Petrine Skrevet Januar 8, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2010 Nogen der har gået den / overvejet det? Findes der andre tilsvarende (velbesøgt og organiseret overnatning undervejs)? Har længe fantaseret om det, nu har jeg besluttet at det skal være i '11 eller '12, men når jeg spørger tidligere vandrere, går de meget op i, at det er tåbeligt at tage hund med, for den vil ikke kunne gå langt (mistænker Petrine kan gå længere end mig) og vil distrahere mig fra det spirituelle aspekt (vil gå på Petrines betingelser, pyt med spirit). Håber at finde nogen at gå med, helst med lille hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Jeg har længe overvejet det, jeg tror det må være en fantastisk oplevelse. Men jeg tror at det er meningen at man skal gå den alene, i hvertfald uden menneskelig selskab, netop for at få den spirituelle oplevelse ud af det. Jeg tror til gengæld ikke at denne oplevelse kan ødelægges af at man har hund med, jeg kan skam sagtens gå en tur i skoven og meditere lidt selvom Luna er med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Er El Camino ikke et naturfænomen?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Jeg har længe overvejet det, jeg tror det må være en fantastisk oplevelse. Men jeg tror at det er meningen at man skal gå den alene, i hvertfald uden menneskelig selskab, netop for at få den spirituelle oplevelse ud af det. Jeg tror til gengæld ikke at denne oplevelse kan ødelægges af at man har hund med, jeg kan skam sagtens gå en tur i skoven og meditere lidt selvom Luna er med Hunde må ikke komme ind på refugierne, så jeg er nødt til at have nogen med, for Petrine skal ikke stå alene mens jeg bader / spiser , men jo, noget af det mentale er nok at gå alene uden mobil, aviser etc Er El Camino ikke et naturfænomen?? Hvad mon du tror det er? Det er en lang pilgrimsvandring af katolsk tilsnit man ender et sted der hedder Verdens ende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Nogen der har gået den / overvejet det? Findes der andre tilsvarende (velbesøgt og organiseret overnatning undervejs)? Har længe fantaseret om det, nu har jeg besluttet at det skal være i '11 eller '12, men når jeg spørger tidligere vandrere, går de meget op i, at det er tåbeligt at tage hund med, for den vil ikke kunne gå langt (mistænker Petrine kan gå længere end mig) og vil distrahere mig fra det spirituelle aspekt (vil gå på Petrines betingelser, pyt med spirit). Håber at finde nogen at gå med, helst med lille hund Det lyder som en fantastisk ide :hjerte: sådan noget kunne jeg også snildt finde på :blink: Jeg nød min meget korte cykelferie sammen med Flips forrige år :5up::blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Hunde må ikke komme ind på refugierne, så jeg er nødt til at have nogen med, for Petrine skal ikke stå alene mens jeg bader / spiser , men jo, noget af det mentale er nok at gå alene uden mobil, aviser etc Jeg tror man skal være rigtig grundig med at udvælge en evt. gå-ven, jeg tror nemlig at man skal kende hinanden rimelig godt, og have accepteret hinandens svagheder, ellers så kan jeg godt frygte at man kan blive rigtig uvenner på sådan en tur. Det er jo en lang tur hvor man bliver presset både psykisk og fysisk, og hvis man så samtidig skal gå op og ned af et andet menneske hele tiden, så tror jeg godt man kan risikerer at man begynder at lade sig gå på af hinandens små særpræg... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Jeg tror man skal være rigtig grundig med at udvælge en evt. gå-ven, jeg tror nemlig at man skal kende hinanden rimelig godt, og have accepteret hinandens svagheder, ellers så kan jeg godt frygte at man kan blive rigtig uvenner på sådan en tur. Det er jo en lang tur hvor man bliver presset både psykisk og fysisk, og hvis man så samtidig skal gå op og ned af et andet menneske hele tiden, så tror jeg godt man kan risikerer at man begynder at lade sig gå på af hinandens små særpræg... Tænkte ikke på at gå tæt, men på at overnatte de samme steder...kan sagtens følge dig, det kan hurtigt gå i ged. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Tænkte ikke på at gå tæt, men på at overnatte de samme steder...kan sagtens følge dig, det kan hurtigt gå i ged. Ja, jeg ville personligt ikke vælge at have selskab, jeg tror ikke at jeg kunne holde ud at skulle være så tæt på et andet menneske i så lang tid og under de omstændigheder. Men alene tror jeg at det må være en fantastisk oplevelse. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Ja, jeg ville personligt ikke vælge at have selskab, jeg tror ikke at jeg kunne holde ud at skulle være så tæt på et andet menneske i så lang tid og under de omstændigheder. Men alene tror jeg at det må være en fantastisk oplevelse. Så se at komme afsted - så jeg kan få nogle tips Har en del rejseerfaringer med ukendte, så jeg tør godt gå med en fremmed, ingen vil alligevel på forhånd være klar over, hvordan de reagerer efter 3 ugers gåtur - og med krisemaksimering, så er det værste jo, at man tager toget hjem efter 1 dag, og det er ikke verdens undergang. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Er El Camino ikke et naturfænomen?? Hvad mon du tror det er? Jeg tror hun tænker på El Niño. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Jeg har faktisk selv leget med tanken om at gå turen med Tyson (og Shabi, som jeg jo snart får, selvfølgelig), men har ikke undersøgt det sådan mere seriøst. Hvor lang tid tror du, at det vil tage dig? Jeg går ud fra, at du kun vil gå den sidste del af ruten gennem Spanien, og ikke hele vejen gennem Frankrig? Jeg kunne godt være åben for sådan et makkerskab, hvor vi kunne hjælpe hinanden med hundene, men uden at vi behøvede at klæbe op ad hinanden hele tiden. Jeg kan også lidt spansk (selvom det muligvis er lidt rustent efterhånden), så jeg kunne godt være nyttig på sådan en tur. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Jeg er lidt blank på, hvor jeg vil gå; eftersom jeg ikke har nogen speciel tilknytning til kirker etc, så overvejede jeg at gå starten og undgå, at det var helt overrendt, jo nærmere slutningen jo flere går der. Overvejer 3-4 uger i LANGSOMT tempo, i håb om at Petrine ikke skal bæres og har ikke noget mål for antal kilometer. Men vi skal træne og så får jeg nok en ide om vores tempo. Det jeg har fundet frem til er, at der nogle steder er fint og natur, mens andre strækninger er langs motorvejen, der skulle være refugier så man ikke får problemer med overnatning, men har endnu ikke gennemskuet om alle steder har plads til telt udenfor (nul hund indendørs), samtidigt skulle det være på et tidspunkt med ok temperatur. Enhver der gad holde Petrine i 15 minutter om dagen ville være nyttig for mig :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Min mor har gået den spansk del, og der skulle være naturskønt langs hele ruten, mener jeg at hun sagde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Min mor har gået den spansk del, og der skulle være naturskønt langs hele ruten, mener jeg at hun sagde. Det var jo hurtigt jeg fik svar, på det jeg har ledt længe efter :5up: så skal det klart være Spanien! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Det var jo hurtigt jeg fik svar, på det jeg har ledt længe efter :5up: så skal det klart være Spanien! Claro que si. :5up: Hablas espanõl? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Det var jo hurtigt jeg fik svar, på det jeg har ledt længe efter :5up: så skal det klart være Spanien! Vil da for øvrigt lige spørge hende lidt mere ud om det, men kan da huske, at hun snakkede meget om den fantastiske natur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Claro que si. :5up: Hablas espanõl? Pyha, nej, men jeg forstår det - men der er jo tid nok, til et smut på VUC, mindes, at det var et supernemt sprog (gik et par uger for... 20 år siden) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Vores menighedsrådsforkvinde og hendes mand har gået turen, så jeg har været med...behagelig tilbagelænet ved et efterfølgende foredrag (nej tak, jeg skal ikke prøve også). Det lod til at noget af det vigtigste var på forhånd at få trænet op til at kunne gå de her 8 timer om dagen. Mht overnatning, så er der herberger alle steder på ruten, så nattely var ikke noget problem. Og så mødte de også folk, der havde hunde, heste and what not med, så du kan sådan set sagtens tage et spirituelt trip med Petrine...og på forhånd god tur, hvis I drager af på et tidspunkt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Mht overnatning, så er der herberger alle steder på ruten, så nattely var ikke noget problem. Men med hund skal man overnatte udendørs - hvilket forøvrigt passer mig fint, er ikke til stinkende sovesale, med folk der snorker Den eneste motion jeg er rigtigt god til er svømning og gåning, men er klar over, at der skal trænes intenst før afgang, før sommerferien trænede vi til bjergvandring og det var guld værd da vi så var i Norge, både for Petrine og mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Pyha, nej, men jeg forstår det - men der er jo tid nok, til et smut på VUC, mindes, at det var et supernemt sprog (gik et par uger for... 20 år siden) Ja, det er dejlig nemt. Jeg gik til det et halvt år på Studieskolen og klarede mig glimrende i tre uger på Cuba, hvor de de fleste steder ikke snakkede engelsk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 For øvrigt har min søsters far (vi er halvsøstre, har forskellige fædre) gået turen et utal af gange og har skrevet en bog om sine oplevelser på caminoen: http://www.santiagopilgrimme.dk/art12/mig_og_caminoen.pdf Jeg har ikke læst den, men den fik gode anmeldelser, da den udkom. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 For øvrigt... overvej lige nogle stramme baller man ville få efter sådan en tur. :slem: Ok, det var vist ikke helt i turens spirituelle ånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 8, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 For øvrigt har min søsters far (vi er halvsøstre, har forskellige fædre) gået turen et utal af gange og har skrevet en bog om sine oplevelser på caminoen: http://www.santiagopilgrimme.dk/art12/mig_og_caminoen.pdf Jeg har ikke læst den, men den fik gode anmeldelser, da den udkom. Sjovt - bestilte den bog i eftermiddag (+ lidt flere), NU vil jeg nemlig have en plan! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Jeg tror hun tænker på El Niño. :stupid: ja....men lyder squ da også ens.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret Januar 8, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 8, 2010 Hunde må ikke komme ind på refugierne, så jeg er nødt til at have nogen med, for Petrine skal ikke stå alene mens jeg bader / spiser , men jo, noget af det mentale er nok at gå alene uden mobil, aviser etc Hvad mon du tror det er? Det er en lang pilgrimsvandring af katolsk tilsnit man ender et sted der hedder Verdens ende Ender du så ikke med at blive katolsk muslim? Som den første i verden måske? :hmm: :klap: Pyh det var godt Petrine, det var ved at være længe siden du overraskede mig sidst, jeg var lige ved at begynde at overveje min udmeldelse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts