Hop til indhold

Vil kun tisse i haven,dag og nat


bellas mor
 Share

Recommended Posts

nogen der har et godt råd. nu har jeg haft Bella i 14 dage, men hun vil stadg kun besørge i haven, vi kan gå ture, men uden at der sker noget, lige så snart vi er inde går hun til havedøren så skal hun ud og tisse m.m.

hun skal ud 2-3gange om natten ??? hun får ikke vand om aftenen så det er ikke det der er grunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Hun kan sagtens synes at det er for farligt at tisse andre steder :)

Så hun skal bare blive tryg :)

 

Hvor meget går du med hende?

 

Hvis hun får tørfoder skal hun også have vand!

 

Tørfoder suger vand, uanset om hunden drikker eller ej :?

 

Hvornår går du ud med hende om aftenen/natten?

 

Hvalpe kan sagtens få blærebetændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg føler bella er rimelig tryk, her hjemme allerede,.

og jeg går flere små ture med hende om dagen, og derimellem leger vi i haven.

hun får tørfoder,og der står altid frisk vand,til hende om dagen

jeg tager det førdt væk sidst på aftenen.

 

jeg går du ud med hende om aftenen/natten? ca.kl,22 --02----ca 5 og så igen mellem kl.07-7.30

i nat har jeg prøvede at lade hende sove i transportkassen, ved siden af min seng, og ikke kurv, jeg overhøre hendes piv og var kun ude en gang,

det var rigtig flot og der skete ingen uheld inde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Det er jo forskelligt hvor længe der går, før hvalpen bliver natte-renlig.

 

Alice var meget længe om det. Hun var omkring ½ år gammel. Det stoppede nemlig først da hun begyndte at sove i vores seng :roll:

 

Jeg vil også sige, at det er et spørgsmål om tryghed før hun begynder at besørge på gåturene og selvfølgelig massere af ros og godbidder.

 

Må lige spørge, hvorfor og hvornår (klokkeslæt) fjerner du vandet??

Link til indlæg
Del på andre sites

Mathilde ville også kun besørge i haven da hun var hvalp :)

 

Vi har aldrig været oppe med Mathilde om natten, hun har fra første dag sovet i et bur ved siden af min seng og kunne holde sig fra omkring klokken 23 til 9.

 

Ludwig derimod skulle Dan ud med 2 gange i løbet af natten, også han sov fra dag et i en transportkasse ved siden af Dan´s seng. Da Ludwig var omkring 4 måneder sov han igennem hele natten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan altså også være fordi der sker alt for meget spændende når hun er ude at gå, at hun ikke kan koncentrere sig om at gøre det og først "kommer i tanke om det" når I kommer hjem. Sådan kan Noomi også stadig have det (selv om det ikke er så ofte mere) og hun er 14 uger nu.

 

Mit råd er at tage det roligt mht. renlighedstræning. Det skal nok komme! Inden for de sidste dage, har jeg nået ud med Noomi om morgenen uden uheld på gulvet først (jeg bor i lejlighed på 2. sal og skal lige tisse og have tøj på før vi går ud) så det kommer stille og roligt.

 

Tjek hende evt. for blærebetændelse. Noomi havde sådan en og det satte en væsentlig dæmper på antallet af uheld da hun kom i behandling + at de efterhånden finder ud af at det er meget hyggeligere at gøre det udenfor for så får man ros og guf (og bliver bedre til selv at styre blæren). Det er skønt når man begynder at kunne se en forskel, men tag det roligt, det skal nok komme :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Loke var lille, ville han også kun besørge i haven. Vi kunne være ude og besøge nogen, og når vi så kom hjem så tiiiiiiiiiiissede han i lang tid.

 

Hvor gammel er hvalpen?

 

Det er vigtigt at hunde har adgang til vand hele tiden :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Jeg synes også at Bella lyder til at være en dygtig hvalp :)

 

Jeg kan ikke lide at man fjerner vandet!

