Hop til indhold

Kamphunde forbud....


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

Gæst The dogfather

Indrømmet...udseendet betyder da også noget for mig...jeg ville da lyve hvis jeg sagde at jeg ville købe en hund jeg synes er grim...men modsat folk som kun ser ulækkert lyserødt kindkød eller hvad det er de dømmer ud fra, så synes jeg faktisk at en amstaff er utroligt smuk...og jeg synes ikke de ser videre skræmmende ud, i forhold til så mange andre racer, derimod finder jeg deres udtryk charmerende...det brede "smil" er ikke til at stå for...:lun:...tidligere har jeg beskrevet hvilke andre ting ved racen jeg også kan lide, så før nogen begynder at sætte :confused: ved mine motiver for valg af race synes jeg de skal læse nogen af mine utallige indlæg her på sitet...ikke at nogen har gjort det, men jeg synes tråden bærer lidt derhen ad...

 

ang. kastrering: hvem betaler for tvungen neutralisering af mine hunde? Hvem dækker udgifterne til mundkurv? Guderne skal vide at jeg ikke synes politikere kan tillade sig at pådutte folk udgifter uden at dække dem selv...

Vi kommer formentlig heller aldrig mere til at gå en hyggelig tur gennem byen på en lun forårs/sommerdag, for jeg ved sgu godt hvad folk tænker når de ser en hund med mundkurv...

 

Nogen siger at man skal passe på med ikke at menneskeliggøre hundene når man diskuterer...men måske skulle man tænke på at man faktisk stempler en hel befolkningsgruppe som værende ude af stand til at styre deres hunde...tror faktisk jeg vil sy en jødestjerne på min jakke nu hvor vi er i gang, og foreslå at man putter et mærke med "potentiel terrorist" på alle muslimer/mennesker med sort hår...(ironi kan forekomme i min sidste linje :engel:)

 

Men bare rolig...jeg regner ikke med at nogen der ikke skal tvinges til dyrlægen og betale 2x kastrering/sterilisering+udsætte deres "barns" liv for fare ved at lægge det i narkose, nogensinde vil forstå hvad problemet er...det er jo ikke deres hund der skal bøde for andres forfejlede hundehold...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 310
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hold da op hvor I kan. Skal man nu til at skrive 3 indlæg i ligegyldige tråde før man må skrive i feks. denne her?. Jeg synes sgu I er stride og..... må jeg lige selv bruge ordet..... FORDOMSFULDE!.

 

Men jeg tør da godt komme med et par bud på hvilke racer man ligeså godt kunne vælge som en amstaff: boxer, fransk bulldog, grand danoir, labrador (forudsat at man forstår at give den frihed til at være andet end en robot), basset osv., osv..... Der er somend mange hunde der kan opfylde de samme krav som en amstaff, hvis man ikke lige synes at der ikke skal kunne være erstatninger. :blink:

 

Du må gerne kalde mig fordomsfuld, ihvertfald lige på det punkt :blink:

 

Og tak for forslagene til en anden race en amstaff - det er det jeg har efterspurgt :5up: og nu har jeg fået svar :mrgreen: (kender dog ikke alle racerne godt nok til at kunne vurderer om det har samme sind)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Sådan er det jo også med mange andre ting her i livet.

Forbud mod øl på arbejdspaldsen fordi nogle ikke kan styre det

Rygeforbud fordi nogle rygere ikke kan finde ud af at vise hensyn

o.s.v.

 

 

Glemte helt at svare på den der...:engel:: Jamen hvis de har et problem med det synes jeg selvfølgelig de skal kæmpe for sagen...nu drikker jeg hverken alkohol eller ryger, så det er ikke nogen sager der lægger mig voldsomt på sinde...men at de bliver uretfærdigt behandlet skal jo ikke retfærdiggøre at jeg også bliver det...

 

Der vil altid være nogen der ødelægger det for andre, men det er ofte et fåtal der er nogen røvhuller, men flertallet godt kan finde ud af hvordan de skal gebærde sig, og derfor er det netop også dybt uretfærdigt at man skal straffes på mindretallets vejne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

og nu afmelder jeg mig fra denne tråd...har vist skrevet det jeg ville, mine øjne er firkantede og jeg er træt af at debattere det...hehe....

