Hop til indhold

Lidt forskellige spørgsmål ang. min hvalp


Gæst Nici
 Share

Recommended Posts

Min hvalp ( Dansk/Svensk gårdhund) er 11 uger... En hanhund og rigtig dejlig.... Men har lidt spørgsmål :

 

1) Ved jo godt at hvalpe bider og hapser i alt de kan komme i nærheden af... Og når han bider har jeg læst mig frem til at jeg skal tage den i nakkeskindet og sige NEJ det må du ikke osv.... Men føler at når jeg gør det at det provokere den og så bliver den mere vild i det...

 

2) Jeg er ved at træne den i at kunne være alene .... ( er på barsel da jeg venter mig en pige 10. FEB 2010 ) og den kan nemt være alene i 50 minutter uden at den piver eller noget.. gør den kun lige når jeg lukker døren og ellers ikke.. Hvormeget skal jeg opgradere tiden af gangen ????

 

3) Jeg lufter den og lufter den MANGE gange om dagen... og kan også være i længere tid hvis den gider.... Men er man f.eks ude en halv time, så laver den ingenting andet end at lege eller spise blade og grene osv.. og straks den kommer ind laver den både 1 og 2 på gulvet/ eller avisen... HVORFOR ikke udenfor.. Er det normalt?????

 

4) Indimellem får den racermave og jeg tror det er fordi den spiser alt muligt ude fra .... Den får dyrlægens hundeknassere til morgenmad, og i løbet af dagen får den en gulerød, lidt agurk eller lidt rugbrød med leverposteg... Til aften får den lidt rester.. Igår fik den ris blandet med torskerogn... eller ris med tun... elsker den... er det ok?????

 

5) Den gør, især når den er legesyg.. Men det er jo forfærdelig gøen indendørs... Hvordan vænner man den præcis af med det ????

 

Mange hilsner Nici's mor :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hvalp ( Dansk/Svensk gårdhund) er 11 uger... En hanhund og rigtig dejlig.... Men har lidt spørgsmål :

 

1) Ved jo godt at hvalpe bider og hapser i alt de kan komme i nærheden af... Og når han bider har jeg læst mig frem til at jeg skal tage den i nakkeskindet og sige NEJ det må du ikke osv.... Men føler at når jeg gør det at det provokere den og så bliver den mere vild i det...

 

2) Jeg er ved at træne den i at kunne være alene .... ( er på barsel da jeg venter mig en pige 10. FEB 2010 ) og den kan nemt være alene i 50 minutter uden at den piver eller noget.. gør den kun lige når jeg lukker døren og ellers ikke.. Hvormeget skal jeg opgradere tiden af gangen ????

 

3) Jeg lufter den og lufter den MANGE gange om dagen... og kan også være i længere tid hvis den gider.... Men er man f.eks ude en halv time, så laver den ingenting andet end at lege eller spise blade og grene osv.. og straks den kommer ind laver den både 1 og 2 på gulvet/ eller avisen... HVORFOR ikke udenfor.. Er det normalt?????

 

4) Indimellem får den racermave og jeg tror det er fordi den spiser alt muligt ude fra .... Den får dyrlægens hundeknassere til morgenmad, og i løbet af dagen får den en gulerød, lidt agurk eller lidt rugbrød med leverposteg... Til aften får den lidt rester.. Igår fik den ris blandet med torskerogn... eller ris med tun... elsker den... er det ok?????

 

5) Den gør, især når den er legesyg.. Men det er jo forfærdelig gøen indendørs... Hvordan vænner man den præcis af med det ????

 

Mange hilsner Nici's mor :vedikke:

 

Har du oprette en ny tråd eller er det mig der er lidt forvirret nu?! :mrgreen:

 

http://www.hunde-forum.dk/dansk-svensk-gardhund/12958-lidt-forskellige-sporgsmal-ang-min-hvalp.html#post321238

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hvalp kan ikke leve af det foder du tilbyder den. Den skal have hundehvalpemad med kalk og fosfor og protein i, og ikke mneneskemad.

Dens sælger har enten ikke informeret dig ordenlig eller været ligeglad. Hvis opdrætter har været ligeglad har den sansynligvis spoleorm, der bør fjernes inden Baby arriverer .Køb noget seriøst foder og lad være at indtroducerer nye ting til den før afføringen er normal.

Renlighed tager tid , men dens muligheder er ikke gode med racermave, den har slet ingen kontrol jo.

Alle hvalpe er ind imellem vilde og urolige, det er helt naturligt for deres udvikling.Skæld ikke ud og ignorer den , når den gøer eller afled med at smide lidt legetøj til den.Og gå på biblo og lån en bog vedr. hvalpes udvikling- det får du brug for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Køb et godt kvalitetsfoder til hunden (jeg bruger selv Olivers, der købes billigt over nettet: OLIVER'S Petfood Velkommen hundefoder, foder, kattefoder, kennel) - og så lad være med at give den andet. Hvalpen får tynd mave fordi den får mad der ikke er ideel.

 

Når hvalpen bider så bliver du nødt til enten af aflede eller ignorere. Den leger bare og forstår ikke grænsen.. Hvis du er hård ved den kan den blive bange for dig - og så får du en sky hund. Aldrig, aldrig fysisk afstraffelse af en hvalp.

 

Jeg ville køre ti-min intervaller indtil ca. 3 timer.. Når den kan det uden problemer så tror jeg meget hurtigt du kan køre op på "fuld tid" når det bliver nødvendigt

 

Hvalpe er bare lang tid om at blive helt renlige. Prøv at finde et uforstyrret hjørne (det samme hver gang) hvor der ikke er så mange andre faaarlige hundelugte. Og så bliv stående med hvalpen i lang snor. Efter et stykke tid er der inden for radius af snoren ikke flere spændende ting og så kan hvalpen bedre koncentrere sig om at skulle tisse. Hvis hvalpen tisser når I kommer ind så grib hvalpen mens den tisser og sæt den udenfor. En halv tissetår udendørs er en halv gevinst!

 

Velkommen til :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...