Hop til indhold

Hvorfor taber Coco sig ikke..??


Gæst Mette1107
 Share

Recommended Posts

Gæst Mette1107

Må indrømme at jeg lidt naivt måske må skrive at jeg ikke forstår det... :oops:

 

Coco er på Olivers Large Breed. Hun får ca 300 gr. fordelt over dagen.

 

Derudover får hun engang imellem gulerødder og et oksekødben.

 

Hun er 10 mdr og vejer 31 kg (:megaked:) slet ingen tvivl om at hun er for tyk, vi kan tydeligt se det!

 

Hun får 2 lufteture om dagen på mellem 40-60 min af gangen hvor hun løber frit 90% af tiden og hvor vi aktiverer hende med pinde/bolde kast med mere. Hun spurter ud over markerne eller gennem skoven og hun elsker det.

 

Derudover bliver hun selvfølgelig mentalt aktiveret herhjemme, og får sjældent sin mad i en skål men på mange sjove måder.

 

Hendes mave/afføring/pels/trivsel er fin.

 

Hun har for ca 1 uge siden afsluttet 1. løbetid, kan det have noget med det at gøre?

 

Hun ER jo labrador og ser konstant sulten ud :blink:, men synes godt nok ikke at hun får meget mad.

 

Hvad gør vi forkert?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Jeg fodrer også med Olivers - dog med Fisch. Sookie vejer omkring 33 kg. og får 250 gram om dagen, så jeg vil lige som PinPoynter sige, at hun får lidt for meget :blink:

 

Ja, det må I jo have helt ret i for ved ikke hvor jeg ellers skulle skære ned. Må prøve med 250 gr selv om hun vil hade mig :cry: for det, men det er jo til hendes eget bedste....

 

Hun skal jo til at over på Oliver voksenfoder snart. Skal jeg skifte til alm voksenfoder eller en light udgave tror I :vedikke:?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det må I jo have helt ret i for ved ikke hvor jeg ellers skulle skære ned. Må prøve med 250 gr selv om hun vil hade mig :cry: for det, men det er jo til hendes eget bedste....

 

Hun skal jo til at over på Oliver voksenfoder snart. Skal jeg skifte til alm voksenfoder eller en light udgave tror I :vedikke:?

 

Hvis jeg var dig, ville jeg ringe ud til Olivers - de ved en masse om deres foder :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også ringe til Olivers og tage en snak med dem:-) Udover at de ved en masse om deres foder, så har en af de ansatte selv labrador;-) Deeejlig tøs:lun:

 

Og du kan jo evt give hende lidt ekstra gulerødder:-)

 

Hun får ingen godbidder i løbet af dagen? Altså hun får kun de 300 gram foder, gulerødder og kødben indimellem?

 

Jeg ville jo nok også skære meget af foderet væk, den dag hun får kødben, da der jo er kød på:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Ja, det må I jo have helt ret i for ved ikke hvor jeg ellers skulle skære ned. Må prøve med 250 gr selv om hun vil hade mig :cry: for det, men det er jo til hendes eget bedste....

 

Hun skal jo til at over på Oliver voksenfoder snart. Skal jeg skifte til alm voksenfoder eller en light udgave tror I :vedikke:?

 

Du skal over i light udgaven når tiden kommer.

 

Du bliver nødt til at vende det om. Hunden hader dig ikke fordi du giver hende mindre mad. Det er dig der styrer hendes tilværelse - inklusiv hendes diæt..

 

Jeg ville faktisk skære fodermængden drastisk ned indtil hunden var slank nok til at man kan mærke ribbenene men ikke se dem. Jeg har selv en cocker der af og til faktisk springer måltider over for at holde den slanke linje.

 

Det er meget muligt hunden gerne vil have lidt mere mad - men jeg kan garantere dig at hun vil sætte større pris på et længere liv med sundere led..:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Jeg ville også ringe til Olivers og tage en snak med dem:-) Udover at de ved en masse om deres foder, så har en af de ansatte selv labrador;-) Deeejlig tøs:lun:

 

Og du kan jo evt give hende lidt ekstra gulerødder:-)

 

Hun får ingen godbidder i løbet af dagen? Altså hun får kun de 300 gram foder, gulerødder og kødben indimellem?

 

Jeg ville jo nok også skære meget af foderet væk, den dag hun får kødben, da der jo er kød på:-)

 

Der falder MEGET sjældent en enkelt pølsestump eller lign ned til hende :engel:, men er helt ærlig når jeg siger at det sker max engang om ugen.