 

Ikke at jeg ikke vil svare jer, de damer og herrer....men det her kan og vil blive diskuteret til hudløshed, og ingen af os vil nogensinde ændre mening...istedet kan vi sidde og lede efter en lille fejl og gå op i petitesser...livet er andet og mere end det...:engel:

 

Nu har jeg vasket mine hænder...hehe....ej...ha en hyggelig aften allesammen...:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte helt at svare på den der...:engel:: Jamen hvis de har et problem med det synes jeg selvfølgelig de skal kæmpe for sagen...nu drikker jeg hverken alkohol eller ryger, så det er ikke nogen sager der lægger mig voldsomt på sinde...men at de bliver uretfærdigt behandlet skal jo ikke retfærdiggøre at jeg også bliver det...

 

Der vil altid være nogen der ødelægger det for andre, men det er ofte et fåtal der er nogen røvhuller, men flertallet godt kan finde ud af hvordan de skal gebærde sig, og derfor er det netop også dybt uretfærdigt at man skal straffes på mindretallets vejne...

 

Her må jeg rent faktisk give dig ret, og jeg syntes det er meget skræmmende at danmark nærmest er ved at blive et forbudsland.

 

Vi har altid mobbet svenskerne og kaldt sverige for et forbudsland, men lige i øjeblikket er vi da ved at blive værre end dem...

 

Forbyd hunde, smøger, sorte teglsten, burka, øl osv....

 

Og efter den nye terrorlovgivning så er det også blevet muligt at fængsle folk helt uden rettergang...

 

Jeg syntes det er en meget skræmmende retning vi bevæger os i :cry:

 

Og hvad så når det viser sig at en anden race så overtager som problemhunde, skal vi så også bare forbyde dem, indtil vi mere eller mindre har gjort det ulovligt at eje nogen somhelst slags hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du må gerne kalde mig fordomsfuld, ihvertfald lige på det punkt :blink:

 

Jeg vil nu nok snarere kalde det ondskabsfuldt. Det er meget sigende om dit, Lonnys og guanomos ringe argumentationsniveau, at I begynder at svine mig til ved at beskylde mig for kun at deltage i kamphundetrådene. Så kan I rigtig dreje debatten derhen, hvor det passer jer: at fortalerne for et forbud er nogle hadske personer, der bare sidder og venter på at kunne "komme ud og slås". Og så kan I slippe for at komme med de seriøse argumenter mod et forbud, som I tydeligvis ikke har.

 

Ikke én af jer har nosser nok til at komme med en undskyldning, når jeg kommer med links, der beviser, at jeres påstand er lodret løgn. Det er f..... usselt. :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nu nok snarere kalde det ondskabsfuldt. Det er meget sigende om dit, Lonnys og guanomos ringe argumentationsniveau, at I begynder at svine mig til ved at beskylde mig for kun at deltage i kamphundetrådene. Så kan I rigtig dreje debatten derhen, hvor det passer jer: at fortalerne for et forbud er nogle hadske personer, der bare sidder og venter på at kunne "komme ud og slås". Og så kan I slippe for at komme med de seriøse argumenter mod et forbud, som I tydeligvis ikke har.

 

Ikke én af jer har nosser nok til at komme med en undskyldning, når jeg kommer med links, der beviser, at jeres påstand er lodret løgn. Det er f..... usselt. :damn:

 

Jeg føler intet behov for at give dig en undskyldning...

 

Du og jeg bliver aldrig enige, og da du ikke debaterer men bare insisterer på at få ret, og derefter undlader at svare på det der ikke passer ind i dine teorier, vil jeg endnu engang sige at jeg ikke ønsker at debaterer med dig.

Men da du har stilet dette indlæg direkte til mig, så må jeg jo hellere svare...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg føler intet behov for at give dig en undskyldning...

 

Du og jeg bliver aldrig enige, og da du ikke debaterer men bare insisterer på at få ret, og derefter undlader at svare på det der ikke passer ind i dine teorier, vil jeg endnu engang sige at jeg ikke ønsker at debaterer med dig.

Men da du har stilet dette indlæg direkte til mig, så må jeg jo hellere svare...

 

Du er velkommen til at lade være med at debattere med mig, men behøver du at poste indlæg, hvor du omtaler mig i 3. person og direkte lyver om mig?

