Hop til indhold

Kamera valg??


Gæst lillefod
 Share

Recommended Posts

Gæst Røntved

Olympus laver gode kameraer. Deres objektiver er bare fine. Men 26 x zoom er sku meget. Det er osse lidt smart at du kan tage 10 billeder i sek. så er der altid et af dem der er godt (næsten). Bare husk at købe et stort kort. Hvis jeg ikke var til sony, var det nok mit valg.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Olympus laver gode kameraer. Deres objektiver er bare fine. Men 26 x zoom er sku meget. Det er osse lidt smart at du kan tage 10 billeder i sek. så er der altid et af dem der er godt (næsten). Bare husk at købe et stort kort. Hvis jeg ikke var til sony, var det nok mit valg.

 

 

Tak for indlægget :blink:

Jeg er så slet ikke til Sony.. Jeg er mere interesseret i Nikon, Pentax og selvfølgelig Olympus, så det kamera jeg nu har spottet, må "erstatte" det spejlrefleks jeg slet ikke har råd til :blink::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for indlægget :blink:

Jeg er så slet ikke til Sony.. Jeg er mere interesseret i Nikon, Pentax og selvfølgelig Olympus, så det kamera jeg nu har spottet, må "erstatte" det spejlrefleks jeg slet ikke har råd til :blink::mrgreen:

 

Sony ejer Pentax :blink:

 

Jeg har et Sony, kan bruge de opjektiver der var til mit Pentax.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sony ejer Pentax :blink:

 

Jeg har et Sony, kan bruge de opjektiver der var til mit Pentax.

 

 

 

Det vidste jeg ikke, kan bare huske at jeg har bandet og svovlet over Sony :blink:

 

men jeg får nok kun råd til et kort på 1 gb, tror egentligt også at det er rigeligt :genert::blink:

nu skal jeg jo heller ikke give min computer mindreværdskomplekser :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt nok har jeg næsten lige været på biblioteket efter en stak "Digital Foto" blade, og tilfældigvis var der en anmeldelse af den i Digital Foto nr 14/2009, :-)

 

Har ikke lige læst hele artiklen, men deres karakterer ser sådan ud:

 

Billedkvalitet: 76%

God eksponering o gpæne farver, men skarphed og detaljegengivelse skuffer.

Funktioner: 83%

Billedstabilisering, super zoomområde. Vi havde gerne set raw og HD.

Brugervenlighed: 75%

Fin ergonomi, langsom ved brug af elektronisk søger, og skærm skuffer.

Pris: 79% (Er angivet til 3199,- i bladet)

Hvis billedkvalitet ikke er altafgørende, er prisen acceptabel.

 

Samlet karakter: 78%

 

Konklusion:

26x zoom er en imponerende bedrift. Havde reaktionstiderne været bedre, og billedkvaliteten højere, havde SP-590UZ været et oplagt køb. Den lave pris gør dog kameraet meget konkurrencedygtigt.

 

Hvis du er interesseret i at læse artiklen kan jeg evt tage et billede og sende til dig :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vidste jeg ikke, kan bare huske at jeg har bandet og svovlet over Sony :blink:

 

men jeg får nok kun råd til et kort på 1 gb, tror egentligt også at det er rigeligt :genert::blink:

nu skal jeg jo heller ikke give min computer mindreværdskomplekser :mrgreen:

 

jeg er meget glad for mit Sony, men smag og behag er heldigvis forskelligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pudsigt nok har jeg næsten lige været på biblioteket efter en stak "Digital Foto" blade, og tilfældigvis var der en anmeldelse af den i Digital Foto nr 14/2009, :-)

 

Har ikke lige læst hele artiklen, men deres karakterer ser sådan ud:

 

Billedkvalitet: 76%

God eksponering o gpæne farver, men skarphed og detaljegengivelse skuffer.

Funktioner: 83%

Billedstabilisering, super zoomområde. Vi havde gerne set raw og HD.

Brugervenlighed: 75%

Fin ergonomi, langsom ved brug af elektronisk søger, og skærm skuffer.

Pris: 79% (Er angivet til 3199,- i bladet)

Hvis billedkvalitet ikke er altafgørende, er prisen acceptabel.

 

Samlet karakter: 78%

 

Konklusion:

26x zoom er en imponerende bedrift. Havde reaktionstiderne været bedre, og billedkvaliteten højere, havde SP-590UZ været et oplagt køb. Den lave pris gør dog kameraet meget konkurrencedygtigt.

 

Hvis du er interesseret i at læse artiklen kan jeg evt tage et billede og sende til dig :-)

 

Tusind tak for alt det info :blink:

Du behøver ikke at gengive det hele....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Jeg tillader mig lige stjæle den her tråd lidt :slem::mrgreen:

 

er der nogen der har erfaringer med det her eller bare har en mening om det? :genert::engel:

 

OLYMPUS SP-590 UZ - Stilren med en utrolig kraftig zoom - Vareinformation

 

 

Fik det til Jul :banan::klap:

 

Hun er en dejlig kone hende Mulline :lun::hjerte:

 

Det er et seriøst alsidigt Crossover eller Bridge kamera.Det er en mellemting mellem et egentligt DSLR og en compact.

Men kan ikke og behøver heller ikke at skifte linse eller objektiv.

Det kan tage billeder i Macro helt ned til EN cm afstand. Og det har en uovertruffen Zoom. En Zoom der ville koste 6-8000 hvis det var til en Almindeligt DSLR camera. DSLR står for Digital Single Lens Reflex og betyder bare et digitalt spejlrefleks.

