Gryn Skrevet Januar 24, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2010 (rettet) Jeg mangler et objektiv, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Håber I kan komme med nogle bud. Jeg vil gerne kunne fotografere meget tæt på: insekter, blomster og fugle. Vil også gerne kunne tage bedre billeder af Groa i fart. hvad skal jeg vælge? Redigeret Januar 24, 2010 af Gryn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret Januar 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2010 Kommer vel lidt an på hvilket kamera det er du har Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2010 Sony a300 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bailey_f1 Besvaret Januar 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2010 Måske du kan bruge lidt af det der står her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 24, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2010 Takker Slet ikke andre der har bud? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Priceman Besvaret Januar 24, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 24, 2010 Takker Slet ikke andre der har bud? Da du har valgt at køde et kamera af den type er der ikke mange objektiver der dækker både Macro og tele. Sony A300 har en glimrende indbygget stabilisering og kan derfor bruge både Sony´s egne og andre objektiver uden problemer. For at få et indblik i den digitale verden har CameraLabs .Com en masse gode "reviews" både hvad Cameraer og hvad objektiver angår. Camera Labs - All digital camera, digital SLR, lens reviews and features Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Jeg mangler et objektiv, men ved ikke hvad jeg skal vælge. Håber I kan komme med nogle bud. Jeg vil gerne kunne fotografere meget tæt på: insekter, blomster og fugle. Vil også gerne kunne tage bedre billeder af Groa i fart. hvad skal jeg vælge? Det er to objektver du skal bruge. Til at fotografere Insekter og blomster tæt på, vil jeg anbefale dig at købe et macro objektiv. Bedste bud mener jeg er SAL100m28 SAL-100M28 (SAL100M28) : Digitalkameraer, fotorammer og printere : Sony 100mm pga. insekter smutter hvis man kommer alt for tæt på Til at fotografere Fulge og Groa i fart vil jeg klart anbefale et zoom oblektiv. Afhængi af hvad du ønsker af objekjtivet Det jeg mener er Sony's bedste bud er SAL-70200G. SAL-70200G (SAL70200G) : Digitalkameraer, fotorammer og printere : Sony Pga. den korte lukke tid der skal til for at fotografere hund i fart, og for at få de gode fugle billeder, skal kameraet have meget lys ind, så med en fast blænde (f2.8) er du rigtig godt stillet. Godt nok er det et dyrt objektiv. Men resultatet bliver også derefter;) Som alternativ har sony SAL70300G SAL-70300G (SAL70300G) : Digitalkameraer, fotorammer og printere : Sony Problemet er så bare at den har "dårliger" blænde, altså variable blænde, så kameraet får mindre lys at arbejde med (f4.5-5.6) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Det er to objektver du skal bruge. Til at fotografere Insekter og blomster tæt på, vil jeg anbefale dig at købe et macro objektiv.Bedste bud mener jeg er SAL100m28 SAL-100M28 (SAL100M28) : Digitalkameraer, fotorammer og printere : Sony 100mm pga. insekter smutter hvis man kommer alt for tæt på Til at fotografere Fulge og Groa i fart vil jeg klart anbefale et zoom oblektiv. Afhængi af hvad du ønsker af objekjtivet Det jeg mener er Sony's bedste bud er SAL-70200G. SAL-70200G (SAL70200G) : Digitalkameraer, fotorammer og printere : Sony Pga. den korte lukke tid der skal til for at fotografere hund i fart, og for at få de gode fugle billeder, skal kameraet have meget lys ind, så med en fast blænde (f2.8) er du rigtig godt stillet. Godt nok er det et dyrt objektiv. Men resultatet bliver også derefter;) Som alternativ har sony SAL70300G SAL-70300G (SAL70300G) : Digitalkameraer, fotorammer og printere : Sony Problemet er så bare at den har "dårliger" blænde, altså variable blænde, så kameraet får mindre lys at arbejde med (f4.5-5.6) Nu spørger jeg så lige lidt dumt: Hvad er forskellen (ud over prisen) og det 70-200 mm der fulgte med i prisen da jeg købte kameraet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Nu spørger jeg så lige lidt dumt:Hvad er forskellen (ud over prisen) og det 70-200 mm der fulgte med i prisen da jeg købte kameraet? Det er helt sikkert blænden. Den blænde du har på det der fulgte med kameraet, vil jeg skyde på er variabel. Jeg kunne ikke huske du havde en 70-200. Hvis du ikke får nok ud af de 200mm skla du nok op i enten 70-400 eller 75-300. Men igen de har begge variable blænde, og det skal man jo gøre op med sig selv om man vil betale for det:blink: Ellers er der jo også Tele objektiverne. De er så ikke zoom Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Det er helt sikkert blænden. Den blænde du har på det der fulgte med kameraet, vil jeg skyde på er variabel. Jeg kunne ikke huske du havde en 70-200. Hvis du ikke får nok ud af de 200mm skla du nok op i enten 70-400 eller 75-300. Men igen de har begge variable blænde, og det skal man jo gøre op med sig selv om man vil betale for det:blink: Ellers er der jo også Tele objektiverne. De er så ikke zoom Takker. Jeg synes at mange af billederne med Groa bliver uskarpe, men kan også være jeg gør noget forkert. Er det tele du har brugt til de skønne billeder med lexus? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Takker. Jeg synes at mange af billederne med Groa bliver uskarpe, men kan også være jeg gør noget forkert. Er det tele du har brugt til de skønne billeder med lexus? Har du sat dit kamera op til kun midterste fokuspunkt og fokus til at arbejde hele tiden, når knappen holdes ½ nede, således du kan tage serie billeder Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Takker. Jeg synes at mange af billederne med Groa bliver uskarpe, men kan også være jeg gør noget forkert. Er det tele du har brugt til de skønne billeder med lexus? Det ved jeg ikke om du gør? Men vi kan prøve at se om jeg kan gøre nogen hvis jeg har kameraet i hånden:blink: Jeg bruger kun 70-200 f4 til hunde billeder. Center focus punkt og autofokus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Har du sat dit kamera op til kun midterste fokuspunkt og fokus til at arbejde hele tiden, når knappen holdes ½ nede, således du kan tage serie billeder Tor jeg, må vist heller kigge i den bog der fulgte med.:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Det ved jeg ikke om du gør? Men vi kan prøve at se om jeg kan gøre nogen hvis jeg har kameraet i hånden:blink: Jeg bruger kun 70-200 f4 til hunde billeder. Center focus punkt og autofokus endnu en grund til at mødes Har bil 6+7 feb.:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Tor jeg, må vist heller kigge i den bog der fulgte med.:blink: Hvis du f.eks har kameraet på "oneshot", så låser fokus sig "fast" og hvis det er actionbilleder, så bliver billeder tit uskarpe. En anden grund til uskarpe billeder er meget ofte lukketiden, men prøv evt. at smide et billede i tråden her, så kan vi jo give bud på hvad der driller Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Hvis du f.eks har kameraet på "oneshot", så låser fokus sig "fast" og hvis det er actionbilleder, så bliver billeder tit uskarpe. En anden grund til uskarpe billeder er meget ofte lukketiden, men prøv evt. at smide et billede i tråden her, så kan vi jo give bud på hvad der driller tak, finder nogle og smider senere. er glad for i vil hjælpe mig. Overvejer et fotokursus Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 har den på AF, automatisk ISO, bevæglese (sport) og antisryst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 har den på AF, automatisk ISO, bevæglese (sport) og antisryst. Nu kender jeg ikke lige sony, men på nogen kameraer, der går programmet "sport" sjældent over 1/400 i lukketid, og det er for lidt til bevægelse´s billeder af hunde.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Lidt billeder: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Januar 25, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Nu kender jeg ikke lige sony, men på nogen kameraer, der går programmet "sport" sjældent over 1/400 i lukketid, og det er for lidt til bevægelse´s billeder af hunde.... hvad vil du mener jeg skal sætte den til? tager 2,5 billeder i sek. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Lidt billeder: Jeg kan desværre ikke se data på de billeder, men ud fra dem, vil jeg gætte på din lukketid er for langsom.... Du kan evt. højreklikke på billederne på din pc og vælge , egenskaber, derefter detaljer, og måske du lige skal i avanceret før din lukketid og blænde kommer frem. Jeg tager stort set alle mine billeder via blændepriotet, men man kan også bruge lukketidsprogrammet Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Jeg kan desværre ikke se data på de billeder, men ud fra dem, vil jeg gætte på din lukketid er for langsom.... Du kan evt. højreklikke på billederne på din pc og vælge , egenskaber, derefter detaljer, og måske du lige skal i avanceret før din lukketid og blænde kommer frem. Jeg tager stort set alle mine billeder via blændepriotet, men man kan også bruge lukketidsprogrammet Yep Det er lukketid. En lille finger regl (tag aldrig action billeder under 1/500) Sne billedet skal du lidt op i iso Rene, er det ikke svært at bruge blændepriotet til action billeder? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Sne er ikke altid lige nemt, kameraet´s lysmåler bliver snydt af den, så der skal tit overbelyses. At hæve iso på f.eks blændepriotet hjælper ikke noget, så hæver kameraet blot lukketiden, efter lysmålingen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Rene, er det ikke svært at bruge blændepriotet til action billeder? JO det er!!! :oops::lol: Damn jeg kæmper :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Renésj Besvaret Januar 25, 2010 Rapporter Share Besvaret Januar 25, 2010 Rene, er det ikke svært at bruge blændepriotet til action billeder? Nej det synes jeg ikke og vil langt hellere have kontrol over blænden, fremfor lukketiden, forstået på den måde at ved solskin, vil jeg hellere have en hurtigere lukketid, fremfor f.eks 1/500 og så blænde 16. Ved AV, holder man blot øje med lukketiden ikke kommer under 1/500, bruger man TV, så skal man holde øje med blændetallet ikke blinker, så for mig er det mere eller mindre det samme. Ved dårligt lys, vælger jeg af og til TV. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts