Hop til indhold

Hvad kan jeg gøre for at undgå pelsdyr-allergi hos mit kommende barn?

Gæst Lumbo
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke lige, hvor jeg skal lægge denne tråd, men håber, I ser den her:vinken:

Sagen er den, at jeg er den lykkelige ejer af en formel 1 lab på 8 måneder - mit et og alt:hjerte:

Samtidig er jeg gravid med vores første barn - skal føde til sommer. Skræmmende, men dejligt:klap:

Men nu er jeg simpelthen blevet så bekymret for at få et barn med allergi - altså pelsdyr-allergi! Jeg kan næsten ikke tåle at tænke på det. Man læser jo simpelthen så meget:damn: Jeg er slet ikke bange for kombinationen af spædbarn + unghund - det rører mig overhovedet ikke, men f..., hvor er jeg bange for at få et allergi-barn - det vil jeg bare ikke!!!

I må altså ikke tro, at jeg er helt tosset, men jeg sidder og tænker, at jeg hellere vil give barnet væk, end hunden, hvis det skulle vise sig at han/hun udvikler allergi:stupid::oops:

Hvad kan jeg selv gøre for at undgå, at mit barn får allergi? Både under min graviditet, og når barnet er født.

Kom med alle jeres gode råd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du er vildt sød og ikke spor mærkelig!

Dem jeg kender med allergi er vokset op i hysterisk rene hjem, mens jeg havde lidt nullermænd i hjørnerne.

Til gengæld har jeg haft rotter, og deres tis er allergi-fremkaldende...jeg har sovet med dem i sengen og de er inkontinente, efter 6 år fik jeg allergi.

Så en eller anden gylden middelvej mht renlighed. Og så tillykke til den heldige baby, der får sådan en dejlig mor :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa,

Jamen det kan jeg godt forstå. Først og fremmest tror jeg det er vigtigt, at du i din livsstil undgår al farlig kemi, parfume, æteriske olier m.m. Jeg vil næsten tro, at du allerede er meget bevidst om allergifremkaldende og hormonforstyrrende stoffer i cremer, makeup, vaskemidler, fødevarer osv, når du nu gør dig de tanker. Men ved at begrænse disse stoffer begrænser du også risikoen for at din barn udvikler allergi - blandt andet. Hvis barnet allerede under graviditeten får allergifremkaldende stoffer, så er risikoen for at det udvikler allergi også 1000 gange større, når det kommer ud.

Så sørg i hver fald for at få kigget det hele igennem og vær benhård. Jeg har selv snøftet lidt, når jeg skulle kigge mit yndlingsmakeup igennem og indse at der var nogle stoffer i, som gjorde at det måtte ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du er vildt sød og ikke spor mærkelig!

Dem jeg kender med allergi er vokset op i hysterisk rene hjem, mens jeg havde lidt nullermænd i hjørnerne.

Til gengæld har jeg haft rotter, og deres tis er allergi-fremkaldende...jeg har sovet med dem i sengen og de er inkontinente, efter 6 år fik jeg allergi.

Så en eller anden gylden middelvej mht renlighed. Og så tillykke til den heldige baby, der får sådan en dejlig mor :klap:

Tak, hvor er du sød :hjerte:

Som teenager havde jeg en lille smule hunde-allergi (det har jeg slet ikke mere), og min mor er overbevist om, at det var fordi, hun gjorde alt for meget rent, da jeg var spæd :klap:

Jeg holder mig selvfølgelig også mest til de undersøgelser, der viser, at børn, som er vokset op med dyr, har mindre risiko for at udvikle allergi :stupid:

Men du har nok ret i, at man ikke skal blive for hysterisk, men heller ikke være helt laissez faire...

Tusind tak for dit svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa,

Jamen det kan jeg godt forstå. Først og fremmest tror jeg det er vigtigt, at du i din livsstil undgår al farlig kemi, parfume, æteriske olier m.m. Jeg vil næsten tro, at du allerede er meget bevidst om allergifremkaldende og hormonforstyrrende stoffer i cremer, makeup, vaskemidler, fødevarer osv, når du nu gør dig de tanker. Men ved at begrænse disse stoffer begrænser du også risikoen for at din barn udvikler allergi - blandt andet. Hvis barnet allerede under graviditeten får allergifremkaldende stoffer, så er risikoen for at det udvikler allergi også 1000 gange større, når det kommer ud.

