Hop til indhold

Hvordan irriterer man bedst en ejerforening?


Gæst Piscine
 Share

Recommended Posts

Gæst Piscine

Hej alle,

 

her hvor vi bor måtte man ved indflyning have husdyr (nybyggede ejerboliger, etageejendom). I mellemtiden er det så stemt ind at man kun må have 1 husdyr. (En enkelt virksomhed ejer 60% af boligerne)

 

Jeg synes egentlig at det er temmelig usselt at man i sin EJER-bolig ikk ekan have det indenfor dørene som man vil, og har derfor søgt om dispensation til endnu en hund.

 

Den får jeg nok ikke.

 

Og så er det jeg tænker at jeg gerne vil have andre til at se at det er latterligt at man kan fylde sin lejlighed med 20 børn, akvarier fra top til bund, men jeg ikke må få 4 kg. hund mere... Min nuværende hund er stille, vi samler op efter os og går altid i snor.

 

Jeg påtænker lidt at stille en masse vanvittige forslag til næste generalforsamling, som der jo så SKAL til afstemning. F. eks. at der kun må haves 1 lampe pr. lejlighed. Og 1 par vinterstøvler. Og 1 barn.

 

Så kan det være folk kan se hvor latterligt det er at der skal bestemmes over hvad man må have i sin bolig. Og jeg kan få afløb for min frustration...:genert: Er ret ligeglad om jeg bliver upopulær i ejendommen, jeg er et dydsmønster ellers, har den rette dørmåtte, larmer aldrig og hilser pænt på alle (og de på min hund)

 

Andre forslag? (Jeg er klar over at dette ikke fører til tilladelse til endnu en hund, men jeg vil SÅ gerne vise min utilfredshed)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 65
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Først og fremmest synes jeg det er ret sjovt, det du har gang i :klap:Men det er nok fordi jeg selv lige har solgt min ejerlejlighed i frustration over, at man ikke selv må bestemme, men at der kan sidde 5 oldgamle, bitre damer og styre det hele...over min EJERlejlighed.

 

Var afstemningen anonym dengang der blev stemt om antal dyr? Jeg mener, ved du om det var virksomheden, eller måske nogle beboere, der kan overbevises om andet?

 

Ja, jeg har ikke andre lige så vanvittige forslag til dit generalforsamlingsmøde, men jeg gad godt være til stede :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Uhh, jeg er glad for der ikke bare er svar om at jeg skulle have tænkt mig om og købt et hus. ANEDE ikke at folk ville til at bestemme hvad der foregik INDE i lejligheden når jeg ejer den. TOSSER!!!

 

 

Det var ikke anonym afstemning, og jeg ved at det var virksomheden/investoren + lidt under halvdelen af de almindelige ejere der stemte for forbuddet. Men så længe den virksomhed har den holdning og stemmemajoriteten, så kan jeg jo intet andet gøre end at provokere(MEGET):genert::engel:

 

Mener at vide at ingen kan forbyde en at passe hunde op til i 3 måneder, selvom der er forbud mod hundehold, så overvejer at lave gratis langtidspension for kæmpe og bidske og larmende hunde...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, vi var også langt ude tilsidst. Da jeg satte lejligheden til salg, var jeg også klar til at sælge den til langt under pris, hvis der var en suspekt Brian-type med skræmmende hund, der ville købe den, eller en meget larmende storfamilie - bare for at irritere den gamle dame, der boede ved siden af.

 

Hos os var det alle de gamle mennesker på vejen, som alle var lejere, der havde lov til at stemme med og som dermed hele tiden fik latterlige forslag igennem. Som gik ud over os med ejerlejligheder.

 

Anyhow, jeg føler med dig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, jeg er glad for der ikke bare er svar om at jeg skulle have tænkt mig om og købt et hus. ANEDE ikke at folk ville til at bestemme hvad der foregik INDE i lejligheden når jeg ejer den. TOSSER!!!

 

 

Det var ikke anonym afstemning, og jeg ved at det var virksomheden/investoren + lidt under halvdelen af de almindelige ejere der stemte for forbuddet. Men så længe den virksomhed har den holdning og stemmemajoriteten, så kan jeg jo intet andet gøre end at provokere(MEGET):genert::engel:

 

Mener at vide at ingen kan forbyde en at passe hunde op til i 3 måneder, selvom der er forbud mod hundehold, så overvejer at lave gratis langtidspension for kæmpe og bidske og larmende hunde...:blink:

 

Ih dét var en god idé, et par fuldvoksne rottweilere, og så skal du lære dem at gø på kommando.. Når så du har passet dem i 3 måneder, så sender du dem hjem, i 3 dage og så passer du dem 3 måneder igen..

 

Forstår egentlig heller ikke den regel... Hvordan vil de bevise om dyret bliver passet eller høre til hjemmet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Orv ja, gø på kommando!! Det må lige med i bogen!

 

 

Det er heller ikke lovpligtigt at samle hundelort op vel?:hmm:(Ej, det går ud over for mange uskyldige...)

 

Synes også det er mærkeligt med pasning/fastboende, og kan desværre ikke finde reglen, men det er jo klart at man godt må passe- det kan de vel ikke forbyde? Og de kan vel checke i hvilket navn hunden er registret i i Hunderegisteret?

