Hop til indhold

At sige fra


Gæst RSB
 Share

Recommended Posts

Jeg oplevede i går, at Sophus legede med en jævnaldrende hund (dalmatiner), som bare blev for voldsom. Den bed sig fast i ham så han peb - i både hans ben, hals, ører osv. og slap ikke igen, før jeg sagde hov hov, og ejeren greb ind. Sophus forsvarede sig og det lignede leg, men jeg kender jo Sophus og ved, at det var det ikke. Den unge fyr syntes det var herligt, at de "legede så godt sammen" og jeg stod der og pippede op om, at jeg da syntes, det var lige voldsomt nok og at jeg ikke kunne forstå at hans hund ikke slap af sig selv, når Sophus peb. Efter kort tid bliver det for meget for mig og jeg siger, at nu er han træt og skal hjem. Fyren siger, at der selvfølgelig er forskellige meninger om hundeadfærd, men at han synes det er lidt pylret og at Sophus så ud til at hygge sig, men han går da med til at skille dem ad og gå den modsatte vej hjem, så vi ikke skal følges hen ad stien.

Jeg er lidt ked af, at jeg ikke får sagt ordentligt fra og har dårlig samvittighed overfor Sophus (tror nu ikke han led overlast, men...). Min kloge mand sagde, da jeg kom hjem, at jeg jo skal tænke på, hvad der er vigtigst for mig, at overvinde min konfliktskyhed eller at have dårlig samvittighed overfor min lille hund :cry:

 

Synes I andre ikke, at det er vildt svært at stå og sige til folk, at ens hund ikke må lege med deres hund? Og har I nogle gode tricks til, hvordan man kommer ud af sådan en situation?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 73
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg oplevede i går, at Sophus legede med en jævnaldrende hund (dalmatiner), som bare blev for voldsom. Den bed sig fast i ham så han peb - i både hans ben, hals, ører osv. og slap ikke igen, før jeg sagde hov hov, og ejeren greb ind. Sophus forsvarede sig og det lignede leg, men jeg kender jo Sophus og ved, at det var det ikke. Den unge fyr syntes det var herligt, at de "legede så godt sammen" og jeg stod der og pippede op om, at jeg da syntes, det var lige voldsomt nok og at jeg ikke kunne forstå at hans hund ikke slap af sig selv, når Sophus peb. Efter kort tid bliver det for meget for mig og jeg siger, at nu er han træt og skal hjem. Fyren siger, at der selvfølgelig er forskellige meninger om hundeadfærd, men at han synes det er lidt pylret og at Sophus så ud til at hygge sig, men han går da med til at skille dem ad og gå den modsatte vej hjem, så vi ikke skal følges hen ad stien.

Jeg er lidt ked af, at jeg ikke får sagt ordentligt fra og har dårlig samvittighed overfor Sophus (tror nu ikke han led overlast, men...). Min kloge mand sagde, da jeg kom hjem, at jeg jo skal tænke på, hvad der er vigtigst for mig, at overvinde min konfliktskyhed eller at have dårlig samvittighed overfor min lille hund :cry:

 

Synes I andre ikke, at det er vildt svært at stå og sige til folk, at ens hund ikke må lege med deres hund? Og har I nogle gode tricks til, hvordan man kommer ud af sådan en situation?

 

Jeg plejer bare at sige, at Luna ikke ligner en der har lyst til at lege længere, så nu stopper vi. Lige her er jeg ikke konfliktsky, men så er jeg det på så mange andre områder :blink:

 

Jeg har aldrig oplevet at folk har taget det ilde op, men jeg tror også at det har noget med at gøre, at lige netop her, der står jeg fast på at jeg ved bedst, så dette skinner igennem i min måde at sige det på, altså at min stoppen af legen står IKKE til debat!

 

Jeg kan så godt have svært ved at sige til folk, at jeg rent faktisk ikke har lyst til at lade Luna lege med deres hund nogensinde igen, fordi at jeg syntes deres hund er for voldsom eller uhøflig, så her har jeg nok en tildens til bare at undgå disse møder fremover :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

min ene hund xaro har altid leget sådan at han simpelhen ikke slipper selvom de andre piver eller lign han synes selv det er vildt sjovt :slem:

 

jeg blander mig ikke så længe det er leg og ofte klare de det selv uden vi mennesker blander os hele tiden,mange hunde bliver dårlige til selv og sige fra fordi deres ejer blander sig.

