Hop til indhold

Så ka' de lære det ka' de!(ØV)

Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Gæst Dogue1

Lene var ude med Lexus på nat turen i aftes, jeg var gået i seng og faldet i søvn. Men jeg skal sq love for at jeg blev vågen igen...

Jeg vågnede ved at Lexus gøede "ophisset" Jeg fløj jo ud af sengen som en trol ud af en æske! Men gøeriet var så stoppet og jeg ventede på de kom hjem.

Lene fortalte at to unge knægte havde lavet "truende" udfald mod hende og Lexus, og at det var der for han var blevet gal, lene mener hele hans kropsprog antydede at "safezonen" var overskredet. Lexus er dog for ung til at gøre noget endnu! Men knægtene ombestemte sig*GG*

Det gode ved dette, hvis man da kan sige der er noget godt ved sådan et møde, er at Lexus reagere præsis som han skal efter standarden. "Beskyttende dog unden aggresivitet" Han stillede sig ud i linen dog uden at trække, halen op kroppen i det jeg kalder løvepositur, også fik de ellers et godt gedin advarsels VOV eller det lyder mere som om han siger RRRRRØVHUL, ikke true min Moooar *GGG*

Jeg håber da det er sidste gang i hans liv at han går i beskytter stilling!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lene var ude med Lexus på nat turen i aftes, jeg var gået i seng og faldet i søvn. Men jeg skal sq love for at jeg blev vågen igen...

Jeg vågnede ved at Lexus gøede "ophisset" Jeg fløj jo ud af sengen som en trol ud af en æske! Men gøeriet var så stoppet og jeg ventede på de kom hjem.

Lene fortalte at to unge knægte havde lavet "truende" udfald mod hende og Lexus, og at det var der for han var blevet gal, lene mener hele hans kropsprog antydede at "safezonen" var overskredet. Lexus er dog for ung til at gøre noget endnu! Men knægtene ombestemte sig*GG*

Det gode ved dette, hvis man da kan sige der er noget godt ved sådan et møde, er at Lexus reagere præsis som han skal efter standarden. "Beskyttende dog unden aggresivitet" Han stillede sig ud i linen dog uden at trække, halen op kroppen i det jeg kalder løvepositur, også fik de ellers et godt gedin advarsels VOV eller det lyder mere som om han siger RRRRRØVHUL, ikke true min Moooar *GGG*

Jeg håber da det er sidste gang i hans liv at han går i beskytter stilling!!!

Altså når det nu absolut skulle være, ikke kunne være anderledes og alt det der - var det lækkert, at Lexus, i den relativt unge alder han har udviste, så flot overblik og ro 8)

Jeg håber for ham, og jer :wink:, at det forbliver første, sidste og eneste gang, at han befinder sig i sådan en situation :evil: men hvor ville jeg gerne have set knægtenes reaktion :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Altså når det nu absolut skulle være, ikke kunne være anderledes og alt det der - var det lækkert, at Lexus, i den relativt unge alder han har udviste, så flot overblik og ro 8)

Ja, det var det må siges at det var en god reaktion af Lexus. Det jeg kunne være lidt nervøs for, er om det er noget som allerede har sat sig i ham, han er jo kun 8½md. og i en meget skrøbelig fase :( Vil han nu fremover blive mistroisk overfor mennesker når det er mørkt :(

Jeg håber for ham, og jer :wink:, at det forbliver første, sidste og eneste gang, at han befinder sig i sådan en situation :evil: men hvor ville jeg gerne have set knægtenes reaktion :lol::lol:

Jeg vil da tro at de tænker sig om en enkelt gang inden de laver samme nummer næste gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det var det må siges at det var en god reaktion af Lexus. Det jeg kunne være lidt nervøs for, er om det er noget som allerede har sat sig i ham, han er jo kun 8½md. og i en meget skrøbelig fase :( Vil han nu fremover blive mistroisk overfor mennesker når det er mørkt :(

Mon det går så galt, han er jo en i alle henseende sund og rask hund, ikke mindst mentalt :) Og har Lene forholdt sig roligt, hvilket hun selvfølgelig har - så tror jeg ikke, at der er sket varig skade :)

Men udviklingsfaser er ej at spøge med :shock: Så lidt aften og mørke træning de næste par dage vil nok ikke være at kimse ad, hvis I da kan finde nogle figurenter på det sene tidspunkt :wink:

Jeg krydser for, at han ikke har fået mén af episoden

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er nok ingen skade til at gå nogle ture i mørke og finde nogle mennekser der ikke er fulde eller truende på anden vis.

