Hop til indhold

Pelspleje af papillion


LilleBali
 Share

Recommended Posts

Jaah, som der nok er nogen der ved er jeg blevet den lykkelige ejer af papillionen Marco :hjerte: Men det er jo en hund som der kræver en del pelspleje, hans lange smukke hår er lidt filtret :genert:

Såeh, er der nogen der vil fortælle mig, gerne fra bunden, hvordan og hvorledes jeg skal gøre? Hvilke/n slags børster/kamme skal jeg anskaffe og hvor tit skal det gøres? Altså kort sagt, fortælle mig alt det om pelspleje som jeg ikke ved, og jeg ved sådan cirka ingenting :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi døjer ikke med filter. Victor har bare en alm. billig rund træ-børste der ikke stikker, jeg sprayer lige med minkolie inden jeg friserer, så glider den lige igennem, han hader at blive redt med kam og furminator. Så dem har jeg kun til brug på kattene. Jeg børster ham hver 3-4 dag, så er pelsen altid i bund.

 

Schermaschine und Hundezubehör günstig bei zooplus: Ovale Bürste zweiseitig

 

Jeg vasker ham med en serie fra John Paul Pet, tager ham i bad hver 14 dag. Så er pelsen altid medgørlig. Altid frisér igennem inden bad. KW Minkshampoo er også god, efterfulgt af mandelbalsam i ørefrynser, bukser, hale, og hvor man ved kæmning kan mærke der er filter-tendens. Den lader jeg virker 2 minutter, det er rigeligt, og så fønner jeg, og sprayer hurtigt med minkolie når hunden er tør og gennembørstet. Det forhindrer pelsknuder, og at det gør ondt at blive børstet og gør pelsen fin og skinnende blød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen begge to :blink:

Det filtrer mest bag ørerne, over halen og på indersiden af baglårene / under armene. Petrine har en helt ordinær kam og så en furminator (for en papillon fælder jo voldsomt). Men Petrine bliver kun friseret en gang om ugen, så jeg synes ikke det er så krævende igen.

En helt ordinær kam? Undskyld min uvidenhed, men er det sådan en almindelig menneskekam, eller er det en kam specielt til hunde? :oops:

 

Vi døjer ikke med filter. Victor har bare en alm. billig rund træ-børste der ikke stikker, jeg sprayer lige med minkolie inden jeg friserer, så glider den lige igennem, han hader at blive redt med kam og furminator. Så dem har jeg kun til brug på kattene. Jeg børster ham hver 3-4 dag, så er pelsen altid i bund.

 

Schermaschine und Hundezubehör günstig bei zooplus: Ovale Bürste zweiseitig

 

Jeg vasker ham med en serie fra John Paul Pet, tager ham i bad hver 14 dag. Så er pelsen altid medgørlig. Altid frisér igennem inden bad. KW Minkshampoo er også god, efterfulgt af mandelbalsam i ørefrynser, bukser, hale, og hvor man ved kæmning kan mærke der er filter-tendens. Den lader jeg virker 2 minutter, det er rigeligt, og så fønner jeg, og sprayer hurtigt med minkolie når hunden er tør og gennembørstet. Det forhindrer pelsknuder, og at det gør ondt at blive børstet og gør pelsen fin og skinnende blød.

Hold da op, han lyder lækker, næsten til at spise :mums: Ej, spøg til side :blink: Hvor køber du de ting henne? Og tusind tak for udførlig guide :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen begge to :blink:

 

En helt ordinær kam? Undskyld min uvidenhed, men er det sådan en almindelig menneskekam, eller er det en kam specielt til hunde? :oops:

 

 

Hold da op, han lyder lækker, næsten til at spise :mums: Ej, spøg til side :blink: Hvor køber du de ting henne? Og tusind tak for udførlig guide :kys:

Det der minkolie kunne jeg så finde inde på det link du gav, jeg kan bare ikke tysk, så skiftede lige over på den engelske hjemmeside :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for hjælpen begge to :blink:

 

En helt ordinær kam? Undskyld min uvidenhed, men er det sådan en almindelig menneskekam, eller er det en kam specielt til hunde? :oops:

 

 

Hold da op, han lyder lækker, næsten til at spise :mums: Ej, spøg til side :blink: Hvor køber du de ting henne? Og tusind tak for udførlig guide :kys:

 

Hi hi, det er han også :slem:

 

Sorry jeg ikke fik svaret tilbage, jeg stod lige midt i sen aftensmad :oops:

 

KW-serien har de fleste dyrehandlere, jeg køber den hos Maxi Zoo, og John Paul Pet køber jeg på en engelsk hjemmeside her, man kan også få det hos Trenddog, men der koster det over det dobbelte :shock:John Paul Pet - Officially Authorised John Paul Pet Stockist Brigtning shampooen, er en kornblomstshampoo, der fremhæver det hvide i pelsen, det er virkelig flot. Ellers er Oatmeal-serien god og mild, og hvalpe-shampooen, den der bååde er til hunde og katte. Den er god hvis hunden kun trænger til et hurtigt mildt bad. Jeg elsker den er 'no tears', hvis nu hunden skulle få den i øjnene.

 

Hvis man skal helt op og køre med pelspleje så findes der også et produkt fraa KW der hedder Tanglefix, til hvis man finder en pelsknude, så kan man spraye det i, og vente nogle minutter, og så er knuden nem at rede ud (man kan self klippe den af, men hvis man nu ikke har lyst til det), det er i hvert fald alletider til den første tid, hvor man lige lærer alle krinkelkroger at kende på papsen :lol:

 

Det var så lidt :kys:elsker bare din signatur avatar og "Pappi Marco"det lyder jo helt mafioso-agtigt :cool:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du går sandelig til makronerne Alt4Victor - jeg har prøvet noget af det mod filter, men Petrine bliver skrækkeligt fedtet af det og så ser hun godt nok usoigneret at se på!

 

Ja, jeg elsker bare pelspleje :hjerte: Min kæreste plejer at sige, at jeg må ha' manglet barbie-dukker som lille :lol: Men åh..jeg synes det er så hyggeligt at bade og pusle om Victor, og så snakker vi cirkus-sprog imens a'la "du bliver så schmåck" og synger badesange :oops: (hvornår kommer den blå vogn:mrgreen:)

 

Jeg tager også lige en våd vaskeklud bagefter tanglefix, det fedter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hader pelspleje - lampen på badet er gået kaput, så ikke engang jeg bliver friseret for tiden :engel: så jeg klipper bare, når der er filter (prøver pt at lave dreadlocks på Petrine, går ikke så godt)

:lol: Altså! det må du da ikke :lol: Rastahunden Petrine :vuf:

 

Jeg hader kun pelspleje på mig selv, hvilket er dybt ironisk da jeg er megalanghåret :stupid: men jeg forsøgte mig med helt kort hår engang tilbage i gymnasiet, det skal jo sættes :shock: og kan ikke bare gå i en hestehale. Never again!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...