Hop til indhold

hormonforstyrret hund og 10-årig datter ?? Hjælp!


BassilBerner
 Share

Recommended Posts

Bassil er helt klart i puberteten med alt hvad det indebærer af sjove og mindre sjove oplevelser... :damn:

 

Nu har vi så et problem mht. min 10-årige datter, som er delebarn og kun er i huset hver anden uge fra torsdag til mandag..

 

Hun elsker Bassil men er nok ikke hvad jeg vil kalde mentalt stærk overfor ham (det skal hun så nok ikke være i den alder?)

 

Lige så snart hun er indenfor døren, starter menageriet:

 

Han snuser hende konstant bagi/foran

Hans vejrtrækning er helt ude i hampen (pust/pust/pust)

Han følger hende OVERALT..

Han 'humper' i fri luft (han får IKKE lov at forsøge at humpe rigtigt!)

 

Jeg har selvfølgelig sagt nej (både blødt men så sandelig osse i den hårde ende)

Jeg er gået imellem (spærret ham vejen)

Jeg har afledt ham med andre aktiviteter (øvelser osv..)

Jeg har dækket ham af

 

og til sidst i aftes, røg han ud i bryggerset, hvor børnelågen så forblev lukket, selvom han selv synes det er dødens pølse derude..

 

Min datter er meget meget meget ked af det - jeg forsøger så godt jeg kan at forklare at det ikke er hendes skyld osv osv osv.. men hun kan jo godt se at det kun er hende det sker for, og ikke os andre - hverken kvindelige eller mandlige personer..

 

Sidste gang hun var der, hjalp det en smule at jeg sendte barnet i bad (hun kommer i bad HVER dag derhjemme også) og rent tøj på - vil lige sige at forrige weekend ikke var så slem som igår - så det eskalerer åbentbart lidt :hmm:

 

Hvad er det her?.. Er han 'bare' hormonforstyrret, eller er der her tale om dominans/stress (hvis stress - hvorfor så kun hende?)

 

Der skal ikke avles på ham (pga. for mange 'fejl') - overhovedet - så er løsningen at vi kastrerer ham asap? (Vi er egentlig enige om at kastrere ham, så der ikke sker nogle ups'er) - men vil det hjælpe?

 

Nogen, der har nogle ideer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Stress/kønshormoner kønshormoner/stress det hører uværgeligt sammen.

 

Jeg ved, hvad jeg ville gøre og det var at tage min hund i snor til han slappede af, altså tage kontrol over situationen og ikke lade den gå af hånden.

 

Lade barnet lære ham små øvelser så hun har noget positivt at afbryde ham med.

 

Evt. dryppe et par dråber æterisk pebermynteolie på barnets tøj i "snuseområderne".

 

I det hele taget ændre på indgangen til situationen, så Bassil lige skal overveje hvad det er han står i. Det giver dig nogle splitsekunder til at aflede og få en anden adfærd frem.

 

Din datter er vel også i "forpuberteten" og kan som sådan sikkert dufte deeejligt for en snotforvirret ung hanhund.

 

Vi er forskellige allesammen, men min vinkel er at tage mig at problemet i stedet for kastration idet dette styrker relationen mellem min hund og jeg.

 

Evt kunne det hjælpe noget at gå en tur sammen med din datter, som det første, som man gør med en hund der skal ind i "flokken".

Link til indlæg
Del på andre sites

Stress/kønshormoner kønshormoner/stress det hører uværgeligt sammen.

 

Jeg ved, hvad jeg ville gøre og det var at tage min hund i snor til han slappede af, altså tage kontrol over situationen og ikke lade den gå af hånden.

 

Indrømmet: Ikke forsøgt :oops:

 

Lade barnet lære ham små øvelser så hun har noget positivt at afbryde ham med.

 

Forsøgt: Der er ingen kontakt til øverste etage overhovedet :evil:

 

Evt. dryppe et par dråber æterisk pebermynteolie på barnets tøj i "snuseområderne".

 

Nu er min næse ikke som hundens, men selv lige i 'solar plexus' på tøjet dufter det kun af vaskepulver :roll:

 

I det hele taget ændre på indgangen til situationen, så Bassil lige skal overveje hvad det er han står i. Det giver dig nogle splitsekunder til at aflede og få en anden adfærd frem.