 

jeg blander mig engang imellem hvis han har taget rigtig hårdt fat hvor jeg lige fjerner ham.

 

udover dette har jeg ikke problemer med og sige fra overfor mennesker men det går jeg heller ikke ud fra noget tror jeg har:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg måske har synes det var lidt svært da jeg var ny i det der med hund, men jeg synes det ikke længere :-) Det vigtigste for mig er, at tage ansvar for hvilke oplevelser min hund får med i bagagen - og det er vigtigere end hvad andre folk tænker om mig og mit hundehold.

 

Ofte undres jeg over ejerne af de hunde der bliver for voldsomme ikke selv kan se det :hmm: Asta kan også blive for voldsom når hun leger med mindre hunde, typisk hvis hun stresser lidt. Jeg stopper hende så hurtigt det overhovedet lader sig gøre, det er jo heller ikke hverken sundt eller lærerigt for hende at lære at tromle andre ned bare fordi man kan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror jeg måske har synes det var lidt svært da jeg var ny i det der med hund, men jeg synes det ikke længere :-) Det vigtigste for mig er, at tage ansvar for hvilke oplevelser min hund får med i bagagen - og det er vigtigere end hvad andre folk tænker om mig og mit hundehold.

 

Ofte undres jeg over ejerne af de hunde der bliver for voldsomme ikke selv kan se det :hmm: Asta kan også blive for voldsom når hun leger med mindre hunde, typisk hvis hun stresser lidt. Jeg stopper hende så hurtigt det overhovedet lader sig gøre, det er jo heller ikke hverken sundt eller lærerigt for hende at lære at tromle andre ned bare fordi man kan!

 

Det undrer nemlig også mig - og jeg har ofte oplevet, at det er de ejere, der siger, at det er bare sundt og hundene skal bare lige finde deres plads i hierakiet osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det undrer nemlig også mig - og jeg har ofte oplevet, at det er de ejere, der siger, at det er bare sundt og hundene skal bare lige finde deres plads i hierakiet osv.

Meget af det bygge jo nok på viden, eller rettere sagt mangel på viden om hundesprog og adfærd.

 

Når man ikke ved bedre, så tror jeg faktisk godt det kan virke enormt fjollet når man oplever andres reaktioner på at se deres hund ligge nederst på den måde.

Hvis deres hund altid har været "på toppen" har de ikke oplevet ubehaget ved at se ens hund blive tromlet ned og har derved svært ved at forstå de følelser det bringer op i modparten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Akira leger også rimelig voldsomt, men det kommer helt an på hvem hun leger med. Der har jeg så set/lagt mærke til at hundene inkl hende selv er gode til at sige fra når det bliver for meget. Det sker så med de hunde hun plejer at lege med. med fremmede hunde, løber hun som regel hen til mig eller kæresten, når det blir for meget og voldsomt.

 

Men jeg har også hørt fra folk med hunde jeg ikke kender, at de skal lære deres plads at kende i hirakiet.. Jeg ved så ikke om det ligefrem er nødvendigt, når de bare leger..??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

nu behøver det jo ikke betyde at den anden part bliver kuet eller lign pga der bliver leget voldsomt

 

med dem som xaro har leget med har det været to jævnbyrdige hunde med samme størrelse og begge omkring lige stærke om den anden hund har ikke været kuet på nogen måde med deltaget i legen.

 

xaro leger da sjældent sådan med mindre hunde

 

leg mellem to hunde handler jo ikke om hiarki men om leg og det og nedlægge et bytte som jo er en form for øvelse til real life

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det er der vist heller ingen der har påstået ;-)

 

Men leg skal være sjovt for alle parter, er det ikke det bør man som ejer gå ind og tage ansvaret for at få det "tilpasset" eller stoppet!

 

joo men der bliver snakket om at hunden ikke har det sjovt fordi den bliver holdt nede, det er da ikke nødvendigvis rigtigt at hunden har det sådan det er da forskelligt fra hund til hund.

