Hop til indhold

Hjælp til ordentlig tyggelegetøj til laphvalp


Gæst Bjærglab
 Share

Recommended Posts

Gæst Bjærglab

Jeg har brug for et par gode tips.

 

Min dejlige Emma er nu knap 14 uger og har den sidste uges tid haft øget tyggetrang.

 

Hun får over en dag som suplement til at dække sit tyggebehov:

 

2 mindre gulerødder

1 denticks tandbørste eller tyggepind

1 lille oksehuds tyggepind.

 

Så langt så godt, men hendes behov for at tygge er langt større, så alle legeting i plast, (kraftigt gummi kødben og hårde bolde) ligger hun også og gumler i.

 

Men det kan legetøjet slet ikke holde til.

 

Hun får i løbet af 15 - 20 minutter bidt så meget i legetøjet, så hun får bidt hul på legetøjet.

Og det resulterer så i at jeg efterhånden har smidt en del legetøj ud.

 

For jeg tør ikke lade hende ligge med legetøj hun har bidt i stykker, da hun sagtens kan finde på, at æde det afbidte.

 

Jeg skal idag ned til vores slagteri og hente okse og kalveben som jeg har bestilt, og så håber jeg at hun kan få dækket tyggetrangen med dem.

 

Pyh ha det blev da en lang indledning:-)

 

Men her kommer selve spørgsmålet:

 

Kan i anbefale noget gummilegetøj, eller andet materiale, som en laphvalp ikke kan bide i stykker.

 

Eller om der er andet jeg skal have focus på?

 

På forhånd tak

 

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg giver selv mine hvalpe rå kalve/okseknogler på størrelse med håndbolde. Der er dels til mange timer dels virker det som om det dækker en stor del af behovet.

 

Jeg har stort set aldrig haft hvalpe som ødelagde ting eller gnavede i møbler andet end meget kortvarigt.

 

Store politistave, hvis du kender dem, kan også anbefales Det er oksehuds "pinde" på et par centimeters tykkelse og ca 30 cm lange.

 

Det ærgerlige med legetøjsgnaveriet er jo at hun får for vane at behandle legetøj sådan, så jeg ville fjerne det til hun var ovre gnaveperioden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brug for et par gode tips.

 

Min dejlige Emma er nu knap 14 uger og har den sidste uges tid haft øget tyggetrang.

 

Hun får over en dag som suplement til at dække sit tyggebehov:

 

2 mindre gulerødder

1 denticks tandbørste eller tyggepind

1 lille oksehuds tyggepind.

 

Så langt så godt, men hendes behov for at tygge er langt større, så alle legeting i plast, (kraftigt gummi kødben og hårde bolde) ligger hun også og gumler i.

 

Men det kan legetøjet slet ikke holde til.

 

Hun får i løbet af 15 - 20 minutter bidt så meget i legetøjet, så hun får bidt hul på legetøjet.

Og det resulterer så i at jeg efterhånden har smidt en del legetøj ud.

 

For jeg tør ikke lade hende ligge med legetøj hun har bidt i stykker, da hun sagtens kan finde på, at æde det afbidte.

 

Jeg skal idag ned til vores slagteri og hente okse og kalveben som jeg har bestilt, og så håber jeg at hun kan få dækket tyggetrangen med dem.

 

Pyh ha det blev da en lang indledning:-)

 

Men her kommer selve spørgsmålet:

 

Kan i anbefale noget gummilegetøj, eller andet materiale, som en laphvalp ikke kan bide i stykker.

 

Eller om der er andet jeg skal have focus på?

 

På forhånd tak

 

Med venlig hilsen

En kong "bold".

 

KONG Pet Toys - Legendary Strength, Quality, and Performance

 

de fås i mange butikker, både online og fysiske dyrebutikker.

 

Der er bla. andet loppetjansen ect.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
En kong "bold".

 

KONG Pet Toys - Legendary Strength, Quality, and Performance

 

de fås i mange butikker, både online og fysiske dyrebutikker.

 

Der er bla. andet loppetjansen ect.

 

Det må jeg da også lige kigge på - Kunne være godt med noget legetøj som rent faktisk holder... Og den sorte kong vi har til foder, er alletiders... Hehe! Takker for info:banan:Selvom det ikke var til mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab

Tusind tak for dit svar.:5up:

 

Jeg fjerner fluks resten af hendes gummi legetøj:-D

 

Jeg har købt nogel af de store politistave, men jeg bliver nødt til at vente med at give hende dem.

 

Grunden er, at Basse stjæler den slags store ting fra hende, når han er frdig med sin, og bliver meget agressiv, hvis hun vil have spiselige ting tilbage.

 

Og lige mad skal de ikke slås om..........hvis du forstår :-D

 

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
En kong "bold".

 

KONG Pet Toys - Legendary Strength, Quality, and Performance

 

de fås i mange butikker, både online og fysiske dyrebutikker.

 

Der er bla. andet loppetjansen ect.

