Hop til indhold

Northern inuit dog


Gæst Umbrifer
 Share

Recommended Posts

Gæst Umbrifer

Ja, det er sådan at jeg har søgt informationer om ” northern inuit dog”, det har desværre været meget svært.

 

Jeg vil gerne have informationer som:

Det danske navn for hunden.

Man den er tilladt i Danmark.

Hvor der er en kennel med denne race, gerne i Danmark.

Hundens personlighed og historie.

Gerne mere.

 

 

På forhånd tak for hjælpen.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror slet ikke de findes i DK. Jeg vil advare mod at anskaffe en, der er RIGTIG meget kontrovers om dem herovre i UK hvorfra de stammer. De er fra starten af avlen, avlet på grundlag af hunde der var UDEN sundhedstjek, og der er mange arvelige sygdomme i racen. Mange har HD, flere har epilepsi, og der er også flere arvelige sygdomme. Der findes efterhånden flere og flere underorganisationer, som alle har fundet et nyt navn for racen, og alle her mere travlt med at svine hinanden til, end at avle sunde hunde (som jo er næsten umuligt, da hele racens grundlag bygger på syge hunde).

En af de oprindelige avlere har fået dom for ikke at passe sine hunde ordentligt. Prøv at finde det engleske forum som hedder Dogsey, og og s¢ge på racen, så kommer der en masse grimme historier op! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...