Hop til indhold

Hundebur??


Manse
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg fik en hvalp på 11 uger for to uger siden. Han skulle være alene hjemme for første gang igår i længere tid da jeg skulle på arbejde.

Han har også været lidt alene før, som er gået rigtig godt, han har ikk lavet noget og virkre glad når jeg kommer hjem.

Igår gik også okay, han havde tisset på køkkengulvet, og bidt lidt i en murvæggen, men ikk værre end det lige kan plettes med lidt maling.

Idag har han slet ikk lavet noget.

Men mit spørgsmål er, at jeg har fået at vide at det er bedst at ha ham i et hundebur om dagen når jeg ikk er hjemme, og om natten. men min efter min mening synes jeg det er synd, for så har han ikk mulighed for at gå lidt rundt, drikke vand eller spise, er det mig der er galt på den der??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt ikke du er gal på den :blink:

 

Jeg tror ikke der er nogle herinde der ville sætte deres hund i bur for den ikke skulle ødelægge noget :!:

 

Næ de ville træne deres hund i at være alene og ikke gå fra den før den helt sikkert ikke ville ødelægge noget :mrgreen::drille:

 

Seriøst - den skal selvfølgelig trænes i at være alene, men der er nok ikke mange der kan sige hunden aldrig har ødelagt noget :vedikke:

 

Her er det hjørner af gulvtæppet et par steder (stillede en værktøjskasse oven på, det løste det)

Min tændstiksæsker der lå UNDER tastaturet for at hæve det lidt :stupid:

Min bmw.gifkasket - der blev jeg sg* gal :evil:

Et par sko

Og sikkert lidt andet der ikke lige springer frem i hukommelsen :mrgreen:

 

Vi startede med at have hende kun i køkkenet og spisestuen/kontoret.

Da jeg syntes det gik godt nok, fik hun lov at være i resten af huset også.

 

Og velkommen til :vinken:

Og lad os så lige høre lidt om hvad det er for en lille :vuf: du har fået - gerne nogle billeder tak :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Når men det gør jeg så ... :roll:

 

... og dem som siger det er sund, har efter min mening ikke sat sig ordentlig ind i tingene.

Korrekt tilvænnet bliver buret hundens hule, dens helle, dens fristed og dens mobile hjemmebase hvorend du er.

 

Sjovt nok er det ikke sund for heste som går 16 - og i værste fald 23 timer i døgnet - i en 3x3 boks :roll:

 

... men både hele arbejdsdagen og natten med, det er lige i overkanten :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes ikke det er synd at have hund i bur når den skal være alene (hvis den altså kan gå lidt rundt, drikke vand og ligge sig et blødt sted), men jeg syntes heller ikke det er synd at hunden går i huset når den skal være alene.

 

Vores den ældste hund er i bur når han skal være alene, men det var fordi han begyndte at få problemer med at være alene i unghundeperioden og efter at have prøvet alt andet (blandt andet starte alene-hjemme træning forfra) prøvede vi bur. Til ham er det perfekt da han nyder sin hule og også sover der til hverdag (åbent selvfølgelig), men nu er jeg også så pylder så han har fået et bur hvor han har kurv, vandskål og kan have mad og gå rundt.

 

Den yngste købte vi et stofbur til så hun også har sin egen hule hvor hun kan få fred, men hende kunne jeg aldrig finde på at lade være i bur når hun skal være alene. Hun hyler og brokker så snart der bliver lukket, står det åbent vil hun til gengæld gerne være der. Så hun får lov at gå rundt og ligge sig hvor hun vil når hun skal være alene (nu er vi heller ikke nået så langt med alene-hjemme træningen med hende endnu).

Link til indlæg
Del på andre sites

Læg lige mærke til TS skrev:

jeg har fået at vide at det er bedst at ha ham i et hundebur om dagen når jeg ikk er hjemme, og om natten. men min efter min mening synes jeg det er synd, for så har han ikk mulighed for at gå lidt rundt, drikke vand eller spise, er det mig der er galt på den der

 

Det tyder på TS har fået det råd at lukke hunden inde i buret for at den ikke skal ødelægge noget - sådan opfatter jeg det i hvert fald.

