Hop til indhold

Oskar har mistet en negl


Oskar-løwen
 Share

Recommended Posts

Uhhhh:megaked: I eftermiddag kæmpede vi os ud på en lille gåtur på vejen. Vi gik lidt frem og tilbage, og hundene fik tisset. Oskar løb lidt i flexlinen, da han var ved at være temmelig indebrændt.

Pludselig så jeg, at han blødte fra den ene forpote.....Jeg fik løftet ham op, og vi vendte snuden hurtigt hjem, så jeg kunne få tjekket det.

Hjemme så jeg, at han manglede en negl på den yderste tå....og så blødte det. Jeg sad lidt med ham, men det blev ved med at bløde. Han begyndte også at virke som om, at det gjorde ondt, så jeg besluttede at ringe til dyrlægen.

Hun foreslog, at jeg kom ind med ham. Dyrlægen ligger 20 km ad landevejen ind mod Aalborg....men vejene ud til landevejen var ikke specielt kørevenlige, da sneen ligger i en halv til en hel meters driver....

 

Nå men jeg vurderede, at han havde ondt, og da det blev ved med at bløde lidt, så måtte jeg ud og finde en løsning. Udenfor fandt jeg en lokal traktor, som var ved at rydde en indkørsel. Ham overtalte jeg til at rydde hos mig, så jeg kunne få bilen ud. Så kørte han foran mig op til vejen, og så tøffede vi ind mod byen. Turen tog en times tid, inden vi nåede dyrlægen.

Oskar måtte bedøves og have renset poten. Han blev brændt, så blødningen stoppede. Hele neglen var faldet af, og der var hul...Han fik en stor forbinding på, penicillin og smertestillende med i en pose. Og så en krave, så han ikke bider i forbindingen.....Dyrlægen fortalte, at de havde haft en del patienter i dag, hvor negle var beskadiget. Måske det er noget hårdt is, der ligger under alt sneen.:vedikke:

 

Nu er han ved at være vågnet op - nu håber jeg så, at han ikke begynder at ville bide i poten, for så skal han have den hårde forfærdelige skærm på :megaked:

 

uhhhh hvor jeg hader, når der er noget i vejen med hundene. Jeg var parat til at købe en pansret mandskabsvogn for at komme frem til dyrlægen....:oops:

Nu skal han så holdes i ro indtil på fredag, hvor vi skal komme igen. Og det bliver en ret stor udfordring, for han er ret dampagtig. Taktikken bliver kong kong kong og en masse aktiveringsspil, så håber jeg, at det går an...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Oskar, og stakkels dig :ae:

 

Og tro mig det bliver værere endnu. Han kan få forbindingen af på fredag, men efterfølgende skal han helst holdes i ro i yderligere en uge, så der ikke går betændelse i det (det var i hvertfald den besked jeg fik), så du får en hyperaktiv hund der ikke har været ude og rase af i knapt 14 dage, og det er hårdt kan jeg hilse og fortælle :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Oskar, og stakkels dig :ae:

 

Og tro mig det bliver værere endnu. Han kan få forbindingen af på fredag, men efterfølgende skal han helst holdes i ro i yderligere en uge, så der ikke går betændelse i det (det var i hvertfald den besked jeg fik), så du får en hyperaktiv hund der ikke har været ude og rase af i knapt 14 dage, og det er hårdt kan jeg hilse og fortælle :blink:

 

Ja, se det tænkte jeg nok....Han er ret aktiv (læs dampagtig), så det er en katastrofe, at han skal holde sig i ro, og endnu værre at han ikke kan komme ud. Heldigvis er han endnu ikke begyndt at bide i forbindingen. To gange har han været lige ved, men har heldigvis stoppet, da jeg sagde nej. Jeg kan slet ikke bære, hvis han skal have den skærm på. Så vil jeg hellere sidde med ham i armene ....

Han får en masse kong´er og så prøver jeg at aktivere ham, men jeg er bange for, at det ikke holde en uge mere.

Puha det er træls....Men han viser ingen tegn på smerter, så det er godt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjj.... det er altså ike kun den rene skrækhistorie..

Suzi fik jo for 3 uger siden en brækket negl fjernet og samme dag vi kom hjem fra dyrlægen , ja der tonsede hun rundt i sneen med sin bandage..

3 dage efter fjernede vi bandagen og der har intet været siden, heldigvis rør hun ikke sin bandage og hun finder sig i alt vi pakker hende ind i (det gør alle 4 tøser heldigvis).

 

Så man kan altså også være heldig og efter 3 dage er alt glemt og overstået..

 

Rigtig god bedring med Oskar :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Chili har mistet sin negl for et par mdr. siden. Hele hendes tå skulle så amputeres... Hun tog det virkelig flot, og der har ingen problemer været overhovedet efterfølgende.

 

Hun var god til at holde sig i ro, nok pga. den smertestillende...

 

Rigtig god bedring med Oskar. Det skal nok gå! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjj.... det er altså ike kun den rene skrækhistorie..

Suzi fik jo for 3 uger siden en brækket negl fjernet og samme dag vi kom hjem fra dyrlægen , ja der tonsede hun rundt i sneen med sin bandage..

3 dage efter fjernede vi bandagen og der har intet været siden, heldigvis rør hun ikke sin bandage og hun finder sig i alt vi pakker hende ind i (det gør alle 4 tøser heldigvis).

 

Så man kan altså også være heldig og efter 3 dage er alt glemt og overstået..

 

Rigtig god bedring med Oskar :-D

 

Tak - jeg håber, at det går på samme måde her.

