Hop til indhold

Hjælp med valg af sele.


Gæst Vicktor
 Share

Recommended Posts

Gæst Vicktor

Leder efter en ny sele til Victor, den han har nu er fra trixie men den sidder ikke ret godt.:hmm:

Den nye sele vi kigger efter må gerne være lavet sådan man kan spænde noget efter, havde planer om at få ham til at trække ungerne i en kælk, hvis det da ellers ville bliver vinter.

Vi har kigget lidt på en k9 sele ,da den kan fås med sideringe eller er det helt hen i vejret??:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

x selen fra Hurtta skulle være god hvis hunde trækker, da den bruger hele kroppen frem for bare ryggen. Så det burde være en god sele og den fylder ikke alverden :engel:

 

Men skal du bruge en prof. sele til slædetræk så prøv at spørge Dogfather, han går til Weightpull og har vist nogle seler af den kaliber :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Uden helt at vide det, vil jeg mene at hurrta selen er en almindelig gå-tur sele? Er det forkert?

Tror det er ret vigtigt at selen er lavet til træk, den skal helst sidde til ned langs kroppen, så den fordeler vægten bedst muligt, så man undgår slid skader osv.. Kan godt ske at hunden bare lige skal trække et par børn, men det er alligevel en del kilo tænker jeg?

 

Kig eventuelt her:

http://www.kennelcassidy.dk/udstyr.htm

 

Har set flere steder med seler ala den, men har desværre ikke bogmærket dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

PS - vi havde en K9 sele til Buddha (bare til almindelig gåture da det var den som kunne spændes mest ud), den klaskede hans pels helt sammen.

Tak for den information, så kan jeg vist godt begynde at kigge efter noget andet.:hmm:

Tror måske vi skal ud og kigge efter en ny gåsele og en sele til træk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Hike har slædehunde-seler til billige penge...:-D...

 

Har selv en weightpull-sele fra USA, men de kan bestilles fra Hardcore harness i sverige, tror man kan spare lidt porto så...:-D

 

Men hvis det bare er til lidt hygge-tur i sneen med ungerne tror jeg Hike-selen er helt fin...evt. træn med en lidt lettere vægt først, det kan være en 4liters dunk med vand, eller et par vægtskiver på en kæde eller snor...så bliver hunden vant til der er noget bagved og det kan larme lidt...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Hvis du bestiller en slædehundesele fra Hike skal du huske på at oplyse at det skal være til en samojed... den skal nemlig specialsyes... Selerne fra Hike er nemlig lavet til huskier, men samojedernes krave og hals fylder meget mere end en husky...

 

X-back selerne skulle være de mest anvendelige...

 

Som en almindelig gå-sele bruger jeg en til Freya fra Hunter. Den er og har jeg nu været meget godt tilfreds med... Den holder stadig..:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

obs... lige en ting mere... inden at du begynder at spænde en vogn eller lign. bagved så er det en rigtig god idé at få HD fotograferet ham!!... Så ved du nemlig om i bør begynde at spænde ham foran en vogn...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som gå-sele bruger jeg denne fra Kenjan;

[ATTACH]17901[/ATTACH],

der er også "træk"-ringe i siderne. Men vil selvfølgelig også anbefale en rigtig træksele, hvis det er noget i vil gøre i.

K9-selen har jeg dårlige erfaringer med, plasticspændet er simpelthen knækket på de 3 stk jeg har haft. Hvorimod Kenjanselen efter 2 år stadig virker som ny.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hike har slædehunde-seler til billige penge...:-D...

 

Har selv en weightpull-sele fra USA, men de kan bestilles fra Hardcore harness i sverige, tror man kan spare lidt porto så...:-D

 

Men hvis det bare er til lidt hygge-tur i sneen med ungerne tror jeg Hike-selen er helt fin...evt. træn med en lidt lettere vægt først, det kan være en 4liters dunk med vand, eller et par vægtskiver på en kæde eller snor...så bliver hunden vant til der er noget bagved og det kan larme lidt...:5up:

Super tak for de gode råd :-P

Link til indlæg
Del på andre sites

Som gå-sele bruger jeg denne fra Kenjan;

[ATTACH]17901[/ATTACH],

der er også "træk"-ringe i siderne. Men vil selvfølgelig også anbefale en rigtig træksele, hvis det er noget i vil gøre i.

K9-selen har jeg dårlige erfaringer med, plasticspændet er simpelthen knækket på de 3 stk jeg har haft. Hvorimod Kenjanselen efter 2 år stadig virker som ny.

Tak for dit råd, det er super at i gider skrive hvad der er godt og skidt, kan se der er en masse jeg slet ikke har tænkt på. :hmm:

Har lige været inde på Kenjan.dk og kigge lidt tror måske det er der jeg skal ligge mine penge. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

obs... lige en ting mere... inden at du begynder at spænde en vogn eller lign. bagved så er det en rigtig god idé at få HD fotograferet ham!!... Så ved du nemlig om i bør begynde at spænde ham foran en vogn...:engel:

Ja det ville nok være en god ide, men havde nu tænkt mig at får HD blitzet alligevel bare for lige at vide hvordan det nu ser ud med ham, vi fik aflivet vores sidste hund pga. af hoftedysplasi. :megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det ville nok være en god ide, men havde nu tænkt mig at får HD blitzet alligevel bare for lige at vide hvordan det nu ser ud med ham, vi fik aflivet vores sidste hund pga. af hoftedysplasi. :megaked::megaked:

 

:ae: Ihh, det er ikke sjovt :cry: Håber han får et top-dollar-UG-A+++

Kan næsten heller ikke vente 1 1/2 år, til vi kan få tjekket Motor :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...