Og så hatten af til dig for at du ikke bare siger," jaa, juhuu min hund kan beskytte mig":) Det ved jeg jo godt du ikke gør, men der er godt nok en del der kunne lære lidt af dig der :D

Og de fleste hunde kan reagere som Lexus. Vores gamle søde Futte, blev i høj alder udsat for det samme. Dog ikke i mørke, men jeg stod med ryggen ud til gaden ved en pengeautomat, da Futte pludselig trækker i snoren og gøer vredt. Det var så to idioter der lige skulle prøve at provokere hende eller gøre hende bange. Hun lignede en større, mørkere udgave af mysla, så hun så på ingen måde farlig ud.

Men de to mænd blev da noget forbavset over at bedste hunden kunne sige "skrid!".

Det kom godt nok også bag på mig, da hun var sådan en hund alle kunne gå til, altid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gik meget en overgang i en park i kbh. Der er altid mange invandrer on sommeren som sidder og griller og saadan dernede. Fred med det. Men de smaa drenge skal ALTID provokrer min hund. Jeg kan aldrig bare gaa en tur uden at de skal løbe lige mod ham og saa raabe og skrige. Efter et stykker tid blir man træt af det. Saa jeg gjorde noget saa de ville huske ikke at provokerer mig igen.

En dreng stod i midten af en 5-6 invandrer damer, og en 10-12 børn som. Han stod og raabte Vov! Og pegede og fik opmaerksomheden fra de andre børn, saa begynde han at løbe over mod mig, og jeg var sikker paa at det var endnu en af de der "Se hvor sej jeg er, en hund i snor jeg kan generer" type ting. Saa jeg tirede ham lidt op med en pind jeg gik med, at gik saa med raske skridt lige mod hele flokken. Damer rejste sig op, og børnene skreg lidt og de flyttede sig alle sammen. Hvorefter en af damerne spurgte mig meget surt hvad jeg lavede. Saa svarede jeg at jeg var da overbevist om han ville hilse paa min hund siden han stod og raabte vov efter den. Jeg stod da ihvertilfaldet ikke og raabte hej til nogen uden at ville i kontakt med dem.

Det virkede et stykke tid i det mindste.

Det er ikke saa meget at børn henvender sig, for laban elsker børn. Men de kan gaa langt over stregen uden at nogen stopper det. Saa skal man selv staa og raabe som en gal for at faa dem til at stoppe. Sku en frækhed uden lige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er vidst bevis på at en hund er en lille bodyguard !

Personligt synes jeg det er "fedt" at vide at vores hunde reagerer sådan. Altså at de beskytter os ! :)

Det er der hvor man siger dyyyyyyyygtig Lexus ! *kaster godbid*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Personligt synes jeg det er "fedt" at vide at vores hunde reagerer sådan. Altså at de beskytter os ! :)

Der må jeg nok indrømme jeg har lidt en anden mening.

Lexus får ikke ros for den slags opvisninger, det er som sådan ikke en adfærd vi vil frem elske eller ønsker. Feks. Møder vi fulde personer en aften KAN det gå meget galt. Det er jo almen vide at fulde mennesker er mere eller mindre uforudsigelig, højtrøstede og virker mange gange truende igennem deres færden. Det er jo ikke hensigtsmæssigt med en hund der beskytter mod en fare som reelt ikke er tilstede.

På den anden side er det da rart nok at vide, at HVIS lene bliver udsat for et voldligt overfald er det mest synd for overfaldsmanden ;)

Jeg vil at Lexus vokser op og bliver en god hund både social over for mennesker og andre hunde, det er i alletilfælde det vi arbejder meget målrettet på. Jeg har som sådan ikke brug for en bodyguard, jeg kan nok klare en klaphat hvis det skulle blive nødvendigt, det skal min hund ikke bryde sit kønne hundehovede med ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lexus får ikke ros for den slags opvisninger, det er som sådan ikke en adfærd vi vil frem elske eller ønsker. Feks. Møder vi fulde personer en aften KAN det gå meget galt. Det er jo almen vide at fulde mennesker er mere eller mindre uforudsigelig, højtrøstede og virker mange gange truende igennem deres færden. Det er jo ikke hensigtsmæssigt med en hund der beskytter mod en fare som reelt ikke er tilstede.

