Hop til indhold

Fordele ved en Kong?


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Jeg har ikke en Kong, og ved heller ikke, om jeg mangler en :mrgreen:

 

Jeg bruger normalt marvben til at fylde alt muligt i. Elvis får en lille sjat leverpostej, ost eller tun i et hver dag, når jeg tager på arbejde og så bruger vi frosne ben (også med leverpostej eller lign.), når han lige skal have tiden til at gå noget længere eller forkæles.

 

Men er der noget en Kong kan, som et marvben ikke kan? Jeg har aldrig haft en, så jeg ved ikke, om der f.eks. er mere arbejde i at få maden ud derfra?

 

Må man godt lade hunden være alene hjemme med en Kong? Der er vel ingen risiko for at den bliver bidt i stykker, så vidt jeg har læst?

 

Så kom med fordele og ulemper ved en Kong, så jeg ved, om jeg kan leve uden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke en Kong, og ved heller ikke, om jeg mangler en :mrgreen:

 

Jeg bruger normalt marvben til at fylde alt muligt i. Elvis får en lille sjat leverpostej, ost eller tun i et hver dag, når jeg tager på arbejde og så bruger vi frosne ben (også med leverpostej eller lign.), når han lige skal have tiden til at gå noget længere eller forkæles.

 

Men er der noget en Kong kan, som et marvben ikke kan? Jeg har aldrig haft en, så jeg ved ikke, om der f.eks. er mere arbejde i at få maden ud derfra?

 

Må man godt lade hunden være alene hjemme med en Kong? Der er vel ingen risiko for at den bliver bidt i stykker, så vidt jeg har læst?

 

Så kom med fordele og ulemper ved en Kong, så jeg ved, om jeg kan leve uden :mrgreen:

 

Der er ikke den store forskel, når du allerede bruger marvben:-D

 

Luna fik to fyldte frosne kong hver dag, når jeg gik hjemmefra, i sin teenageperiode. Så jeg håber da man må lade dem være alene med dem:mrgreen:

 

Den kan godt ødelægges, hvis man har en meget kæbe-stærk hund. Eller det har jeg ihvertfald hørt

 

Fordelen? Jeg synes det er nemmere at fylde en kong (et stykke tørfoder eller guf i det lille hul i toppen, og så er det bare at proppe fyld i - er det lidt flydende, så har jeg den stående i et krus, som ryger med i fryseren). Kongen larmer mindre på gulvet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Jeg har en kong, men bruger den slet ikke.

 

Bruger alle marvbenene istedet, synes de er langt nemmere at have med at gøre.

 

Om de larmer på gulvet...hmm...Fie spiser alt på et tæppe, så det er ligemeget her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordelen hos os er, at Luna ikke kan gnave en Kong i stykker, det kan hun godt et marvben, så jeg tør ikke give hende et marvben når hun er alene.

 

Men ellers er det vel stort set det samme, måske er det lidt sværere at få maden ud af en kong, men hvis maden er frossen, så tror jeg ikke at der er den helt store forskel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund har også en Kong - den sorte, da alt andet kan gnaves i stykker og han SPLITTER det virkelig ad - Kong'en har ikke så meget som en skramme, selvom den er tygget i i snart 3 år!!!

 

Jeg fylder dog ikke mad i Kong'en - han holder af den som bare et gnavelegetøj.

 

Til gengæld har jeg marvben med leverpostej i fryseren. Ku da godt være jeg skulle prøve at fylde Kong'en en dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror hellere jeg må få sådan en sort tingest :slem:

 

Bassil er nemlig så doven at når det bliver lidt for svært med marvbenet, så begynder han bare at kaste rundt med det, indtil fyldet rasler ud :damn:

 

Det giver nogle pæææænt store hak i trægulvet :megaked:

 

Ja, så tror jeg altså også at det er bedre med sådan en gummiting :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en kong, men bruger den slet ikke.

 

Bruger alle marvbenene istedet, synes de er langt nemmere at have med at gøre.

 

Om de larmer på gulvet...hmm...Fie spiser alt på et tæppe, så det er ligemeget her.

 

Det gør Luna også nu, men det gjorde hun ikke dengang, da hun kun havde gangen.. Og jeg har nogle meget hysteriske underboer (de brokker sig over at Luna hopper ned af sengen, bare for at sætte det i perspektiv:rolleyes::-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil er nemlig så doven at når det bliver lidt for svært med marvbenet, så begynder han bare at kaste rundt med det, indtil fyldet rasler ud :damn:

 

Det giver nogle pæææænt store hak i trægulvet :megaked:

 

Undskyld, men kan ikke lade være med at fnise lidt, selvom det ikke er særlig godt, at han ødelægger gulvet, men det lyder altså lidt sjovt :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt de traditionelle konger, må jeg indrømme. Vi har en lille størrelse, og hullet er meget lille samtidig med, at kongen er forholdsvis lang. Dvs. at hunden umuligt kan få tungen ind på midten og slikke det ud, der sidder der. :hmm: Hvad mon meningen er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt de traditionelle konger, må jeg indrømme. Vi har en lille størrelse, og hullet er meget lille samtidig med, at kongen er forholdsvis lang. Dvs. at hunden umuligt kan få tungen ind på midten og slikke det ud, der sidder der. :hmm: Hvad mon meningen er?

 

Det kan Luna da.. Hendes kong'er er totalt tømt og rensede:-) Altså hun har ikke den sorte, men de almindelige og de er vist i Medium og large i størrelserne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt de traditionelle konger, må jeg indrømme. Vi har en lille størrelse, og hullet er meget lille samtidig med, at kongen er forholdsvis lang. Dvs. at hunden umuligt kan få tungen ind på midten og slikke det ud, der sidder der. :hmm: Hvad mon meningen er?

 

Bella har en kong, og bruger den meget, tror det må være en lille og en medium, og det tager længst tid med den lille,

Bruger også marvbenene,(og fryser dem) de er nemmere at fylde i men også meget nemmere for hunden at få tømt, så vi sværmer mest til kong:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...