Hop til indhold

Bider i vægge osv...........


Gæst Tmoa
 Share

Recommended Posts

Her til morgen var der heldigvis lidt mere "pølse" over det.....igår var det helt flydende....:hmm: Hmmm....dejligt emne ellers:cool::rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 359
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her til morgen var der heldigvis lidt mere "pølse" over det.....igår var det helt flydende....:hmm: Hmmm....dejligt emne ellers:cool::rolleyes:

 

Nåe.. men har hun ellers sovet pænt i nat?

 

God bedring med Anton

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak....skal nok en turtil vagtlægen i eftermiddag

 

Ja hum har sovet fint i nat...eller dvs ligesom os andre...vi har nok været vågen 50 gange i nat med Anton....

 

Men min far kommer og passer Anton her så hun skal ikke være alene alligevel:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak....skal nok en turtil vagtlægen i eftermiddag

 

Ja hum har sovet fint i nat...eller dvs ligesom os andre...vi har nok været vågen 50 gange i nat med Anton....

 

Men min far kommer og passer Anton her så hun skal ikke være alene alligevel:-D

 

Øv med Anton, men fint for Ronja og dig at hun ikke skal være alene

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har Ronja været alene i 4 timer mens vi var til vagtlægen og hos mormor og morfar...vi kom rigtig dumt ud af døren....3 voksne 4 børn og stress på...ikke lige efter bogen...så sad faktisk pånåle og ville bare hjem for tænkte at mit hus nok var splittet ad.....:hmm::damn:

Men nej :-D :-D :-D

 

Intet var sket...intet ødelagt og ingen tis eller....:???:...dejligt :bigsmile:

 

Når nu i er så dejlig hunde kloge herinde :vuf::bigsmile: hvordan vender jeg så bedst Ronjail til at være sammen med vores kat....Felix, ham har jeg vist ikke nævnt...han har været ude det meste af tiden mens vi har haft Ronja men nu vil han jo gerne mere ind når nu det er så koldt.

Hun gør af ham, man kan godt aflede hende hvis man sidder sidder og kæler med hende men hvis man går fra hende 2 sek så står hun ved vinduet hvor han ligger og gør...hvis han er inde i lang tid...en time eller2 så kan hun godt finde på at ligge sig ned...men rør han på sig så er hun der igen...:vedikke:

Håber i også har nogle goe råd her :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke blandet mig i tråden før (kun læst med), så nu får du lige et par :5up: først og fremmest for super arbejde!

 

Selv hopper jeg let og elegant over hele forklaringen med hvordan tingene gøres, og lader andre om at være ultra hjælpsomme. Alternativt var det enten Vi Med Hund eller Hunden, der for nyligt kørte en artikelserie om hvordan man introducerede hund og kat ordentligt for hinanden. Det var vist med Lise Lotte Christensen, så mon ikke det har været Hunden. Det kan lånes på biblioteket, hvis du vil have den lange og grundige forklaring. Bibliotekaren kan sikkert være behjælpelig med at finde det rigtige nummer.

 

Ultra kort fortalt handler det om, at lære hunden at være ligeglad ved at belønne al adfærd, der ikke er rettet mod katten. Vær i nærheden af katten, hvor Ronja viser interesse uden det er så voldsomt at hun ikke kan fokusere på andet. Lav nogle små øvelser med hende og beløn for al den opmærksomhed hun giver dig. Så kan du med tiden begynde at sidde tætte og tættere på og udføre øvelserne. Langsomt får du på den vis indlært en ligegyldighed hos hende overfor katten. Håber det giver mening -eller at andre har mod på den lange forklaring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom Felix ind fra kulden..med det resultat at Ronja gør og køre helt op...:roll:

Hun prøvet at hoppe op og bide efter ham..:vuf::vuf::vuf:

Heldigvis er han ligeglad med hende, han langer bare ud efter hende hvis hun kommer for tæt på..:evil:

Men jeg smurte noget leverpostej ind i hende "ben" og så ligger hun bare en meter fra ham og prøver at slikke det ud....tænker så bare...:hmm:

HVORFOR kan hun ikke bare lade ham være når nu hun kan i små korte perioder...og er der håb om vi kan have begge dyr i stuen på samme tiden og så samtidig bevare husfreden :engel:?????

