Hop til indhold

Kamphunde forbud....


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

Tja, har selvfølgelig prøvet at google, men synes kun jeg kan finde gamle artikler... Er det blevet til noget eller hvad? Ved godt at diverse boligforeninger osv. kan lave deres egne forbud, men var det ikke meningen der skulle laves en lov?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 310
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg tror og mener ikke det er blevet til noget endnu.. Håber da klart at det ikke bliver til noget, da det er for åndsvagt..!!

 

Ved slet ikke hvad jeg skal mene om det, det er lidt svært at sige, når man ikke har set et forslag.. Men synes i hvert fald det er ufatteligt åndsvagt at blæse det op på den måde, og se hver eneste politiker i dk stå og råbe i munden på hinanden om at der skal laves love og forbud, på trods af adskillige erfaringer både fra dk og udlandet, der viser det ikke virker, for så bare at lade det blive glemt igen.

Og det samme med medierne, sjovt nok har jeg ikke hørt om nogen kamphunde overfald i flere måneder..

Synes bare det er for dårligt, når man tænker på hvor mange gode hundeejere der er gået af med deres dyr eller har fået dem aflivet, på grund af forbud og hysteri. Så når politikerne og medierne vælger at piske sådan en stemning op, er det mindste de kan gøre da lige at lukke sagen, enten med et forbud, eller med en udtalelse om at idéen om et forbud er droppet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er desværre bare rigtig gode til her i DK at piske en stemning op..

 

Jeg vil lige indskyde at jeg kender en del huned som hører under de såkaldte kamp/muskelhunde, og dem jeg har mødt har været yderst velopdragne, og ejeren har haft styr på dem.. og flere af dem hilser ikke, hvis ejeren kan se/føle at det ikke går denne gang. Synes det er synd at de hunde der ingen problemer har, skal mærke følgerne af dem der har.. Men kunne jo være hvilken som helst hund der angriber.. og jeg ved godt det med at hvis en "kamphund" bider, så bider den for at dræbe, men det kommer vel lidt an på dens personlighed, opdragelse osv.. tror og håber jeg(uden at gøre mig klog)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

piske en stemning op vil jeg nu ikke kalde det bare

 

der er masser af hunde som enten er blevet skambidt eller bidt ihjel af muskelhunde så piske en stemning op er det ikke det var jo snart hver uge at nogens hund eller heste som blev bidt ihjel stort set :hmm:

 

her på det sidste har der dog ikke været noget så mon ikke det der forbudssnak har fået div uansvarlige hundejere til og sætte snoren på deres kræ

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjah, synes ikke at det er mere end en uge siden at vidst nok bt havde en artikel om, at der i et udkast til lovgivning om kamphunde bl.a. ville indgå konsekvent snorepåbud, medmindre andet er angivet - og så stod der, at et forbud stadig var på tale, men stadig ikke hvilke racer, det var kun under udarbejdelse.

 

Men håber da så sandelig også, at det snart er gået i glemmebogen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det samme med medierne, sjovt nok har jeg ikke hørt om nogen kamphunde overfald i flere måneder..

 

Men det betyder jo ikke at det ikke sker mere, det er kun en uge siden at vi kunne læse dette herinde:

 

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/12648-nike-er-kommet-i-hundehimlen.html

 

 

 

 

Men håber da så sandelig også, at det snart er gået i glemmebogen!

Jeg synes nu stadig det er et stort problem, så jeg håber nærmere at der bliver fundet nogle løsninger der rammer de rigtige steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det betyder jo ikke at det ikke sker mere, det er kun en uge siden at vi kunne læse dette herinde:

 

http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/12648-nike-er-kommet-i-hundehimlen.html

 

 

 

 

Jeg synes nu stadig det er et stort problem, så jeg håber nærmere at der bliver fundet nogle løsninger der rammer de rigtige steder.

 

I denne tekst stod der muskelhund, og jeg aner ikke hvad det er, men så vidt jeg ved kan det dække over mange flere hunde end lige netop kamphunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

her på det sidste har der dog ikke været noget så mon ikke det der forbudssnak har fået div uansvarlige hundejere til og sætte snoren på deres kræ

tror jeg ikke, da cujo var tæt på at blive bidt i går pga. 2 løse hunde som ejeren ikke kunne kalde til sig, de løb lige op i hovedet på ham, knurrede voldsomt og hakket ud i luften efter ham, først da jeg havde råbte flere gange satte ejeren farten op fra gang til langsomt løb og hev dem væk...

 

de lignede de der racer der aldrig er aggressive...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
tror jeg ikke, da cujo var tæt på at blive bidt i går pga. 2 løse hunde som ejeren ikke kunne kalde til sig, de løb lige op i hovedet på ham, knurrede voldsomt og hakket ud i luften efter ham, først da jeg havde råbte flere gange satte ejeren farten op fra gang til langsomt løb og hev dem væk...