 

Nej, vi bliver nok ikke enige, men igen er dine beskyldninger useriøse. Jeg har svaret, Ascha har svaret, mens du fortsætter med at slå folk, der ikke er enige med dig i hartkorn med dem, der ønsker burkaforbud osv. Har godt nok ikke hørt om nogen burka, der bed andre ihjel. Goddaw do :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er velkommen til at lade være med at debattere med mig, men behøver du at poste indlæg, hvor du omtaler mig i 3. person og direkte lyver om mig?

 

Nej, vi bliver nok ikke enige, men igen er dine beskyldninger useriøse. Jeg har svaret, Ascha har svaret, mens du fortsætter med at slå folk, der ikke er enige med dig i hartkorn med dem, der ønsker burkaforbud osv. Har godt nok ikke hørt om nogen burka, der bed andre ihjel. Goddaw do :stupid:

 

Det indlæg havde intet med dig at gøre, og jeg sammenlignede ikke disse forbud med hundeforbuddet, jeg talte om en tildens, men igen vælger du at læse det du gerne vil, og ikke det der står...

 

Tak for denne lille debat, jeg vil hermed stoppe vores samtale, da jeg virkelig ikke ønsker at spilde min tid på en ensidig diskution med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det indlæg havde intet med dig at gøre, og jeg sammenlignede ikke disse forbud med hundeforbuddet, jeg talte om en tildens, men igen vælger du at læse det du gerne vil, og ikke det der står...

 

Tak for denne lille debat, jeg vil hermed stoppe vores samtale, da jeg virkelig ikke ønsker at spilde min tid på en ensidig diskution med dig.

 

Og igen undlader du at svare. Du må godt nok have dårlig samvittighed. :gab: Eller også synes du, det er i orden at lyve.

Hvis du siger, at det er en tendens, sammenligner du det også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil nu nok snarere kalde det ondskabsfuldt. Det er meget sigende om dit, Lonnys og guanomos ringe argumentationsniveau, at I begynder at svine mig til ved at beskylde mig for kun at deltage i kamphundetrådene. Så kan I rigtig dreje debatten derhen, hvor det passer jer: at fortalerne for et forbud er nogle hadske personer, der bare sidder og venter på at kunne "komme ud og slås". Og så kan I slippe for at komme med de seriøse argumenter mod et forbud, som I tydeligvis ikke har.

 

Ikke én af jer har nosser nok til at komme med en undskyldning, når jeg kommer med links, der beviser, at jeres påstand er lodret løgn. Det er f..... usselt. :damn:

 

Mit argumentationsniveau :hmm: jeg spurgte dig om noget helt konkret, der på ingen måde kunne misforstås og fik ikke noget svar. Ascha var så så sød at svare for dig - og det har hun fået tak for.

Og her stopper min diskussion så med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit argumentationsniveau :hmm: jeg spurgte dig om noget helt konkret, der på ingen måde kunne misforstås og fik ikke noget svar. Ascha var så så sød at svare for dig - og det har hun fået tak for.

Og her stopper min diskussion så med dig.

 

Og det giver dig ret til at lyve om mig? :hmm:Det var dog en mærkelig logik.

Men meget bekvemt af dig at undgå at svare. Bare lidt sjov ting at gøre, når det er det, du kritiserer ved mig :stupid:

Og ynkeligt at du ikke kan indrømme, at din beskyldning var helt ude i det blå, selvom jeg kom med masser af links til tråde, jeg har deltaget i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Suk!!! :damn:Jeg ønsker ikke på nogen måde at blive part i dette 'hundeslagsmål' (ja, selv trænede kamphunde ville ikke have kunnet udvise større indædthed), men vil i stedet nøjes med, stilfærdigt at spørge den næste der skal til at fyre en salvo af: "Hvad ønsker du at opnå? Hvordan er dine chancer for at opnå det? Vil det, du skal til at skrive, bringe dig nærmere dit mål? Har det noget med trådens emne at gøre?"

 

Det var bare det, jeg ville sige... hej!:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk!!! :damn:Jeg ønsker ikke på nogen måde at blive part i dette 'hundeslagsmål' (ja, selv trænede kamphunde ville ikke have kunnet udvise større indædthed), men vil i stedet nøjes med, stilfærdigt at spørge den næste der skal til at fyre en salvo af: "Hvad ønsker du at opnå? Hvordan er dine chancer for at opnå det? Vil det, du skal til at skrive, bringe dig nærmere dit mål? Har det noget med trådens emne at gøre?"

