Hop til indhold

Køresyge


LilleBali
 Share

Recommended Posts

Karina har fra starten af været vant til både at køre i bil, bus og tog, uden problemer. Men inden for de sidste par uger er hun begyndt at kaste op :roll: Hun virker ikke som sådan utilpas udover det selvfølgelig ikke er rart at kaste op :badr: Gizmo, naboens hund er altid utilpas når han er ude at køre, han gisper, er rastløs og virker generelt bare skidt. Karina er afslappet, hygger i skødet på mig eller i sin taske og så pludselig kan hun gylpe og kaste op. Jeg snakkede så med dyrlægen som anbefalede nogen tabletter (kan ikke huske hvad de hedder :confused:) Men da jeg så var på apoteket var det medicin med en rød advarselstrekant og så havde jeg altså ikke lyst til at give hende dem alligevel :shock: Jeg ved at ingefær kan have effekt for nogen mennesker, men hvad med dyr? Og hvad ville dosis så være? Eller er der nogen der har andre 'husråd' så jeg slipper for at give sløvende medicin?

På forhånd tak ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville så gerne hjælpe dig, men når hun ikke stresser eller har det dårligt men bare spontanbrækker, så er jeg blank.

 

Har selv afprøvet ingefær (altså på mig, ikke Petrine), det virker meget meget lidt, antihistaminer virker betydeligt bedre (men bliver sløv af dem = rød trekant).

 

Har kun haft en hund der havde længrevarende problemer, ham satte vi ned i bunden af bilen og fik ham til at lægge sig - så gik det over.

 

Håber du finder en løsning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad kaster hun op?

 

Det mest skånsomme må være at lade være med at fodre hende inden I skal ud og køre.. :???:

 

Men hvis det kun er skum eller mavesaft hun kaster op, så kan problemet være lige modsat: Den tomme mave kon også få nogle hunde til at kaste op.......

Altså normalt fodrer jeg hende ikke inden vi skal ud at køre, men jeg har vidst ikke helt styr på det med tiden :oops: For sidst der kastede hun altså hele morgenmaden op (får ved en 10-11 tiden, hun er ikke sulten lige fra morgenstunden af) og det var selvom vi så først kørte hjemmefra omkring kl 17. :???: Det HELE og jeg mener virkelig det hele :shock: røg op igen. Men nu er jeg måske heller ikke hel præcis med de tidspunkter her, for min hukommelse er ikke så god :oops: Men det er deromkring.

De andre par gange har hun så ikke fået morgenmad, da vi skulle afsted tidligt, og det har så bare været sur mavesaft hun kastede op, det var så synd for hende :megaked: Men så kom der selvfølgelig helle rikke så meget op igen, men avs det må ha' gjort ondt i maven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske I ikke kan li' mig, men det er altså også for Karinas skyld :rolleyes::megaked:

 

Hvor kommer det fra???

 

Prøv at placere dig andre steder i bilen. Nogle hunde har det bedst foran andre har det bedre bagi. Find det bedste sted til Karina.

 

Nogle hunde skal helst ikke kunne se ud ad vinduet.

 

Nogle biler "sejler" meget bagi og dette giver ofte anledning til køresyge, hvis hunden opholder sig der.

 

Når hunde er køresyge hjælper det dels at holde pauser i kørslen dels at køre meget stift = langsomt om hjørnerne, flade svingene ud og satte hastigheden i sving markant ned.

 

Jeg har haft flere køresyge hunde og kører efterhånden af samme grund automatisk som en gammel kælling :-D

 

Ingefær skulle hjælpe, men samtidig kan det give meget halsbrand. Min cairn kastede mere op af ingefær end uden.

 

I Matas skulle du kunne købe et middel mod transportsyge, jeg kan ikke huske hvad det er lavet af.

 

Du kan også tilvænne hende gradvist at det er OK at have vandskyende vat i kun det ene øre, dette skulle hjælpe en del da køresyge har noget med balancesansen at gøre.

 

Kørsyge hunde skal helst ud at køre dagligt og opleve at turene fører til noget de rigtig gerne vil, så den fysiske køresyge ikke også sætter sig til noget psykisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor kommer det fra???

 

Prøv at placere dig andre steder i bilen. Nogle hunde har det bedst foran andre har det bedre bagi. Find det bedste sted til Karina.

 

Nogle hunde skal helst ikke kunne se ud ad vinduet.

