Hop til indhold

Fantastisk når der sker en udvikling


Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Jaa, jeg ved ikke helt hvad jeg vil med denne tråd, nok bare dele min glæde med jer alle sammen:-)

 

Lige siden Caia var hvalp ( Vores aussie pige på nu 14 mdr) har hun gået super pænt, og derfor har lineføring ikke været et problem for os. Vi har dog trænede det, men dog ikke med et kæmpe fokus. Da hun begyndte at vokse og blive større, begyndte hun at trække ret så meget, så meget at jeg dårligt kunne gå med hende..

Det har selvf. resulterede i at vi har måtte tage arbejdshandskerne på, og sætte ind med træning, træning, og atter træning.

Til lineføring under lp træning, er der ingen problemer, men ligeså snart vi går tur, hiver og slider hun..

 

Men men men, her på det seneste er hun bare blevet så god til at gå stille og roligt. Her idag, gik hun SÅ super flot hele vejen hjem fra mosen af. :klap:Hun havde bare fokus på mig HELE tiden, og jeg behøvede ikke at give guf konstant:banan::banan: Hun reagere så flot på mine lyde, og min ros, jeg snakker en del til hende, med en rolig stemme, men jeg kan bare mærke på hende at hun lyser op når jeg roser og snakker til hende.. Ihhh hvor er jeg bare så glad for at det går den rigtige vej. Hun gik bare lige ved min venstre side, og hverken trak eller noget..

Så jeg er sikker på at hun nok skal blive endnu bedre til at gå pænt, både på ude og hjemturen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

hehe tak tak..

Jeg er egentlig mest overrasket over hvor positivt hun reagere på min snak og ros under vores gang når vi er ude. Hun kigger virkelig intenst op på mig stort set hele tiden, og det virker til at hun ved at hun gør noget super... haha:-D

 

men nøj hvor bliver man bare glad når træningen giver pote...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tillykke med det :-D

 

Jeg undrede mig dog lige kort, skal hun gå lige ved siden af dig på hele turen?

 

nej nej, overhovedet ikke..:-) Hun skal ikke gå cleen up på hele turen overhovedet. Når vi går tur, skal hun have lov til at snuse og rende rundt, men hun skal ikke hive og trække afsted...

Men i og med at min kontakt til hende bare bliver bedre og bedre når vi er ude at gå, kan jeg øge intervallet mere og mere mht. at hun går pænt ved venstre side... Altså jeg kan træne lineføring over længere og længere afstand. og så er hun selv begyndt at gå meget tæt på min venstre side, måske fordi hun ved at det giver en masse ros, og guffere? :-D

 

Håber det gav mening...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hvor dejligt :klap: Det er altså også lidt hyggeligere at gå tur med en hund, der ikke hænger ude for enden af snoren hele tiden :5up:

 

Abslout.. Nogen gange har jeg bare haft lyst til at græde, ford hun trak mig afsted.. Det var virkelig hårdt. Som regel er det værst på udeturen, ligeså snart hun har fået brændt energi af, er hun meget mere afslappede..

Men efterhånden bliver hun bedre og bedre på udeturen også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Abslout.. Nogen gange har jeg bare haft lyst til at græde, ford hun trak mig afsted.. Det var virkelig hårdt. Som regel er det værst på udeturen, ligeså snart hun har fået brændt energi af, er hun meget mere afslappede..

Men efterhånden bliver hun bedre og bedre på udeturen også...

Ja det kender jeg godt.. Det er slet ikke rart at gå med dem så.. Men så er det jo heldigt, at det er forholdsvis nemt at vænne dem af med :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg kender det godt.. Det først her for ca. ½ år siden Azza fik en idé om hvad indkald er.. Men nu kommer hun næsten hver gang jeg kalder, selvom der også er andre hunde :lun:

 

Uha, hvor er det godt at hun er blevet bedre til indkald, og det er sejt at hun kommer når der også er andre hunde, sådan skal det bare være:-)

jeg bliver stadig pavestolt hver gang, Caia kommer ved indkald, det varmer virkelig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja det kender jeg godt.. Det er slet ikke rart at gå med dem så.. Men så er det jo heldigt, at det er forholdsvis nemt at vænne dem af med :mrgreen:

 

Jeps! Det er skønt at se fremgang... I det hele taget slapper hun også meget mere af når vi er ude at gå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, hvor er det godt at hun er blevet bedre til indkald, og det er sejt at hun kommer når der også er andre hunde, sådan skal det bare være:-)

jeg bliver stadig pavestolt hver gang, Caia kommer ved indkald, det varmer virkelig..

 

Ja det gør det ihvertald! :lun: Selv når jeg ikke kalder så kommer hun hvis hun opdager at jeg er stoppet op og derfor er aaaaalt for langt væk :klap:Man kan ikke lade hver med at smile ved tanken:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja det gør det ihvertald! :lun: Selv når jeg ikke kalder så kommer hun hvis hun opdager at jeg er stoppet op og derfor er aaaaalt for langt væk :klap:Man kan ikke lade hver med at smile ved tanken:lun:

 

Hehe, kan ikke være mere enig...

De er dejlige de vovser... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...