Hop til indhold

Træneren har virkelig en stor betydning:-)

Gæst Chili Con Caia
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Caia og jeg er som sagt kommet op på øvede hold, hvor der trænes konkurrence lydighed inden for LP prøverne, primært klasse 2

Og derfor har vi så også fået os en ny træner.

Nu har vi været afsted de to sidste wekeender, og nøøøj hvor er jeg HAPPY:klap:

Vores nye træner er virkelig dygtig, han er kanon god til at forklare, og jeg kan tydeligt mærke at man selv yder det mere ekstra når vi står på træningspladsen.

Han giver sig tid til at komme rundt og kigge på det vi skal lave, og han komme med konstruktiv kritik og gode råd hvis der er noget man ikke har helt tjek på.

Øvelserne er 2tal nøje planlagt i forhold til prøverne, og hver øvelse har et formål i forbindelse med de forskellige endelige øvelser.

De sidste to gange har vi trænet meget indkald med forskellige indgangsvinkler til at gå på plads, altså jeg kan f.eks. stå med siden til, og Caia skal så løbe hen til mig, og sætte sig på plads, eller jeg står med ryggen til og hun skal så komme op på siden af mig og sætte sig, eller det normale indkald osv. Alt sammen for at styrke hunden i at sætte sig præcis på plads, ligemeget hvordan jeg står. Super super øvelse. :5up:

Idag skulle vi også træne at bakke, og dette er i forhold til at få en flottere 2 skridt tilbage øvelse. Og så trænede vi også det at have hunden på ens h. side, og bagved en, super skægt at prøve sådanne øvelser også.

Alt i alt er det bare SÅ dejligt at være tilbage på træningspladsen, og få en masse nye inputs til træningen der hjemme. Det bliver en kanon god sæson kan jeg mærke, og jeg kommer til at lære rigtig meget som føre. :banan::banan: skulle bare lige ud med det.. haha. Hav en dejlig weekend!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det lyder vel nok dejligt!

Hvem er træneren? Har nok en idé, men man må da gerne offentliggøre navn, når man nu er så begejstret!

Hehe, han hedder Michael og har selv BC'er:-) Og ja jeg er sku begejstret..:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tænkte jeg nok ;-)

Han er dygtig - og en meget rar mand :5up:

Hehe, sjovt at du allerede vidste hvem det var ud fra min beskrivelse. Ja han er en rigtig rar mand, og han virker virkelig dygtig. Har du trænet sammen med ham?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Dejligt for Jer ... og ja træneren har virkelig stor betydning.

Er simpelthen også over glad for at jeg endelig tog mig sammen til at køre halvdelen af sjælland rundt for at komme til træning hos Lyngholm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Dejligt for Jer ... og ja træneren har virkelig stor betydning.

Er simpelthen også over glad for at jeg endelig tog mig sammen til at køre halvdelen af sjælland rundt for at komme til træning hos Lyngholm.

Nemlig, det betyder virkelig meget...

Dejligt at du har fundet et godt sted til jer også:o)

Link til indlæg
Del på andre sites