Hop til indhold

Kamphunde forbud....


Gæst Sammar
 Share

Recommended Posts

  • Svar 310
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er netop os med uskyldige hunde, der kan gøre en forskel, jeg tager diskussionen HVER gang, for alle 'haderne' tror at jeg er ligeså indskrænket pga min uskyldige hund :evil:

 

Ja..men skal leve med de mennesker og gider ikke være uvenner med alle der har en anden holdning end mig :vedikke: De har ret til deres holdning, og jeg har ret til ikke at få en blodprop fordi jeg kører helt vildt op når jeg diskutere :genert:

 

 

Hvad ville der egentlig ske med de hunde der allerede er derude?? hvis forbuddet blir en realitet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Jeg kan kun ryste på hovedet over denne inkompetance dette såkaldte "hundeudvalg" er i besidelse af.

Endnu engang er vi vidner til at "Robinsom Ekspeditionen" og "Paradise Hotel" bliver virkelighd lige foran øjnene på os. En virkelighed der endnu engang handler om at stemme de ting ud vi ikke kan lide og ekskludere de ting vi ikke forstår.

 

Som jeg skriver i min blog.

 

Desværre er der i hele samfundet en mistro til andre omkring hvad andre vil og hvad andre tænker. En mistro der blandt andet munder ud i adskillige forsøg på at ekskludere andre. - Kan vi ikke forstå dem så skal de ud –

I nyere tid har det været Gæstearbejdere, 2nd generations indvandrere, og flygtninge. For bare to årtier siden skulle det så være de der dræberhunde, muskelhunde og kamphunde. Man formåede endda at forbyde to racer for at løse problemet. Det kommer nok ikke som en overraskelse for mange at det ikke løste noget at forsøge at forbyde sig vej ud af et problem.

Nu vil man så prøve igen. Forbyde endnu flere racer, tvinge dem til mundkurv, eller hvad ved jeg. Ingen af alle de ting der har været oppe i debatten har indbefattet et krav om ansvarlighed for den enkelte.

Ansvarlighed for ens eget liv og det man har med at gøre. Ingen tør sætte navne på de hunde der er problemet og ingen vil sige præcis det de mener. Og der er slet ingen der vil tage et ansvar så vi alle kan være her.

Jovist er der enkelte det mener at vi bare skal sætte en mundkurv på visse typer og aflive andre der bare ligner en af de der ”farlige” hunde. Og man slynger om sig med indtil flere lister hvor der indgår mere eller mindre ”farlige” hunde. Men ingen ved reelt hvad det er der gør at nogen hunde får lov til at opføre sig som de gør. Arv – miljø - opdragelse eller bare fordi hunden ser ud på en bestemt måde.

 

Vi kan ikke blive ved med at ekskludere de ting vi ikke kan håndtere. Vi kan ikke fortsætte med at slå det ihjel vi ikke forstår eller ikke vil acceptere.

Vi er nødt til at prøve at indordne os på en måde så vi alle kan være her og udøve noget gensidig respekt overfor hinanden.

Så sidder jeg her en uges tid inde i det nye år og undrer mig igen. Nu vil en dansk firma ikke ansætte rygere. Okay . Vi kan godt acceptere at der ikke må ryges på virksomheden ,men hvad man foretager sig i sine pauser ser jeg ikke at dette firma kan blande sig i. Jovist de kan forlange at man forlader matriklen for at ryge , men så går den helle ikke længere. Endnu en form for ekskludering der skriger til himlen. Hvad bliver det næste vi ikke vil tolerere. Man kunne forestille sig at visse etniske danskere ville få svært ved at få job hvis man ikke ville ansætte mennesker der ikke spiser svinekød. Eller de vil foretrække ansøgere der er i arbejde, for at undgå de der arbejdsløse, der selv er ude om det.

Jeg syntes godt nok at tolerancen bliver mindre og mindre og mindre.

Desværre er det en tendens som jeg oplever der er fremhærskende i dette land. Tendensen til at finde noget eller nogen at hade eller kanøfle. Nogen som vi hver især kan hævde os overfor som værende mindre værd en vi.

Jeg tror vi bliver fattigere af den slags lovgivning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været inde omkring jp.dk og ifølge dem skulle de 14 racer være:

  • Pitbull terrier
  • Fila brasileiro
  • Dogo argentino
  • Amerikansk staffordshire terrier
  • Tosa inu
  • Boerboel
  • Kangal
  • Centralasiatisk ovtcharka
  • Kaukasisk ovtcharka
  • Sydrussisk ovtcharka
  • Tornjak
  • Sarplaninac

 

Whaaaat :shock:

 

Nåja, man må ikke have tornjak, men man må altså gerne have staffordshire bull terrier :confused::shock:

 

He he, nu læste jeg lige starten af tråden også :oops:.... men altså tornjak. :???: Så skal berneren da også på listen. Jeg er ganske uforstående.

 

Ja, det må du nok sige! Og hvis de kan finde på at sætte tornjak på, ja, så frygter jeg da, at de måske genovervejer forslaget og tilvælger berneren :???: De er jo så ens de to racer! NEEEEJ! :damn:

 

Undskyld, men har de læst Irene Jarnved artikel i Hunden :???:

 

Page Title

 

Og jeg kan stå fuldt ud inde for disse hunde, de har endnu ikke kastet sig frådende over mig, endsige set aggressive ud, selvom jeg var på deres matrikel, uden ejer endnu var kommet og budt velkommen (wow, jeg blevet gøet af - men hvilken hund gør ikke det?)... De er simpelthen så dejlige hunde og hold kæft hvor har jeg ondt af min opdrætter, efter alt det arbejde hun har lagt bag i at føre racen til DK :megaked: Heldigvis har hun da en stor grund, så de kan få lov til at udfolde sig uden snor og mundkurv der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige været inde omkring jp.dk og ifølge dem skulle de 14 racer være:

  • Pitbull terrier
  • Fila brasileiro
  • Dogo argentino
  • Amerikansk staffordshire terrier
  • Tosa inu
  • Boerboel
  • Kangal
  • Centralasiatisk ovtcharka
  • Kaukasisk ovtcharka
  • Sydrussisk ovtcharka
  • Tornjak
  • Sarplaninac

Nu er det nok mig, der ikke har styr på tingene. Men der findes da både American Staffordshire Terrier...og Staffordshire Terrier? Men den sidste er ikke på. Giver vel ikke mening? Nogle der kan forklare?

 

Og boerboel? Anede ikke at der var problemer med den.

 

Kangalen er i hvert fald ved at blive populær i Kbh, har jeg bemærket. Og hende jeg f.eks kender der har én, hun har godt nok noget at se til! Men hun kan så heller ikke lide hunde og fik den i indflyttergave som en overraskelse :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det nok mig, der ikke har styr på tingene. Men der findes da både American Staffordshire Terrier...og Staffordshire Terrier? Men den sidste er ikke på. Giver vel ikke mening? Nogle der kan forklare?

 

Og boerboel? Anede ikke at der var problemer med den.

 

Kangalen er i hvert fald ved at blive populær i Kbh, har jeg bemærket. Og hende jeg f.eks kender der har én, hun har godt nok noget at se til! Men hun kan så heller ikke lide hunde og fik den i indflyttergave :stupid:

 

Ja :blink:

 

Der findes American staffordshire terrier, og Staffordshire bull terrier, mon ikke det er den du tænker på?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja :blink:

 

Der findes American staffordshire terrier, og Staffordshire bull terrier, mon ikke det er den du tænker på?

Jo :mrgreen: Men jeg sad faktisk og læste om dem forleden i min (1993-version af) Hundeleksikon, og der var beskrivelsen af dem fuldstændig ens. Så hvad er forskellen på dem i dag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo :mrgreen: Men jeg sad faktisk og læste om dem forleden i min (1993-version af) Hundeleksikon, og der var beskrivelsen af dem fuldstændig ens. Så hvad er forskellen på dem i dag?

 

SBT'en er noget mindre end Amstaff'en og så er den noget mere livlig, præcis hvad der ellers er af forskelle, det ved jeg egentlig ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er artiklen udstyret med et billede af en bull terrier med teksten 'pitt bulls som denne bliver forbudt' - og i artiklen står at pitt bulls nu skal være ulovlige, der er virkeligt researchet til den artikel (pitts har været forbudt i lang tid)

 

........med billede af en bull terrier med texten "Står det til regeringens hundeudvalg, vil pitbull terrier som denne i fremtiden blive forbudte" :stupid: :damn:

 

Jeg følger vist ikke så godt med i de farlige racer, ehh hvor lang tid har pitbulls været forbudt?

