Hop til indhold

ziwipeak hundefoder


Gæst milder batmusen
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen

nogen som fodre med dette foder

 

skulle være noget af det bedste tørfoder på markedet som får meget ros

 

hører gerne om jeres erfaringer med dette foder:slem::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er skiftet til Ziwipeak for en lille månedstid siden. Og det er bare et hit skulle jeg hilse og sige fra Louie! Mmm.. det er bare mums - men han er ret utilfreds med, at han næsten ikke får noget mad, så han tigger meget mere. En hund på hans størrelse (5kg) skal også kun have 43g/dag.

 

Men synes han fungerer godt på det. Hans afføring er stenhård, ligner nærmest små gedelorte, men til gengæld er der næsten intet af det (men det er jo også rent kød og intet fyldstof, det der kommer ind i modsatte ende).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
nogen som fodre med dette foder

 

skulle være noget af det bedste tørfoder på markedet som får meget ros

 

hører gerne om jeres erfaringer med dette foder:slem::blink:

Vi købte en pose for noget tid side for at prøve om det var noget vi kunne bruge i særlige situationer. Det er absolut et foder af endda meget høj kvallitet men det er voldsomt dyrt. Havde jeg kun de små hund ville jeg overveje det, men de store skal op på mellem 350 og 400 g pr dag, og med en kilopris på 125,- så er det liiige i overkanten til hvad jeg har lyst til at betale. Faktisk kan jeg finde masser af fersk kød m.m. hvor jeg ikke behøver komme op i den prisklasse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih det lyder godt nok spændende, det vil jeg prøve på lille Vic hvis han bliver træt af Orijen (han har det jo med at køre træt af sin mad). Det at det gør afføringen til dinosaur droppings :blink: lyder som en kæmpe fordel, for her plejer den at være for blød.

 

Har stået og kigget på det ude i Maxizoo og syntes det så spændende ud, lidt som hakket beefjerky :lol: Men det lyder bare kanon at det også fungerer. Så også at Ziwipeak har hjorteklove og alt sådan noget funky noget som Vic godt kan lide i deres sortiment...åhhh det ville være spændende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hunden må da blive mere mæt af dette foder?

Nu den optager det hele?

Tjaah... Jeg tror det handler mere om fysiske mængder end reel mæthed i Astas tilfælde! Altså at sulten (til dels) er psykisk funderet :-) og så hjælper det ikke meget at jeg stikker hende få sølle gram Ziwipeak og derefter forsøger at overbevise hende om at det altså mætter mere! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjaah... Jeg tror det handler mere om fysiske mængder end reel mæthed i Astas tilfælde! Altså at sulten (til dels) er psykisk funderet :-) og så hjælper det ikke meget at jeg stikker hende få sølle gram Ziwipeak og derefter forsøger at overbevise hende om at det altså mætter mere! :lol:

 

 

Arh, det er bare fordi du ikke gider prøve :fornaermet:

 

 

 

:drille:

 

 

 

 

 

 

Har hudne virkelig også det visuelle i maden? Det troede jeg altså ikke :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk ok billigt her, ved dig ikke hvor meget der kommer oveni for fragt :hmm: Ziwipeak Cuisine A Natural Balanced 'Real Meat' Diet

 

De skal skrive en lavere værdi på pakken ellers ryger den nok i tolden. Og med told+(moms) og post danmark gebyr så rykker det da lidt.

 

Oscar er ikke overvældende begejstret for deres godbidder, så foderet er ikke en option her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hunden må da blive mere mæt af dette foder?

Nu den optager det hele?

 

Jeg synes Louie virker meget mere sulten på det her foder - men det er ikke til at sige, om det er fordi han bare elsker det så meget og vil ha' mer mer mer! På Orijen fx spiste han kun ca. halvdelen af hvad han 'burde', men det her er væk på 10 sekunder, og så står han ude i køkkenet og spejder op mod køkkenbordet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes Louie virker meget mere sulten på det her foder - men det er ikke til at sige, om det er fordi han bare elsker det så meget og vil ha' mer mer mer! På Orijen fx spiste han kun ca. halvdelen af hvad han 'burde', men det her er væk på 10 sekunder, og så står han ude i køkkenet og spejder op mod køkkenbordet...

 

Det lyder bare super at det er så apetitvækkende for Louie, for næsten enhver med de små racer, kender til deres kræsenhed og småspiseri.

 

Vic vil kun spise tørfoder hvis han skal søge efter det, i Nina Ottosen spil eller foderbold eller lign. RC gad han slet ikke, Orijen kan han bedre lide.

