Hop til indhold

Naboerne tror jeg mishandler min hund...


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

...men vi klikkertræner altså bare!

 

Louie gør, piver, hyler og hviner virkelig meget, når vi hygger med klikkeren.

 

Det er kommet efter vi trænede at gø og hviske, men nu er det ligesom han ikke rigtig vil stoppe. Selvom vi ikke har øvet at gø de sidste mange gange klikkeren har været fremme, bliver han bare ved og ved med at larme. Mens han logrer - der er ingen tvivl om at han nyder det.

 

Har I nogle råd til, hvordan jeg får ham til at tie stille uden at sige nej? (vil jo stadig gerne have ham til at tilbyde adfærd).

 

:vuf: (Det var fra Louie)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at klikke ham i det sekund han tier stille. Han gøer sikkert fordi han tilbyder adfærden. :hmm:Smilla gøer hvis jeg har hendes legetøj i hånden som belønning. Det er pinligt ude i skoven (fordi det er højt og skingert), men indtil videre gør jeg ikke noget ved det fordi jeg bruger legetøjet til at peppe øvelserne lidt op med i hastighed, så jeg synes ikke det gør noget hun siger ''giv mig det legetøj nuuuuuuu!!!!''.

Link til indlæg
Del på andre sites

husker i at give ham et tydeligt stop signal når i træner? for at vise at i ikke træner mere?

lyder lidt som om han stadigvæk tror i træner og prøver en masse ting af for at blive klikket ;-)

 

Men det er jo mens vi træner... Så ville det umiddelbart være dumt at sige slut :-D

 

Hvad med at klikke ham i det sekund han tier stille. Han gøer sikkert fordi han tilbyder adfærden. :hmm:Smilla gøer hvis jeg har hendes legetøj i hånden som belønning. Det er pinligt ude i skoven (fordi det er højt og skingert), men indtil videre gør jeg ikke noget ved det fordi jeg bruger legetøjet til at peppe øvelserne lidt op med i hastighed, så jeg synes ikke det gør noget hun siger ''giv mig det legetøj nuuuuuuu!!!!''.

 

Ja, det må jeg nok hellere gøre så. Det er bare fordi han syntes vi skulle træne i at gø, mens jeg syntes vi skulle lave legebuk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er jo mens vi træner... Så ville det umiddelbart være dumt at sige slut :-D

 

 

 

Ja, det må jeg nok hellere gøre så. Det er bare fordi han syntes vi skulle træne i at gø, mens jeg syntes vi skulle lave legebuk.

 

Hvis han er så god til at tilbyde gø i tide og utide tror jeg du skal lade være med at klikke ham for at gø medmindre du har givet ham komandoen først.

 

Du kan måske også ignorere hans gøen ved at vende ham ryggen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for advarslen - skal vist ikke kaste mig ud i larmende aktiviteter, før jeg får bedre styr på det med klikkeren!

 

Det er nok ikke den første øvelse man skal indlære med klikker. Har læst at det er den første klikker-øvelse der hænger bedst fast. :mrgreen: (Den adfærd dyret tit vil vende tilbage til (tilbude) når den ikke ved, hvad ellers den skal gøre).

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis han er så god til at tilbyde gø i tide og utide tror jeg du skal lade være med at klikke ham for at gø medmindre du har givet ham komandoen først.

 

Du kan måske også ignorere hans gøen ved at vende ham ryggen.

 

Det tog kun én gangs træning med klikkeren at lære ham at gø, og tro mig, det er ikke noget vi har lyst til at træne gang på gang... Ih, hvor kan han bare larme. Men jeg har også sat et stopsignal på, som han er ret god til at høre efter. Jeg ved bare ikke hvorfor han tror det er det han skal gøre for at få godbidder nu. Jeg klikker ham jo aldrig for det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok ikke den første øvelse man skal indlære med klikker. Har læst at det er den første klikker-øvelse der hænger bedst fast. :mrgreen: (Den adfærd dyret tit vil vende tilbage til (tilbude) når den ikke ved, hvad ellers den skal gøre).

 

Vores første klikkerøvelse var target. Måske skulle vi lige prøve at hygge os med det næste gang, måske kommer han i tanke om, hvor sjovt det er IKKE at gø...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Men det er jo mens vi træner... Så ville det umiddelbart være dumt at sige slut :-D

 

Det vil være OK at sige nej, stop eller andet som VIRKER, selvom det er mens I træner, han gør.

Han skal lære at DU sætter rammerne for træningen og at han ikke bliver belønnet for det han TROR, han skal.

 

I første omgang ville jeg ved første lille lyd jeg ikke havde bedt om, hurtigt og tydeligt lægge klikkeren, vende Louie ryggen og forlade ham.

Ved FØRSTE lille lyd.

 

 

Det er bare fordi han syntes vi skulle træne i at gø, mens jeg syntes vi skulle lave legebuk

 

Det er i orden han selv tilbyder adfærd, men når han begynder at sætte lyd på mister han dels koncentrationen dels hidser han sig mere og mere op. Dermed lærer han ikke det du ønsker, men lærer at forbinde træning med en ophidset tilstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil være OK at sige nej, stop eller andet som VIRKER, selvom det er mens I træner, han gør.

Han skal lære at DU sætter rammerne for træningen og at han ikke bliver belønnet for det han TROR, han skal.

 

I første omgang ville jeg ved første lille lyd jeg ikke havde bedt om, hurtigt og tydeligt lægge klikkeren, vende Louie ryggen og forlade ham.

Ved FØRSTE lille lyd.

 

Det er i orden han selv tilbyder adfærd, men når han begynder at sætte lyd på mister han dels koncentrationen dels hidser han sig mere og mere op. Dermed lærer han ikke det du ønsker, men lærer at forbinde træning med en ophidset tilstand.

 

Tak :kys:Det vil jeg gøre. Prøve at vende ryggen til, men det havde ikke rigtig nogen effekt.

 

Men ja, han kører op over det, og det er jo ikke meningen.. Selvom han er godt træt bagefter, gøen eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...