Hop til indhold

Forskel på fløjter... Help...


BlackGSD
 Share

Recommended Posts

Forskellen er tonearten. Og forskellen på de hele og de halve tal er, at den ene er med trille, den anden er ikke (mener det er hele tal der er triller og halve der er uden).

 

Jeg bruger selv 210/5 - og den blev valgt fremfor 11 ved en tilfældighed. Som det er tilfældet med klikkere, kan hundene sagtens høre forskel på om det er "deres egen" de hører, så der er ikke forvirring selvom der er flere, der bruger samme fløjte.

 

Trillen har jeg aldrig rigtig forstået ideen i, så derfor har jeg valgt uden. Bruger kun fløjten til tre-fire signaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa :vinken:

 

Jeg har 211½ til min labrador. Jeg valgte den fløjte fordi jeg havde læst flere steder, at den var velegnet til labrador. Og jeg hoppede på den ;-)

 

Jeg tror ikke på at fløjte nummeret har den store betydning. Det er bare et spørgsmål hvad den lære.

 

Kender en som pifter.

Kener en anden som bruger en alm. dommerfløjte (fodbold.)

- Begge hunde arbejder som de skal.

 

Her står en lille smule her om de forskellige numre:

Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies

 

Her står en del om flere forskellige fløjter her, og test:

Fløjtende ligegyldigt

Link til indlæg
Del på andre sites

Som MK rigtignok skriver, så er den eneste forskel tonehøjden.

 

Nummereringen gør det enormt nemt for dem der er nogle klovner til at passe på deres ting, at anskaffe sig en større mængde ens fløjter.. SÅ er der nemlig én til hver lomme, en til bilen, en til sommerhuset osv osv osv.

 

Vælg én, og hold dig til dét nummer fremover, er det jeg vil anbefale.

 

Og så har jeg helelr aldrig fanget fidusen med triller delen af en fløjte. Ganske unødvendig imo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som MK rigtignok skriver, så er den eneste forskel tonehøjden.

 

Nummereringen gør det enormt nemt for dem der er nogle klovner til at passe på deres ting, at anskaffe sig en større mængde ens fløjter.. SÅ er der nemlig én til hver lomme, en til bilen, en til sommerhuset osv osv osv.

 

Vælg én, og hold dig til dét nummer fremover, er det jeg vil anbefale.

 

Og så har jeg helelr aldrig fanget fidusen med triller delen af en fløjte. Ganske unødvendig imo.

 

Tak for svar

 

og det markerede: :banan: Yes lige det jeg ville høre :banan:

 

Har nemlige set på www.4hotdogs.dk at man kan få Acme fløjterne i de fedeste farver - så nu har jeg undskyldningen for at købe disse:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nummereringen gør det enormt nemt for dem der er nogle klovner til at passe på deres ting, at anskaffe sig en større mængde ens fløjter.. SÅ er der nemlig én til hver lomme, en til bilen, en til sommerhuset osv osv osv.

 

Det er mig :oops:

 

Tror jeg har syv stykker placeret forskellige steder. En i hver af jagtjakkerne, en i skabet i entreen, en i bilen, en i sommerhuset og en til kæresten. For ikke at nævne alle dem, jeg ikke aner hvor er blevet af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...