 

nogen af dem jeg har set blande sig i hundeleg hvis man har stået og kigget på evt hunde som leger er da ofte pylrede hvis de kunne læse deres hund kunne de se den hygger sig ligeså meget som den der er øverst og der er også tilfælde hvor man ser at den ene ikke synes det er sjovt længere.men det er da ikke ret tit hvis hundene er på samme størrelse og jævnbyrdige

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blander mig! Jeg var i starten utrolig dårlig til at sige fra og er det også ind imellem endnu, men jeg har lært af bitter erfaring at det er godt at hunden kan gå til ejeren hvis det bliver for voldsomt. Nogle mener så noget andet, men sådan gør jeg med mine hunde.

 

Nova slap heller ikke når Dumle pev i starten, men der gik jeg ind og fjernede hende og stoppede legen når det skete. Det lærte Nova at gør man sådan slutter legen og det lærte Dumle at det ikke er iorden hun gør det. Efter hun lærte "slip" kommandoen blev det lidt nemmere, men i dag slipper hun som regel så snart Dumle piver og gør hun ikke får hun en verbal skideballe af Dumle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da kun godt at hunden kan for forstærkning i form af ejer, når andet ikke hjælper..

 

Men jeg må sige for mit vedkomne, med en fremmed hund, og de leger voldsomt, er jeg lidt nervøs for at skulle skille dem ad, for tænk hvis hunden (den fremmede) bed mig eller noget.. Nok bare mig, der er gal på den med sådan noget.. Men med hunde vi kender og er vant til at omgås og lege med er jeg ikke nervøs for det.

 

Vi prøvede nytårs aften hvor vi gik tur om eftermiddagen at vi mødte tre andre hunde.. den ene kendte vi rigtig godt, de to andre ikke.. den vi kendte kom og hilste og de to andre blev holdt af ejeren. pludselig slap hun dem, og de farede hen til Akira, den ene hilste, men den anden fløj simpelthen på hende og angreb hende. og fulgte efter hende da hun prøvede at komme væk. heldigvis var kæresten med og var hurtig til at reagere, for dens ejer gjorde ikke noget før den angreb Akira anden gang.

 

Og der tænker jeg på om den måske ville ha bidt, hvis jeg kom og tog fat i den, da det ikke var muligt at komme til min egen hund, som lå under den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meget svært ved at sige fra :oops: Men tilgengæld har jeg da heldigvis en god undskyldning, som nogle gange kan være en direkte løgn :mrgreen:

 

"Nå, tror vi skal hjemad nu, vi har haft en lang tur" er nok den typiskeste :mrgreen:

 

Jeg har det sådan, at begge hunde skal have det sjovt. Møffe er heldigvis den blide type, som for det meste bare lige skal have den værste krudt brændt af i løbet af et par minutter og så lægger han sig ellers konstant ned på ryggen og lader den anden hund kanøfle ham. Men det gør, at jeg skal være på vagt, at de andre hunde ikke grov-udnytter dette - men det sker heldigvis sjældent. Men så må jeg lige ind og stoppe legen, hvis Møffe virker overrumplet - altså har halen mellem benene eller ligesom prøver at "vige", istedet for at ligge med sit kæmpe smil og bare hygge sig.

 

Han bryder sig ikke om en hund, der ikke lige "giver luft" engang imellem, når han ligger ned eller hvis den hægter sig fast på ham. Så det er i de tilfælde hvor jeg "siger fra". Møffe siger nemlig ikke selv fra, højst med et piv og det vil jeg gerne bevare, så han skal ikke udsættes for ubehagelig situationer, der skubber ham længere ud, end han egentlig selv har interesse i.

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]joo men der bliver snakket om at hunden ikke har det sjovt fordi den bliver holdt nede, det er da ikke nødvendigvis rigtigt at hunden har det sådan det er da forskelligt fra hund til hund.

