Scorpio Skrevet Januar 17, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2010 Jeg er helt grøn i udstillingsverdenen, men jeg satser stærkt på, at vores nye familiemedlem skal deltage i den slags. Hvalpeklassen siger jo 6-9 mdr. Men er det sådan helt præcist? Jeg har nemlig en (kommende) hund, der fylder et halvt år 2 (!) dage efter verdensudstillingen. Altså, jeg kan egentlig godt forstå, hvis grænsen ligger helt fast, for det der med dispentationer kunne nok blive noget rod. Meeen det kunne jo være meget sjovt, hvis vi kunne få lov til at deltage Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bankov Besvaret Januar 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2010 Jeg tror desværre ikke, at der er noget at gøre. Citat fra DKK's udstillingsregler (Velkommen til Dansk Kennel Klub for hundeejere "Det er hundens alder på udstillingsdagen, der er afgørende for, hvilken klasse/hvilke klasser den kan deltage i." Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2010 Det er ret præcis med alderen, men så kan du da bare deltage i næste aldersklasse Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Januar 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2010 Det er ret præcis med alderen, men så kan du da bare deltage i næste aldersklasse Det kan hun jo ikke, når problemet er at hunden endnu ikke er gammel nok til at deltage i hvalpeklassen, på verdens udstillingen :blink: Til TS; Desværre, hvis din hvalp først fylder 6 mdr. to dage efter, den dag racen bliver udstillet på verdens udstillingen, så kan h*n desværre ikke deltage. Det er ikke bare ret præcist med de forskellige aldersklasser, det er helt præcist :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Januar 17, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 17, 2010 Ups, det var kvajet skrevet af mig Øv, hvor ærgerligt at du ikke kan komme med! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Scorpio Besvaret Januar 18, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2010 Så gider vi da bare ikke på den udstilling, nå Nå, men tak for svarene i hvert fald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret Januar 18, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 18, 2010 Som trøst: det er næsten heller ikke besværet værd, at komme til verdensudstillingen med sin hvalp som første udstilling. Dels fordi det koster mere end en normal udstilling (og på denne udstilling har DKK i øvrigt besluttet at spare kritikkerne væk), men også fordi det er kæmpestort, ganske stressende og du kommer i kamp med opdrættere, der har trænet hunden siden den kunne stå. Alting kan ses som en oplevelse, men for mig er lige præcis denne verdensudstilling lige så stor en oplevelse at deltage i som publikum. Hvilket skyldes det ekstremt høje tilmeldingsgebyr, en dommer jeg ikke er helt pjattet med og en tilgang til opgaven fra arrangøren, der ikke efterlader mig imponeret. I stedet ville jeg, hvis jeg havde en hvalp i den alder, syntes skuer og specialklubudstillinger var meget, meget sjovere at starte ud med - og så bare tage af sted på WDS som tilskuer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts