Hop til indhold

ziwipeak hundefoder


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Var på hundeudstilling i Ballerup og blev præsenteret for Easybarf. Det er rent kød hvor 80 % af væsken er fjernet og det serveres med lunkent vand. Min grander på 54 kg skal kun ha 200g om dagen og man kan gøre det for rimelige penge.

måske det kunne være en ide.

http://easymover.dk/

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Det er det bedste jeg nogensinde har gjort, dårlig ånde, øjne der løber, konstant kløe og ofte dårlig mave er forsvundet efter kun få dage på Ziwipeak og de elsker det.

 

Min hund ELSKER også ziwipeak- men det er trodsalt for dyrt at foder en stor hund på - tror det var 2500 kr om måneden, jeg regnede ud.

Tilgengæld har han stor brug for variation, så ziwipeaken bruges her som drysfoder og som en del af den samlede kostplan.

Link til indlæg
Del på andre sites

har ikke prøvet ziwipeak... men set på det

 

valgte earthborn da, det foder modsat ziwipeak er et fuldfoder

 

så vidt jeg kunne finde på nettet og i buttiken havde hunden brug for noget andet og mere en det tørrede kød ziwipeak realt er.

 

 

Jackie er meget glad for den korn fri earthborn med laks... også det lige lidt billiger end ziwipeak (men ikke noget der ville betyde noget for mit valg)

 

 

tror jeg køber lidt ziwipeak som guf næste gang det skal købes.

Link til indlæg
Del på andre sites

har ikke prøvet ziwipeak... men set på det

 

valgte earthborn da, det foder modsat ziwipeak er et fuldfoder

 

så vidt jeg kunne finde på nettet og i buttiken havde hunden brug for noget andet og mere en det tørrede kød ziwipeak realt er.

 

 

Jackie er meget glad for den korn fri earthborn med laks... også det lige lidt billiger end ziwipeak (men ikke noget der ville betyde noget for mit valg)

 

 

tror jeg køber lidt ziwipeak som guf næste gang det skal købes.

 

Du kan jo ikke sammeligne de to! Ziwipeak er lavet af rigtig kød fra levende dyr. Earthborn er lavet af kødmel. Det svarer lidt til at sammenligne Valhorna chokolade og Marabou (ikke at der er noget galt med Marabou:mrgreen:), men de er slet ikke tilnærmelsesvis i samme kvalitet.

 

Edit: jeg kan så se at den med fisk (som du skriver er laks) er med sild, og tilsyneladende hele fisk (kontra fiskemel). Jeg mener nu stadig ikke at man kan sammenligne de to:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan jo ikke sammeligne de to! Ziwipeak er lavet af rigtig kød fra levende dyr. Earthborn er lavet af kødmel. Det svarer lidt til at sammenligne Valhorna chokolade og Marabou (ikke at der er noget galt med Marabou:mrgreen:), men de er slet ikke tilnærmelsesvis i samme kvalitet.

 

 

som jeg forstod var det lavet på kød, ihverfald denne type

 

http://www.iwersen.dk/default.asp?MID=4&UID=39

Earthborn Coastal Catch

Voksenfoder med fisk

 

Protein 32,0% - Fedt 18,0 %

 

Analyse: Protein 32%, Fedt 18%, Fiber 4%, Væske 10%, Kalcium 1,30%, Fosfor 1,0%, Vitamin E 300 IU/kg, vitamin C 100 mg/kg, L-Carnitine 15 mg/kg, taurin 0,05%Omega 6 2,6% Omega 3 2,0%, DHA 0,20%.

 

Sammensætning: Sild, kartofler, ærter, canolaolie (konserveret med blandede Tocopheroler – en kilde af naturlige E-vitaminer), ærteprotein, tapioka, ærtefiber, æg, søde kartofler, laks, hvidfisk, Linfrøolie, naturlig aroma, blåbærfiber, tranebærfiber, æbler, blåbær, gulerødder, spinat, tranebær, yucca Schidgera, rosmarin, vitaminer, mineraler, probiotika.

 

 

men ja kan godt se at de fleste fra dem er på kødmel (minus lige min fiske variant)

 

 

+ kødmel er vel i principet

tørret og knust kød.... det jo ikke benmel vi taler om

så det kommer stadig fra ægte levende dyr (som nu er døde)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja den laks er lidt langt nede på listen... tror jeg tænkte laks pga. jeg huskede billedet.. :vedikke:

 

du har ret i de ikke 100% kan sammenlignes... men nu var det det foder som jeg blev andbefalet da jeg sagde at jeg egentlig gerne ville rå fodre og havde overvejet ziwipeak, dog var lidt i tvivl om det var et fuldfoder (det var det så ikke) så for at havde det tættest mulige på råfodring jeg kunne OG havde et basis foder der er fuldfoder... blev dette anbefaldet.....