 

Andre med gode irriterende forslag? Helst nogle til generalforsamlingen hvor jeg kan irritere investorens representant, og helst nogle der SKAL tage tid, og ikke lovligt kan afvises på mødet på grund af useriøsitet ell. lign:engel:

 

Må jeg mon tage min nuttede hund med til mødet? Så kan hun sidde og sende hundeøjne fra min arm og bløde vores tilstedeværelse lidt op...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også altid undret mig over, at man ikke bestemmer over hvad der foregår hjemme hos en, hvis man ejer sin bolig. Troede nemlig en gang ejerlejlighed måske var løsningen, nu en af de andelsboligforeninger jeg boede i, var ligeså åndssvag som dem du bokser med. For heller ikke jeg var helt med på, hvorfor andre måtte have tonsvis af børn, der ynder at hoppe ned fra køjesengen, lege tagfat og i det hele taget bumle, tude, råbe og være møgirriterende.

 

Og så er det jeg kommer til at tænke på; lovmæssigt - er der da noget, der forhindrer en i at skide på foreningens regler? Har de virkelig mulighed for at sætte en ud, hvis man overtræder husordenen? Eller er det bare varm luft når de skramler med kanonerne? Tænker bare at jeg har hørt flere sager indenfor hundeverdenen, hvor medlemmer der er blevet afvist af klub har kørt en civil retssag, hvor resultatet lyder til at være, at en forening ikke kan have så store bestemmelser over individet, som foreningens love giver udtryk for. Måske man skulle høre en advokat hvilke konsekvenser man ville kunne forvente, hvis man alligevel bare anskaffer sig 4 ben og 4 kilo mere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

mk101: Jeg tror faktisk ikke de kan smide een ud (eller det er så møg besværligt at de opgiver), men det er ikke noget jeg tør teste i praksis, når det er levende dyr der er impliceret og også kunne smides fra hus og hjem...

 

Jeg er helt med på at der skal bestemmes over alt udvendigt når man deler en ejendom, men INDVENDIGT?? Næste gang jeg får en advokat til bords til et eller andet bliver den stakkels person udspurgt på det groveste!

 

Der må være et LOVLIGT smuthul, hvor jeg ikke risikerer noget der går ud over hunde eller gør jeg kan retsforfølges/smides ud/blive stenet osv...

 

Er der noget der ikke er husdyr(ligegyldigt hvor emsige de er), men som betegnes som hobbydyr eller lignende, som larmer og kan gåes tur med?:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil du låne min gøje? Han kan råbe så de døde vågner :cool: og burdyr er ikke husdyr, så dem må man ikke begrænse.

Så kaniner, ilder osv er ikke husdyr og hører under den regel?? Ih, det skulle jeg da have vidst tidligere, for antallet af kaniner hos os voksede lidt, og jeg var konstant nervøs for om bestyrelsen ville kræve dem ud.

 

Lån Petrines gøje! Hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Det er interessant- må finde ud af et sted hvor det på skrift står at dyr i bur ikke kan begrænses. Og så true med at lave en mini-zoo herhjemme:lun:

Ville også ELSKE det, men manden er vist ikke enig:fornaermet:

 

Vil gerne have en gris faktisk. Kunne jo også klikkeertræne den vel? Og jeg tror Maggie ville trives fint med et (til) lille svin herhjemme:mrgreen: En gris er ikke et husdyr eller hvad? Vel slet ikke hvis jeg siger den er til flæskesteg, og så bare glemmer at slagte den?:hmm: Må man have gris i byområde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Firmaet lejer bare ud til private, så de ville som sådan ikke opdage det, men det ville de øvrige boboere jo.

 

Og tror heller ikke lige en gøje er vejen frem, Maggie jager fugle, og jeg kan godt lide at være den der taler og larmer mest herhjemme:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er interessant- må finde ud af et sted hvor det på skrift står at dyr i bur ikke kan begrænses. Og så true med at lave en mini-zoo herhjemme:lun:

Ville også ELSKE det, men manden er vist ikke enig:fornaermet:

 

Vil gerne have en gris faktisk. Kunne jo også klikkeertræne den vel? Og jeg tror Maggie ville trives fint med et (til) lille svin herhjemme:mrgreen: En gris er ikke et husdyr eller hvad? Vel slet ikke hvis jeg siger den er til flæskesteg, og så bare glemmer at slagte den?:hmm: Må man have gris i byområde?

 

Du skal nok bare lige huske at den lugter. Men det kan selvfølgelig være en fordel ifht. at irritere!

Alternativt kan du selvfølgelig prøve at give den et bad regelmæssigt - det kan du nok lære den at blive fortrolig med, med klikkeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Piscine

Jamen må man have gris i et byområde? Og det er ikke et husdyr?

 

Er de renlige nok til at sove i sengen, eller er de selvstændige nok til at have en kurv og ikke være under dynen som hunden?

 

OG-Selv ikke med mine bedste overtalelsesevner får jeg manden til at have (endnu) et svin med i seng:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen må man have gris i et byområde? Og det er ikke et husdyr?

 

Er de renlige nok til at sove i sengen, eller er de selvstændige nok til at have en kurv og ikke være under dynen som hunden?

 

OG-Selv ikke med mine bedste overtalelsesevner får jeg manden til at have (endnu) et svin med i seng:mrgreen:

 

Man må gerne have grise som kæledyr :blink:

og de skulle være meget renlige og nemme at træne med, men de der helt små kælegrise er vidst temmelig dyre har jeg hørt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...