 

Mor her sidder på nåle, og er der med det samme, når de er i samme lokale.. han piver, skaber sig og er i det hele taget 'løbsk' når hun forlader lokalet :damn: Ikke engang et råt marvben, kan holde ham væk.. :shock:

 

Din datter er vel også i "forpuberteten" og kan som sådan sikkert dufte deeejligt for en snotforvirret ung hanhund.

 

Måske.. :confused:

 

Vi er forskellige allesammen, men min vinkel er at tage mig at problemet i stedet for kastration idet dette styrker relationen mellem min hund og jeg.

 

Synes også jeg forsøger... og jo samtidig derfor jeg spørger herinde..

 

Evt kunne det hjælpe noget at gå en tur sammen med din datter, som det første, som man gør med en hund der skal ind i "flokken".

 

Mener du at hun, hund og jeg skal gå tur sammen? Hun kan nemlig ikke håndtere ham alene... (hun vejer nok 2-3 kg. mindre end ham!)

 

Det gør vi såmænd allerede - hun er bare ikke så meget på mht. gåture mere.. desværre virker det som om hun bliver mere og mere 'bange' - ikke for hunden som sådan, men for den situation, det sætter hende i :megaked:

 

Så allerede nu 'undgår' hun ham - og jeg VIL bare ikke have at min datter skal bakke rundt langs væggene for ikke at blive ked af det :evil:

 

(så hellere kastrere hunden - altså hvis det hjælper )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Indrømmet: Ikke forsøgt :oops:

 

Prøv

 

Forsøgt: Der er ingen kontakt til øverste etage overhovedet :evil:

 

Forkert smiley du brugte dér, jeg ved det er hamrende frustrerende og drænende, men du kan ikke være vred på et dyr fordi det handler som et dyr.

Vel? :vedikke:

 

 

 

Nu er min næse ikke som hundens, men selv lige i 'solar plexus' på tøjet dufter det kun af vaskepulver :roll:

 

Jo jo, men også af din datter dejlige duft. Hunde kan ikke lide pebermynte og hvis det kun er duften han går efter så sløres den.

 

Hvis det er din datters duft der påvirker ham sådan kan du give hende klorofyl, som er et kosttilskud.

Så finder du ud af om det er duften han reagerer på

 

Mor her sidder på nåle, og er der med det samme, når de er i samme lokale.. han piver, skaber sig og er i det hele taget 'løbsk' når hun forlader lokalet :damn: Ikke engang et råt marvben, kan holde ham væk.. :shock:

 

Din fakirstilling kan påvirke ham negativt, han mærker din opkørthed og bliver måske stresset af DEN.

 

Tag nogle baldrian og giv ham også

 

Så skulle du kunne finde ud af om det er dig, der stresser ham, din datters duft eller selve situationen og vanen i at han opfører sig sådan når hun er der.

 

Synes også jeg forsøger... og jo samtidig derfor jeg spørger herinde..

 

Ja, og måske er du for tæt på til at kunne se løsningen i og med du er følelsesmæssigt involveret

 

Mener du at hun, hund og jeg skal gå tur sammen? Hun kan nemlig ikke håndtere ham alene... (hun vejer nok 2-3 kg. mindre end ham!)

 

Alle tre. Et barn skal ikke lades alene med en hund i den situation :-D

 

Det gør vi såmænd allerede - hun er bare ikke så meget på mht. gåture mere.. desværre virker det som om hun bliver mere og mere 'bange' - ikke for hunden som sådan, men for den situation, det sætter hende i :megaked:

 

Det er også synd.

 

Er der en mulighed for at hun mærker din irritation og derfor synes situationen er yderligere ubehagelig?

 

Så allerede nu 'undgår' hun ham - og jeg VIL bare ikke have at min datter skal bakke rundt langs væggene for ikke at blive ked af det :evil:

 

Nej.

 

Hvor lang tid har det stået på?

 

(så hellere kastrere hunden - altså hvis det hjælper )

 

OK, men det gør det da nok.

