Hop til indhold

Formel 1 han stilles til rådighed.


Gæst Matilie
 Share

Recommended Posts

Gæst Matilie

Lækker ½ formel 1 lab han stilles hermed til rådighed til avl.

 

- DJR stambog

- HD-status: A

- Albuestatus: 0

- Øjenlyst: PRA- & Cataractfri

 

Nando er en super dejlig hund, med det mildeste temperament, perfekt familiehund. Samtidig er han en spuer jagthund og meget nem at træne.

 

Hvis nogen er interesseret i at få deres tæve parret med Nando er i velkomne til at skrive en besked. Det er ikke et krav at tæven har stambog.

Redigeret af Matilie
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Matilie

Han vejer 29 kg og har en skulderhøjde på 55cm.

 

Har har bestået apporteringsprøven, men da jeg blev mor i marts har jeg desværre ikke haft tid til at gå på markprøver endnu. Det er dog planen til foråret.

 

Hans far er "Wallstreet Blakie", farfar "Wallstreet Jonathan", farmor "Brookmoor Tanna"

Hans mor er "Witans take me home", mormor "Witans moonlight shadow", morfar "Fameflair Hey ma its me whisky"

 

han er af linier fra england, og danmark, alle seriøse avlere som går på prøver med deres hunde og stiller sundheden som første prioritet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skriver du jo formel 1, og det er da også delvist korrekt.

 

Men moren er jo 100% af udstillingsafstamning. Gode linier bestemt, men formel 1 er hun jo mildest talt ikke. Jeg har såmen selv haft en hanhund, hvis far var halvbror til Witans Take Me Home. Også en skøn hund som blev Nordisk Vinder på udstilling (og som også var en skøn jagthund, for udstillingslinier udelukker jo ikke gode jagthunde).

 

Men lidt pudsigt at en hund af 100% udstillingslinier ender med at avle i DJR.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Matilie

Nu er han jo kun 50% af udstillingslinier, da det er på morens side. Desuden en linie som har vundet ret meget på udstillinger.

Samtidig var hun faktisk ikke ret stor og en god hund på jagt.

 

Never mind, min fejl.

Pointen er at Nando er en fantastisk hund, dygtig jagthund, nem at træne, veltrænet og en fantastisk familiehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Matilie

 

Men lidt pudsigt at en hund af 100% udstillingslinier ender med at avle i DJR.

 

 

Det kan du have ret ret i. Nando er min første hund, jeg købte ham fordi jeg skulle bruge en jagthund og jeg har i den grad fået hvad jeg søgte. Jeg kender desuden ham der har opdrættet ham.

Og det er jo målet med DJR, at avle gode jagthunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...