 

En hvalps blære kan man ikke regne med at kunne holde sig i ret lang tid, at hun ikke gør noget inde er flot :D

 

Selvom hun virker glad og udadvendt kan hun godt synes at det er mest trygt at tisse hjemme i haven :)

 

Har hun fået nyt foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der gik lang tid før Toffi tissede udenfor haven.

Og stadig kan hun have perioder hvor hun helst vil lave stort i haven.

Så pyt med det, det skal nok komme:)

 

Jeg er heller ikke vild med at man fjerner vand, hvis hunden får tørfoder. Der er ikke noget værre end at tørste. Det er at sammenligne med tømmermændssymptomer.

 

Sent i går aftes drak Toffi helt vildt meget, og hun gad alligevel ikke ud og tisse her til morgen før ½ time efter vi var vågnet.

 

Jeg tror at hun indtog den væske kroppen havde brug for (hun havde spist tørfoder og speltbrød ret sent) og så frigav kroppen jo ikke væsken, selvom hun drak meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

nr.2 nat uden at være ude at tisse, det har været godt at sove i transportkassen, vi har ikke været ude 2 nætter nu, og Bella gav kun lidt lyd fra sig i nat, og da jeg ikke "hørte" det, sov hun videre til kl.07 og hun virkede rigtg stolt da jeg selvfølgelig roste hende meget, :P og vand står nu fremme hele tiden, (men jeg satte det først væk kl. 22)2598_Bella_3_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er hun bare kær :)

 

Det lyder da til at det går fint med hende. da Tacco var helt lille satte jeg vækkeuret og luftede ham midt om natten den første uge. det holdt jeg op med da han ikke gad stå op når jeg kom og vækkede ham :lol:

Så hun skal nok lære det. ( Vi tog også vandet væk i starten, men tror det er en forstokket gammeldags metode :oops: og det ændrede i øvrigt ikke rigtig noget )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvor er hun bare kær :)

 

Det lyder da til at det går fint med hende. da Tacco var helt lille satte jeg vækkeuret og luftede ham midt om natten den første uge. det holdt jeg op med da han ikke gad stå op når jeg kom og vækkede ham :lol:

Så hun skal nok lære det. ( Vi tog også vandet væk i starten, men tror det er en forstokket gammeldags metode :oops: og det ændrede i øvrigt ikke rigtig noget )

 

Du har ret, det er ikke en god metode det med at tage vandet :)

 

Hvalpe er meget forskellige, nogle kan hold esig hurtigt, andre skal bruge meget længere tid :)

 

Hvor ser Bella sød ud :oops:

 

Hvilket foder har du valgt til Bella?

Link til indlæg
Del på andre sites

nogen der har et godt råd. nu har jeg haft Bella i 14 dage, men hun vil stadg kun besørge i haven, vi kan gå ture, men uden at der sker noget, lige så snart vi er inde går hun til havedøren så skal hun ud og tisse m.m.

hun skal ud 2-3gange om natten ??? hun får ikke vand om aftenen så det er ikke det der er grunden.

 

Det er helt i orden. Sådan er der mange hvalpe, der har det.

 

Vær du bare glad for at hun allerede er stort set renlig. Det er RIGTIG FLOT!!! at hun går til havedøren når hun skal tisse. DET er slet ikke en selvfølge så tidligt!

 

Og derfor skal du nok heller ikke prøve at lave om på hendes tissemønster. Hvis hun vil tisse i haven, så lad hende tisse der. I skal gå tur alligevel. Så må hun holde sig til I kommer hjem i haven igen.

 

Og du har osse styr på natteroderiet... :lol: Hvor er I bare dygtige!

Det er da bare en drømmehvalp, I har fået denne gang!

 

Du har osse fået lært at sætte billeder ind i dine indlæg. Hun er bare SÅ yndig, den lille pige. Du må endelig sætte billeder ind hver gang du har lyst og tid. Det er så dejligt at følge med i, hvordan sådan en lille hvalp udvikler sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg syntes også at Bella er blevet rigtig dygtig, hun har jo kun boet her i 18 dage, men tror det betyder meget jeg går hjemme så hun er med over alt.

Jeg har valgt at prøve Royal Canin syntes det ser rimeligt ud, fik nu lige anbefalet nogrt der heder Specific men har ikke fået undersøgt det, måske nogle her kender det ?????????2598_Billede006_1.jpg

Bellas med sin killinge ven :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
OK, tak, tror jeg prøver at holde mig til Royal Canin,8hvad mener i om det) syntes det er et svær emne at forholde sig til, og forhandlerne siger jo heller ikke det samme, ved godt jeg kan læse meget på poserne, MEN men 8)

 

Hvad hedder det du bruger?

Link til indlæg
Del på andre sites

OK, tak, tror jeg prøver at holde mig til Royal Canin,8hvad mener i om det) syntes det er et svær emne at forholde sig til, og forhandlerne siger jo heller ikke det samme, ved godt jeg kan læse meget på poserne, MEN men 8)

 

Vi fodrer med royal canin og har været glade for det. taccos mave er sart så han får allergi fodderet som man køber ved dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

...jeg kender flere, der er glade for Royal Canin..

 

Vitaminindholdet ligger gennemgående lidt under Olivers hvalpefoder, men det kan have betydning, at det du bruger fra Royal Canin -er "skræddersyet" til hvalpe af små racer. Olivers hvalpefoder er til alle hundehvalpe, --undtagen hvalpe af de største racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

INGREDIENSER:

Tørret fjerkrækød, majsmel, majs, majsgluten, animalsk fedt, roetrævler, hydrolysat af animalske proteiner, animalske proteiner L.I.P., mineraler, sojaolie, gær, fiskeolie, frugto-oligosakkarider, æggepulver, hydrolysat af gær (rig på mannan-oligosakkarider), DL-methionin, taurin, morgenfrueekstrakt (rig på lutein).

 

 

Du kan ikke se hvilken fjerkrætype kødet er fra.

Der er meget majs, det byder jeg mig ikke om, det kan være stressfremkaldene :)

Animalsk fedt, du kan ikke se hvorfra.

Igen hydrolysat af proteiner fra ?, det har vi været omkring.

Animalske proteiner ?

Du kan ikke vide hvad du fodrer med, hvis din hund får allergi ved du ikke hvilket kød du har fodret med :)

 

Jeg synes ikke det er imponerende, men det er bedre end pedigrre pal :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg syntes også at Bella er blevet rigtig dygtig, hun har jo kun boet her i 18 dage, men tror det betyder meget jeg går hjemme så hun er med over alt.

Jeg har valgt at prøve Royal Canin syntes det ser rimeligt ud, fik nu lige anbefalet nogrt der heder Specific men har ikke fået undersøgt det, måske nogle her kender det ?????????2598_Billede006_1.jpg

Bellas med sin killinge ven :lol:

 

ÅHR... Hvor er det dejligt, at du har lært at sætte billeder ind... :lol::lol:

 

De er SÅ skønne de to...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
OK, tak, tror jeg prøver at holde mig til Royal Canin,8hvad mener i om det) syntes det er et svær emne at forholde sig til, og forhandlerne siger jo heller ikke det samme, ved godt jeg kan læse meget på poserne, MEN men 8)

 

Jeg selv (og flere jeg kender) har ikke nogen særlig god oplevelse med RC. Min kat begyndte at skælde som bare pokker, og Buddy får gevaldig meget luft i maven af det sick3qx.gif Jeg kender flere, der har prøvet det, hvor hundene får luft i maven. :?

 

Det lugter også forfærdeligt, når man åbner sådan en pose, så det overrasker mig ikke, at hundene bliver "rådne" indeni :wink:

 

Men det er jo individuelt hvad der er godt for de forskellige hunde, så man må forsøge sig lidt frem. :)

 

Og så må jeg lige indskyde, hvor er Bella dog bare dejlig battingeyelashes6pt.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...