 

Du kunne også prøve at tage ham i linen og skabe en situation hvor du er på forkant og viser ham at du har en fast mening om situiationen.

han lærer derved at han først bliver sluppet når han er afslappet.

 

Gentagen uhensigtmæssig kontakt til din datter bringer ham tilbage til linen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forkert smiley du brugte dér, jeg ved det er hamrende frustrerende og drænende, men du kan ikke være vred på et dyr fordi det handler som et dyr.

Vel? :vedikke:

 

Det var nu min sindstilstand mens jeg skrev beskeden. Forsøger virkelig at holde ro på i nærheden af både hund og barn :lun:

 

Så finder du ud af om det er duften han reagerer på

 

Det var nu noget bedre igår, efter en laaang gåtur på stranden hvor han også fik leget med nogle andre hunde.. gæt hvem der løb og fjollede lige ved siden af Freya (eneste hunhund) det meste af tiden? :damn:

 

Men hun kunne da i det mindste få lidt albuerum efter den tur - hun havde så også været i bad - så måske en blanding af begge dele..

 

Din fakirstilling kan påvirke ham negativt, han mærker din opkørthed og bliver måske stresset af DEN.

 

Uden at skulle menneskeliggøre hunden, så så det faktisk i går ud som om han er ved at fatte pointen - dvs. når hun kom ind i lokalet, kiggede han op på mig.. Om han dermed viste at han godt ved at det er forkert - eller om han tjekkede om jeg nu også var der til at stoppe ham, skal jeg lade være usagt. :vedikke: Men han blev da for det meste bare frivilligt liggende uden jeg behøvede at gøre noget :blink: Han havde så også fået en ny legetøjs-and der lige skulle slås ihjel :banan:

 

 

Ja, og måske er du for tæt på til at kunne se løsningen i og med du er følelsesmæssigt involveret

 

Ja - de skide følelser (både for hunden og barnet..) :lun:

 

 

Alle tre. Et barn skal ikke lades alene med en hund i den situation :-D

 

Nej - kunne jeg nemlig heller ikke drømme om. Også selvom 'situationen' ikke var sådan. Hvis han bestemmer sig for at gå, vil hun ikke have en chance :confused:

 

Hvor lang tid har det stået på?

 

Eskaleret over de sidste 6 uger - men hun er der jo kun hver anden uge, da hun bor hos sin far.

 

Måske også derfor jeg er lidt 'pylremor' overfor hende. Hvis hun nu bare var en irriterende møgunge der var der hver eneste dag, kunne jeg måske bedre kapere det. Men når hun endelig er hos mig, skal hun også have det godt. :hjerte:

 

Endeligt er det jo også synd/frustrerende for hunden. Ikke nok med at hormonerne raser og han er rundforvirret, så oplever han også at blive 'irettesat' osv - måske et forkert ord - håber det giver mening?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Måske også derfor jeg er lidt 'pylremor' overfor hende. Hvis hun nu bare var en irriterende møgunge der var der hver eneste dag, kunne jeg måske bedre kapere det. Men når hun endelig er hos mig, skal hun også have det godt. :hjerte:

 

Naturligvis!

 

Endeligt er det jo også synd/frustrerende for hunden. Ikke nok med at hormonerne raser og han er rundforvirret, så oplever han også at blive 'irettesat' osv - måske et forkert ord - håber det giver mening?

 

Ja, ja, ja, ja, ja... Det var DEN vinkel jeg var ude efter hos dig. Ingen af de to kan jo gøre for det eller har bedt om endsige kan styre situationen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at det ikke er det samme, men når Motor jagter katten og decideret fræser frem og tilbage indenfor, så giver vi ham snor på. Det hjælper ret hurtigt på at få ham ned i gear, mens han har snor på går vi enten hen til hans soveplads hvis det er den tid på døgnet eller sidder med et tyggeben i hånden mens han spiser det. Prøver med 5-tommer søm at forklare ham, at NU skal han falde til ro.