 

590 UZ har doppelt billedstabilisator

 

Her er et billede som jeg tog uden Zoom i rimeligt dårligt vejr ud over Sejrøbugten.

 

Jeg zoomede ind ved den røde pil

[ATTACH]20732[/ATTACH]

 

Og her har jeg zoomet helt ind på en dame og hendes hund helt nede ved vandet.

[ATTACH]20733[/ATTACH]

 

Det er et seriøst 12 m.pixel all round camera

 

Forgængeren 550uz rewiev

Olympus SP-550UZ full review Cameralabs video tour

 

Youtube video af den kraftige Zoom

 

[media]

[/media]

 

 

Bemærk at man ikke kan lave video med fuld zoom OGoptage lyd samtidig.

Men det er jo egetligt heller ikke et videokamera.

 

Jeg er meget glad for mit ( tak Mulline) og glæder mig til mange gode timer med at tage billeder.

 

Sidst men ikke mindst . Det kan får til en meget fornuftig pris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Pudsigt nok har jeg næsten lige været på biblioteket efter en stak "Digital Foto" blade, og tilfældigvis var der en anmeldelse af den i Digital Foto nr 14/2009, :-)

 

Har ikke lige læst hele artiklen, men deres karakterer ser sådan ud:

 

Billedkvalitet: 76%

God eksponering o gpæne farver, men skarphed og detaljegengivelse skuffer.

Funktioner: 83%

Billedstabilisering, super zoomområde. Vi havde gerne set raw og HD.

Brugervenlighed: 75%

Fin ergonomi, langsom ved brug af elektronisk søger, og skærm skuffer.

Pris: 79% (Er angivet til 3199,- i bladet)

Hvis billedkvalitet ikke er altafgørende, er prisen acceptabel.

 

Samlet karakter: 78%

 

Konklusion:

26x zoom er en imponerende bedrift. Havde reaktionstiderne været bedre, og billedkvaliteten højere, havde SP-590UZ været et oplagt køb. Den lave pris gør dog kameraet meget konkurrencedygtigt.

 

Hvis du er interesseret i at læse artiklen kan jeg evt tage et billede og sende til dig :-)

 

 

Der må være en fejl i det blad du har læst.

olumpus er fuld HD og tager billeder i Raw hvis man er til det.

Prisen er i øvrigt nede omkring 2000 for tiden og alt efter hvor man køber det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må være en fejl i det blad du har læst.

olumpus er fuld HD og tager billeder i Raw hvis man er til det.

Prisen er i øvrigt nede omkring 2000 for tiden og alt efter hvor man køber det.

 

 

ja, jeg undrede mig også lidt, men tænkte at kameraet måske var blevet forbedret siden artiklen :hmm:

der hvor jeg har set det koster det 1.999,- :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der må være en fejl i det blad du har læst.

olumpus er fuld HD og tager billeder i Raw hvis man er til det.

Prisen er i øvrigt nede omkring 2000 for tiden og alt efter hvor man køber det.

Okay, jeg kender intet til Olympus - Men har lige dobbelttjekket, og det er i hvert fald en artikel om det pågældende kamera (Kunne jo være jeg havde set forkert af nummeret eller noget) :vedikke:

 

 

Bladet er fra den 17/9 09 - 7/10 09, så prisen på kameraet er vel bare faldet lidt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
ja, jeg undrede mig også lidt, men tænkte at kameraet måske var blevet forbedret siden artiklen :hmm:

der hvor jeg har set det koster det 1.999,- :blink:

 

Okay, jeg kender intet til Olympus - Men har lige dobbelttjekket, og det er i hvert fald en artikel om det pågældende kamera (Kunne jo være jeg havde set forkert af nummeret eller noget) :vedikke:

 

 

Bladet er fra den 17/9 09 - 7/10 09, så prisen på kameraet er vel bare faldet lidt :-)

 

 

Godt ord igen. hehe.

 

Jeg fatter slet ikke hvad jeg skulle bruge RAW til. Så professionel er jeg overhovedet ikke.

 

Men fuld HD og HDMI udgang har det ihvertfald..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Er der nogle der kender noget til dette kamera?

 

Sony a230:

Sony a (alpha) DSLR-A230L (Sony DT 18-55mm objektiv) - Digitalkamera - Foto & video - EDBpriser - find og sammenlign de bedste priser og tilbud på danmarks bedste prisguide

 

Det jeg er interreseret i omkring det er, om det er en godt begynder kamera, og om det er godt til naturbilleder, og actionbilleder.

Eller bare om det er noget bras ;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogle der kender noget til dette kamera?

 

Sony a230:

Sony a (alpha) DSLR-A230L (Sony DT 18-55mm objektiv) - Digitalkamera - Foto & video - EDBpriser - find og sammenlign de bedste priser og tilbud på danmarks bedste prisguide

 

Det jeg er interreseret i omkring det er, om det er en godt begynder kamera, og om det er godt til naturbilleder, og actionbilleder.

Eller bare om det er noget bras ;-).

 

Jeg har faktisk lige købt det. Generelt er alle de billige spejlrefleks på markedet helt ok, så det afhænger mere af hvilket mærke man er til, hvordan det ligger i hænderne osv.

 

Nu har jeg ikke haft mit i andet end et døgn, så vi skal lige blive gode venner, men billedekvaliteten kan jeg ikke klage over! Både min whippet i fart og de nyudsprungne bøgeblade klarer det ganske fint.

 

Og så er det i øvrigt på tilbud hos Photocare til 3500,- med et ekstra objektiv :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...