 

Det skal selvfølgelig skæres helt væk og så ja, ind med flere gulerødder :5up: som hun faktisk også rigtig godt kan lide...

 

Og så har hun dagligt fået en af de helt små oksehudstyggepinde, men troede ikke de gjorde så meget skade :oops:

 

Så væk med dem også eller i hvert fald måle dem af så dens vægt bliver modregnet i maden den dag.

 

Vil ringe til Olivers på mandag men er lidt "bange" for at de vil sige at jeg skal vente med voksenfoder til hun er 14 mdr og vil gerne skifte nu pga fedtmængden i hvalpefoderet, er det helt forkert?

 

Og tror I at hun ville kunne tåle at starte på Light foder allerede nu?

 

Tror jeg vil starte med at skære hendes nuværende fodermægde ned til 250 gr om dagen og så alt andet end gulerødder væk....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Du skal over i light udgaven når tiden kommer.

 

Du bliver nødt til at vende det om. Hunden hader dig ikke fordi du giver hende mindre mad. Det er dig der styrer hendes tilværelse - inklusiv hendes diæt..

 

Jeg ville faktisk skære fodermængden drastisk ned indtil hunden var slank nok til at man kan mærke ribbenene men ikke se dem. Jeg har selv en cocker der af og til faktisk springer måltider over for at holde den slanke linje.

 

Det er meget muligt hunden gerne vil have lidt mere mad - men jeg kan garantere dig at hun vil sætte større pris på et længere liv med sundere led..:genert:

 

Du har så evigt ret og jeg ved det jo godt inderst inde :oops:.

 

Håber bare sådan at hun ikke genoptager sin trang til at spise afføring når hun nu kommer til at føle sig mere sulten :cry:. Men vil gøre hvad jeg kan for at aktivere hende så det i hvert fald ikke er af kedsomhed...

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal ikke tænke på hvor meget maden vejer.

Du skal kigge på din hund om den er i fin foderform.

 

Når du selv kan se, at din hund vejer for meget, så skær ned i foderet.

 

Giv hende halvdelen af tørfoderet og fyld ud med gulerødder og agurk, hvis du synes det er synd, at skålen ser tom ud.

 

Cody gik fra large breed da han var 10 mdr, og du kan sagtens skifte nu. Og du behøver jo ikke fodre med light. Du skal bare give noget mindre af voksenfoderet.

Min gamle lab, hun brød sig bestemt ikke om light produkter. Ved ikke om hun ku læse. Men så fik hun normal, bare i små mængder

 

Når hunden blir fed, er det fordi den får mere indenbords end den har brug for.

Og i den alder, har hun altså meget bedre af, at være lidt for tynd, end at belaste sine stadig voksende knogler, med overflødige kilo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Du skal ikke tænke på hvor meget maden vejer.

Du skal kigge på din hund om den er i fin foderform.

 

 

Når hunden blir fed, er det fordi den får mere indenbords end den har brug for.

Og i den alder, har hun altså meget bedre af, at være lidt for tynd, end at belaste sine stadig voksende knogler, med overflødige kilo.

 

:5up:

 

Forresten - du når du skriver kødben, mener du så marvben? For jeg har opdaget at jeg, hvis jeg giver Nura bare et par marvben om ugen tager hun på ligegyldigt næsten hvor lidt mad jeg giver. Tror marven feder helt enormt.

 

Jeg tror ikke at det at æde afføring har noget som helst med sult at gøre :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Du skal ikke tænke på hvor meget maden vejer.

Du skal kigge på din hund om den er i fin foderform.

 

Når du selv kan se, at din hund vejer for meget, så skær ned i foderet.

 

Giv hende halvdelen af tørfoderet og fyld ud med gulerødder og agurk, hvis du synes det er synd, at skålen ser tom ud.

 

Cody gik fra large breed da han var 10 mdr, og du kan sagtens skifte nu. Og du behøver jo ikke fodre med light. Du skal bare give noget mindre af voksenfoderet.

Min gamle lab, hun brød sig bestemt ikke om light produkter. Ved ikke om hun ku læse. Men så fik hun normal, bare i små mængder

 

Når hunden blir fed, er det fordi den får mere indenbords end den har brug for.

Og i den alder, har hun altså meget bedre af, at være lidt for tynd, end at belaste sine stadig voksende knogler, med overflødige kilo.