 

nogen af dem jeg har set blande sig i hundeleg hvis man har stået og kigget på evt hunde som leger er da ofte pylrede hvis de kunne læse deres hund kunne de se den hygger sig ligeså meget som den der er øverst og der er også tilfælde hvor man ser at den ene ikke synes det er sjovt længere.men det er da ikke ret tit hvis hundene er på samme størrelse og jævnbyrdige

 

Altså, nu blev jeg jo så kaldt pylret i går. Og det mener jeg egentlig ikke, at jeg er. Normalt leger Sophus godt med andre hunde, har legekammerater af alle størrelser, hvor de både ligger nederst og øverst på skift og "bider" hinanden, eller viser tænder i legen. Men der er forskel på det og så på at hænge fast i hans ben, eller øre (eller tissemand), hvor han ikke kan rejse sig og piber og den anden så ikke stopper før ejeren er henne og tage fat i den og begynder igen lige så snart den bliver sat fri. Så siger han, at de er lige gode om det, men den går til angreb - Sophus prøver at forsvare sig, fordi han ikke kan komme væk. Der er en forskel for mig og det er der, hvor jeg mener at vi som ejere må tage ansvar, når han ikke selv kan klare at komme ud af situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har meget svært ved at sige fra :oops: Men tilgengæld har jeg da heldigvis en god undskyldning, som nogle gange kan være en direkte løgn :mrgreen:

 

"Nå, tror vi skal hjemad nu, vi har haft en lang tur" er nok den typiskeste :mrgreen:

 

Jeg har det sådan, at begge hunde skal have det sjovt. Møffe er heldigvis den blide type, som for det meste bare lige skal have den værste krudt brændt af i løbet af et par minutter og så lægger han sig ellers konstant ned på ryggen og lader den anden hund kanøfle ham. Men det gør, at jeg skal være på vagt, at de andre hunde ikke grov-udnytter dette - men det sker heldigvis sjældent. Men så må jeg lige ind og stoppe legen, hvis Møffe virker overrumplet - altså har halen mellem benene eller ligesom prøver at "vige", istedet for at ligge med sit kæmpe smil og bare hygge sig.

 

Han bryder sig ikke om en hund, der ikke lige "giver luft" engang imellem, når han ligger ned eller hvis den hægter sig fast på ham. Så det er i de tilfælde hvor jeg "siger fra". Møffe siger nemlig ikke selv fra, højst med et piv og det vil jeg gerne bevare, så han skal ikke udsættes for ubehagelig situationer, der skubber ham længere ud, end han egentlig selv har interesse i.

 

Årh :lun: Møffe lyder lige som en legekammerat for Dumle. Han elsker nemlig at lege med store hunde der ligger på ryggen :hjerte: Han giver også luft og smyger sig afsted på siden ned langs ryggen på den anden hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

min ene hund xaro har altid leget sådan at han simpelhen ikke slipper selvom de andre piver eller lign han synes selv det er vildt sjovt :slem:

 

jeg blander mig ikke så længe det er leg og ofte klare de det selv uden vi mennesker blander os hele tiden,mange hunde bliver dårlige til selv og sige fra fordi deres ejer blander sig.

 

jeg blander mig engang imellem hvis han har taget rigtig hårdt fat hvor jeg lige fjerner ham.

 

udover dette har jeg ikke problemer med og sige fra overfor mennesker men det går jeg heller ikke ud fra noget tror jeg har:slem:

 

[/b]joo men der bliver snakket om at hunden ikke har det sjovt fordi den bliver holdt nede, det er da ikke nødvendigvis rigtigt at hunden har det sådan det er da forskelligt fra hund til hund.

 

nogen af dem jeg har set blande sig i hundeleg hvis man har stået og kigget på evt hunde som leger er da ofte pylrede hvis de kunne læse deres hund kunne de se den hygger sig ligeså meget som den der er øverst og der er også tilfælde hvor man ser at den ene ikke synes det er sjovt længere.men det er da ikke ret tit hvis hundene er på samme størrelse og jævnbyrdige

 

Jeg bryder heller ikke ret tit ind, jeg synes det er forbandet vigtig at hunde lære hundesprog, og at sige fra, og tænker nok at hvis jeg hver gang afbryder, så lære ingen det sprog, og kan så se problemet med 2 voksne hunde som ikke har lært det som unge og som derfor ikke forstår, og så er det jo det går rigtig gal, og da det er som hvalp de skal lære det, for der er de voksne ikke så hårde, og de jævn aldrede heller ikke, så synes jeg et langt stykke at man selv skal lade dem finde udaf hvordan man afbryder :genert: self skal en hund ikke trommles og have halen mellem benene eller hvis den søger helle ved dens menneske ja så skal man stoppe, eller hvis der er fare for skader eller noget, men jeg forsøger nok bare at lade være at pyldre, og hvis jeg så ikke mener at min hund får noget udaf at være sammen med en hund så siger jeg bare at vi skal vidre og så er den ikke længere, er ikke noget jeg gider diskutere men bare en beslutning jeg tager.