På den anden side er det da rart nok at vide, at HVIS lene bliver udsat for et voldligt overfald er det mest synd for overfaldsmanden ;)

Jeg vil at Lexus vokser op og bliver en god hund både social over for mennesker og andre hunde, det er i alletilfælde det vi arbejder meget målrettet på. Jeg har som sådan ikke brug for en bodyguard, jeg kan nok klare en klaphat hvis det skulle blive nødvendigt, det skal min hund ikke bryde sit kønne hundehovede med ;)

Hatten af for den indstilling!! Det er super at læse.

Men jeg nyder så også generelt alle dine indlæg om Lexus. Han er en skøn hund, med nogle super dygtige og kærlige ejere :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Hatten af for den indstilling!! Det er super at læse.

Men jeg nyder så også generelt alle dine indlæg om Lexus. Han er en skøn hund, med nogle super dygtige og kærlige ejere :)

Jamen øøhhh TAK! :D Jeg mener nu ikke vi gør noget specielt ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft bernersennen i en længere årrække. Det er ikke ligefrem nogen aggressiv hund. Selv om vi kunne komme ud i "ubehagelige" situationer en gang imellem, så har mine hunde aldrig reageret med udfald mod andre mennesker. Aldrig! Har jeg været "i konflikt" med andre mennesker, unge, fulde, gamle eller hvad ved jeg, så har min hund altid forholdt sig rolig i tillid til at JEG klarer situationen.

De to Ramses'er jeg har haft, var da rigtige "mænd" og kunne godt puste sig op overfor andre hunde. men det har aldrig været deres sag at beskytte hverken mig eller min familie. Nope!

Hvis jeg havde brug for en hund til beskyttelse, så ville jeg optræne den specielt til DET. På specialkurser. Det ville jeg aldrig vove at gøre alene. For ligesom vi jo sagtens kan misforstå hvad en hund siger, så kan vores hund altså også sagtens misforstå en menneske-situation.

Silke kan da godt hidse sig op over et eller andet underligt.. Sidst i går aftes, hvor nogen havde sat en hvid plasticpose i toppen af en lang pind midt på marken. Så gøer hun helt vildt. Jeg roser hende og kalder hende på plads. Og så går vi SAMMEN hen og undersøger sagen. Det er ok at hun gør mig opmærksom på en evt. fare. Men derefter er det MIN sag.

---Hun reagerede forresten også rigtig flot for et par år siden, da vi kom hjem fra en luftetur, --og hoveddøren viste sig at være ulåst. Hun kom med en dyb, dyb brummen, som jeg ikke har hørt hverken før eller siden..... Vi havde haft indbrud, viste det sig. Og alting fra skuffer og skabe lå ud over gulvene, blandet med glas fra et smadret vindue.. Og tyvene var sandsynligvis rendt ud gennem haven i samme øjeblik vi tog i hoveddøren...

Men så snart vi havde set, hvad der var sket, så forholdt hun sig fuldstændig roligt.

Sjovt nok har jeg ikke oplevet indbrud i de ca. 20 år jeg har haft bernere..

Jeg synes altså, at det er nok beskyttelse, at en stor hund virker afskrækkende på mennesker med ondt i sinde... Jeg foretrækker, at MIN hund forholder sig passiv.

Sandsynligheden for, at jeg skulle komme ud for et rigtigt alvorligt overfald fra andre mennesker, den er alligevel ikke så stor som risikoen for at min hund kunne misforstå nogle mennesker hvis eneste "forbrydelse" var, at de ikke rigtig havde forstand på hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var slet ikke ment som om at når man når 3 meter længere væk, så roser man hunden til skyerne, det var lidt ment som Joke, og at man inden det bliver alvor, ved at hunden er opmærksom på sådanne ting :)

Link til indlæg
Del på andre sites