 

Du har helt ret og det gør ondt på mig når jeg ser på hende nu for ved jo godt at det er min skyld :megaked: for det er mig der fodre hende herhjemme...

 

Hun kan ikke lide agurk men gulerødder er hun heldigvis glad for.... :-)

 

Vil skifte til alm Olivers så, nok fiskeudgaven da hun elsker alt hvad der har med fisk at gøre...

 

Må jeg spørge hvad Cody vejer og hvor høj han er over skulderen? Ved godt at han er en hanhund og at man ikke helt kan sammenligne men så havde jeg lidt at gå ud fra, selv om jeg godt ved at jeg skal kigge/mærke på hende....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
:5up:

 

Forresten - du når du skriver kødben, mener du så marvben? For jeg har opdaget at jeg, hvis jeg giver Nura bare et par marvben om ugen tager hun på ligegyldigt næsten hvor lidt mad jeg giver. Tror marven feder helt enormt.

 

Jeg tror ikke at det at æde afføring har noget som helst med sult at gøre :hmm:

 

Det håber jeg ikke det har :shock:!!

 

Nej, jeg mener oksehudsben :-) hvilke hun er helt pjattet med...

Link til indlæg
Del på andre sites

ALT hvad hun får skal modregnes maden;-)

 

Jeg kan ikke forestille mig, at de vil sige du skal blive på hvalpefoder.

 

Du kan evt også tilsætte nogle grønne bønner i hendes mad, når du skærer ned.

 

Jeg er på et amerikansk labradorforum, og der bruger de meget den metode, hvis hunden skal tabe sig. De skifter ca halvdelen af foderet ud med bønner (du kan jo klippe dem ud i samme størrelse som hendes tørfoder stykker. Og ja så også gulerødder.

 

Og evt køb en mindre madskål. Jeg kender udemærket det der med at det ser ud af ingenting..

 

Luna er 56 cm over skulderen og vejer pt 28.5 kg, det er stadigvæk 1-2 kg for meget og vi arbejder på det:-D Men hun får ikke tørfoder, så vores løsning kan du ikke rigtig bruge:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
ALT hvad hun får skal modregnes maden;-)

 

Jeg kan ikke forestille mig, at de vil sige du skal blive på hvalpefoder.

 

Du kan evt også tilsætte nogle grønne bønner i hendes mad, når du skærer ned.

 

Jeg er på et amerikansk labradorforum, og der bruger de meget den metode, hvis hunden skal tabe sig. De skifter ca halvdelen af foderet ud med bønner (du kan jo klippe dem ud i samme størrelse som hendes tørfoder stykker. Og ja så også gulerødder.

 

Og evt køb en mindre madskål. Jeg kender udemærket det der med at det ser ud af ingenting..

 

Luna er 56 cm over skulderen og vejer pt 28.5 kg, det er stadigvæk 1-2 kg for meget og vi arbejder på det:-D Men hun får ikke tørfoder, så vores løsning kan du ikke rigtig bruge:-)

 

De må da komme til at fise helt vildt meget :shock:!!!

 

Nej spøg til side, forstår så udemærket hvad nu mener og er bare så superglad for alt jeres hjælp :hjerte:

 

Jeg kan da sagtens bruge Luna´s mål til noget for der giver mig jo stadig lidt en rød tråd at gå efter....

 

Vil umiddelbart tro at Coco skal ned og veje 26-27 kg max. Hun er på højde med Luna næsten tror jeg...¨:hmm:, må lige måle hende når hun vågner, nænner ikke at vække hende lige nu :lun:

 

Har altid haft lyst at prøve "Fish for dogs", både pga indholdet, fedtindholdet, sammensætningen og indholdet af fisk. Men det koster jo 529 kr for 12 kg herhjemme og det går ikke hos os. Men har fundet en engelsk hjemmeside der kan levere det til 370 kr :banan:

 

Kender I til det? Måske jeg skulle oprette en ny tråd på det :hmm: Har prøvet at søge på det, men fandt ikke så meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

De må da komme til at fise helt vildt meget :shock:!!!

 

Nej spøg til side, forstår så udemærket hvad nu mener og er bare så superglad for alt jeres hjælp :hjerte:

 

Jeg kan da sagtens bruge Luna´s mål til noget for der giver mig jo stadig lidt en rød tråd at gå efter....