Link til indlæg
Del på andre sites

[/b]joo men der bliver snakket om at hunden ikke har det sjovt fordi den bliver holdt nede, det er da ikke nødvendigvis rigtigt at hunden har det sådan det er da forskelligt fra hund til hund.

 

nogen af dem jeg har set blande sig i hundeleg hvis man har stået og kigget på evt hunde som leger er da ofte pylrede hvis de kunne læse deres hund kunne de se den hygger sig ligeså meget som den der er øverst og der er også tilfælde hvor man ser at den ene ikke synes det er sjovt længere.men det er da ikke ret tit hvis hundene er på samme størrelse og jævnbyrdige

 

Altså, nu blev jeg jo så kaldt pylret i går. Og det mener jeg egentlig ikke, at jeg er. Normalt leger Sophus godt med andre hunde, har legekammerater af alle størrelser, hvor de både ligger nederst og øverst på skift og "bider" hinanden, eller viser tænder i legen. Men der er forskel på det og så på at hænge fast i hans ben, eller øre (eller tissemand), hvor han ikke kan rejse sig og piber og den anden så ikke stopper før ejeren er henne og tage fat i den og begynder igen lige så snart den bliver sat fri. Så siger han, at de er lige gode om det, men den går til angreb - Sophus prøver at forsvare sig, fordi han ikke kan komme væk. Der er en forskel for mig og det er der, hvor jeg mener at vi som ejere må tage ansvar, når han ikke selv kan klare at komme ud af situationen.

jeg synes ikke du er pylret, hvis han piver og giver udtryk for "overgivelse" eller hvad skal kalde det og det ikke virker, så havde jeg dæleme også blandet mig :evil: min hund skal hverken tumles eller tumle andre hunde når de giver udtryk for ubehag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder kun ind når jeg bliver bekymret for fysisk skade, men med Petrine er det ret tit. Melder klart ud og er fuldstændigt ligeglad med hvad andre tænker....men da min søster ikke ville lade Petrine spise ved siden af sin ridgeback, for tænk nu hvis HUN var madaggresiv, der grinede hele familien (men søster holdt fast, for hendes fine dreng skulle ikke udsættes for overgreb, heller ikke fra lille bitte Petrine).

Link til indlæg
Del på andre sites

min ene hund xaro har altid leget sådan at han simpelhen ikke slipper selvom de andre piver eller lign han synes selv det er vildt sjovt :slem:

 

Så du mener ikke at en hund der piver, synes det er for meget???

 

Det undrer nemlig også mig - og jeg har ofte oplevet, at det er de ejere, der siger, at det er bare sundt og hundene skal bare lige finde deres plads i hierakiet osv.

 

Jeg tror ikke at 2 hunde som mødes 1-2 gange og leger, overhovedet når nær følelsen af at være en flok og dermed har brug for at have hieraki. Jeg ved godt at de øver og leger det, men jeg tror altså ikke at det er det det handler om, når hunde mødes tilfældigt.

Den ene hund viser måske en masse dæmpende signaler som vi vel tit tolker som "under" den anden, men synes ofte at jeg kan se den anden hund svare på de tegn - altså også dæmpende signaler.

Tror mere at de tegn er til, for at de begge er sikre på, at de mødes på venlig fod, hvis man kan sige det sådan.

Hvalpe har tit et meget større sprog end voksne, vel både fordi de skal være sikre på at blive hørt (set), men vel også fordi de endnu ikke har den store fin motorik, så det hele bliver lidt overdrevent..

