Hop til indhold

Loppemidler? - frontline virker ikke en dyt


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Kender nogen af jer disse mærker:

 

Avantage

Bayvantic

Combi Pet

 

Vi køber nok også nogle hvidløgsflager, men det er jo ikke sikkert at det gør hele tricket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kender ikke nogle af dem da Freya aldrig har haft lopper... Til gengæld så forebygger jeg med et lille knust hvidløg pakket ind i leverpostej 3-4 gange om ugen. :5up:

 

Han får 3 hvidløg i sin grøntblanding, som varer cirka 14 dage, men det er åbenbart ikke nok :???:

Vi har givet 3 frontline pipetter siden vi fik ham hjem, og denne gang fandt vi loppetegn 20 dage efter sidste skud :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
Han får 3 hvidløg i sin grøntblanding, som varer cirka 14 dage, men det er åbenbart ikke nok :???:

Vi har givet 3 frontline pipetter siden vi fik ham hjem, og denne gang fandt vi loppetegn 20 dage efter sidste skud :evil:

 

Hmmmm.... jeg ved ikke om det virker men pit stop (www.petsilk.dk) har noget loppeshampoo fra petsilk.

 

Frontline - er det noget du har fået fra dyrelægen eller??... jeg kender desværre som sagt ikke rigtig til det, så det er nok lidt et dumt spørgsmål.:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vel med loppemidler til dyr, som med lusemidler til mennesker. :damn::damn::damn: (nb. har 10-årig, som KONSTANT er ramt!)

 

Desværre bliver krybene resistente overfor noget af det efter noget tid.

 

Jeg ville forsøge at skifte til et andet produkt, og se om det hjælper?

 

Evt. et bad med luseshampoo også.. hvis ikke det er prøvet - ellers kan man vist få noget pulver der drysses i pelsen - kan dog ikke huske om det må bruges til hvalpe.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Frontline købes bare på apoteket, men ja dyrlægen nævner det gerne. Vi har tidligere brugt det til katten også.

 

Pulver er nok ikke en god ide, Motor slikker sig ret meget, og de må vist helst ikke få det indenbords..

 

Men en stemme til Bayvantic :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi købte en pakke Bayvantic (der er 6 pipetter i) i foråret, da hun kløede sig hele tiden.

Vi gav hende en pipette og en igen en måned efter, hvilket vi syntes hjalp.

 

Vi gav hende også en tur inden vi tog på ferie.

 

Nu har hun så igen for et par måneder siden begyndt at klø sig igen.

Vi gav hende en pipette i starten af december - den hjalp IKKE :vedikke:

Jeg gav hende så endnu en for en uges tid siden - jeg tænkte der skulle måske to til med en måneds mellemrum :vedikke:

 

Nu rullede hun sig så dagen efter i et rådyrs efterladenskaber :stupid:, så jeg måtte have hende i bad, så den sidste pipette var der nok ingen gavn af :damn:

 

Men det er altså som om det virkede nogenlunde de første to (x2) gange,

men ikke den sidste.

Om det så er fordi der skal to pipetter til (den sidste blev jo skyllet ud), om de skal behandles hele tiden (en gang om måneden), eller om lopperne de bliver resistente tør jeg ikke svare på :vedikke:

 

Men jeg var i hvert fald lige ved at lave et lignende indlæg, da jeg gav den sidste pipette, da jeg ikke var/er tilfreds med virkningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som hovedregel kan loppemidlerne deles op i stoffer der virker:

· Rebellerende(afskrækkende)

· Dræber ved kontakt

· Dræber når der suges blod

· Hæmmer udviklingen af æg og larver

· Combipræparater, med effekt på skab, indvoldsorm, øremider, mv.

Nogle præparater har flere virkningsmekanismer.

De fleste hundeejere vil helst nøjes med et præparat. Ideelt ville det virke på alle typer parasitter, virke lang tid, være uden bivirkninger, være billigt og kunne bruges hele året.

Et sådant middel eksisterer desværre ikke.