 

Mht. Orijen synes jeg nu også det er svært at regne ud hvor meget en lille hund bør have. Efter vi er skiftet, har Vic så godt nok taget på (det måtte han også gerne) men i foderguiden står der at "en aktiv hund fra 1-10 kg skal have 75 -150 g :lol:" det er altså et vidt begreb...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Vi er skiftet til Ziwipeak for en lille månedstid siden. Og det er bare et hit skulle jeg hilse og sige fra Louie! Mmm.. det er bare mums - men han er ret utilfreds med, at han næsten ikke får noget mad, så han tigger meget mere. En hund på hans størrelse (5kg) skal også kun have 43g/dag.

 

Men synes han fungerer godt på det. Hans afføring er stenhård, ligner nærmest små gedelorte, men til gengæld er der næsten intet af det (men det er jo også rent kød og intet fyldstof, det der kommer ind i modsatte ende).

 

dejligt og høre jeg har stort set også hørt godt om dette foder:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg fordrer ikke med det, men bruger det som godbidder, når vi træner eller laver problemløsning derhjemme. Tyson er meget begejstret for det, og jeg er glad for at have nogle sunde godbidder, der jo i virkeligheden, bliver en del af hans daglige forderration. :5up:

 

jeg har også lige købt det som godbidder men jeg kan ikke rigtig vurdere om det er noget de kan lide for de spiser alting og gerne hele dagen :???::slem:

 

 

Jeg ville gerne prøve at fodre med det men tror min hund ville dø af sult, for han er vant til at få et lille kg mad i løbet af en dag.

 

hold da op det var ikke så lidt endda :hmm:

 

det er omkring hvad mine spiser i råt blandet med ris mine ville dø af sult hvis de skulles nøjes med så små portioner som ved ziwipeak

 

de er ikke mætte om jeg så fodre dem med 2-3 kg mad så spiser de gerne mere

 

Vi købte en pose for noget tid side for at prøve om det var noget vi kunne bruge i særlige situationer. Det er absolut et foder af endda meget høj kvallitet men det er voldsomt dyrt. Havde jeg kun de små hund ville jeg overveje det, men de store skal op på mellem 350 og 400 g pr dag, og med en kilopris på 125,- så er det liiige i overkanten til hvad jeg har lyst til at betale. Faktisk kan jeg finde masser af fersk kød m.m. hvor jeg ikke behøver komme op i den prisklasse.

 

ja det har jeg fuld forståelse for jeg tænker også mere og kombinere med det rå da jeg synes bassedrengen virker til måske ikke at hvordan pokker skal jeg forklare det at efter han er blevet ældre og så nu hvor han har skulle slås med lidt andre småskavanker så synes jeg alt dette udelukkene rå foder især meget ben sløver ham meget synes han virker meget sløv på de store portioner råt dagen efter måltidet som om hans energi er totalt drænet pga fordøjelsen kræver for meget af ham derfor tænkte jeg på og kunne kombinere det rå kød med evt noget tørret grøntmix og dette foder nogle enkelte dage i ugen så jeg håber maven kan tåle dette som kombinationsfoder:confused::confused:

 

jo jeg ville nok også¨synes det er for dyrt og fodre begge hunde på fuldtid på dette foder

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

ja det har jeg fuld forståelse for jeg tænker også mere og kombinere med det rå da jeg synes bassedrengen virker til måske ikke at hvordan pokker skal jeg forklare det at efter han er blevet ældre og så nu hvor han har skulle slås med lidt andre småskavanker så synes jeg alt dette udelukkene rå foder især meget ben sløver ham meget synes han virker meget sløv på de store portioner råt dagen efter måltidet som om hans energi er totalt drænet pga fordøjelsen kræver for meget af ham derfor tænkte jeg på og kunne kombinere det rå kød med evt noget tørret grøntmix og dette foder nogle enkelte dage i ugen så jeg håber maven kan tåle dette som kombinationsfoder:confused::confused:

 

jo jeg ville nok også¨synes det er for dyrt og fodre begge hunde på fuldtid på dette foder

 

Vi afprøvede det for at kunne fodre i en tænkt situation hvor vi måtte have hundene passet ude og ikke ville forlange andre skulle give vore hunde råt foder.

 

Efter vi begyndte at fodre råt har vi aldrig oplevet at nogen af hundene var sløve efter et måltid. Og det materiale jeg har læst underbygger også dette. Tørfoder belaster hunden i flere timer end råt foder. Og at hunden skulle bruge mere energi på at fordøje det som den er bygget til stiller jeg mig ganske uforstående overfor.

De, i visse produkter, store mængder kulhydrat som hundene får, kan jeg ikke se på nogen måde skulle være godt for hundens organisme eller naturlige fordøjelse.

 

Enkelte argumenterer at hunden skulle have ændret sit tarmsystem gennem evolutionen med det er en påstand der ikke findes beviser for.

