Hop til indhold

Holder vores fingre i munden


Gæst Khaki
 Share

Recommended Posts

Vores kære schfæerhan på 2 år har fået sig en lidt underlig "vane".

 

Når vi ligger inde i sengen (ja han ligger i sengen - ups :oops:), og ska til at sove, så er han begyndt at ligge med vores fingre inde i munden, når han kan komme til det. Han bider ikke, han holder dem bare inde i munden, og så giver han sig ellers til at sove.

 

Er der nogen som har en ide om, hvorfor han gør det? Er det bare en dårlig vane, eller er det noget trykheds noget?:confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

:mrgreen: lidt off topic :oops:

 

Alto´s far tager ens arm i munden når han skal hilse og er ekstra glad for at se personen der kommer ind af døren :mrgreen:

 

Ved ikke hvorfor de gør det, så det må en anden hellere komme med et bud på :blink:

 

Lift Off topic? Har jeg lagt indlægget et forkert sted? :D

 

Hehe, ved heller ikk om der et svar på det, synes bar det er noget underligt noget han gør :mrgreen:

 

Det ligesom små børn der sutter tommeltot :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lift Off topic? Har jeg lagt indlægget et forkert sted? :D

 

Hehe, ved heller ikk om der et svar på det, synes bar det er noget underligt noget han gør :mrgreen:

 

Det ligesom små børn der sutter tommeltot :-D

 

:mrgreen: nej det var ikke dig der var off topic - det var mig med mit svar :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vasker i fingre inden i går i seng? Måske smager i af spegepølse :-D

 

Ej, kan kun tænke tryghed/nærvær, især når du skriver han gør det ligeså blidt.

 

Eller også har han en øm tand?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vasker i fingre inden i går i seng? Måske smager i af spegepølse :-D

 

Ej, kan kun tænke tryghed/nærvær, især når du skriver han gør det ligeså blidt.

 

Eller også har han en øm tand?

 

Ja ja, selvfølgelig vasker vi fingre, hehe, ja jeg bruger leverpostej som håndcreme, hehe

 

Ja, den ide har jeg også, men ved det simpelthen ikk!

 

Det håber jeg dælme ikk, for så skylder dyrlægen sQ mig nogle penge :mrgreen: har lig været til tandtjek med ham, og der var intet at se, så den udelukker jeg lidt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Har nu haft to hunde der gør det samme.

 

Vores gamle kleiner münsterlænder gjorde det, og Bamse tager også gerne fat om håndledet, eller hænderne når vi kommer hjem, eller hvis han synes vi skal med et bestemt sted hen.

 

Er næsten overbevist om, at det er noget trygheds-relateret, på en eller anden måde.

Men kan ikke lige komme med nogen uddybende forklaring, for jeg aner det simpelthen ikke - Det er rent gætværk :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har nu haft to hunde der gør det samme.

 

Vores gamle kleiner münsterlænder gjorde det, og Bamse tager også gerne fat om håndledet, eller hænderne når vi kommer hjem, eller hvis han synes vi skal med et bestemt sted hen.

 

Er næsten overbevist om, at det er noget trygheds-relateret, på en eller anden måde.

Men kan ikke lige komme med nogen uddybende forklaring, for jeg aner det simpelthen ikke - Det er rent gætværk :vedikke:

 

 

Ja det er der en del der tyder på, at det er sådan noget trykheds noget. Har bare aldrig oplevet det før, eller hørt om andre hunde der gør det, før nu, så synes det var noget underligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min yngste gør det også, men det finder jeg meget naturligt, eftersom hun jo er en apporterende jagthund, og begge mine tøser vil generelt gerne have noget at bære på, når de er glade. I den lilles tilfælde også gerne en arm.

 

Noget syntes jeg kan tyde på, at det måske ligger i linjerne (ligeså vel som man ved en apporterende jagthund også helst bruger hunde, der har blød mund), da hendes far og flere af hans afkom gør det samme.

 

Vi har endda haft perioder, hvor hun syntes det var hyggeligt at ligge og sutte og smågumle på vores fingre, og det har haft en afstressende effekt for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Min yngste gør det også, men det finder jeg meget naturligt, eftersom hun jo er en apporterende jagthund, og begge mine tøser vil generelt gerne have noget at bære på, når de er glade. I den lilles tilfælde også gerne en arm.

 

Noget syntes jeg kan tyde på, at det måske ligger i linjerne (ligeså vel som man ved en apporterende jagthund også helst bruger hunde, der har blød mund), da hendes far og flere af hans afkom gør det samme.

 

Vi har endda haft perioder, hvor hun syntes det var hyggeligt at ligge og sutte og smågumle på vores fingre, og det har haft en afstressende effekt for hende.

 

Ved ikk om det har noget at sig om det er jagthunde, brugshunde, hyrdehunde osv. men vores hører jo under hyrdehunde, så ved ikk om det kan hænge sammen med sårn noget.

 

Tror også det har lidt en afstressende effekt på ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon ikke det er sådan noget hygge-nærværs-noget? :hmm: Det er da lidt sødt :lun:

 

Jeg havde på et tidspunkt en kæmpe stor rottweiler-han som nabo. Han blev brugt til vagt, hvilket var lidt svært at forstå når man mødte ham i hans "fritid" :mrgreen: Han var noget af det sødeste og når jeg mødte ham, så blev han så glad at han "tyggede" på min hånd af bare glæde :hjerte: Der var ALDRIG et mærke af nogen som helst art, men min hånd var helt våd af savl :lol: Ham kan jeg godt savne lidt, han var sgu en dejlig hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Nura gør det også.. Af hygge... Hun kan også slikke mig i hele ansigtet om morgenen og give sig til at gnave i min næse... Hvis hun bliver MEGET ivrig eller glad tager hun mig også "i hånden". Der er aldrig så meget som et mærke nogen steder.. Nura kan også lege "bideleg" i både hænder og fødder, og selv når hun er helt oppe og knurre og være rigtig farlig hund tager hun ufatteligt forsigtigt....

 

Jeg tager det lidt som om at det er hundens natur at tage ting i munden - og vi vender dem af med det og lærer dem at man kun må slikke. Men efter som munden er det eneste hunden har at tage fat med så tror jeg simpelthen at den lærdom forsvinder lidt når hunden bliver tilstrækkelig ivrig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...