 

Og at jeg skrev:

Jeg tror ikke der er nogle herinde der ville sætte deres hund i bur for den ikke skulle ødelægge noget.

Da det må være årsagen til det lukkede bur jvf. ovenstående - ellers er der jo ingen ide i det... for det er da rigtigt at hunden sagtens kan synes om at ligge i et bur.

 

Så hvis nogen synes det ikke er synd at hunden ikke har adgang til vand - ja så er jeg i hvert fald af en anden mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Læg lige mærke til TS skrev:

jeg har fået at vide at det er bedst at ha ham i et hundebur om dagen når jeg ikk er hjemme, og om natten. men min efter min mening synes jeg det er synd, for så har han ikk mulighed for at gå lidt rundt, drikke vand eller spise, er det mig der er galt på den der

 

Det tyder på TS har fået det råd at lukke hunden inde i buret for at den ikke skal ødelægge noget - sådan opfatter jeg det i hvert fald.

 

Og at jeg skrev:

Jeg tror ikke der er nogle herinde der ville sætte deres hund i bur for den ikke skulle ødelægge noget.

Da det må være årsagen til det lukkede bur jvf. ovenstående - ellers er der jo ingen ide i det... for det er da rigtigt at hunden sagtens kan synes om at ligge i et bur.

 

Så hvis nogen synes det ikke er synd at hunden ikke har adgang til vand - ja så er jeg i hvert fald af en anden mening.

 

Jeg syntes da også at de fleste skriver det kun er ok at have hunden i bur hvis den er vænnet til det og buret er stort nok til at den kan have vand og gå rundt (og så syntes jeg så ikke den skal være der længere end den kan holde sig for ellers skal det dælme være et stort bur for at den kan undgå det hvis den får uheld)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes da også at de fleste skriver det kun er ok at have hunden i bur hvis den er vænnet til det og buret er stort nok til at den kan have vand og gå rundt (og så syntes jeg så ikke den skal være der længere end den kan holde sig for ellers skal det dælme være et stort bur for at den kan undgå det hvis den får uheld)

 

 

Syntes det er svært.. Plads mæssigt så har junden ikke brug for mere plads til at ligge og sove.. Men ville nu ikke selv have det godt med at sætte Diva i bur.. Hun må nøjes med toilet og gangen.. Småt men godt..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

Jeg er primært imod ideen med bur, men kommer an på situationen og hunden :hmm:og igen på hvor længe han skal være alene hjemme... Billedet af vovsen i bur i 8 timer tiltaler mig absolut ikke.

 

Coco har også spist det meste af en væg da hun var alene hjemme i starten :shock:! Og tisset lidt, men ikke andet! Nu kan hun være alene hjemme med sko, tæpper mm og alt er helt når vi kommer hjem...

 

Så så længe I ikke får ødelagt mere end beskrevet ville jeg klart fravælge buret.

 

Men lad ham ikke være alene i hele huset, men i to tre rum. Så kan han bedre slappe af er jeg blevet fortalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres var, lidt blandet :genert:

Jeg har fået at vide det var bedst med et bur, så den kk havde for meget plads, men jeg tror bare ikk jeg vel ha det godt med at sætte ham i et bur, men hvis det er det der er det bedste for ham, skal han selvfølgelig det.

Hva angår om han skal være det hele arbejdstiden, skal han jo det, for kan jo ikk tage hjem midt på dagen fordi han skal ud!

Men buret skulle selvføgelig også være så stort at han kan få sin kurv med ind, for den bruger han jo når han sover.

Hva angår mad og vand, har jeg fået at vide han kun må få mad 2 gange om dagen, og ikk må gå og små spise, er det rigtig?

 

 

Manse er en blanding af en mops og en dansk svensk gårdhund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres var, lidt blandet :genert:

Jeg har fået at vide det var bedst med et bur, så den kk havde for meget plads, men jeg tror bare ikk jeg vel ha det godt med at sætte ham i et bur, men hvis det er det der er det bedste for ham, skal han selvfølgelig det.

Hva angår om han skal være det hele arbejdstiden, skal han jo det, for kan jo ikk tage hjem midt på dagen fordi han skal ud!

