Hop til indhold

jack russelterrier


Gæst vaps
 Share

Recommended Posts

Jeg har en lille sød jack russelterrier, "VAPS". Han er to år, og r utrolig social og glad for seldkab og leg. En af de ting, som undre mig, er at han faktisk ryster meget. I starten vi havde ham, troede jeg det var fordi han frøs, men jeg har fundet ud af, at det også sker når vi ikke er ude. R der nogen som ved hvorfor de små terrier, ryster? jeg har talt med en anden som også har en russel og hun har bemærket det samme. Jeg vil så lige tilføje, at min hund er aldeles frygtløs, hvilket er meget almindeligt for racen, han er meget tillidsfuld og imødekommen overfor mennesker. Glæder mig til at hører svarene.. Hygge til alle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når hunde ryster kan det have utalligt mange betydninger.. Hunde ryster fx når de fryser og hvis de er bange.

Nogle hunde ryster/sitrer også hvis de er spændte, glade eller noget helt tredje :)

 

Det er svært at sige hvorfor din hund ryster, når man ikke har de konkrete situationer beskrevet, men jeg kan fortælle dig at det er meget normalt :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Har selv en JRT på 4 år.

 

Han ryster også...

Han gør det når der skal ske noget spændende, såsom vi skal ud at køre i bil (han elsker det), inden vi skal gå tur... Ja når der er noget godt i vente.

Når han ser en fugl, egern m.fl. igennem vinduet... han vil så gerne ud og have fat i det.

Når han fryser... men så får han også kolde ører!

Når han bliver forskrækket/bange... Han har været mishandlet før i tiden, og har nogle ar på sjælen...

 

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Harry ryster også.

 

Jeg har ladet mig fortælle, at det er fordi, de er i så fysisk god form, at deres muskler simpelthen dirrer, når de f.eks. enten slapper af eller står helt stille for at lytte efter noget. Om det er rigtigt, skal jeg ikke kunne sige. Men det er helt normalt for JRT at ryste.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...