 

Det var bare det, jeg ville sige... hej!:vinken:

 

Jeg vil såmænd bare gerne opnå, at man holder sig til trådens emne, hvad enten man er for eller imod et forbud og ikke begynder at komme med usande gisninger om, hvorfor andre deltager i tråden.

 

Siden de involverede blev meget tavse/snakkede konsekvent udenom, efter at jeg jo med adskillige links kunne bevise, at deres påstand var lodret løgn, så tror jeg faktisk, at de har fattet, at de var kommet på dybt vand, selvom de ikke tør indrømme det. Så derfor synes jeg, at jeg har opnået, hvad jeg ville, selvom jeg naturligvis helst havde været fri for et sådant angreb under bæltestedet. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Mit argumentationsniveau :hmm: jeg spurgte dig om noget helt konkret, der på ingen måde kunne misforstås og fik ikke noget svar. Ascha var så så sød at svare for dig - og det har hun fået tak for.

Og her stopper min diskussion så med dig.

 

Jeg svarede ikke for Zarina, men lod mig provokere til at give nogle bud, for at holde diskussionen på ret spor (om Zarina kunne give eksempler på racer der kunne dække de samme behov som amstaff var vel ligegyldigt fordi det er så oplagt at der er masser af racer der kan det). :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg svarede ikke for Zarina, men lod mig provokere til at give nogle bud, for at holde diskussionen på ret spor (om Zarina kunne give eksempler på racer der kunne dække de samme behov som amstaff var vel ligegyldigt fordi det er så oplagt at der er masser af racer der kan det). :???:

 

Netop. Derfor vidste jeg heller ikke, hvor jeg skulle starte. Men valgte så Bedlington Terrieren som bedste bud - så ville man da i hvert fald mane i jorden, at det var hundens rå look, man gik efter :lol:

 

I øvrigt forsætte diskussionen på Lonnys og Aslans profiler. :roll: Yikes, det går godt med upartiskheden blandt moderatorer på dette forum.

Link til indlæg
Del på andre sites

racer der kunne dække de samme behov som amstaff ... fordi det er så oplagt at der er masser af racer der kan det). :???:

 

Og netop derfor nytter forbudet intet - Brian Båtnakke (for at bruge et socialdemokratisk udtryk) vil kaste sig over rotweiler, doberman, DDB...selv en GD tror jeg man kan få et monster ud af :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og netop derfor nytter forbudet intet - Brian Båtnakke (for at bruge et socialdemokratisk udtryk) vil kaste sig over rotweiler, doberman, DDB...selv en GD tror jeg man kan få et monster ud af :cry:

 

Den diskussion behøver du slet ikke tage med mig, for jeg er heller ikke tilhænger af et forbud. Mener bare at der ikke er nogen grund til at vælge amstaff (hvis man bagefter skal hulke over hvor uretfærdigt det hele er, når man kan vælge mange andre racer der kan give een nøjagtigt det samme).

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige været inde og kigge og må sige at jeg er rystet. :shock:

 

Både og. På den ene side overrasker det mig ikke, når man ser på deres debatstil, men jeg synes, at det er rystende, hvis det får lov at passere - især fordi Aslan er moderator. En moderator skal jo stå for en vis fair behandling af medlemmerne uanset deres holdninger, og det virker ikke særlig troværdigt, når hun så skriver sådan her:

 

Meget muligt, men jeg ELSKER når hun hun bliver pillet ned :mrgreen: jeg er sådan total barnlig lige på det punkt og det menneske griner.

 

Love it love it love i

(Guanomo har fået en del karmaer i sin tid ;) )

 

Jeg har taget et screenprint og sendt til admin, så må vi se, hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og netop derfor nytter forbudet intet - Brian Båtnakke (for at bruge et socialdemokratisk udtryk) vil kaste sig over rotweiler, doberman, DDB...selv en GD tror jeg man kan få et monster ud af :cry:

 

Hvis tilfældet var, at det kun var Brian Båtnakkes hunde, der skabte problemer, så ville jeg give dig ret. Men efter hvad jeg kan se af hændelser i mit lokalområde, så er det bare ikke tilfældet. Det er også pæne menneskers kamphunde, som har overfaldet andre hunde, og de pæne mennesker havde ikke anskaffet sig en kamphund, hvis den var ulovlig. Derfor mener jeg, at et forbud vil kunne medføre færre kamphunde og dermed færre overfald. Det har jo haft en positiv effekt i Norge, så hvorfor ikke her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tihi - undskyld, kan ikke helt holde styr på, hvem der er på hvilken 'fløj'.

