Hop til indhold

Stikker af


Sille12
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Nu håber jeg på at få nogle af jeres gode råd, da min store hvalp på 10 mdr. stikker af:damn:.

 

Kort fortalt har han altid været i haven, når vi ikke har været hjemme uden problemer.

For nyligt tog han dog turen over vores lave hegn og vi satte så et højere hegn op og i en måneds tid har der ingen problemer været.

 

I dag da jeg kom hjem havde han dog væltet hegnet(1.50m) og var taget på opdagelse i kvarteret:???:. I tre kvarter ledte jeg efter ham:damn:

 

Han elsker at være ude og jeg vil være ked af, hvis han skal til at være mere inde.

 

Udover at bygge et to meter højt hegn(hvilket naboerne nok vil klage over:mrgreen:) har i så nogle gode råd til hvad jeg kan gøre?

Stopper det når han bliver ældre eller er slaget tabt på forhånd ?

 

Gode råd ønskes;-).

 

P.T. er han i en lang line i haven men det holder jo nok ikke i det lange løb.

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

det tror jeg så ikke vil hjælpe på han stikker af når han er alene hjemme.

 

Enten skal i bygge en hundegår hvor han går ellers skal hele haven hegnes ordentligt ind.

 

Troede at det var tydeligt udfra det jeg skrev at der skulle holdes øje med ham, ergo skal han ikke være alene i haven når han er alene hjemme :blink:

 

Men ja, et bedre hegn :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder ikke godt at han er i snor, når han er alene i haven, vi har nogle venner som havde en hund, som fik sig selv hængt på den bekostning, meget ubehageligt at komme hjem til :megaked:

 

Jeg tror også den smarteste løsning er en forsvarlig hundegård:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Byg en ordenlig hundegård til ham, hvis I absolut vil have ham udenfor, når I ikke er hjemme. Har de først fået smag for springture er det sin sag at vænne dem fra det igen...

 

Præcis!

 

Hvis man ikke vil have sin hund indenfor når den er alene så skylder man hunden og folk i omegnen at hunden er i en ordentlig hundegård. Med ordentlig menes blandt andet at hegnet er højt nok samt at hunden har et isoleret hundehus eller kan gå ind i bryggers/kælderrum og få varmen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg var dig, ville jeg holde ham indenfor når han er alene hjemme :-)

 

Mit mål med alene hjemme, er at hunden gerne skulle hvile og får derfor ikke rigtig noget ud af, at være udenfor, udover at den pludselig har en masse, den skal forholde sig til. Fx. kan du risikere, at han pludselig synes, at der skal gøs af folk, der går forbi haven.

 

Hvis du synes, at han skal have lov til at være udenfor, så synes jeg, at du skal investere i en ordentlig hundegård til ham :-D

 

PS. Ligesom de andre, så synes jeg også, at det lyder risikabelt med, at han har line på :???: Han kan jo også få viklet sig ind i noget med den :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej,

 

Tak for svar.

 

Han var kun i snor i 15 minutter i haven og jeg holdt øje med ham imens, så nej det med snoren er ikke en mulighed-

 

I har jo nok ret i at en god hundegård eller indenfor er bedst, så nu må vi se.

 

Desværre har han spist et eller andet på sin tur bl.a. mejsebolde, så han har kastet op to gange siden han er kommet hjem:confused:-

 

V.H.

Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...