Det er ikke super tit det sker, men jeg synes virkelig at det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at det ikke er det samme, men når Motor jagter katten og decideret fræser frem og tilbage indenfor, så giver vi ham snor på. Det hjælper ret hurtigt på at få ham ned i gear, mens han har snor på går vi enten hen til hans soveplads hvis det er den tid på døgnet eller sidder med et tyggeben i hånden mens han spiser det. Prøver med 5-tommer søm at forklare ham, at NU skal han falde til ro.

Det er ikke super tit det sker, men jeg synes virkelig at det hjælper.

 

Som fortalt, så har jeg ikke prøvet det med snoren (endnu) - og som også fortalt, gik det noget bedre igår.

 

Nu er hun hjemme igen, så vi må se næste gang hun dukker op - mor her skal til julefrokost imorgen, så weekenden blev lidt kort denne gang (forøvrigt fedt at både min eks og jeg er helt enige om at fordele så alle får 'benefit' ud af det - en julefrokost med 30-40 fulde mennesker hører nemlig ikke inde under 'benefit' for 10-12 årige børn i min verden :blink:)

 

Jeg tænker nu stadig over det med kastreringen - har talt med dyrlægen og hvis ikke snart Bassils problem med 'konstant' forhudsbetændelse forsvinder snart, er der nok ingen anden løsning en kastration alligevel. Jeg har nu i snart en måned vasket, skyllet, klorhexidin'eret og brintoverilte'eret den pistol og det bliver bare ved og ved :megaked:

 

Og så nævner jeg ikke at det problem også indebærer at tørre grønne klatter op på gulvene flere gange dagligt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som fortalt, så har jeg ikke prøvet det med snoren (endnu) - og som også fortalt, gik det noget bedre igår.

 

Nu er hun hjemme igen, så vi må se næste gang hun dukker op - mor her skal til julefrokost imorgen, så weekenden blev lidt kort denne gang (forøvrigt fedt at både min eks og jeg er helt enige om at fordele så alle får 'benefit' ud af det - en julefrokost med 30-40 fulde mennesker hører nemlig ikke inde under 'benefit' for 10-12 årige børn i min verden :blink:)

 

Jeg tænker nu stadig over det med kastreringen - har talt med dyrlægen og hvis ikke snart Bassils problem med 'konstant' forhudsbetændelse forsvinder snart, er der nok ingen anden løsning en kastration alligevel. Jeg har nu i snart en måned vasket, skyllet, klorhexidin'eret og brintoverilte'eret den pistol og det bliver bare ved og ved :megaked:

 

Og så nævner jeg ikke at det problem også indebærer at tørre grønne klatter op på gulvene flere gange dagligt :hmm:

 

:hmm: Jeg skal også til julefrokost i morgen. Der er også fuldde mennesker. Og mange af dem - måske er det den samme :mrgreen:

 

Nej, læste godt at du ikke havde prøvet snoren, ville bare give mit besyv med. Synes selv at det har været lidt svært at lære en hundehvalp ro.

 

Forhudsbetændelse? Har du prøvet at give ham tomat, jævnligt? Det skulle være ret godt mod det. Der er en tråd herinde et eller andet sted..

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Forhudsbetændelse? Har du prøvet at give ham tomat, jævnligt? Det skulle være ret godt mod det. Der er en tråd herinde et eller andet sted..

 

Åh jo.. tomater i lange baner.. ingen virkning overhovedet..

 

Jeg nærmer mig totalt HF-afhængighed.. søger herinde før jeg ringer til dyrlægen :klap: så jeg har læst om pistol-tomat tricket.. og ja - jeg ved godt at tomaten IKKE skal monteres på pistolen :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Åh jo.. tomater i lange baner.. ingen virkning overhovedet..

 

Jeg nærmer mig totalt HF-afhængighed.. søger herinde før jeg ringer til dyrlægen :klap: så jeg har læst om pistol-tomat tricket.. og ja - jeg ved godt at tomaten IKKE skal monteres på pistolen :mrgreen:

 

Faktisk skulle der være rigtigt gode resultater med yoghurt - jeg havde helt glemt det. Som en bivirkning "nedkøler" yoghurten hundens sexlyst også :stupid: Totalt glemt.

 

Prøv det: Temperet yoghurt sprøjtes ind i forhuden efter rensning, med en engangssprøjte UDEN NÅL forstås :scared:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...