 

så på sinvis kan de sammenlignes... men absolut ikke sidestilles....

sammenligning er jo kun at sig hvad er lighed og forskel.... og det kan vi godt gøre

realt set kunne man jo sammenligne ziwipeak med brugsens det billigste :genert:

 

 

ziwipeak virker absolut mindre forabejdet.... er mit indtryk... men skal så supleres med flere ting for en fuldkost.

Link til indlæg
Del på andre sites

ja den laks er lidt langt nede på listen... tror jeg tænkte laks pga. jeg huskede billedet.. :vedikke:

 

du har ret i de ikke 100% kan sammenlignes... men nu var det det foder som jeg blev andbefalet da jeg sagde at jeg egentlig gerne ville rå fodre og havde overvejet ziwipeak, dog var lidt i tvivl om det var et fuldfoder (det var det så ikke) så for at havde det tættest mulige på råfodring jeg kunne OG havde et basis foder der er fuldfoder... blev dette anbefaldet.....

 

så på sinvis kan de sammenlignes... men absolut ikke sidestilles....

sammenligning er jo kun at sig hvad er lighed og forskel.... og det kan vi godt gøre

realt set kunne man jo sammenligne ziwipeak med brugsens det billigste :genert:

 

 

ziwipeak virker absolut mindre forabejdet.... er mit indtryk... men skal så supleres med flere ting for en fuldkost.

 

Der er mange andre slags foder som jeg vil påstå ligger meget tættere på barf. Og hvor kvaliteten af råvarer er valgt med lidt større omhu. Sild er noget af det billigste fisk man kan støve op. Det er en god og fed fisk, ingen tvivl om det. Ziwipeak er fuldfoder - ved ikke hvor du har det andet fra???? Ziwipeak er som en slags tørret barf. Barf burges jo som fuldfoder. Kan ikke se din logik:-)

 

Jeg vil i øvrigt slet ikke frem til at Earthborn er et dårligt foder, men jeg ved bare ikke hvorfor det nævnes som et alternativ til Ziwipeak (som tråden jo handler om:vedikke:).

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er mange andre slags foder som jeg vil påstå ligger meget tættere på barf. Og hvor kvaliteten af råvarer er valgt med lidt større omhu. Sild er noget af det billigste fisk man kan støve op. Det er en god og fed fisk, ingen tvivl om det. Ziwipeak er fuldfoder - ved ikke hvor du har det andet fra???? Ziwipeak er som en slags tørret barf. Barf burges jo som fuldfoder. Kan ikke se din logik:-)

 

Jeg vil i øvrigt slet ikke frem til at Earthborn er et dårligt foder, men jeg ved bare ikke hvorfor det nævnes som et alternativ til Ziwipeak (som tråden jo handler om:vedikke:).

 

nævner det fordi jeg fik det præsenteret som alternativ.... lære gerne nyt

og med barf skal de jo også havde andet en bare kødet f.eks. mave med indhold (er det ikke rigtigt?).... det skal du (ifølge min forhandler) købe ved siden af for ziwipeak tørkost.... men der er jo så også bare at blande de 2 ting...

 

hvilke tænker du er tætter på? kunne jo være min dyrehandel ville tage dem hjem så jeg kan prøve dem

 

nysgerig om der er noget jeg egentlig heler ville havde ....

Link til indlæg
Del på andre sites

nævner det fordi jeg fik det præsenteret som alternativ.... lære gerne nyt

og med barf skal de jo også havde andet en bare kødet f.eks. mave med indhold (er det ikke rigtigt?).... det skal du (ifølge min forhandler) købe ved siden af for ziwipeak tørkost.... men der er jo så også bare at blande de 2 ting...

 

hvilke tænker du er tætter på? kunne jo være min dyrehandel ville tage dem hjem så jeg kan prøve dem

 

nysgerig om der er noget jeg egentlig heler ville havde ....

 

Ziwipeak er inkl. indmad, så det er lige så varieret (fuldfoder) som barf. Nogle der barfer giver tilskud af olie, vitamin, kulhydrat m.m., andre gør ikke. Jeg holder på at de to ikke kan sammenlignes, og Earthborn er ikke et reelt alternativ til Ziwipeak. Det er garanteret et fint fuldfoder, men de to er slet ikke i samme liga (undskyld jeg gentager mig selv).

 

Nu vil jeg lade Ziwipeaktråden handle om Ziwipeak, ikke om alternativer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ziwipeak er inkl. indmad, så det er lige så varieret (fuldfoder) som barf. Nogle der barfer giver tilskud af olie, vitamin, kulhydrat m.m., andre gør ikke. Jeg holder på at de to ikke kan sammenlignes, og Earthborn er ikke et reelt alternativ til Ziwipeak. Det er garanteret et fint fuldfoder, men de to er slet ikke i samme liga (undskyld jeg gentager mig selv).

 

Nu vil jeg lade Ziwipeaktråden handle om Ziwipeak, ikke om alternativer.

 

ok det var en god info.... hvorfor mon jeg fik en anden af hende... måske fordi hun selv suplerede

 

 

ja tilbage til ziwipeak... vil også gerne høre mere

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...