Hop til indhold

Kan min hund vendes af med at slikke på mig


Gæst kschildt
 Share

Recommended Posts

Gæst kschildt

Hej

 

Jeg har en lille cairn terrie på 1 1/2 år. Hun har en tendens til at slikke på folks fingre og om sommeren også på folks ben!! Det er ret irreterne og jeg ville gerne vende hende af med det.

 

Når hun slikker på mig afbryder jeg kontakten med hende. Dette har jeg gjort i lang tid men det hjælper ikke rigtig og slet ikke på andre!!!

 

Hun er meget glad for mennesker og bliver helt ivrig når der kommer gæster, her springer hun også meget op ad folk hvilket jeg også gerne vil vende hende af med:genert: Jeg har dog, ved at ignorer hende, fået hende til at lade være med at hoppe op af mig. Men hun gør det stadig ved andre!!!

 

Er der nogle der har nogle gode måder til hvordan jeg kan vende hende af dette på:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Min hund vil også rigtig gerne slikke på vores ben og hænder. Han gør det ikke vildt meget, men jeg gør nu egentlig bare det at jeg vasker hænder bagefter;-).

Jeg tror at det er en ganske normal hundeting at gøre og er da spændt på at høre andre svar på om, man kan vende en hund af med det.

 

Beklager at jeg ikke har en løsning til dig:hmm:.

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht til om hun mangler salt ved jeg ikke, hvordan finder man ud af det!!?

 

Vasker hænder gør jeg også, men jeg syntes det er træls at hun slikker på mig og vores gæster. Og hvis vi en dag får børn vil jeg ikke have hun slikker på dem :blink:

 

Hun kender godt ordet nej og så stopper hun også. Men gør det så igen senere :damn:Jeg har gjort det at jeg siger nej og stopper kontakten med hende kortvarigt. Det har jeg gjort stort set siden vi fik hende, men hun bliver ved :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der slikkeri gør vi ikke rigtig noget ved herhjemme.. Det er ikke så slemt. Så jeg har ikke nogen forslag :mrgreen:

 

Men mit råd vedrørende hoppen op og gæster, det er, at udstyre dig med nogle gode godbidder, når der kommer gæster, og så rose og belønne hende for at have fire ben på jorden. Forsøg så vidt muligt at undgå, at hun når til det punkt, hvor hun fejler og hvis du ikke mener, at det er dig muligt, at aflede hende hurtigt nok, så tag hende i line, så du har lidt mere "styr" på hende. Ikke noget med at rykke i den, bare forhindre hende i at kunne hoppe op :-D Og så fortsat stå klar med godbidderne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella har også haft den vane, når der kom gæster med ben tæer og hænder, med med et nej , dygtig, og atter nej, er vi nu kommet over det:klap:, og dog ? hun er nu begyndt, når jeg sætter benene ud af sengen om morgenen, er hun straks der og slikker på mine tæer, så nu må vi igang igen:confused:

 

Det er også det jeg har prøvet.... Hun stopper også, men gør det lidt efter igen :damn:

 

Jeg vil bare gerne hun kunne lære at man slikker ikke på mennesker og slet ikke på børn

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der slikkeri gør vi ikke rigtig noget ved herhjemme.. Det er ikke så slemt. Så jeg har ikke nogen forslag :mrgreen:

 

Men mit råd vedrørende hoppen op og gæster, det er, at udstyre dig med nogle gode godbidder, når der kommer gæster, og så rose og belønne hende for at have fire ben på jorden. Forsøg så vidt muligt at undgå, at hun når til det punkt, hvor hun fejler og hvis du ikke mener, at det er dig muligt, at aflede hende hurtigt nok, så tag hende i line, så du har lidt mere "styr" på hende. Ikke noget med at rykke i den, bare forhindre hende i at kunne hoppe op :-D Og så fortsat stå klar med godbidderne.

 

Skal jeg helt forhindre hende i at komme hen og hilse på gæserne eller er det mens hun hilser? For så tror jeg, jeg skal ha en line på hende for der er hun helt kulleret....

 

Jeg har tænkt på om jeg skulle prøve at lære hende at hun skal ligge i sin kurv når der ringes på døren. Så folk kan komme ind uden at blive overfaldet :-D Men hun skal jo så lære ikke at hoppe op når hun så får lov at hilse på gæsterne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal jeg helt forhindre hende i at komme hen og hilse på gæserne eller er det mens hun hilser? For så tror jeg, jeg skal ha en line på hende for der er hun helt kulleret....

 

Jeg har tænkt på om jeg skulle prøve at lære hende at hun skal ligge i sin kurv når der ringes på døren. Så folk kan komme ind uden at blive overfaldet :-D Men hun skal jo så lære ikke at hoppe op når hun så får lov at hilse på gæsterne...

 

Hun skal have lov at hilse på gæster, selvfølgelig :-D Linen er bare til, for at stoppe hende, hvis hun prøver at hoppe op.

 

En slags sikkerhedsforanstaltning. Og for alt i verden ikke rykke i den, bare brug den til at forhindre hunden - ellers kan hunden få nakkeskader :cry: Den skal helst undgås at bruges. Jeg har endnu ikke skulle bruge den til Møffe, da han simpelthen er så madglad, så han straks kommer hen til mig for at få godbid, når jeg siger dygtig. Men han har den på, når mine bedsteforældre kommer på besøg - for hvis det går galt der, SÅ går det helt galt :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun skal have lov at hilse på gæster, selvfølgelig :-D Linen er bare til, for at stoppe hende, hvis hun prøver at hoppe op.

 

En slags sikkerhedsforanstaltning. Og for alt i verden ikke rykke i den, bare brug den til at forhindre hunden - ellers kan hunden få nakkeskader :cry: Den skal helst undgås at bruges. Jeg har endnu ikke skulle bruge den til Møffe, da han simpelthen er så madglad, så han straks kommer hen til mig for at få godbid, når jeg siger dygtig. Men han har den på, når mine bedsteforældre kommer på besøg - for hvis det går galt der, SÅ går det helt galt :shock:

 

Det vil jeg helt sikker prøve, håber jeg kan få det til at virke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...