Men buret skulle selvføgelig også være så stort at han kan få sin kurv med ind, for den bruger han jo når han sover.

Hva angår mad og vand, har jeg fået at vide han kun må få mad 2 gange om dagen, og ikk må gå og små spise, er det rigtig?

 

 

Manse er en blanding af en mops og en dansk svensk gårdhund :lol:

 

Hvis han har for meget plads kan du måske lukke en dør?

Om det er det bedste for hunden syntes jeg kommer an på hunden, men jeg syntes virkelig det er synd at lade en lille hvalp der ikke kan holde sig særlig længe være alene alt for mange timer i et bur hvor den ikke kan komme væk fra eventuel afføring.

Hvad mad angår skal jeg ikke kunne svare dig på hvad der er bedst. Mine hunde får lidt mindre mad de to gange om dagen de får (den mindste får 3 gange om dagen) og så får de ellers lidt godbidder i løbet af dagen. Maden behøver jo heller ikke blive givet i madskål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Vi syntes heller ikke det er syndt!

 

Vi har en nu 5 år gammel hanhund, der bare ikke kan det der med at være alene hjemme. Han bliver sat ind i et stort kørebur, når vi ikke er hjemme hos ham. Det skal lige siges, at vi har en stor hundeflok, så teoretisk set er hundene aldrig alene hjemme.. Men i det øjeblik Kaj opdager, at hans mennesker er gået ud af døren, bliver han fustreret og bliver en regular "demolition" hund. Han har spist sko. Sofaen, der var ankommet dagen før, død! Store dele af CD og DVDsamlingen var ikke til at spille igen og da vi lagde resterne ned i en skuffe, åbnede han da bare skuffen og gjorde kål på dem, der var tilbage:damn:. Han har sågar' ædt hjørnet af storstenen.

 

Så vi var simpelthen nødt til at gøre noget! Det skal bare gøres på den rette måde. Løsningen for os har været at give ham en kørekasse til et par hundestr. større end ham selv og en juniordyne, som han graver sig ind i. Her ligger han gladeligt i timevis, men aldrig mere end hvad der svarer til en arbejdsdag.

 

Men inden du bruger den metode, skal du lade din hvalp lære kørekassen at kende som et hellested. Vores hanhund sover normalt i soveværelset sammen med os. I en overgang lagde vi han ind i kørekassen om aftenen i et hjørne af stuen med et lille tyggeben, mens vi selv sad og så fjernsyn i sofaen. I starten var det kun i cirka en halv time ad gangen eller hvis han faldt i søvn derinde, åbnede vi lågen, sådan han selv kunne gå ud derfra. Da det gik fint blev tiden naturligt gjort længere og efter et stykke tid rykkede vi ham ind i kassen om natten, ved at lukke ham derind lige efter at han havde været ude og tisse for natten. Nu hvor han er vænnet til kassen, sover han igen hos os i soveværelset - sådan han ikke ender med at skulle opholde sig 8 timer om dagen i kassen og igen 8 timer om natten i kassen. Men hvis du gerne vil bruge dit bur som hundeseng, kan du jo lade lågen være åben om natten, hvor du er hjemme og så kun lade lågen være lukket om dagen, hvor hunden er alene hjemme.

 

Men her er så mit spørgsmål til dig. Kan din hvalp på nuværende tidspunkt, holde sig i så mange timer, at den kan være lukket inde i et bur uden, at den bliver nødt til at besørge i sin soveplads :hmm: Ellers kunne løsningen måske være at lave en legegård, hvor buret har en løbegård rundt om sig. Men lige meget hvilken løsning du vælger, bliver du nødt til at lære din hund, at det er ok at være alene hjemme indenfor det areal du har valgt til din hvalp.

 

Held og lykke til dig og din hvalp :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for jeres var, lidt blandet :genert:

Jeg har fået at vide det var bedst med et bur, så den kk havde for meget plads, men jeg tror bare ikk jeg vel ha det godt med at sætte ham i et bur, men hvis det er det der er det bedste for ham, skal han selvfølgelig det.

Hva angår om han skal være det hele arbejdstiden, skal han jo det, for kan jo ikk tage hjem midt på dagen fordi han skal ud!