 

Jeg holder tit godt øje med halen. Den ryger ind og ud under leg, men er den mellem benene for længe, så er det for mig tegn på, at jeg skal bryde ind. For længe er måske 5-10 sekunder, alt efter situationen.

 

Det er da kun godt at hunden kan for forstærkning i form af ejer, når andet ikke hjælper..

 

Men jeg må sige for mit vedkomne, med en fremmed hund, og de leger voldsomt, er jeg lidt nervøs for at skulle skille dem ad, for tænk hvis hunden (den fremmede) bed mig eller noget.. Nok bare mig, der er gal på den med sådan noget.. Men med hunde vi kender og er vant til at omgås og lege med er jeg ikke nervøs for det.

 

Det første er jeg helt enig i. Og min tanke er også, at hvis min hund viser diverse signaler og den anden hund ikke tager notits af det, jamen så må min hund jo ty til næste trin. Måske virker det ikke så voldsomt nu hvor han er hvalp, men 30 kilos slædehund som har lært at dæmpende/afstandsøgende signaler ikke virker - hvad finder han så på for at få fred?

 

Det med at skille hunde ad, jo det kan virke voldsomt, hvis det endelig er at jeg gør det, jokker jeg ind med numsen mod den anden hund, så jeg 1. ikke er truende overfor den, 2. har kontakt med min egen hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder kun ind når jeg bliver bekymret for fysisk skade, men med Petrine er det ret tit. Melder klart ud og er fuldstændigt ligeglad med hvad andre tænker....men da min søster ikke ville lade Petrine spise ved siden af sin ridgeback, for tænk nu hvis HUN var madaggresiv, der grinede hele familien (men søster holdt fast, for hendes fine dreng skulle ikke udsættes for overgreb, heller ikke fra lille bitte Petrine).

 

Nu ved jeg ikke hvor gammel hendes Ridgeback er, men hvis den er hvalp, så er jeg fuldstændig enig med din søster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvor gammel hendes Ridgeback er, men hvis den er hvalp, så er jeg fuldstændig enig med din søster.

 

han er lige blevet far og er ret stor :cool:

 

hvis du havde set en kat tage mad ud af munden på Petrine og hun bare logrer lykkeligt, ville du så heller ikke lade hende spise med en hvalp? (kun nysgerrig, om det er generelt nej, eller om der kan være undtagelser)

Link til indlæg
Del på andre sites

han er lige blevet far og er ret stor :cool:

 

hvis du havde set en kat tage mad ud af munden på Petrine og hun bare logrer lykkeligt, ville du så heller ikke lade hende spise med en hvalp? (kun nysgerrig, om det er generelt nej, eller om der kan være undtagelser)

 

Hvis Petrine ikke er madaggressiv, så ville både min hvalp og voksne hund få lov at spise ved siden af hende, hvis hun er madaggressiv så vil ingen af dem få lov at spise ved siden af hende.

 

Det jeg var enig i var, at jeg er ligeglad med størrelsen af den anden hund, min hund skal ikke overfaldes af en anden hund, ligegyldig den anden hunds størrelse

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg tror ikke at 2 hunde som mødes 1-2 gange og leger, overhovedet når nær følelsen af at være en flok og dermed har brug for at have hieraki. Jeg ved godt at de øver og leger det, men jeg tror altså ikke at det er det det handler om, når hunde mødes tilfældigt.

 

Det tror jeg du har ret i. Derfor synes jeg også det er et irriterende argument og for mig at se ligner en måde at retfærdiggøre, at ens hund opfører sig dårligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

(Ih, altså - jeg er en doven hund i disse dage, så undskyld mig hvis jeg siger noget, der allerede er sagt.)

 

Bare et lille fif til at afsløre, om legen også er så voldsom og ubehagelig som det kan se ud for os. Tag roligt fat i hunden der er ovenpå, og træk den lidt væk fra den der er blevet tromlet. Hvis hunden der har fået et par fur kommer hoppende efter mere, så har det nok bare været sjov og ballade det hele, selvom det ikke så sådan ud for andre.

 

Bliver den lille i legen siddende eller søger ly, ja - så har den da absolut fået nok for nu, og en tur hjemad er måske den bedste idé. Eller i hvert fald leg med en sjovere kammerat, der forstår hvordan man leger godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...