 

Tusind tak for dit svar :-D

 

Det lyder som en god ide, til at have med, når vi er på besøg hos nogen:5up:

 

Den skal vi da lige have kikket på på mandag.:5up:

 

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
Det må jeg da også lige kigge på - Kunne være godt med noget legetøj som rent faktisk holder... Og den sorte kong vi har til foder, er alletiders... Hehe! Takker for info:banan:Selvom det ikke var til mig...

 

Hejsa :-D

 

Kun dejligt hvis mit indlæg kan hjælpe andre :vinken:

 

Med venlig hilsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hejsa :-D

 

Kun dejligt hvis mit indlæg kan hjælpe andre :vinken:

 

Med venlig hilsen

 

Hehe - Lige præcis. Vi snakkede så sent om det i går, altså at vi skulle købe noget mere stærkt legetøj...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Alt der har haft med knudereb at gøre har været et hit her. Det har taget Nura MEGET lang tid at bide det i stykker.. Det ting hun fik som hvalp er først ved at give efter nu, halvandet år senere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
Dogsfirst.dk sælger noget legetøj der er bide/tyggestærkt. Jeg har en aligator derfra, som har overlevet Oscar's lømmelalder samt Svea fra helt lille til nu...

 

Tuffy hedder det...

 

 

yhst-88824570685916_2079_10667335

 

Er den af stof?

 

Emma har nogle stof ting, som hun tygger lidt i, men mere leger slå ihjel/ ruske med.

 

Men når hun rigtig skal bide, er hun kun kun interesseret i noget der er hårdt at bide i..................en gænge på en gyngestol får et fur,:lol: når trangen kommer over hende.

 

Så jeg har for det meste focus på hende, når hun cirkler den vej.

 

Med venlig hilsen

Redigeret af Bjærglab
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
Alt der har haft med knudereb at gøre har været et hit her. Det har taget Nura MEGET lang tid at bide det i stykker.. Det ting hun fik som hvalp er først ved at give efter nu, halvandet år senere..

 

Hejsa:-D

 

Ja dem har jeg en pæn stak af................................men Emma gider desværre ikke at lege med dem.

 

Men måske gider hun den senere hen, så jeg har gemt dem væk til senere.

 

Med venlig hilsen:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er den af stof?

 

Emma har nogle stof ting, som hun tygger lidt i, men mere leger slå ihjel/ ruske med.

 

Men når hun rigtig skal bide er hendes jagt noget der er hårdt..................en gænge på en gyngestol får et fur,:lol: når trangen kommer over hende.

 

Så jeg har for det meste focus på hende, når hun cirkler den vej.

 

Med venlig hilsen

 

Det er flere lag stof(forskellig slags), og semi hårdt. Altså ikke sådan træ eller kong hårdt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg har et spørgsmål og der er absolut ingen kritik i det, hvorfor skal det være legetøj hvalpen skal have at tygge i?

 

Det er mere naturligt med noget fra et dyr, en kæp og andre naturmaterialer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bjærglab
Jeg har et spørgsmål og der er absolut ingen kritik i det, hvorfor skal det være legetøj hvalpen skal have at tygge i?

 

Det er mere naturligt med noget fra et dyr, en kæp og andre naturmaterialer.

 

Hejsa

 

Jeg forstår odt dit spørgsmål:-D

 

Men pt tygger hun alt i stykker og æder det så bagefter, kæppe har hun uden for når vi er i haven, men inde i stuen har vi en brænde stak stående, til at komme i brænde ovnen, og her har vi været nødt til at lære hende at træ ikke er hendes, når hun er inde.

Tov vil hun ikke lege med.

 

Hun begynder fra i morgen at få knogler fra okse eller kalv, og så er problemet løst herhjemme.

Men når vi skal besøge folk, er jeg ikke sikker vi er så velkomne hvis vi slæber knogler med ind i deres huse.

Ej er hvis hun går ombord i niecens sofa bord osv. .:-)

 

Med venlig hilsen :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ligesom Ninjamor anbefale knogler og deslige til "bidealderen". Min Sascha bliver 2 til februar og hun har været meeeget bidelysten - ja det er hun faktisk stadig. Vi har en "kong bold" - altså en bold i samme materiale som en kong, men ikke hul - og den har hun ikke bidt i stykker; men ok, hun synes heller ikke den er så spændende.

 

Derudover har vi købt sådan en "kong wubba" hedder den vist, og den syntes hun var sjov - ok, hun bed det der stof omkring den i stykker hvorefter jeg smed det ud, men selve bolden indeni som kan pive (vi kalder dem "æg" - find ægget Sascha! :mrgreen:), den har hun ikke fået ødelagt.

 

Knudereb bider hun i stykker og ødelægger. :hmm:

 

Og så skal hun have en stor kong til jul.

 

Men som sagt knogler - Sascha æder bare sådan nogle reeet hurtigt, så det er godt at have noget andet i baghånden. Hun får de der "æg" når hun er alene hjemme, og så evt. et knudeben - og så længe hun så er aktiveret tilstrækkeligt ødelægger hun ikke andet end de regninger der ryger ind ad brevsprækken (og det er ok :mrgreen::blink:)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...