Det bliver Motor ked af at høre, en af hans yndlingsvenner er en stor pittbul..

 

 

Udover det, totalt skod lov!

Link til indlæg
Del på andre sites

J

 

Hvad ville der egentlig ske med de hunde der allerede er derude?? hvis forbuddet blir en realitet?

står i teksten..

 

vi skal cutte Cujo's boller, lære ham at bruge mundkurv.

Og indkøbt peberspray til de løse hunde der løber hen til os, for en dag er det ikke nok jeg råber af dem fordi den ikke hører efter sin ejer...

 

Jeg følger vist ikke så godt med i de farlige racer, ehh hvor lang tid har pitbulls været forbudt?

Det bliver Motor ked af at høre, en af hans yndlingsvenner er en stor pittbul..

 

 

Udover det, totalt skod lov!

siden 1993 :o)

Link til indlæg
Del på andre sites

står i teksten..

 

vi skal cutte Cujo's boller, lære ham at bruge mundkurv.

Og indkøbt peberspray til de løse hunde der løber hen til os, for en dag er det ikke nok jeg råber af dem fordi den ikke hører efter sin ejer...

 

Det står der ganske vist, men det giver ikke mening, for der står også:

 

Hundeudvalget kunne ikke blive enigt om én anbefaling og har derfor også udfærdiget en model, der går ud på, at farlige hunde holdes i snor og bærer mundkurv uden at være omfattet af et import- og avlsforbud

Link til indlæg
Del på andre sites

Det står der ganske vist, men det giver ikke mening, for der står også:

 

Hundeudvalget kunne ikke blive enigt om én anbefaling og har derfor også udfærdiget en model, der går ud på, at farlige hunde holdes i snor og bærer mundkurv uden at være omfattet af et import- og avlsforbud

 

Ok, jeg læste den nu også som, at de 14 (12) racer ikke blev forbudt men skulle gå med snor etc.

Link til indlæg
Del på andre sites

I radioen sagde de, at det var en udfasningsperiode på 10 år. Så der om 10 år ikke fandtes de hunde i DK mere, som der var avls- og importforbud på...hvis man altså regner med at alle hundene er døde af alderdom om 10 år :hmm:

 

Nå, lad os nu se hvad det reelt bliver til. Vist først i marts det endelig forslag kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

I radioen sagde de, at det var en udfasningsperiode på 10 år. Så der om 10 år ikke fandtes de hunde i DK mere, som der var avls- og importforbud på...hvis man altså regner med at alle hundene er døde af alderdom om 10 år :hmm:

 

Nå, lad os nu se hvad det reelt bliver til. Vist først i marts det endelig forslag kommer.

 

Det er derfor jeg gerne vil læse selve det forslag hundeudvalget er kommet med, for det medierne skriver og siger giver ingen mening (som sædvanlig) overhovedet...

Link til indlæg
Del på andre sites

I radioen sagde de, at det var en udfasningsperiode på 10 år. Så der om 10 år ikke fandtes de hunde i DK mere, som der var avls- og importforbud på...hvis man altså regner med at alle hundene er døde af alderdom om 10 år :hmm:

 

Nå, lad os nu se hvad det reelt bliver til. Vist først i marts det endelig forslag kommer.

tja vi har specielle pitt's i dk jo... de bliver meget gamle når man tænker på de har været ulovlige i 16 år ... :mrgreen:..

men så får vi da bare endnu mere import af syge hunde som kommer til at bo i haver og kælder og aldrig kommer ud for en dør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke udtrykket "Bull breeds", og jo, engang i tidernes morgen krydsede man bull dog'en med nogle andre racer, og fik amstaff'en. Men lige på stående fod kan jeg altså ikke lige huske hvordan det var, og hvilke racer det drejede sig om :oops: Men i dag har de jo ikke meget lighed, udover at de begge er lidt bredde i det...

 

Jamen det er ONDT blod der løber i deres åre, jeg stemmer for at vi afskaffer hunden som art, for jeg er overbevist om de alle i sidste ende stammer fra ulven. Og jeg mener at have hørt om en ulv som bed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen det er ONDT blod der løber i deres åre, jeg stemmer for at vi afskaffer hunden som art, for jeg er overbevist om de alle i sidste ende stammer fra ulven. Og jeg mener at have hørt om en ulv som bed.

:5up: OG, de er garenteret rovdyr ligesom feks. den hvide haj:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...