Hop til indhold

Nogle der kender til Royal Canin Calm?


sonja77
 Share

Recommended Posts

I dag var jeg forbi dyrlægen for at købe Serene-Um. Veterinærsygeplejersken gav mig så nogle smagsprøver med på Royal Canin Calm, der skulle have en stressnedsættende virkning.

 

Da jeg kom hjem, kiggede jeg på varedeklarationen og kunne se, at første ingrediens er ris. Så umiddelbart tænker jeg, at det ikke er verdens bedste foder. Jeg har dog tænkt mig at bruge prøveposerne, så Tyson fik noget her til aften og spiste det med velbehag.

 

RC skriver selv om foderet:

 

Observation af nyfødte og unge dyr har påvist mælks beroligende

egenskaber efter et måltid.

Det er også lykkedes at finde den beroligende del af mælken nemlig et peptid kaldet alfa-casozapin.

Senere undersøgelser har vist, at det har samme beroligende effekt på voksne hunde og katte. Royal Canin tilfører udelukkende dette tørrede peptid i foderet.

 

Er der nogle, der kender mere til det?

Link til indlæg
Del på andre sites

I dag var jeg forbi dyrlægen for at købe Serene-Um. Veterinærsygeplejersken gav mig så nogle smagsprøver med på Royal Canin Calm, der skulle have en stressnedsættende virkning.

 

Da jeg kom hjem, kiggede jeg på varedeklarationen og kunne se, at første ingrediens er ris. Så umiddelbart tænker jeg, at det ikke er verdens bedste foder. Jeg har dog tænkt mig at bruge prøveposerne, så Tyson fik noget her til aften og spiste det med velbehag.

 

RC skriver selv om foderet:

 

Observation af nyfødte og unge dyr har påvist mælks beroligende

egenskaber efter et måltid.

Det er også lykkedes at finde den beroligende del af mælken nemlig et peptid kaldet alfa-casozapin.

Senere undersøgelser har vist, at det har samme beroligende effekt på voksne hunde og katte. Royal Canin tilfører udelukkende dette tørrede peptid i foderet.

 

Er der nogle, der kender mere til det?

 

Groa får RC, men ikke lige det du nævner.

Angående ris, så får Groa det i sin hjemmelaved mad (mod stress)

Link til indlæg
Del på andre sites

Groa får RC, men ikke lige det du nævner.

Angående ris, så får Groa det i sin hjemmelaved mad (mod stress)

 

Tyson får også ris i sin hjemmelavede mad (han får ca. 50/50 hjemmelavet og tørdoer), så det er ikke fordi, at han ikke må få ris. Jeg synes jo bare generelt, at kød skal være første ingrediens i tørkost. Men du mener, at risen måske er så stor en bestanddel af foderet, fordi det modvirker stress?

 

Nu er Tyson jo heldigvis ikke stresset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson får også ris i sin hjemmelavede mad (han får ca. 50/50 hjemmelavet og tørdoer), så det er ikke fordi, at han ikke må få ris. Jeg synes jo bare generelt, at kød skal være første ingrediens i tørkost. Men du mener, at risen måske er så stor en bestanddel af foderet, fordi det modvirker stress?

 

Nu er Tyson jo heldigvis ikke stresset.

 

jeg forstod det sådan at risen ligger lidt tungt i maven så energien bliver trukket ind i kroppen. Håber du forstå hvad jeg mener.

 

Mælk, kylling og kalkun indeholder stressdæmpende ting.

Groa får også 50/50

 

Men kan da godt se at hvis der er en del ris i RC og han også får det i hjemmelavet bliver det til meget.

 

Af hvilken grund anbefalede vet.sygeplejersken lige det foder?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg forstod det sådan at risen ligger lidt tungt i maven så energien bliver trukket ind i kroppen. Håber du forstå hvad jeg mener.

 

Mælk, kylling og kalkun indeholder stressdæmpende ting.

Groa får også 50/50

 

Men kan da godt se at hvis der er en del ris i RC og han også får det i hjemmelavet bliver det til meget.

 

Af hvilken grund anbefalede vet.sygeplejersken lige det foder?

 

Det er jo helt nyt, og de prøver vel at få gang i salget. :blink:

 

Ej, det var jo fordi, jeg skulle have Serene-Um. Hun sagde så, at det jo var smart med et foder med nogenlunde samme effekt, for så kunne man bare fodre med det i stedet for at give Serene-Um. Jeg sagde, at jeg er fint tilfreds med mit nuværende foder (Acana) og ikke var interesseret i et foderskift, men hun syntes alligevel, at jeg skulle have nogle foderprøver med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo helt nyt, og de prøver vel at få gang i salget. :blink:

 

Ej, det var jo fordi, jeg skulle have Serene-Um. Hun sagde så, at det jo var smart med et foder med nogenlunde samme effekt, for så kunne man bare fodre med det i stedet for at give Serene-Um. Jeg sagde, at jeg er fint tilfreds med mit nuværende foder (Acana) og ikke var interesseret i et foderskift, men hun syntes alligevel, at jeg skulle have nogle foderprøver med.

 

Mener heller ikke man skal skifte hvis man synes hunden funker på det den får.

Link til indlæg
Del på andre sites

alfa-casozapin er det stof der er i zylkene... Så hvis du er glad for acana kan du jo se om zylkene har en god effekt på ham... Eller fortsætte med serene-um :mrgreen:

 

Her er lidt videnskabelig info om stoffet:

Caseins are a known source of biologically active peptides. In this study, we have shown evidence of a novel anxiolytic activity in a tryptic hydrolysate of bovine αs1-casein. Injection of 3 mg/kg of this hydrolysate significantly reduced the epileptic symptoms caused by pentylenetetrazole in rats. Anxiety reduction was also observed when the hydrolysate was tested in the elevated plus-maze and in the conditioned defensive burying rat models. Peptides isolated from the hydrolysate were examined for their affinity for the γ-amino-butyric acid (GABA) type A receptor. Only one peptide, named α-casozepine, corresponding to the 91–100 fragment from bovine αs1-casein, expressed affinity for GABAA receptor. In vitro, the peptide had 10,000 less affinity for the benzodiazepine site of the GABAA than did diazepam. However, in the conditioned defensive burying paradigm it was 10-fold more efficient than diazepam. The difference observed between the in vitro and in vivo activity of α-casozepine could not been explained by an action via the peripheral-type benzodiazepine receptor; α-casozepine had no affinity for this receptor. The α-casozepine amino acid sequence could be related to the carboxy- terminal sequence of the polypeptide diazepam binding inhibitor, an endogenous ligand of the central GABAA and peripheral-type benzodiazepine receptors

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav ham zylkene i december, og det var jeg ret tilfreds med, så jeg overvejer faktisk at give ham det i stedet for serene-um.

 

Han fik RC Calm til aftensmad i går, og jeg må indrømme, at jeg var meget tilfreds med hans afføring her til morgen - det var næsten ikke noget af det, og det var meget fast. Så flot plejer det ikke at være. :genert: Nu giver jeg ham under alle omstændighederne resten af prøveposerne, og så ser jeg lige, hvordan han trives på det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...