 

de lignede de der racer der aldrig er aggressive...

 

joo samme oplevelse havde jeg for nylig i parken :roll:

 

flere hunde kom løbende gøende imod os mens jeg gik med barnevogn og hundene havde tage begge i snor da jeg havde set der stod en flok hundeejere længere nede men de kunne ikke kalde deres små kræ til sig :damn::damn:

 

havde mest lyst til og slippe hundene men de ville jo ikke ende godt så :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

joo samme oplevelse havde jeg for nylig i parken :roll:

 

flere hunde kom løbende gøende imod os mens jeg gik med barnevogn og hundene havde tage begge i snor da jeg havde set der stod en flok hundeejere længere nede men de kunne ikke kalde deres små kræ til sig :damn::damn:

 

havde mest lyst til og slippe hundene men de ville jo ikke ende godt så :damn:

nej det vil det nemlig ikke... :damn:

der er desværre for mange hundeejer med løse hunde der ikke har kontrol nok til at burde tage snoren af deres hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
nej det vil det nemlig ikke... :damn:

der er desværre for mange hundeejer med løse hunde der ikke har kontrol nok til at burde tage snoren af deres hund...

 

 

jaaa det kan vi kun være enige om :blink:

 

og skulle det ske at ens hund skulle smutte kunne man i det mindste sige undskyld til vedkomne hvor hunden løber hen:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Der er selvfølgelig de, der lader deres hunde løbe løs 'bare fordi', bare fordi de har lyst, eller fordi ingen skal bestemme over dem, eller fordi 'samfundet er latterligt', eller hvatever i den dur.

 

Men jeg har også en lumsk fornemmelse af, at der findes en del tilfælde, hvor hundene løber løse fordi ejeren mener det er 'nødvendigt' for hunden... også selvom der faktisk ikke heeeelt er styr på dyret. Man har måske et indkald der er nogenlunde, bare der ikke liiige sker a, b eller c. Eller hunden er 'sjældent' sur på andre hunde, bare de ikke liiige er af racen a, b eller c. Eller man 'plejer' at holde øje med hund + omgivelser, men der kan selvfølgelig liiige ske det, at mobilen ringer, eller at man af anden årsag glemmer at være 'vågen'.

 

Altså tilfælde hvor ejeren vægter hundens behov for at 'krudte af' i troen på, at der 'nok' ikke sker noget.

 

Tjah, ved egentlig ikke hvad jeg ville med dette indlæg, det var bare en tanke. :vedikke: Jeg tror måske mit 'budskab' er noget i retning af, at det kan være problematisk at påkalde sig hundens behov for frihed, uden samtidig at påtage sig det dertil hørende ansvar for omgivelserne... og at nogle gange kan dette ansvar være umuligt at opfylde i praksis, og hvad så? Frihed eller sikkerhed? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Der er selvfølgelig de, der lader deres hunde løbe løs 'bare fordi', bare fordi de har lyst, eller fordi ingen skal bestemme over dem, eller fordi 'samfundet er latterligt', eller hvatever i den dur.

 

Men jeg har også en lumsk fornemmelse af, at der findes en del tilfælde, hvor hundene løber løse fordi ejeren mener det er 'nødvendigt' for hunden... også selvom der faktisk ikke heeeelt er styr på dyret. Man har måske et indkald der er nogenlunde, bare der ikke liiige sker a, b eller c. Eller hunden er 'sjældent' sur på andre hunde, bare de ikke liiige er af racen a, b eller c. Eller man 'plejer' at holde øje med hund + omgivelser, men der kan selvfølgelig liiige ske det, at mobilen ringer, eller at man af anden årsag glemmer at være 'vågen'.

 

Altså tilfælde hvor ejeren vægter hundens behov for at 'krudte af' i troen på, at der 'nok' ikke sker noget.

 

Tjah, ved egentlig ikke hvad jeg ville med dette indlæg, det var bare en tanke. :vedikke: Jeg tror måske mit 'budskab' er noget i retning af, at det kan være problematisk at påkalde sig hundens behov for frihed, uden samtidig at påtage sig det dertil hørende ansvar for omgivelserne... og at nogle gange kan dette ansvar være umuligt at opfylde i praksis, og hvad så? Frihed eller sikkerhed? :hmm:

 

jeg tror du har meget ret i der er mange som tænker sådan :blink:

jeg synes også det er synd for de hunde som aldrig kommer fri af snoren eller hvor belastende det må være at skulle lufte hund og hele tiden være ekstrem årvågen om der nu kommer andre mennesker eller dyr:damn:

 

hvorfor så ikke bare træne det forbandede indkald det er guld værd når det sidder på plads:banan::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

I denne tekst stod der muskelhund, og jeg aner ikke hvad det er, men så vidt jeg ved kan det dække over mange flere hunde end lige netop kamphunde...