 

De nyeste arkæologiske opdagelser viser at hunden har været en del af menneskets hverdag i mere end 6000 år også har været tilfælde her i danmark. Det har været under jæger stenalderen ( ærtebølle kulturen) og ser man på det som jæger stenalder mennesker spiste så er korn ikke en beviselig del af deres kost.

Men I al den til har hunden været et dyr der har overlevet/ levet sammen med mennesker og hvad der måtte være faldet af fra menneskets køkken.

 

Måske vore hunde i bund og grund mere er ådselsædere og affalds ædere.

 

Men at deres føde pr definition skal bestå af over 30 % korn tvivler jeg stærkt på. Og at vore hunde i disse år kommer til lægen med Caries problemer tyder på en markant ringere og mere sukker / kulhydrat holdig kost.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Vi afprøvede det for at kunne fodre i en tænkt situation hvor vi måtte have hundene passet ude og ikke ville forlange andre skulle give vore hunde råt foder.

 

Efter vi begyndte at fodre råt har vi aldrig oplevet at nogen af hundene var sløve efter et måltid. Og det materiale jeg har læst underbygger også dette. Tørfoder belaster hunden i flere timer end råt foder. Og at hunden skulle bruge mere energi på at fordøje det som den er bygget til stiller jeg mig ganske uforstående overfor.

De, i visse produkter, store mængder kulhydrat som hundene får, kan jeg ikke se på nogen måde skulle være godt for hundens organisme eller naturlige fordøjelse.

 

Enkelte argumenterer at hunden skulle have ændret sit tarmsystem gennem evolutionen med det er en påstand der ikke findes beviser for.

 

De nyeste arkæologiske opdagelser viser at hunden har været en del af menneskets hverdag i mere end 6000 år også har været tilfælde her i danmark. Det har været under jæger stenalderen ( ærtebølle kulturen) og ser man på det som jæger stenalder mennesker spiste så er korn ikke en beviselig del af deres kost.

Men I al den til har hunden været et dyr der har overlevet/ levet sammen med mennesker og hvad der måtte være faldet af fra menneskets køkken.

 

Måske vore hunde i bund og grund mere er ådselsædere og affalds ædere.

 

Men at deres føde pr definition skal bestå af over 30 % korn tvivler jeg stærkt på. Og at vore hunde i disse år kommer til lægen med Caries problemer tyder på en markant ringere og mere sukker / kulhydrat holdig kost.

 

jeg er helt enig i dit indlæg :blink:

 

men hvis man kigger kød så synes jeg ikke der er meget energi kontra korn

 

synes der er mange der skriver at deres hunde er mere rolige på råt end tørfoder

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...

Vi er netop begyndt at forhandle ZiwiPeak i vores gårdbutik, ikke fordi vi som sådan manglede kvalitetsfoder mærkern, men for at have en 100% sikker løsning til de mange mange kræsne hunde vi får ind i butikken. Og jeg skal lige love for at det er en succes - ALLE hundene elsker smagen af det.

Det er lidt dyrt at fodre med i længden, især hvis man har en stor hund, men man er helt sikker på at få noget af de absolut bedste foder man kan få på denne jord.

Beregn selv hvor meget det vil koste at fodre din hund ud fra mængdeberegneren på Ziwipeaks hjemmeside her: http://www.ziwipeak.dk/da/air-dried-dog-food-ziwipeak-daily-dog-air-dried-cuisine/#feeding-calculator-tab

 

Mvh. Søren, MyPets.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er netop begyndt at forhandle ZiwiPeak i vores gårdbutik, ikke fordi vi som sådan manglede kvalitetsfoder mærkern, men for at have en 100% sikker løsning til de mange mange kræsne hunde vi får ind i butikken. Og jeg skal lige love for at det er en succes - ALLE hundene elsker smagen af det.

Det er lidt dyrt at fodre med i længden, især hvis man har en stor hund, men man er helt sikker på at få noget af de absolut bedste foder man kan få på denne jord.

Beregn selv hvor meget det vil koste at fodre din hund ud fra mængdeberegneren på Ziwipeaks hjemmeside her: http://www.ziwipeak.dk/da/air-dried-dog-food-ziwipeak-daily-dog-air-dried-cuisine/#feeding-calculator-tab

 

Mvh. Søren, MyPets.dk

 

I følge den beregner, skal min lille tæve på 15 kg have 230 gram om dagen. Det foder jeg bruger skal hun kun have 180 gram pr dag :pift:

 

Bortset fra det, så bruger jeg ziwipeak som godbidder og min hunde elsker det. Det er bare for dyrt at fuldfodre med når man har flere hunde, og de skal have MERE end mit nuværende foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...