 

Nogle biler "sejler" meget bagi og dette giver ofte anledning til køresyge, hvis hunden opholder sig der.

 

Når hunde er køresyge hjælper det dels at holde pauser i kørslen dels at køre meget stift = langsomt om hjørnerne, flade svingene ud og satte hastigheden i sving markant ned.

 

Jeg har haft flere køresyge hunde og kører efterhånden af samme grund automatisk som en gammel kælling :-D

 

Ingefær skulle hjælpe, men samtidig kan det give meget halsbrand. Min cairn kastede mere op af ingefær end uden.

 

I Matas skulle du kunne købe et middel mod transportsyge, jeg kan ikke huske hvad det er lavet af.

 

Du kan også tilvænne hende gradvist at det er OK at have vandskyende vat i kun det ene øre, dette skulle hjælpe en del da køresyge har noget med balancesansen at gøre.

 

Kørsyge hunde skal helst ud at køre dagligt og opleve at turene fører til noget de rigtig gerne vil, så den fysiske køresyge ikke også sætter sig til noget psykisk

Det markerede: Mindreværskompleks når man tror man er Verdens Centrum og så folk slet ikke gider at svare inden for fem minutter :mrgreen:

 

Tak for dit gode svar :5up: Til det med placeringen først; i bilen der må jeg indrømme at der hvor hun startede med at få det skidt (efter en del måneder uden nogen gener) der sad/lå hun i armene på mig og blæserne kørte, så jeg har også tænkt at det nok blev for varmt for hende :stupid: Vi har så prøvet at have hende liggende på bagsædet, på en pude, der var intet med hende, og det var så min mor der kørte -hun kører vist ret pænt :-) Vi har prøvet os lidt frem og har derfor også prøvet at have hende i transporttasken, også uden opkast og gener. Jeg troede så at dét var løsningen -men nej :cry: For i toget hjem i mandags, hvor hun altid lægger i sin transprttaske, der blev hun syg og kastede mavesyre op, eller hvad det nu er, når hendes mave er tom :confused: Og nu troede jeg lige at det 'kun' var i bilen hun blev dårlig, øv altså, for så kunne vi bare ta' toget fremover.

 

Jeg må lige i Matas og hører efter det medicin mod transportsyge, er det så specifikt til dyr eller er det til mennesker hvor det kan bruges til dyr?

 

Jeg har desværre ikke mulighed for at køre med hende dagligt da jeg hverken har bil eller kørekort, men indtil videre :x: virker hun som sagt ikke generet af det eller dårlig, ja altså udover at hun kaster op. Hun sover bare stille og roligt eller kigger lidt ud af vinduet hvis der er lys til det.

 

Men tusind tak :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det markerede: Mindreværskompleks når man tror man er Verdens Centrum og så folk slet ikke gider at svare inden for fem minutter :mrgreen:

 

OK, så den er jeg med på..

 

Tak for dit gode svar :5up: Til det med placeringen først; i bilen der må jeg indrømme at der hvor hun startede med at få det skidt (efter en del måneder uden nogen gener) der sad/lå hun i armene på mig og blæserne kørte, så jeg har også tænkt at det nok blev for varmt for hende :stupid: Vi har så prøvet at have hende liggende på bagsædet, på en pude, der var intet med hende, og det var så min mor der kørte -hun kører vist ret pænt :-) Vi har prøvet os lidt frem og har derfor også prøvet at have hende i transporttasken, også uden opkast og gener. Jeg troede så at dét var løsningen -men nej :cry: For i toget hjem i mandags, hvor hun altid lægger i sin transprttaske, der blev hun syg og kastede mavesyre op, eller hvad det nu er, når hendes mave er tom :confused: Og nu troede jeg lige at det 'kun' var i bilen hun blev dårlig, øv altså, for så kunne vi bare ta' toget fremover.

 

Jeg må lige i Matas og hører efter det medicin mod transportsyge, er det så specifikt til dyr eller er det til mennesker hvor det kan bruges til dyr?

 

Jeg har desværre ikke mulighed for at køre med hende dagligt da jeg hverken har bil eller kørekort, men indtil videre :x: virker hun som sagt ikke generet af det eller dårlig, ja altså udover at hun kaster op. Hun sover bare stille og roligt eller kigger lidt ud af vinduet hvis der er lys til det.

 

Men tusind tak :5up:

 

Det er lavet til hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...