Så sørg i hver fald for at få kigget det hele igennem og vær benhård. Jeg har selv snøftet lidt, når jeg skulle kigge mit yndlingsmakeup igennem og indse at der var nogle stoffer i, som gjorde at det måtte ud.

Al makeuppen er skiftet til noget uden parfume og parabener. Og det er selvfølgelig begrænset til et minimum Mit lod i graviditeten har så været at døje med uren hud (hvilket jeg ALDRIG har lidt af før), så jeg kan simpelhen ikke slippe det hele :damn:

Jeg vasker i forvejen tøj i Neutral og bruger ikke skyllemiddel. Jeg har skiftet alle rengøringsmidler løbende, og bruger handsker, når jeg gør rent. Men nøj, hvor er det svært at tænke på alt. Kender du det? Altså jeg kom lige til at se på min lipgloss til jul - hvor var der bare mange mærkelige ting i.

Men helt sikkert: undgå kemi:5up:

Tusind tak for dit svar!

Link til indlæg
Del på andre sites

Du lød også som en, der allerede havde styr på farlig kemi :mrgreen:

Og så vil jeg også give Petrine - og dig selv - ret i det med rengøring. Der var faktisk en artikel for ikke så lang tid siden, om at børn der var udsat for en hel del bakterier mens de var mellem 0 og 3 år havde langt stærkere immunforsvar end de børn, der ikke havde fået lov til at prøvesmage noget jord, stikke ting i munden osv.

Jeg bilder også mig selv ind, at hvis man er opvokset med dyrene, og de bare ikke sover i sengen, så tror jeg risikoen for at udvikle dyreallergi er minimal. Det giver så ikke helt mening, da min bror har slem katteallergi, og jeg ikke har, og vi er opvokset i samme kattehjem :mrgreen:

Held og lykke i hvert fald! Og skulle det gå helt galt og den lille beps får allergi, så ved jeg at der er flere, der har stået i samme situation og fik løst problemet med noget alternativt remedie - altså ikke de der vaccinationer hos lægen, men noget homeøtapi (?)eller noget i den dur. Kan ikke huske præcis hvad det var, men bliver det aktuelt, så er jeg sikker på at du vil kunne finde oplysninger om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du lød også som en, der allerede havde styr på farlig kemi :mrgreen:

Og så vil jeg også give Petrine - og dig selv - ret i det med rengøring. Der var faktisk en artikel for ikke så lang tid siden, om at børn der var udsat for en hel del bakterier mens de var mellem 0 og 3 år havde langt stærkere immunforsvar end de børn, der ikke havde fået lov til at prøvesmage noget jord, stikke ting i munden osv.

Jeg bilder også mig selv ind, at hvis man er opvokset med dyrene, og de bare ikke sover i sengen, så tror jeg risikoen for at udvikle dyreallergi er minimal. Det giver så ikke helt mening, da min bror har slem katteallergi, og jeg ikke har, og vi er opvokset i samme kattehjem :mrgreen:

Held og lykke i hvert fald! Og skulle det gå helt galt og den lille beps får allergi, så ved jeg at der er flere, der har stået i samme situation og fik løst problemet med noget alternativt remedie - altså ikke de der vaccinationer hos lægen, men noget homeøtapi (?)eller noget i den dur. Kan ikke huske præcis hvad det var, men bliver det aktuelt, så er jeg sikker på at du vil kunne finde oplysninger om det.

Tak for det - rart at vide, at der kan være andre udveje... Ej, men jeg kan slet ikke skrive alternativet, det gør simpelthen alt for ondt (man blir' altså også ret følsom, når hormonerne raser rundt i kroppen) :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg havde selv samme tanke da min lille bette kom til verden for under 2 år siden :oops::oops::oops:

og jeg ville tage alle forholdsregler som jeg læste om meeeen så sad jeg også og læste lidt om gamel dage og allergier er jo først nu blomstret godt op i de seneste år:cry::cry:

men jeg tror på jo mere sart man er feks med sin lille baby jo mere sart bliver dets lille immunforsvar også så hvis det så pludselig udsættes for en masse hundehår som det ikke har været vant til i et år eller mere er det formentlig en langt større chance for det overreagere på noget som man har kunnet vænnet det til fra start af,til at dette er ikke noget særligt man skal reagere på.

