Hop til indhold

Lidt ude og lege


Gæst Renésj
 Share

Recommended Posts

Gæst Renésj

Vejret er jo ikke lige det bedste til at tage billeder i, ihvetfald ikke når jeg har fri :roll:

 

Men vi var nede ved fortet og gå lidt idag

 

Blænde 3,5, lukketid 1/500

_K3E6394.jpg

 

Blænde 4, lukketid 1/400

_K3E6403.jpg

 

Blænde 4, lukketid 1/400

_K3E6451.jpg

 

Fokus desværre ikke helt godt, men blænde 3,2, lukketid 1/500

_K3E6467.jpg

 

Billederne er overbelyst med 1 og 1,3

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det bare en smuk hund du har :hjerte: :lun: intet mindre end bedårende...

 

Billedet er bare rigtig godt fanget med hendes smukke lyse farve og så omgivelserne der er i kontrast med hinanden (de mørke træer og det lyse sne) rigtig rigtig smukt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Takker for alle kommentare :-D

 

Petrine, Ja det er en stor fordel at sætte sig lindt ind i det, tallene kan virke forvirrende, men det er ikke så stor en videnskab, som det lyder til *S*

 

Det billede hvor jeg skriver fokus, det er måske forkert skrevet, for fokus ligger forkert, derfor hendes øjne ikke er så tydelige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en canon eos som jeg gerne vil blive bedre til at lege med, så håber det er ok hvis jeg spør lidt mere ind til det :oops:

 

Mht lukketid - når du skriver 1/500, er det så når den står på 500 på kameraet?

Og hvordan indstiller man blænde? Eller er det noget ekstra udstyr?

 

Håber ikke mine spørgsmål er alt for dumme :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj
Vi har en canon eos som jeg gerne vil blive bedre til at lege med, så håber det er ok hvis jeg spør lidt mere ind til det :oops:

 

Mht lukketid - når du skriver 1/500, er det så når den står på 500 på kameraet?

Og hvordan indstiller man blænde? Eller er det noget ekstra udstyr?

 

Håber ikke mine spørgsmål er alt for dumme :stupid:

 

Jeg tager stort set alle mine billeder på det program der hedder AV, så bestemmer man selv blænden og kameraet stiller lukketiden.

 

Hvis der er meget lys til rådighed, så ligger jeg gerne på blænde 5,6 eller 8, men der må man lige prøve sig frem og se hvor ens objektiv tegner skarpest.

 

Bruger man AV, skal man holde øje med det tal det står 1/400 eller 1/500, 1/1000 osv...det tal må ikke komme under 1/500, hvis det er bevægelse´s billder man tager, men meget gerne over.

 

Iso kan man så bruge til at hæve ens lukketid, hvis man mangler lidt hastighed i den, normalt ligger jeg på iso 200, jo højere iso, des mere støj kommer der i billedet.

 

Programmet TV, der stiller man selv en given lukketid, f.eks. 1/500, så stiller kameraet selv blænden ud fra det lys der er , dit blændetal må ikke stå og blinke i søgeren, for så er det for lidt lys, til at kunne opnå den ønskede lukketid, så må man hæve iso, for at opnå den ønskede lukketid.

 

+/- knappen er over/underbelsyning og en knap jeg bruger rigtig meget, er billederne mørke, når du kigger igennem, kan du give den et eller 2 trin og se om det bliver bedre, er de for lyse, går du i minus, istedetfor.

 

Du kan sætte dit kamera op , så det bagpå viser "highligtes" (udbrændte område), ved at blinke, er der mange af disse, så skal du bruge minus for at undgå disse.

 

Derudover buger jeg kun et punkt til at fokusere med og typisk det midterste, så risikere man ikke kameraet stiller skarpt på græsset fremfor hunden.

 

Bruger også altid fokusmåden AI-servo, så arbejder fokus hele tiden, når motivet bevæger sig.

 

Håber du kan finde rundt i det jeg har skrevet og stil endelig spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Har været syg igår og idag er det lidt bedre, så kunne lige overkomme 10 min. i parken med Fie.

 

Når man kan sætte hunden i lyset, er der ikke problemer

 

_K3E6483.jpg

 

Men når lyset svinger på grund af træer og skyggerne derfra, så er det sgu ikke nemt

 

_K3E6504.jpg

 

_K3E6549.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

synes det hele drillede de 10 min. men nok fordi jeg ikke er på toppen idag *G*

 

Ja det er det nok:-)

 

Luna besluttede sig for, kun at lege, så jeg sad mod solen eller når jeg stod op.. (og jeg glemte da frikadellen)

 

Så det er vist sårn lidt lala, hvad jeg har fået. Skal lige have solen drejet lidt mere, før jeg kan kigge på flere billeder.. Jeg får den direkte i hovedet lige nu og vil ikke skærme af for den, når nu den endelig er her :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...