Link til indlæg
Del på andre sites

ÅÅerh bette pus - god bedring :ae: Hvad er det for noget med is og deres poter? Someone enlighten me :genert:

 

Jeg tror, at det er sket, fordi der ligger så meget sne. der er dejlig blødt, og hundene hopper rundt i det. Men neden under er der et tykt lag is, og måske har der dannet sig flager som ligger i driverne. Dyrlægen havde samme teori, da hun havde haft 10-12 hunde den dag, med negleproblemer, hvilket er lidt usædvanligt.

 

Der ligger så meget sne, at hundene ind imellem bliver nødt til at løbe over en drive, så det er ret svært at få dem luftet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
:shock: det holder mit nervesystem ikke til :shock:

 

Jeg var også ved at omkomme da Vores dyrlæge fortalte det. Jeg begyndte at tude! :oops: Hun har bare aldrig fejlet noget eller kommet til skade i hendes 5 år.

Det værste var at jeg skulle rejse til Bruxells 2 dage efter hun havde fået amputeret tåen, men så var det godt at kæresten passede og plejede min lille grå dame, og hun havde det godt.

Da forbindingen skulle af, så det rigtig fint ud, og der har virkelig ingen problemer været, og man kan ikke se at hun mangler en tå.

Link til indlæg
Del på andre sites

:megaked:

Ja, så kom vi dertil, hvor dyrlægen sagde, at tåen blev nødt til at blive opereret af......:megaked:

 

Det gik ellers fint i en 4-5 dage, men så begyndte han at få ondt. Der var gået betændelse i tåen, og vi har dagligt været ved dyrlægen for at få den renset. Han har også fået antibiotika og smertestillende.

Det har desværre ikke hjulpet noget, og her til morgen havde han flere smerter en tidligere. Vi tog til dyrlægen, og så vurderede de, at den måtte af.

 

Nu er han så på operationsbordet, og jeg sidder her og hyler. Luffe sidder og slikker mig i hovedet, så jeg kan holde op igen.

Det her med narkose, er jeg ikke god til....

 

Nu venter jeg bare på, at telefonen ringer, så vi kan få ham hentet igen, og så håber vi, at han heler hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej... jeg troede ellers at det bare var gået godt og derfor hørte vi ikke mere til det.

 

:ae::ae: til jer begge to...

 

Tak for det

Det gik også rigtig godt - lige indtil i tirsdags. Her begyndte han at have lidt ond, og der var en lille smule betændelse. I går aftes havde han ret ondt, og jeg snakkede med vagtdyrlægen, som beordrede ekstra antibiotika og smertestillende. I morges kørte jeg igen til dyrlæge, som jo som er kommet frem til, at tåen bliver nødt til at blive opereret af.

 

Øv, en væmmelig drejning historien pludselig tog.. :neutral:

 

Jeg ønsker det bedste. - og håber at kun det går fremad herfra!

 

Tak for det, ja det var lige i løbet af et par dage....

 

Åh nej, stakkels jer :ae:

 

Men som du kan høre, så plejer disse operationer at gå fint, og hunden lægger slet ikke mærke til at den mangler en tå :ae:

 

Tak

Ja, dyrlægen sagde også, at det ikke kommer til at betyde noget, samt at vi var heldige at det var en yder-tå. Det gør det nemmere.

Så håber jeg, at Oskar kan blive fri for smerter, for det er da ikke til at holde ud.

Nu skal jeg ud og købe en krave, som er lidt blødere end de forfærdelige plastikskærme, som dyrlægen uddeler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Oskar hjemme igen - han er godt nok noget groggy.

Han har fået fjernet tåen, og så skulle det være meget bedre i løbet af 3 dage.

Han har fået en fin forbinding med mønster af grønne hundepoter. Meget pædagogisk :lol:

 

Det værste er, at han skal have den skærm på, og det er han godt nok ikke ret vild med. Jeg håber snart, at han vender sig til den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stakkels Oskar :lun:

 

Ja, han har været meget stakkels i dag.....

 

Nu er han vist ved at vågne, for han har lige ædt noget kylling, og pludselig fes han hen over gulvet for at bide Luffe i halen:confused:

- Han glemte lige, at han har ondt i benet, og faktisk ikke helt kan støtte på det :stupid:

 

Jeg skal vist holde ham lidt tæt på mig, for han er stadig forvirret - men damp-delen begynder at titte frem....Det bliver en lang lang weekend, tror jeg.....

Det der med at holde sig i ro, det bliver en udfordring :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu tror jeg, at det er på vej til at blive bedre med Oskar. Han er i dag begyndt at støtte en lille smule på foden. Siden operationen har han hoppet på tre ben.

 

Han virker ikke til at have ondt, og jeg kan putte en pose på forbindingen, når han skal ud at tisse, uden at han trækker poten til sig.

Han har slet ikke forsøgt at bide i forbindingen, så jeg har ikke brugt kraven endnu. Han prøver ind imellem at slikke, men han stopper med det samme, når jeg siger nej. Det kræver så, at jeg hele tiden kan se ham.

 

I morgen skal vi til dyrlægen og have renset og skiftet forbinding.

 

Jeg bliver nok nødt til at have influenza i morgen, for han kan ikke være alene. Så skal han i hvert fald have kraven på, og det kan jeg ikke bære.

 

Luffe har været helt fantastisk. Det er som om han forstår, at det ikke er godt at lege og være vild, så hver gang Oskar prøver, så trækker Luffe sig væk eller ignorerer ham.

Her til formiddag fik Oskar 4 kong´er, så jeg kunne nå at gå en lang tur med Luffe.

Oskar måtte så blive hjemme og vente til poten forhåbentlig snart bliver raskmeldt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...