jeg har selv først fået konstateret hundeallergi som voksen over 24 år som er sent i forholdet til de fleste andre

så se på det og have hund som normalt og pas på med ikke og overdrive din nervøsitet for allergi men forhold dig stille og roligt og se tiden an

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
Gæst happy_face

Allergi er sommetider også arveligt, så uanset hvor meget du gør, så kan det ikke undgås. Og for at gøre det endnu sværre, så skipper allergi somregel en generation i generne. Jeg blev født allergisk overfor hunde, katte, høfeber og en del andre ting. Hverken min søster eller forældre havde det, men min farmor var allergiker og 80% af alle hendes børnebørn er allergiske overfor dyr, støv, madprodukter eller natur.

Så tjek familie træet

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Slap af med rengøringen og lad hunden være i nærheden af barnet :) Lev som du plejer..

Men som andre siger - pas på med kemien... Støv, hundehår og nullermænd er naturlige.. Det er alt kemien ikke..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har pollen, skimmel og hustøv-allergi som jeg holder nede med medicin. Det bedste man kan gøre er at støvsuge grundigt for dyrehår jævnligt, og gøre rent med parfumefri produkter har jeg fået af vide på lungeklinikken.

Jeg er så ikke så forfærdelig nervøs for pelsdyrallergi, hvis det skulle ske for mig, så ville jeg gå i gang med vaccinations-progammerne, imod hvad jeg nu blev allergisk overfor, kat/hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Allergi er sommetider også arveligt, så uanset hvor meget du gør, så kan det ikke undgås. Og for at gøre det endnu sværre, så skipper allergi somregel en generation i generne. Jeg blev født allergisk overfor hunde, katte, høfeber og en del andre ting. Hverken min søster eller forældre havde det, men min farmor var allergiker og 80% af alle hendes børnebørn er allergiske overfor dyr, støv, madprodukter eller natur.

Så tjek familie træet

Allergi skulle være en arvelig fejl i immunsystemet........ Så hvis forældrene har allergi, er det næsten helt sikkert at barnet også får allergi.

Jeg har haft god - rigtig god erfaring, med et homøopatisk middel som hedder SensiStop.

Vores yngste datter har et par år haft allergi for græs, som hun måtte tage antihistaminer for om sommeren. Og en sær allergi overfor hvid chokolade. Sidst men ikke mindst allergi overfor gluten og laktose. Dette nåede aldrig at blive diagnosticeret, inden hun fik en kur med SensiStop........ og nu har hun INGEN allergier..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Allergi skulle være en arvelig fejl i immunsystemet........ Så hvis forældrene har allergi, er det næsten helt sikkert at barnet også får allergi.

Jeg har haft god - rigtig god erfaring, med et homøopatisk middel som hedder SensiStop.

Vores yngste datter har et par år haft allergi for græs

, som hun måtte tage antihistaminer for om sommeren. Og en sær allergi overfor hvid chokolade. Sidst men ikke mindst allergi overfor gluten og laktose. Dette nåede aldrig at blive diagnosticeret, inden hun fik en kur med SensiStop........ og nu har hun INGEN allergier..........

Tror (eller ved ) du at en behandlig med Sensistop kan gøre at man undgår høfesbermedicin for fremtiden? Eller skal man have en behandling hver sommer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror (eller ved ) du at en behandlig med Sensistop kan gøre at man undgår høfesbermedicin for fremtiden? Eller skal man have en behandling hver sommer?

Det er kun en behandling. Den behandling er så til gengæld af 3-4 mdr´s varighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hm det er da værd at overveje til min mand, han får høfeber medicin hver sommer og er alligevel frygtelig plaget :hmm:

Det vil være perfekt at starte her sidst på vinteren først på foråret.......

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Henriksen

Hjemme hos os er der to små børn, to store hunde, to katte og et par skildpadder. Hverken børn eller voksne har allergier. Vi støvsuger dagligt med en kraftig støvsuger og lufter ud flere gange om dagen. I de rum, hvor vi har tæppe, anvender vi et specielt støvsugerhoved, som børste hårene op af tæppet. Hundene har ingen adgang i sengen eller møbler – det er kun kattene der sniger sig op. Af vaskepulver, sæbe, cremer, vådservietter osv. anvender vi Neutral og Derma.

Link til indlæg
Del på andre sites