 

Muskelhund..... kamphund..... same shit, imo. :???:

 

 

Og det er det vist også for politikkerne. Hører dem bare tale om muskelhunde når de forsøger at tale pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Muskelhund..... kamphund..... same shit, imo. :???:

 

 

Og det er det vist også for politikkerne. Hører dem bare tale om muskelhunde når de forsøger at tale pænt.

 

Når jeg læser folk skrive om muskelhunde, så har de tit rottweilere, schæferer, dobermann og alle mulige andre hunde med i denne gruppe, og disse hunde betragter jeg ikke som kamphunde, men det kan jo være du gør?

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg læser folk skrive om muskelhunde, så har de tit rottweilere, schæferer, dobermann og alle mulige andre hunde med i denne gruppe, og disse hunde betragter jeg ikke som kamphunde, men det kan jo være du gør?

 

Ved nærmere eftertanke har du nok ret. Jeg bruger helst ikke udtrykket (selvom jeg så kommer til at fornærme folk) netop fordi det er så difust et begreb.

 

Stadigvæk tror jeg nu at folk der ikke ved ret meget om hunde, generelt har det billede i hovedet af en muskelhund, som de har set i medierne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved nærmere eftertanke har du nok ret. Jeg bruger helst ikke udtrykket (selvom jeg så kommer til at fornærme folk) netop fordi det er så difust et begreb.

 

Stadigvæk tror jeg nu at folk der ikke ved ret meget om hunde, generelt har det billede i hovedet af en muskelhund, som de har set i medierne.

 

Jeg bruger heller ikke begrebet, jeg syntes det er fuldstændigt ubrugeligt, og alt for udefinerbart...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO
Jeg bruger heller ikke begrebet, jeg syntes det er fuldstændigt ubrugeligt, og alt for udefinerbart...

 

Kamphunde-begrebet blev vist oprindeligt brugt primært om amstaff og pitbulls, da det var dem der først dukkede op i det almindelige danske gadebillede.

 

Muskelhunde-begrebet tjener tre formål:

1) det er mere politisk korrekt end 'kamphund'

2) hver gang nogen sagde kamphund gik enhver form for tiltænkt diskussion i stå, og istedet opstod der mudderkastning omkring emnet: er en kamphund en hund af en race med fortid/nutid i hundekampe, ELLER en specifik hund der har været trænet/anvendt til hundekamp.

3) Der er nogle racer 'man' ikke kan lide, og gerne vil forbyde eller i det mindste lave restriktioner for. Ikke alle disse racer har fortid som kamphunde og så er det smart at have begrebet 'muskelhunde', hvor man kan smide alle de resterende racer ned i efter behov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kamphunde-begrebet blev vist oprindeligt brugt primært om amstaff og pitbulls, da det var dem der først dukkede op i det almindelige danske gadebillede.

 

Muskelhunde-begrebet tjener tre formål:

1) det er mere politisk korrekt end 'kamphund'

2) hver gang nogen sagde kamphund gik enhver form for tiltænkt diskussion i stå, og istedet opstod der mudderkastning omkring emnet: er en kamphund en hund af en race med fortid/nutid i hundekampe, ELLER en specifik hund der har været trænet/anvendt til hundekamp.

3) Der er nogle racer 'man' ikke kan lide, og gerne vil forbyde eller i det mindste lave restriktioner for. Ikke alle disse racer har fortid som kamphunde og så er det smart at have begrebet 'muskelhunde', hvor man kan smide alle de resterende racer ned i efter behov.

 

Men hvis man kigger på din ovenstående forklaring, så kan man vel dybest set bare konkluderer at hverken begrebet "kamphund" eller "muskelhund" er godt nok defineret til at det kan bruges i nogen som helst konstruktiv debat...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis man kigger på din ovenstående forklaring, så kan man vel dybest set bare konkluderer at hverken begrebet "kamphund" eller "muskelhund" er godt nok defineret til at det kan bruges i nogen som helst konstruktiv debat...

Jeg synes det engelsk-brugte "bull breeds" er meget mere rammende på den gruppe hunde der ofte tales om. Det udelukker så også de åndssvage inkluderinger som rottweiler og schæfer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det engelsk-brugte "bull breeds" er meget mere rammende på den gruppe hunde der ofte tales om. Det udelukker så også de åndssvage inkluderinger som rottweiler og schæfer :lol:

 

Jeg er ikke helt sikker på hvad "bull breeds" betyder direkte oversat til dansk, jeg ved at en "bully type" hund er en bred og meget muskuløs hund inden for min race, men er det det der menes?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...