Link til indlæg
Del på andre sites

Så kom Felix ind fra kulden..med det resultat at Ronja gør og køre helt op...:roll:

Hun prøvet at hoppe op og bide efter ham..:vuf::vuf::vuf:

Heldigvis er han ligeglad med hende, han langer bare ud efter hende hvis hun kommer for tæt på..:evil:

Men jeg smurte noget leverpostej ind i hende "ben" og så ligger hun bare en meter fra ham og prøver at slikke det ud....tænker så bare...:hmm:

HVORFOR kan hun ikke bare lade ham være når nu hun kan i små korte perioder...og er der håb om vi kan have begge dyr i stuen på samme tiden og så samtidig bevare husfreden :engel:?????

 

Det kan også lade sig gøre.

 

Jeg skriver en længere smøre om det senere i dag hvis jeg når det, måske kommer andre før mig, men leverpostejsbenet er fint og så ellers at du stopper hende fysisk uden skænd når hun går efter Felix

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak...

Blev nødt til at lukke ham ud igen, efter ca en halv time, for Anton skulle sove og det kunne han ikke rigtig med Ronja der står og gør :-(

Skal jeg ikke sige nej til hende når hun gør ?

Bare táge hende væk fra ham og få hende til noget andet?...

Skal jeg blive ved med at lave noget med hende mens han er inde?

Hvor lang tid er bedst han er inde af gangen ?

Drt var lige nogle af de ting jeg tænker på med hensyn til Felix.... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne du ikke sætte et børnehegn op til et rum hvor missen kan ligge og hygge uden hundejagt og gøen. Så han har helle og vovse vænner sig til hans nærvær. Jeg havde børnegitter da min kat var gammel og ville ligge i fred for unghunde. Håber der kommer en løsning for det er koldt nu og jo også missens hjem.

Men for mig er det naturligt at unghunde jager/vil lege???? katte , især når de bevæger sig, men de kan lære at lade være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak...

Blev nødt til at lukke ham ud igen, efter ca en halv time, for Anton skulle sove og det kunne han ikke rigtig med Ronja der står og gør :-(

Skal jeg ikke sige nej til hende når hun gør ?

Bare táge hende væk fra ham og få hende til noget andet?...

 

 

Sig kun nej hvis det virker.

Fjern hende fysisk og stil dig f.eks mellem hende og Felix så du viser hende at han er "din" kat. Gå roligt og med øjenkontakt imod hende så hun fjerner sig og ros for dette uden øjenkontakt

 

Skal jeg blive ved med at lave noget med hende mens han er inde?

Hvor lang tid er bedst han er inde af gangen ?

 

Lad ham være inde så længe du har overskud til at bearbejde Ronja. Tag hende f.eks. i line så du kan kontrollere at hun ikke går hen til ham.

 

Stop hendes gøen med "nej" hvis du kan og straks herefter ros. Kort herefter en lille tyggeting/godbid som belønning for ro.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se det faktisk er det vi gør nu...venter så bare på det virker i længere tid af gangen :-D

 

Igen, jo mere træt og tilfreds hun er des mindre overskud har hun til den slags :-D

 

Og ting tager tid.

 

Du skal bare gerne kunne registrere en lille forbeding fra gang til gang

Link til indlæg
Del på andre sites

synes det går lidt frem og tilbage hvergang, men har ikke lige tænkt på at det også ville hjelpe her hvis hun var træt.... og det er ikke lige nemt at få hende træt de her dage når Anton er syg..så kommer hun ikke på de store ture , kun lige ud at gå med naboen og hendes hund, der løber hun ikke frit...

Link til indlæg
Del på andre sites

synes det går lidt frem og tilbage hvergang, men har ikke lige tænkt på at det også ville hjelpe her hvis hun var træt.... og det er ikke lige nemt at få hende træt de her dage når Anton er syg..så kommer hun ikke på de store ture , kun lige ud at gå med naboen og hendes hund, der løber hun ikke frit...

 

Nej det er ikke altid lige nemt :cry:

 

Hvad med flere godbidsøg indenfor? Du kan gøre godbidderne mindre så hun virkelig skal snuse efter dem = større træthed

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har søgt og hun gar fået ben med leverpostej i 3 gange....håber hun kan klare sig med det...

Hun har dog lige tisset inden for mens vi byggede med lego i stuen...men er heller ikke sikker på at hun ikke har været ved døren uden jeg har opdaget det :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...