 

Men jeg vil tillade mig at hulke over udrydelsen af en dejlig race, flere gange dagligt irriteres jeg over at Petrine ikke er bare lidt mere kamphund, ikke for at hun skal se macho ud eller angribe folk, men bare når jeg sparker til hende / lægger mig på hende ;-), når hun løber tør for energi (eller appetit, især efter jeg er startet på klikker-træning) etc.

 

Når man så foreslår at jeg lige så godt kunne få en labrador, så bliver jeg helt blank, jeg ville få fniller, en GD kan ikke sidde på skødet, en DDB savler og er slet ikke mig...nok fordi jeg vil have en livsledsager der matcher min personlighed og ikke bare 'et eller andet' 4-benet jeg kan gå tur med :cool: (og ja, det var lidt fordomme som kan opfattes ondskabsfuldt, men kunne ikke få det formuleret anderledes)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej og velkommen til 4. klasse :lol:

 

Jeg tager ikke stilling til de forskellige holdninger, synes bare det er gået over stregen :neutral:

 

Lonny og Aslan, det er jeres egen sag om i bagtaler alle mulige herinde og kalder folk grimme ting. Men hvorfor dog ikke gøre det i en PB :vedikke: i ved jo at alle kan se profil beskeder :roll:

Jeg har læst hele samtalen og synes det er ret så tarveligt at skrive sådan om andre, når de kan se det :(

 

Hvad blev der af de voksne fornuftige mennesker herinde, som kaldte mig barnlig og umoden for blot et år siden :vedikke: kan da ikke passe at de er blevet til små hidsige møgunger der bare vil have ret for at have ret, med råb og skrig og mudder :hmm:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige været inde og kigge og må sige at jeg er rystet. :shock:

 

 

Bare rolig, det går over igen :ae:

(dette er ikke ment ondt!)

 

Lonny og Aslan, det er jeres egen sag om i bagtaler alle mulige herinde og kalder folk grimme ting. Men hvorfor dog ikke gøre det i en PB :vedikke: i ved jo at alle kan se profil beskeder :roll:

Jeg har læst hele samtalen og synes det er ret så tarveligt at skrive sådan om andre, når de kan se det :(

 

Hvad blev der af de voksne fornuftige mennesker herinde, som kaldte mig barnlig og umoden for blot et år siden :vedikke: kan da ikke passe at de er blevet til små hidsige møgunger der bare vil have ret for at have ret, med råb og skrig og mudder :hmm:

 

Hvad har jeg helt præcis skrevet som er tarveligt, og som zarina ikke allerede ved via en pm sendt den dag jeg satte hende på ignore?

Med en fin forklaring om hvorfor jeg fremover ikke ville svare på hendes indlæg.

 

Jeg kan kun sige til dem som zarina er "efter": sæt hænde på ignore, det er en vidunderlig knap. Brug den, benyt den. Hvorfor er det så ondt?

 

Du omgåes vel heller ikke folk der ikke er din kop te i hverdagen, gør du?

 

Hvorfor skal jeg sider og skrive ting i en pm? Nu kan alle da altid gå ind og se hvad jeg syntes om dem :blink: Så faktisk, så er det en fordel :drille:

 

 

Hvor har jeg helt præcis insisteret på at jeg ahr ret, UD over at jeg har en gudeskøn hund?

Hvor har jeg råbt?

 

Jeg råber aldrig, kun af martin og :hmm: engang imellem aslan :mrgreen:

Og nogen gange mine borgere, men de er døve, ligeosm martin og aslan :damn:

 

Men det er en anden historie :lol:

 

Den ANDEN BURDE så ikke kunne se det, da DEN anden skrev tilbage i min pm at nu ville hun også ignorere mig :blink: Så er det jo egentlig ikke min skyld at hun ikke bare beholdte mig på ignore

(men nu kan det være dem der har mig på ignore, vågner op for at se om der skulle stå noget frygtelig grusom om dem :mrgreen: )

 

 

Men sket er sket, og Lonny har ryttet op i beskederne :megaked:

 

Og det burde i faktisk give hende karma for :blink:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...