Hop til indhold

En opdatering på Sherlock


Adele
 Share

Recommended Posts

Okay, jeg tænkte at nu måtte det være tid til at bringe en lille opdatering på al den træning jeg går og laver med Sherlock, og alle de småproblemer som vi har kæmpet med.

 

Som nogle af jer ved blev Sherlock for godt en måned siden ramt af det man vist kalder for "den sidste modningdfase". Det vil sige døvhed, tendens til konstant at løbe langt væk, løbe efter spor, rastløshed, højt hysteri når han mødte andre hunde... Jep, et rigtig dejligt mix. af diverse frygteligheder :mrgreen:

 

For godt to uger siden var vi til hundetræning, der var kun én anden hund, men det passede os helt perfekt. I starten var den største udfordring at få kontakt til Sherlock. Han klynkede og pev men efter et kvarters tid, kunne jeg pludselig få hans kontakt, og roste ham selvfølgelig til skyerne og med godbider. Resten at træningen larmede han stadig, men jeg kunne lave tricks og øvelser med ham og han var faktisk rigtig dygtig!

 

I løbet af de sidste to uger har vi trænet rigtig meget kontakt, indkald og på plads. Jeg skal ikke kunne sige om hans sidste modningsfase bare har været meget kort, men engang i sidste uge var det som om det gik op for ham at JEG rent faktisk OGSÅ var med på gåturene :-D Han er bare blevet SÅ dygtig til kontakt og indkald i løbet af de sidste par dage!

 

I dag mødte vi en hund på gåturen. Vi gik lige så stille imod den, Sherlock gik opmærksomt ved siden af mig. Da Sherlock pludselig bryder ud i gøen vender jeg med det samme rundt og går tilbage, op af en sti i skoven, imens jeg får ham til at gå pænt ved siden af mig, med godbider. Og han søgte rent faktisk kontakt til mig! Super fedt efter et par uger hvor han bare har lukket fuldstændig af, efter at have set en hund på lang afstand.

- Nå, men da han var faldet lidt til ro gik vi igen imod hvor vi havde set den anden hund. Endnu en gang gøede han og vi gentog proceduren fra før. Tredje gang var den anden hund så langt væk at han ikke kunne se den, men efter et enkelt vuf kunne jeg få ham til at tie stille med et stykke pølse. Vi fortsatte hen af den sti hvor hunden var kommet fra, men selvom han kunne lugte den kunne jeg sagtens få ham til at søge kontakt!

 

Jeg tror jeg vil lede efter en hjælper og så lave den øvelse med hunden igen. Altså, vi går imod vedkommende med hunden, gør han eller skaber sig vender vi om, så forfra indtil han forstår pointen. Jeg er sikker på at det nok skal blive godt så!

 

Oppe i den tomme indhegning havde jeg ham fri, og vi legede, kastede med pind og jeg øvede indkald. Jeg synes virkelig at jeg har fået min dejlige Sherlock tilbage efter et par ugers døvhed! (lige bortset fra det med at gø af andre hunde. Men jeg føler virkelig at der er håb forude, og kæmper videre!" :5up:

 

Det blev en længere historie, men jeg havde lige brug for at komme ud med nogle positive tanker, fremfor al den negativitet :klap:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...