Hop til indhold

Loppemidler? - frontline virker ikke en dyt


Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Kender nogen af jer disse mærker:

 

Avantage

Bayvantic

Combi Pet

 

Vi køber nok også nogle hvidløgsflager, men det er jo ikke sikkert at det gør hele tricket.

 

Bayvantic er prima :5up: ingen lopper eller flåter her :klap:

 

Men sidste gang var jeg dog nødsaget til at bruge Advantage :genert: billigere men ikke helt så godt, og der står at man må bruge det hver 14.dag :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

Hej Alle

 

Jo frontline virker en dyt. Der er lige lavet en undersøgelse (videnskabelig), der påviser, at der ikke er resistens hos lopper mod nogle loppemidler incl. frontline.

Undersøgelsen viste også, at når vi oplever at midlet ikke virker er det oftets fordi vi ikke bruger loppemidlet efter anvisningen i indlægssedlen.

Hyppigste fejl er at det ikke kommer ned på huden men i pelsen. Næsthyppigste fejl er for lange behandlingsintervaller, så lopperne når at opformere sig igen. Herudover manglende forståelse hos hunde og katteejer, at når man har et stort loppeproblem, så løses det ikke på en dag, men tager tre til seks måneder, hvor man følger anvisningen i pakken nøjagtigt.

Prøv at se på dette link:

Hund/kat frontline loppemiddel | Gærum Dyreklinik

Det er i øvrigt også det billigste sted at købe frontline loppemiddel.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Angi

 

Jeg kan desværre ikke indsætte et link, da det er en trykt udgave af Dansk Veterinær tidsskrift. Men det er Dansk Veterinær tidskrift nr. 6 2011 side 16-18,

I undersøgelsen er man taget ud til folk med hunde og katte og undersøgt, hvordan de rent faktisk behandlede dyret mod lopper. De udvalgte folk var alle folk, der mente, at frontline ikke virkede. Man overværede hvordan de gav frontline pipetterne og man undersøgte hundens eller kattens omgivelser og vejledte folk om behandlingen og besøgte dem igen, når dyret skulle behandles igen.

Efter 3 måneder var lopperne væk ved denne fremgangsmåde ved brug af frontline pour on. Det viste sig her ved undersøgelsen, at årsagen til at folk oplevede at loppekuren ikke virkede var simpeltjen, at de brugte den forkert.

Hyppigste behandlingsfejl viste sig at være:

1. For kort behandlingstid i forhold til loppens livscyklus.

2. At frontline blev givet forkert (ikke på huden)

3. Intervallet mellem behandlingerne var for langt.

4. Manglende støvsugning.

5. Vask af hunden med shampoo kort efter behandling.

6. Anvendelse af forkert pipettestørrelse frontline

7. Ubehandlede dyr i husholdet.

Efter de fejl blev rettet viste det sig, at loppeproblemerne forsvandt i knap 100 % af tilfældene hos de dyreejere, der hårdnakket påstod, at frontline ikke virkede en dyt.

Problemet var altså ikke loppemidlet, men dyreejerenes manglende brug af vejledningen i pakningen.

 

 

Håber det gav dig svar på dit spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu nogen tog tråden op igen - så kan jeg hilse og sige at det hjalp at en af Motors venner fik en loppekur :lol: Siden da, har han ikke haft lopper, kun da hvalpe-Voodoo flyttede ind (Motor nåede ikke at klø, men han fik kur alligevel).

 

Vi forebygger ikke, jeg bryder mig stadig ikke om gift, men det er helt sikkert værd lige at kigge på legevennerne, om de går og klør sig/lige nævne rundt at man har fundet lopper. Det var i hvert fald sådan Motor blev ved med at have dem :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst meinertn

Nu er forfatteren af den anførte artikel ansat hos producenten af Frontline - så uvildigheden kan måske diskuteres? Jeg så gerne en uvildig undersøgelse lavet af effekten af Frontline kontra andre loppemidler.

I mit hus har det hjulpet at skifte fra Frontline til Advantage - efter i en årrække at have brugt Frontline.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når det er Merial selv der står bag, kan man godt diskutere uvildigheden i det. Jeg har ikke selv nogen problemer med Frontline, men jeg hører ofte at der er problemer med Frontlinen, så jeg kunne godt tænke mig at se noget god gammeldags dokumentation på det.

 

Bayvantic er klart det mest effektive særligt omkring flåter, desværre er der mange hunde der er allergiske overfor det - hvilket i øvrigt er dokumenteret hos lægemiddelstyrelsen og står på produktets indlægsseddel. Jeg skiftede selv væk fra det da min seneste hund er allergisk overfor det.

 

Buddha: Dejligt for jer - det er nogle små nasty bæster

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...