 

Vil umiddelbart tro at Coco skal ned og veje 26-27 kg max. Hun er på højde med Luna næsten tror jeg...¨:hmm:, må lige måle hende når hun vågner, nænner ikke at vække hende lige nu :lun:

 

Har altid haft lyst at prøve "Fish for dogs", både pga indholdet, fedtindholdet, sammensætningen og indholdet af fisk. Men det koster jo 529 kr for 12 kg herhjemme og det går ikke hos os. Men har fundet en engelsk hjemmeside der kan levere det til 370 kr :banan:

 

Kender I til det? Måske jeg skulle oprette en ny tråd på det :hmm: Har prøvet at søge på det, men fandt ikke så meget...

 

Kender det kun i den forstand at vi bruger det nu og Samson er ret glad for det. Han vejer 23-24 kg, men jeg ved ikke lige helt hvor meget han får pr. dag. Og så er der ikke korn i hvilket jeg synes er godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Et andet lille trick du kan gøre for hende er, at hvis hun får et af måltiderne i skål, så fyld skålen godt op med brænd varmt eller kogene vand + den mængde tørfoder hun skal have og lad det stå og køle ½-times tid.

 

Fodret puffer op, smagen hives frem pga. varmen og hendes mave bliver mere fyldt.

 

Er du bange for at hun så skal tisse mere og hun skal være alene hjemme, så gør det ved aftens måltidet.

 

Misja får også utrolig lidt foder og pga. hende allergi skal hun 1 gang om dagen have olie i maden, derfor skålen og hos hende er det om morgenen. Hun er udvokset og skal ikke tisse mere af den grund, hun kan holde sig i op til 10 timer på trods af al det vand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Kender det kun i den forstand at vi bruger det nu og Samson er ret glad for det. Han vejer 23-24 kg, men jeg ved ikke lige helt hvor meget han får pr. dag. Og så er der ikke korn i hvilket jeg synes er godt.

 

Må jeg spørge hvor du køber det henne :-) ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha var også en overgang på Olivers large breed, og han tog helt klart på af det. Jeg var ikke glad for det, der kom desuden også ret meget ud i den anden ende. Det hjalp meget hurtigt, da vi skiftede til et foder uden korn.

 

Tror at hunden finder det mere tilfredsstillende at få 2 måltider om dagen, i stedet for foderet spredt ud over dagen, så hun føler at hun bliver bare lidt mæt.

 

Og ja, endelig træk godbidder og tyggestænger ud af regnestykket dagligt, men fyld på af grøntsager og frugt, som snacks i løbet af dagen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Buddha var også en overgang på Olivers large breed, og han tog helt klart på af det. Jeg var ikke glad for det, der kom desuden også ret meget ud i den anden ende. Det hjalp meget hurtigt, da vi skiftede til et foder uden korn.

 

Tror at hunden finder det mere tilfredsstillende at få 2 måltider om dagen, i stedet for foderet spredt ud over dagen, så hun føler at hun bliver bare lidt mæt.

 

Og ja, endelig træk godbidder og tyggestænger ud af regnestykket dagligt, men fyld på af grøntsager og frugt, som snacks i løbet af dagen :-D

 

:5up: Hvad kan du anbefale af frugt og grønt? Hun kan godt lide, æble, pære, banan, gulerødder.... og kan ikke lide agurk og peberfrugt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg spørge hvor du køber det henne :-) ?

 

Uh, jeg tror det var foderxpressen, men kan faktisk ikke huske det. Vi købte to sække samtidig, mener det sparede os for lidt penge. Vi fik et par smagsprøver først for at se om han kunne lide det, og de var i hvert fald fra foderxpressen.

Vi prøver wolfsblut næste gang, ikke fordi vi er utilfredse, men bare for at prøve noget forskelligt.

 

Sorry, det var vist ikke til så meget hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Uh, jeg tror det var foderxpressen, men kan faktisk ikke huske det. Vi købte to sække samtidig, mener det sparede os for lidt penge. Vi fik et par smagsprøver først for at se om han kunne lide det, og de var i hvert fald fra foderxpressen.

Vi prøver wolfsblut næste gang, ikke fordi vi er utilfredse, men bare for at prøve noget forskelligt.

 

Sorry, det var vist ikke til så meget hjælp.

 

Jo, det var da helt fint :-)! Det var mest om du kendte et billigt dansk sted. Har jo som sagt fundet et sted jeg kan få det tilsendt for 370 kr incl porto.... :-) men det er fra England.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...