernetosse ;)

:klap:havde det ikke været nemmere og måske billigere bare at sy en sele selv?:mrgreen: Jeg har en opskrift i Sy till hunden, overvejer selv at sy til mine tøser...eller *host host* få min far til det:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Luxdog
Jeg syntes at denne sele er den bedste, i hvertfald til Diesel.

Læder sele fra Kenjan.

Super lækker sele, til større hunde:5up: Jeg brugte selv den type til mine Hovawarter:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes at denne sele er den bedste, i hvertfald til Diesel.

Læder sele fra Kenjan.

 

Jeg har samme sele til sportræning, og den er super :5up:

 

Til Gruppe C og generel all round har jeg denne, også fra Kenjan. Den er fremstillet i 4 cm. kraftig nylon foret. Spændet bruges i flyvemaskiner så meget stærkt :blink: Pasformen er perfekt :5up: :5up: og så kan den smides i vaskemaskinen :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg indrømmer det, jeg er doven, og for doven til at læse 10 sider, UNDSKYLD!

 

Vi er blevet enige om at vi gerne vil have at Aslan skal være sele hund, hvis dette kan lade sig gøre.

 

En god sele til store hunde?

Han ender med at være omkring 70-75 over skulderen, og hans far på 2 år vejer 80 kilo.

 

Det optimale ville være en sele som hunden kan vokse med (pt har vi en nylon sele, som kan gøres støre, men jeg brøds mig ikke om at han løber og idet snoren bliver stram, må nylon da gøre lidt ondt?)

 

Jeg er jo vild med sådan en som ppp-Pero har, der er bred og blød foran, men hvordan er sådan nogle til store hunde? Og kan man overhovedet få dem til store hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...