Hop til indhold

Hvalpeklasse og alder?


Recommended Posts

Jeg er helt grøn i udstillingsverdenen, men jeg satser stærkt på, at vores nye familiemedlem skal deltage i den slags.

 

Hvalpeklassen siger jo 6-9 mdr. Men er det sådan helt præcist? :genert:

 

Jeg har nemlig en (kommende) hund, der fylder et halvt år 2 (!) dage efter verdensudstillingen.

Altså, jeg kan egentlig godt forstå, hvis grænsen ligger helt fast, for det der med dispentationer kunne nok blive noget rod. Meeen det kunne jo være meget sjovt, hvis vi kunne få lov til at deltage :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ret præcis med alderen, men så kan du da bare deltage i næste aldersklasse ;-)

 

Det kan hun jo ikke, når problemet er at hunden endnu ikke er gammel nok til at deltage i hvalpeklassen, på verdens udstillingen :blink:

 

Til TS; Desværre, hvis din hvalp først fylder 6 mdr. to dage efter, den dag racen bliver udstillet på verdens udstillingen, så kan h*n desværre ikke deltage. Det er ikke bare ret præcist med de forskellige aldersklasser, det er helt præcist :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som trøst: det er næsten heller ikke besværet værd, at komme til verdensudstillingen med sin hvalp som første udstilling. Dels fordi det koster mere end en normal udstilling (og på denne udstilling har DKK i øvrigt besluttet at spare kritikkerne væk), men også fordi det er kæmpestort, ganske stressende og du kommer i kamp med opdrættere, der har trænet hunden siden den kunne stå.

 

Alting kan ses som en oplevelse, men for mig er lige præcis denne verdensudstilling lige så stor en oplevelse at deltage i som publikum. Hvilket skyldes det ekstremt høje tilmeldingsgebyr, en dommer jeg ikke er helt pjattet med og en tilgang til opgaven fra arrangøren, der ikke efterlader mig imponeret.

 

I stedet ville jeg, hvis jeg havde en hvalp i den alder, syntes skuer og specialklubudstillinger var meget, meget sjovere at starte ud med - og så bare tage af sted på WDS som tilskuer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...