Og her kan du se hvor teksten er fra, og en oversigt over de forskellige typer loppemidler:

Loppemidler: hund - Ribe-egnens dyreklinik

Umiddelbart er I nok nødt til at sætte ind både forebyggende og behandlende.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har 4 hunde og 6 katte (de render alle 6 ind og ud samt over på nabo gården hvor de ikke loppebehandler) og jeg bruger Frontline på hunde og katte 2 gange om året. Men jeg bruger Pour-on vet og ikke Combo

 

frontline-pour-on-hund20-40.jpg

i hjemmet bruger jeg Bio trinol ... 1 til to gane om året og lidt mere i flueperioden :roll:

86.jpg

 

Jeg har ikke haft en loppe i huset i de sidste 3 år, da jeg selv lider af loppeallergi er jeg meget opmærksom på det for jeg hæver op og klø mig selv til blods hvis jeg bliver bidt... :cry:

 

Har aldrig brugt loppeshampo eller pulver til dyrerne men har dog brugt pudder i kattesenge og i bunden af hundekurvene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender nogen af jer disse mærker:

 

Avantage

Bayvantic

Combi Pet

 

Vi køber nok også nogle hvidløgsflager, men det er jo ikke sikkert at det gør hele tricket.

 

 

Bayvantic virker fint,

 

og første gang aslan fik det kunne hhan godt tåle det, samme anden gng.

 

Tredje gang han fik det begyndte hn at klø i sit ansigt, så meget t han fik sår. Vi vidste ikke lige at det var det, for det kom først 3-4 dage EFTER at han fik det. 4. gang begyndte det at klø efter et par timer, og nu ligger vi inde med rimellig meget 2 stk 10-25 kilo og 2 stk 25-40 kilo

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107

Jeg har brugt Fronline og med succes men synes det er for dyrt og kan ikke lide tanken om at det går i deres blodbaner, hvilket jeg har fået fortalt det gør.... Så nu har vi prøvet at købe dette:

 

715.jpg

 

Håber det virker.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Fronline og med succes men synes det er for dyrt og kan ikke lide tanken om at det går i deres blodbaner, hvilket jeg har fået fortalt det gør.... Så nu har vi prøvet at købe dette:

 

715.jpg

 

Håber det virker.....

Har I prøvet at købe det? :blink: nå men det er det som vi også gik over på sidste sommer fordi vi ellers skulle dryppe hver anden uge :shock: for at holde flåter bare lidt væk. jeg synes det virker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud g055.gif

 

 

Så altså, bayvantic kan have en forfærdelig bivirkning.

Frontline combo sucks.

Frontline pour on er måske bedre?

 

Hvad er det der Bio Trinol, Lusen? (Fedt navn i en loppe tråd :mrgreen:)

 

Og hvad er Lupo San? Altså, er det pulver eller hvordan?

 

 

 

Vi har givet den sidste tube Frontline, det skulle virke inden for et døgns tid. Og vi kan da godt prøve at støvsuge igen :genert: Vi har ikke hundekurv, tæpper bliver vasket regelmæssigt, han ligger ikke i sengen (endnu), så altså, der burde ikke være deciderede loppereder her..

 

Forebyggende ja, men hvordan?

 

Hvis man finder lopper skal man som regel behandle 2-3 måneder i træk, men det har vi jo også gjort :???: Og vi er lige flyttet, så der ér blevet gjort stor rent. Totalt irriterende. Bryder mig virkelig heller ikke om, at hælde diverse giftige ting på hippie hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Har I prøvet at købe det? :blink: nå men det er det som vi også gik over på sidste sommer fordi vi ellers skulle dryppe hver anden uge :shock: for at holde flåter bare lidt væk. jeg synes det virker.

 

Vi har lige fået det og jeg vil begynde at give hende det i aften. er glad for at høre at det virker :5up:

 

Hvordan giver i det? Coco får jo ingen "våd" mad... :hmm:kun tørkost og gulerødder og en sjælden gang lidt leverpostej i en Kong. Men det skal jo være dagligt de skal have det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud g055.gif

 

 

Så altså, bayvantic kan have en forfærdelig bivirkning.

Frontline combo sucks.

Frontline pour on er måske bedre?

 

Hvad er det der Bio Trinol, Lusen? (Fedt navn i en loppe tråd :mrgreen:)

 

Og hvad er Lupo San? Altså, er det pulver eller hvordan?

 

 

 

Vi har givet den sidste tube Frontline, det skulle virke inden for et døgns tid. Og vi kan da godt prøve at støvsuge igen :genert: Vi har ikke hundekurv, tæpper bliver vasket regelmæssigt, han ligger ikke i sengen (endnu), så altså, der burde ikke være deciderede loppereder her..

 

Forebyggende ja, men hvordan?

 

Hvis man finder lopper skal man som regel behandle 2-3 måneder i træk, men det har vi jo også gjort :???: Og vi er lige flyttet, så der ér blevet gjort stor rent. Totalt irriterende. Bryder mig virkelig heller ikke om, at hælde diverse giftige ting på hippie hunden.

 

:fornaermet: Blaaaa......

 

I er lige flyttet ??? Aha... havde tidliger lejer måske hund eller kat ? For æg kan jo ligge i hi i flere år og når der så kommer varme og bevægelse så er de fluks klar igen.

 

Bio trinol : Total Rent Online shop=

 

Og der er meget mere info om det når du søger det ! Det er langtidsvirkende .:5up:

 

Den frontline jeg bruger har heldigvis aldrig givet bivirkninger på nogen af dem... hunde som katte. Men overdreven brug skader jo uden tvivl og jeg kun bruger det max to gange om året (sidste år fik de kun en gang). og jeg har (7-9-13) ikke haft brug for noget endnu selvom alle snakker om lopper !

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige fået det og jeg vil begynde at give hende det i aften. er glad for at høre at det virker :5up:

 

Hvordan giver i det? Coco får jo ingen "våd" mad... :hmm:kun tørkost og gulerødder og en sjælden gang lidt leverpostej i en Kong. Men det skal jo være dagligt de skal have det....

Zacko elsker det pulver så han får det bare på sin tørkost, og sidder da lidt tilbage i skålen bliver han ved at slikke til det er væk :blink: ved ikke om han bare er underligt eller jeres hund måske også synes det er totalt lækkert :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Fronline og med succes men synes det er for dyrt og kan ikke lide tanken om at det går i deres blodbaner, hvilket jeg har fået fortalt det gør.... Så nu har vi prøvet at købe dette:

 

715.jpg

 

Håber det virker.....

 

Hvis de skal have det hver dag bliver det vel dyrer end frontline på årsbasis ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh gud g055.gif

 

 

Så altså, bayvantic kan have en forfærdelig bivirkning.

Frontline combo sucks.

Frontline pour on er måske bedre?

 

Hvad er det der Bio Trinol, Lusen? (Fedt navn i en loppe tråd :mrgreen:)

 

Og hvad er Lupo San? Altså, er det pulver eller hvordan?

 

 

 

Vi har givet den sidste tube Frontline, det skulle virke inden for et døgns tid. Og vi kan da godt prøve at støvsuge igen :genert: Vi har ikke hundekurv, tæpper bliver vasket regelmæssigt, han ligger ikke i sengen (endnu), så altså, der burde ikke være deciderede loppereder her..

 

Forebyggende ja, men hvordan?

 

Hvis man finder lopper skal man som regel behandle 2-3 måneder i træk, men det har vi jo også gjort :???: Og vi er lige flyttet, så der ér blevet gjort stor rent. Totalt irriterende. Bryder mig virkelig heller ikke om, at hælde diverse giftige ting på hippie hunden.

Vi har altid brugt bayvanti ind til sidste sommer og har aldrig haft lopper, så det mener jeg virker, det andet Luposan pulver tror jeg altså ikke slår de lopper ihjel som I har men kan kun forbygge når de er væk, så jeg tror helt bestemt i skal have bugt med dem først, mener også der findes nogle piller som man kan give en slags slår dem som er ihjel de andre forebygger men hvad de hedder kan jeg ikke huske, grunden til at vi altid valgte bayvanti var at det også er mod flåter men er jo ligegyldig for dig lige nu, så måske de piller :hmm: for f.... hvorfor kan jeg ikke huske navnet :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

:fornaermet: Blaaaa......

 

I er lige flyttet ??? Aha... havde tidliger lejer måske hund eller kat ? For æg kan jo ligge i hi i flere år og når der så kommer varme og bevægelse så er de fluks klar igen.

 

Bio trinol : Total Rent Online shop=

 

Og der er meget mere info om det når du søger det ! Det er langtidsvirkende .:5up:

 

Den frontline jeg bruger har heldigvis aldrig givet bivirkninger på nogen af dem... hunde som katte. Men overdreven brug skader jo uden tvivl og jeg kun bruger det max to gange om året (sidste år fik de kun en gang). og jeg har (7-9-13) ikke haft brug for noget endnu selvom alle snakker om lopper !

 

Nej tidligere beboer havde ikke dyr. Men vi møder hunde hver dag, derfor jeg tænker at forebyggende nok er den bedste plan..

 

Det var ikke frontline jeg mente med bivirkninger, det var Aslans indlæg om det andet middel. Men Frontline virker ikke her, det virker jo ikke engang i én måned :???:

 

Hehe, ved ikke hvad jeg har søgt på, men kunne ikke finde det bio trinol. Vil gerne vide hvad der er i, vil ikke bruge det hvis det bare dræber alle dyr der kommer kravlende, for nok skal edderkopper bo ude, men de behøves ikke dø :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Zacko elsker det pulver så han får det bare på sin tørkost, og sidder da lidt tilbage i skålen bliver han ved at slikke til det er væk :blink: ved ikke om han bare er underligt eller jeres hund måske også synes det er totalt lækkert :hmm:

 

Hun er jo labber så mon ikke hun synes det er lækkert :mrgreen:!! Det får i hvert fald et forsøg i aften.... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mette1107
Hvis de skal have det hver dag bliver det vel dyrer end frontline på årsbasis ??

 

Hvis du køber det herhjemme så gør det måske :vedikke: (har ikke regnet på det) men jeg købte det på nettet i tyskland da jeg alligevel bestilte noget andet fra www.zooplus.de og der er det væsentlig billigere. Mener det var svarende til 150 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej tidligere beboer havde ikke dyr. Men vi møder hunde hver dag, derfor jeg tænker at forebyggende nok er den bedste plan..

 

Det var ikke frontline jeg mente med bivirkninger, det var Aslans indlæg om det andet middel. Men Frontline virker ikke her, det virker jo ikke engang i én måned :???:

 

Hehe, ved ikke hvad jeg har søgt på, men kunne ikke finde det bio trinol. Vil gerne vide hvad der er i, vil ikke bruge det hvis det bare dræber alle dyr der kommer kravlende, for nok skal edderkopper bo ude, men de behøves ikke dø :genert:

Er fordi det hedder 810 trinol :blink: prøv at søge på det

Link til indlæg
Del på andre sites

Fandt dette om trinol:

 

 

>

> Her er et link til Trinol's hjemmeside:

>

> 8IO INSEKTMIDDEL

>

> Vores lokale byggemarked forhandler det. Jeg har også set det i

> Bauhaus. smiley_happy.gif

>

> --

> Venlig hilsen Tove smiley_happy.gif

>

 

 

Og et svar:

 

 

Det er UHYGGELIGT effiktiv på lopper .. somsagt vi gik fra at være voldsomt

plaget af lopper til nul lopper på under 1 uge og det er med 2 katte + 1

hund i huset

 

Matas damen advarede os også om faren ved det bla. skulle dyerene UD af

huset menes der sprayes + der skulle helst gå 5-6 timer ør de kom ind igen

 

Alt hvad der har med madvare at gøre samt service skal også gemmes langt væk

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...