Hop til indhold

seniorhund, erfaring med Stride plus


Gæst nanna
 Share

Recommended Posts

Hej Alle.

Jer er ny her på forum, og håber på at få lidt gode råd og erfaring.

Jeg har en fantastisk hund, en old english sheepdog på lidt over 11 år.

For omkring 1 års tid siden fik hun lidt svært ved at rejse sig og kunne ikke rigtig finde hvile. Vi gik så til dyrlægen, som mente at det kunne være gigt (uden røntgen). Vi fik noget smertestillende (meloxicam), og det gik rigtig fint. Faktisk gik det så godt, så hun efter at have fået smertestillende i ½ år, ikke har fået noget de sidste 7 mdr, uden problemer.

Så for et par uger siden begyndte problemerne igen, og jeg begyndte at give smertestillende, men denne gang uden effekt. Det blev værre og hun begyndte at halte ret meget på det ene bagben, så jeg gik til dylægen. Denne gang fik hun så Previcox. Det hjalp lidt, men en aften var det helt galt med hende, hun pev og kunne ikke lægge sig. Jeg ringede til dyrlægevagten, og fik at vide at hun skulle have en ekstra smertestillende. Det hjalp så nogenlunde.

Næste dag blev hun røntgenfotograferet, men billederne kunne ikke give et overbevisende svar på smerterne, og konklusionen blev at det nok var ryggen, måske en prolabs. Det var også lidt med hoften, men ikke så meget, at det skulle give så store smerter. Hun får nu efter 1 uge stadig smeterstillende gigtmedicin, men har stadig smerter, har svært ved at rejse sig, svært ved at finde en stilling når hun ligger, og halter stadig.

 

Nu har jeg så lige været på nettet og har læst om stride plus liquid.

…..og nu til spørgsmålet.

Har i nogen erfaringer med dette ?

Tror i det vil have en effekt ?

…eller er det for sent ?

 

Når jeg ser på hvordan hun har det, kommer jeg ikke uden om at tænke, at det måske er tiden til at sige farvel, men det er jo en svær beslutning, og håber selvfølgelig på at der findes en løsning, så hun kan blive lidt længere sammen med os. Det er svært at finde ud af hvor grænsen går, men tænkte at Stride måske kunne hjælpe.

 

takker på forhånd :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger glucosamin til min Silke på knap 8 år. Hun har altid fået tørfoder der har indeholdt glucosamin, men efterhånden får hun mest hjemmelavet mad. Så derfor køber jeg glucosaminsulfat og giver hende som kosttilskud.

Jeg er selv begyndt at tage det samme tilskud. Og jeg kan helt klart selv mærke en bedring i mine kroniske rygsmerter.

 

Glucosamin påvirker leddene på en gunstig måde. Det er ikke sikkert, at din hund kan blive smertefri, men hvis det er ledproblemer hun har, så kan det gavne hende.

 

Men snak med din dyrlæge om det. For det er aldrig nogen god ide at give kosttilskud til sin hund uden at have sikret sig, at den kan tåle det.

 

...Jeg køber det her:

Glucosamin & MSM-pulver til nettopriser - Vital-Horse.com

 

Det er nok det billigste sted, man kan købe det. At det bliver solgt til heste, er bestemt ikke bekymrende, for hestefolket er mindst lige så pyldrede om deres dyr, som vi er om vores hunde. Det er et kemisk rent produkt. -Som sagt spiser jeg det også selv:???:.

 

--Nåh, jeg ser lige, at stride plus liquid også er et glucosamin-produkt. Det indeholder bare også Chondroitin. Det kan man også købe på den hjemmeside, jeg har lagt link til.

Selv synes jeg ikke at chondroitin er lige så vigtigt, for det findes i en vis mængde i kødprodukter og andre fødevarer.

Glucosamin er udvundet af skaldyr og findes ikke i andre former for fødevarer.

Link til indlæg
Del på andre sites

super, tak for svar :-)

jeg ringer til dyrlægen i morgen, og hører hvad hun anbefaler.

 

jeg har også selv taget glucosamin for kroniske rygsmerter, men uden effekt overhovedet.

 

 

Måske har du ikke taget høj nok dosis.... :???:

Jeg tog 1 g glucosaminsulfat uden synderlig virkning. Så sagde min læge, at jeg skulle tage mindst 1½ g daglig.

Nu tager jeg knap 2 g.

 

Det samme med Silke. Når hun tåler det godt, så sker der ikke spor ved at give lidt rigeligt, altså omkring dobbelt dosis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der fra vital-horse virkede ikke på Luna. Så derfor køber jeg flexvital hos dyrlægen.

 

Jeg bruger det fordi Luna har problemer med sin ene hofte og den modsatte albue. Flexvitalen har fået hende til at kunne gå mere flydende og ikke være så stiv.

 

Jeg har hele tiden hørt at Glucosamin ikke er nok i sig selv. Du skal også bruge chondroitin eller/og MSM for at få den mest effektive reaktion

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...