Men buret skulle selvføgelig også være så stort at han kan få sin kurv med ind, for den bruger han jo når han sover.

Hva angår mad og vand, har jeg fået at vide han kun må få mad 2 gange om dagen, og ikk må gå og små spise, er det rigtig?

 

 

Manse er en blanding af en mops og en dansk svensk gårdhund :lol:

 

Hvis han kun er 11 uger bør han få mad 4 eller minimum 3 gange om dagen... Mine hvalpe får 3 gange om dagen fra de er 12 uger til de er 6 mdr. hvorefter de kommer ned på to gange om dagen, for resten af livet :-D

Jeg er ikke tilhænger af at hunde har maden stående fremme hele dagen, men når han ikke er ældre, bør han som sagt, efter min mening, fodres mindst 3 gange om dagen.

 

Med hensyn til bur, så har jeg selv mine hvalpe i bur om natten, ind til de kan holde sig hele natten, grunden til at de er i bur om natten er dels at det er den eneste måde hvor jeg kan være sikker på at de siger så meget til når/hvis de skal ud og tisse, så jeg også vågner af det, for jeg vågner ikke bare fordi en hvalp begynder at gå rundt eller lign. :genert:

Og dels for at de lære at natten er sovetid, hvor man ikke render rundt og leger eller forstyrre de voksne hunde og de giver lidt sig selv når de er i bur, så er der ikke så meget andet at give sig til ind at sove :blink:

Jeg sover selvfølgelig lige ved siden af. Når først hvalpen kan sove helt igennem uden at have behov før at komme ud og tisse om natten, så lader jeg lågen på buret være åben.

 

Mine hvalpe er også i bur i starten når de skal være alene hjemme, primært for at de/den ikke skal drille de voksne, men også for at den lære det samme som om natten; at man sover, eller slapper af når man er alene hjemme og sidst men ikke mindst, så er buret allerede inden vi begynder på alene hjemme træningen, blevet et trygt sted for hvalpen, hvor den er vant til at sove og slappe af og det gør ofte alene hjemme træningen noget nemmere :-D

Jeg lader dog aldrig en hvalp være alene i bur i længere tid en man kan forvente at den kan holde sig, er jeg nød til at forlade en hvalp (efter den er blevet vænnet til bur og alene hjemme) i længere tid, end den må kunne formodes at kunne holde sig, lader jeg lågen være åbn, så hvalpen har mulighed for at forlade sin hule for at besørge.

 

Jeg ville aldrig lade en 12 ugers hvalp være alene i bur en hel arbejdsdag, 7-8 timer, det er simpelthen for meget, når den ikke har mulighed for at komme ud af buret og komme at med tis og/eller afføring -efter min mening i hvert fald.. ;-)

 

Mine voksne hunde er ikke i bur om natten eller når de er alene hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikk jeg har så store problemer når han skal være alene, han har som sagt kun tisset en gang, og har heller ikk gjort det om natten.

Den første nat jeg havde ham, var vi ude og tisse, ellers holder han sig til om morgenen, nu vågner jeg af ingenting, så hører hvis han går rundt. Han sover i stuen, da jeg ikk synes en hund hører til i soveværelset.

Han har stue, spisestue og køkken at gå rundt i om dagen, vil tro det er ca 40 m2. I stuen står hans kurv, og i køkkent står hans mad og vand, og synes jo han skal ha adgang til vand om dagen.

 

Men kan måske forstår på jer, at man kun skal komme en hund i bur, hvis den laver unoder, eller??

 

Jeg synes jo selv det er acceptabelt det han har lavet indtil videre, da han jo stadig er en hvalp, og ikk kan forvente de kan holde sig en hel dag, og ikk bide i lidt.

Men her er der ikk så meget at bide i, som altså sko, cd´er, kommode osv. har selvfølgelig en sofa, og spisebord men der er benene af metal så det tror jeg alligevel ikk han begynder at bide i. Nu har han også en del bidelegtøj som han er go til at lege med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikk jeg har så store problemer når han skal være alene, han har som sagt kun tisset en gang, og har heller ikk gjort det om natten.

Den første nat jeg havde ham, var vi ude og tisse, ellers holder han sig til om morgenen, nu vågner jeg af ingenting, så hører hvis han går rundt. Han sover i stuen, da jeg ikk synes en hund hører til i soveværelset.

Han har stue, spisestue og køkken at gå rundt i om dagen, vil tro det er ca 40 m2. I stuen står hans kurv, og i køkkent står hans mad og vand, og synes jo han skal ha adgang til vand om dagen.

 

Men kan måske forstår på jer, at man kun skal komme en hund i bur, hvis den laver unoder, eller??

 

Jeg synes jo selv det er acceptabelt det han har lavet indtil videre, da han jo stadig er en hvalp, og ikk kan forvente de kan holde sig en hel dag, og ikk bide i lidt.

Men her er der ikk så meget at bide i, som altså sko, cd´er, kommode osv. har selvfølgelig en sofa, og spisebord men der er benene af metal så det tror jeg alligevel ikk han begynder at bide i. Nu har han også en del bidelegtøj som han er go til at lege med.

 

Altså her kommer hundene ikke i bur fordi de har lavet unoder. Det bliver ikke brugt som straf e.l.

Dumle (den voksne) kommer i bur når han skal være alene fordi det er der han føler sig mest tryg og kan falde til ro eller når vi er ude ved andre af samme årsag. Nova kommer i bur hvis vi har været ude om natten og hun ikke kan finde ro igen (af samme årsag som Aussiepower, så hun lærer at om natten sover man) og ellers har de bare buret stående åbent som "her kan du være i fred" sted og så lærer vi dem samtidig at når den ene ligger i buret må den anden ikke gå hen og drille.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikk jeg har så store problemer når han skal være alene, han har som sagt kun tisset en gang, og har heller ikk gjort det om natten.

Den første nat jeg havde ham, var vi ude og tisse, ellers holder han sig til om morgenen, nu vågner jeg af ingenting, så hører hvis han går rundt. Han sover i stuen, da jeg ikk synes en hund hører til i soveværelset.

Han har stue, spisestue og køkken at gå rundt i om dagen, vil tro det er ca 40 m2. I stuen står hans kurv, og i køkkent står hans mad og vand, og synes jo han skal ha adgang til vand om dagen.

 

Men kan måske forstår på jer, at man kun skal komme en hund i bur, hvis den laver unoder, eller??

 

Jeg synes jo selv det er acceptabelt det han har lavet indtil videre, da han jo stadig er en hvalp, og ikk kan forvente de kan holde sig en hel dag, og ikk bide i lidt.

Men her er der ikk så meget at bide i, som altså sko, cd´er, kommode osv. har selvfølgelig en sofa, og spisebord men der er benene af metal så det tror jeg alligevel ikk han begynder at bide i. Nu har han også en del bidelegtøj som han er go til at lege med.

 

Nej for søren da! :shock:

 

Hvis først hunden er begyndt at lave unorder, så vil det i langt de fleste tilfælde være ren symptombehandling at putte den i bur og det har ingen gavn af, så er det netop at det meget hurtigt kan gå hen og blive synd for hunden.

 

At jeg har mine hvalpe i bur når de er helt små, vil jeg nærmere betegne som forbyggende ;-)

 

Men hvis din hund allerede er blevet vænnet til at være alene hjemme og sove om natten, hvor den ikke er i bur, ser jeg ingen grund til at du skulle begynde at putte den i bur nu, så fortsæt du bare som du har gjort hidtil :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen :-D

 

Vi fodrer også 3 gange dagligt, det gør vi indtil vores hvalp er et halvt år. Ved ikke om det er anderledes med mindre racer.

 

Synes heller ikke du skal sætte din hvalp i bur...

Er helt enig med Dumle, ikke rart for en hvalp at blive nødt til at tisse lige der hvor den skal sove.

 

Jeg må indrømme at jeg tager tissen hist og her helt køligt, blæren skal nok nå at gro sig større inden min tålmodighed er væk.

 

Noget andet, er sikker på at din hund vil blive glad hvis den måtte sove under sengen i dit soveværelse :engel: Tænk på at du er væk på arbejde 8 timer om dagen, og du er faktisk også væk 7-8 timer om natten for der sover I i hvert sit rum..... Kan godt være det bare er mig, men det er jo en lille prut som er helt ny i ikke at have mor og søskende. Tænker lidt på om det ikke kan være så meget alene tid, at problemer næsten ikke kan undgås..?

 

 

Nå, i hvert fald tillykke! Glæder mig til at se billeder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svarene, det var sødt af jer.

men et nyt problem er dukket op.....

Da jeg kom hjem fra arbejde idag, havde han tisset på gulvet, det er acceptabet, da han jo skal holde sig længe. vi gik så en go lang tur som vi plejer, fik lidt at spise og så puttede og legede vi.

Jeg troede at han lege med hans bidelegetøj, men ville lige tjekke, så ser jeg fanme at han står og bidder hul i sofaen.... jeg skældte ham selvfølgelig ud... og fik selvfølgelig også dårlig smvittighed da han sad og kiggede meget undskyldene ud.... men hvodan kan det være han gør det når jeg er hjemme og ikk når jeg ikk er her??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for svarene, det var sødt af jer.

men et nyt problem er dukket op.....

Da jeg kom hjem fra arbejde idag, havde han tisset på gulvet, det er acceptabet, da han jo skal holde sig længe. vi gik så en go lang tur som vi plejer, fik lidt at spise og så puttede og legede vi.

Jeg troede at han lege med hans bidelegetøj, men ville lige tjekke, så ser jeg fanme at han står og bidder hul i sofaen.... jeg skældte ham selvfølgelig ud... og fik selvfølgelig også dårlig smvittighed da han sad og kiggede meget undskyldene ud.... men hvodan kan det være han gør det når jeg er hjemme og ikk når jeg ikk er her??

Små hvalpe ved ikke per automatik hvad der er rigtigt og hvad der er forkert det bliver man nødt til at lære dem først :-)

 

Jeg synes ikke der er nogen grund til at skælde vildt og voldsomt ud!

 

Du skal starte med at lære ham hvad "Nej" betyder!

Herefter skal du blot sige roligt "Nej" når han bider i forbudte ting og hurtigt aflede med et stykke tilladt bidelegetøj eller lign.

Húsk også at rose ham når han vælger det rigtige til og evt. lege lidt med ham med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg ved godt at de ikk ved hva de må og ikk må får de får det at vide, synes bare det er mærkeligt at han først gør det når jeg sidder ved siden af, når han har haft mange timer til det når jeg har været på arbejde. Og han ved udemærket hva hans legetøj skal bruges til da vi leger med dem flere gange om dagen.

Han ved også godt hva nej betyder, for når jeg siger nej til ham stopper han med det samme og kommer derefter straks over til mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Det lyder ikke så mærkeligt i mine øre. Jeg ville blive mere bekymret, hvis en 11 uger gammel hvalp ikke løb rund og bed i, hvad end den mødte på sin vej. Det lyder snare som et tegn på sund nysgerrighed. Bøllestreger for små hvalpe er i virkeligheden et sundhedstegn, så du skal først blive bekymret, hvis din hvalp ikke, når den er 4 måneder, tror at den hedder "nej" :blink:. Vi havde en hvalp som havde en forkærlighed for at hive stik ud af stikkontakten, og vi rendte konstant i røven på den for at stille en lille blokering op efterfulgt af et "nej" og lede dens opmærksomhed på noget andet. :hundentraekker:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for dit svar:-D

Okay så vil jeg bare tage det som det kommer, jeg ved jo også godt at når man anskaffer sig en hvalp kan man ikk undgå der vil blive spist lidt her og der, og heldigvis har jeg ikk dyre design møbler, så det går nok alt sammen.

Det var bare min chef der fortalte at de stadig havde deres første ødelagt ting til gode, men det var også ham der rådede mig til at anskaffe et bur til ham.

Men nu har jeg læst en del her de sidste par dage, og vil prøve at tage ham med ind i soveværelset for at se om han vil ligger der, da der er flere der skriver at det vil hunden kunne li.... og hva gør man ikk for at det lille kræ har det godt :lol:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...